За Делкото ми и предварението... ново предположение

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 11 ное 2008 22:08


Ами аз забравих да спомена в темата, че моторът е карбураторен, т.е. присаден му е 2Е2 от стария ми мотор...




cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Вто 11 ное 2008 22:19


Glove написа:А ти как го мериш предварението на мотора, това е моноинжекцион и предварението се задава само в сервизен режим на колата, тоест само с комп.
Колега не на всички е така ако има базова настройка на запалването тогава се прави в сервизен режим


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 11 ное 2008 22:20


Ами това трябваше да го кажеш още в началото!

А за целта на тебе ще ти трябва делко с вакуумен регулатор, от 1,3 за да може да се направи предварението правилно. На Моното не му е необходим вакуумен регулатор защото на него му се задава 5*-6* в сервизен режим и от там на татък компютъра се оправя с нещата. А на карбуратора няма как да го симулираш компа, за 1,6 EZ мотор предварението е 22-24*.


cougarAEK написа:
Glove написа:А ти как го мериш предварението на мотора, това е моноинжекцион и предварението се задава само в сервизен режим на колата, тоест само с комп.
Колега не на всички е така ако има базова настройка на запалването тогава се прави в сервизен режим


Колега ако се впускам всеки път в подробно обясняване трябва да спа на компа, ако някой има желание да разбере как точно се прави, хората са го написали и публикували на много места. :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 11 ное 2008 22:29


Значи с думи прости искаш да ми кажеш, че трябваше да си оставя делкото от 1.3 мотора? :