Проблема ми е следния колеги,след като дам леко газ и после я пусна ,оборотите падат до 400-500 и пак се нормализират....това го прави и на топъл и на студен мотор ,на газ и на бензин,едно и също нещо!
Някой срещал ли е подобен проблем?



След отпускането на гаЗта ми падат оборотите!
- VroMoS
- Мнения: 195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
След отпускането на гаЗта ми падат оборотите!
Последна промяна от VroMoS на Пон 10 ное 2008 0:52, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Датчика е хванат на същата ос, на която е и дроселовата клапа.
От едната страна на оста (към предницата) е ... хмм.. гърбичката, която се опъва от жилото.
От другата страна на оста, зад смукателния колектор е датчика. Представлява една пластмасова кутийка, от която излиза куплунг е 3 крачета. Хваната е с болтчета.
Сваляш кутийката и избиваш двете месингови втулки, през които минават закрепващите болтове.
След това с тънко ножче отваряш зъбчетата и кутийката се разглабя на 2 части.
Огледай как точно е разположен плъзгача, за да не се чудиш после как да го поставиш.
Датчика всъщност е потенциометър. Плъзгача се движи по графитни писти на ситалова (керамична) подложка. Просто с времето графита се износва.
Почисти с някакво парцалче, дето не пуска мъх (примерно- носна кърпа), напоено със спирт.
Има вероятност после да ти се променят леко оборотите, защото ти на практика ще забършеш износения вече графитен прах и съпротивлението леко ще се промени. Поне при мен така стана.
За да компенсирам помяната аз си го монтирах без втулките, така, че да мога чрез обиране на получената хлабина да си нормализирам оборотите.
От едната страна на оста (към предницата) е ... хмм.. гърбичката, която се опъва от жилото.
От другата страна на оста, зад смукателния колектор е датчика. Представлява една пластмасова кутийка, от която излиза куплунг е 3 крачета. Хваната е с болтчета.
Сваляш кутийката и избиваш двете месингови втулки, през които минават закрепващите болтове.
След това с тънко ножче отваряш зъбчетата и кутийката се разглабя на 2 части.
Огледай как точно е разположен плъзгача, за да не се чудиш после как да го поставиш.
Датчика всъщност е потенциометър. Плъзгача се движи по графитни писти на ситалова (керамична) подложка. Просто с времето графита се износва.
Почисти с някакво парцалче, дето не пуска мъх (примерно- носна кърпа), напоено със спирт.
Има вероятност после да ти се променят леко оборотите, защото ти на практика ще забършеш износения вече графитен прах и съпротивлението леко ще се промени. Поне при мен така стана.
За да компенсирам помяната аз си го монтирах без втулките, така, че да мога чрез обиране на получената хлабина да си нормализирам оборотите.
- VroMoS
- Мнения: 195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Благодаря на всички колеги които се отзоваха,днес свалих дроселовата клапа и я почистих с спрей за "почистване на карбуратори" подмених си маркучите на вакумите ,че бяха изгорели и немога да си позная колата,след цялата процедура по почистването която ми отне 10-15 мин със свалянето и слагането ,колата вече държи обороти нормални и не пада под 900....
След почистването я запалих и без да подавам газ я оставих да поработи 5 мин .... нали компютъра я обучавал ... и т.н.т....
Но въпреки това сега ми държи малко по високи обороти ....към 1000-1100....като постои 1-2 минути и се нормализират на 900
Това ще се оправи ли?
След почистването я запалих и без да подавам газ я оставих да поработи 5 мин .... нали компютъра я обучавал ... и т.н.т....
Но въпреки това сега ми държи малко по високи обороти ....към 1000-1100....като постои 1-2 минути и се нормализират на 900
Това ще се оправи ли?
- feersum
- Мнения: 260
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При мен имаше същия проблем - В3, моноинжекция, на бензин - нямам АГУ. Когато изключа от скорост, оборотите спадаха от 900 и се колебаеха до 450-500, от един момент нататък започна направо да гасне. И все се случваше на кофти места - примерно в задръстването в центъра на София. И го правеше когато двигателят позагрее - т.е. минал съм 5-6 км.
Подозирах дроселовата клапа.
"Майстора" - приятел на баща ми, постъпи по следния начин - разкачи акумулатора, след 15 мин го закачи пак. Според него това щяло да "ресетне чипа"
Не ми стана ясно за какъв точно чип говори...
Ефект обаче имаше - вече една седмица не гасне.
Подозирах дроселовата клапа.
"Майстора" - приятел на баща ми, постъпи по следния начин - разкачи акумулатора, след 15 мин го закачи пак. Според него това щяло да "ресетне чипа"


Ефект обаче имаше - вече една седмица не гасне.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта