1.9 ТДИ настройка на количеството впръскване на гориво

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Съб 08 ное 2008 12:30


longora написа:От това впръскване могат ли да ми играят оборотите на празен ход като е студен двигателя. Случва се понякога.

От това е, като стане към -5 градуса ще се усеща повече и ще трае 30 секунди поне ако не подаваш газ. Като прекъсване се усеща, но се оправя.




Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Нед 09 ное 2008 11:30


Как да го оправя това :(


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Нед 09 ное 2008 13:07


longora написа:Как да го оправя това :(

Трябва да се увеличи порцията нафта от помпата.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Пон 10 ное 2008 12:57


Привет на всички!
Ето цитат от http://www.tdiclub.com, който потвърждава думите на колегите и подробно разяснява решението на проблема.
По-долу има посочен и начин за корекция на порцията чрез настройка на помпата, която не се препоръчва да се прави, ако е възможно чрез VAG-COM софтуерно да се коригира.

Solving the "Slow-down Shudder" and Other Shudder Issues - Recalibrating the Fuel Quantity at Idle - A VW specific scan tool such as VAG-COM is required for this procedure. With the engine warmed up and running at idle in neutral with all major accessories such as air conditioning turned off, connect the scan tool cable and start the scan tool software. Select engine control module. "Login" using 12233 as the access code. Select "adaptation" and go to adaptation block 1. Note that the display shows a default adaptation value of 32768 and shows the amount of fuel being delivered in milligrams per stroke. (If it does not show this, you are either on the wrong screen, or you have an older ECU that differs slightly - see next paragraph.) The specification range for reported fuel delivery at idle is 2.2 to 9.0 mg/stroke and they normally run best between 3.0 and 5.0 mg/stroke (highly tuned non-stock engines may differ - you'll have to experiment in that case). If you see a number smaller than your desired range, enter an adaptation number that is slightly smaller (say 100 units smaller than where it is now) and "test", to see the effect. Adjust the adaptation number up or down as required to achieve a reported fuel injection quantity as close as possible to your target. It is only possible to adjust within a very limited range using this method but experience has found that it doesn't take much change to make a big effect in the shuddering. Once you get a proper setting, "save" it.

Последна промяна от GAD на Пон 10 ное 2008 21:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Пон 10 ное 2008 14:51


Аз съм зле с чуждите езици. Дай някъв превод!


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Пон 10 ное 2008 15:44


Колеги, току-що приложих прочетеното на практика. Двигателя спи и досадното предъвкване изчезна.

Номера е да намериш минималната порция (максималното число на константата) при която проблема изчезва.

При мен порцията беше 1.2, а константата 32768 (заводската).
Намалих константата с 100 на 32668 и порцията скочи на 3.2 - проблема изчезна.
След това потърсих по-голяма стойност на константата (по-малка циклова порция) при която двигателя не дъвче, за да минимизирам разхода при престой.
След няколко опита достигнах до 32698 и съответно порция 2.5 при която мотора е стабилен, натиснах "Save it!" и всичко е ок.

За колегата дето иска превод, ето кратки инструкции:

Процедурата се извършва на празен ход при загрял до работна температура двигател и изключени консуматори.

1. Влиза се във VAG-COM
2. Избираш 01-Engine
3. Избираш 11-Login
4. В прозореца който се появява набираш парола: 12233
5. Натискаш Do it!
6. Избираш 10-Adaptation
7. В появилия се нов прозорец използваш стрелката Up за да заредиш канал 01.
8. Отчиташ колко е цикловата порция (Injection Quantity) и константата (заводско е 32768 и ако не е пипана колата трябва да е такава)
9. На мястото на константата 32768 записваш по-малко число например 32668 и натискаш Test! Това би трябвало да повиши цикловата порция (Injection Quantity).
9. Пробваш колата и ако проблема не съществува вече и цикловата порция не е прекалено голяма натискаш Save it!
10. Използвайки горните инструкции се стремиш да намериш минималната циклова порция при която двигателя спи, за да минимизираш разхода на колата на празен ход.
11. За нормално се счита порцията да е между 3 и 5, но при мен се получи и при 2.5

Важно е да се разбере, че нстройката е доста комплексна и прекалено големи промени в стойностите може да доведе до друг проблем, например лош старт. Това е според мнения на съфорумци...


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Пон 10 ное 2008 18:00


Колега благодаря. Мисля, че на много хора ще помогнеш :bowdown


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пон 10 ное 2008 18:56


След повече от година каране с притрисане и дъвчене днес колегата Ifidik ми оправи колицата и в момента грам не тресе при спиране нито на свободна поенерция с малка скороста,и по-хубавото в случая е че колата стана еба*ти самолета. :shock :shock :shock Само ще кажа че колата си е все още без чип и със стария маховик,но колегата Ifidik ако има желание да издаде тайната на успеха да каже,защото аз несъм наясно с Ваг-кома и незнам какви магии и направи на колата :D
След манипулацията цял ден сия тествах колко яко върви и не тресе :drive


xpyc
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот xpyc » Пон 10 ное 2008 19:09


Dorian написа:След повече от година каране с притрисане и дъвчене днес колегата Ifidik ми оправи колицата и в момента грам не тресе при спиране нито на свободна поенерция с малка скороста,и по-хубавото в случая е че колата стана еба*ти самолета. :shock :shock :shock Само ще кажа че колата си е все още без чип и със стария маховик,но колегата Ifidik ако има желание да издаде тайната на успеха да каже,защото аз несъм наясно с Ваг-кома и незнам какви магии и направи на колата :D
След манипулацията цял ден сия тествах колко яко върви и не тресе :drive


да не си на автоматични? само това ме оправя мен!

настройката на канал 1 съм я барал всякак, но претрисането на свободна по движение си остава винаги, освен при автоматични!
Онзиден ходих до Zinoto в Търново, човека ръчка нещо по помпата и вече стойностите по подразбиране(32768) са ми малко над 3 за разлика от преди, но това не помогна да реши проблема с претрисането на свободна в движение.
мн съм любопитен какво е открил Ifidik по темата


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Пон 10 ное 2008 19:12


А какво се пипа по помпата и как ??!


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 10 ное 2008 19:12


Koi moje da mi opravi i na men pompata... Molq vi :) daite nqkakvi koordinati


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Пон 10 ное 2008 19:16


До колкото знам ако я беше прекодирал на автоматична, нямаше да стане това което е написал колегата отдолу.При прекодирането се появяват колебания в ускорението на колата,пропушване и малко по голям разход
Dorian написа:и по-хубавото в случая е че колата стана еба*ти самолета. :shock :shock :shock


xpyc
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот xpyc » Пон 10 ное 2008 19:23


Luciano написа:До колкото знам ако я беше прекодирал на автоматична, нямаше да стане това което е написал колегата отдолу.При прекодирането се появяват колебания в ускорението на колата,пропушване и малко по голям разход
Dorian написа:и по-хубавото в случая е че колата стана еба*ти самолета. :shock :shock :shock


ами не знам колко е вървяла на колегата колата преди и какви проблеми е имала преди да иде при ifidik.
Ако колегата е карал друг подобен голф вече може да се счита за критерии.

gomez написа:А какво се пипа по помпата и как ??!


не питай.. беше едно чукане с едно чукче - по едно време си мислех, че ще счупи нещо, а това нещо струва няколко хиляди :wavecry
вътре в помпата има некви пружинки все едно е часовник.
в интерес на истината не разбрах каква е точно идеята на цялата операция, нито разбрах по какъв начин се регулира с това чукане. Единственото което видях да се променя при всяко почукване е третата стойност на канал 1, както и количеството впръскване, но май за него чука на друго място. :roll:

Последна промяна от xpyc на Пон 10 ное 2008 19:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пон 10 ное 2008 19:27


xpyc написа:
Dorian написа:След повече от година каране с притрисане и дъвчене днес колегата Ifidik ми оправи колицата и в момента грам не тресе при спиране нито на свободна поенерция с малка скороста,и по-хубавото в случая е че колата стана еба*ти самолета. :shock :shock :shock Само ще кажа че колата си е все още без чип и със стария маховик,но колегата Ifidik ако има желание да издаде тайната на успеха да каже,защото аз несъм наясно с Ваг-кома и незнам какви магии и направи на колата :D
След манипулацията цял ден сия тествах колко яко върви и не тресе :drive


да не си на автоматични? само това ме оправя мен!

настройката на канал 1 съм я барал всякак, но претрисането на свободна по движение си остава винаги, освен при автоматични!
Онзиден ходих до Zinoto в Търново, човека ръчка нещо по помпата и вече стойностите по подразбиране(32768) са ми малко над 3 за разлика от преди, но това не помогна да реши проблема с претрисането на свободна в движение.
мн съм любопитен какво е открил Ifidik по темата


Не е там проблема...
Ники от Франция може да го каже ако реши :lol:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пон 10 ное 2008 20:20


да уточня,че колата на колегата дориан не съм я ремонтирал ,а диагностицирах и за мен проблема е в маховика.
ако не бяха автоматиците как щяхме да ремонтираме топлото палене и тресенето :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CekoBEN, licho58 и 72 госта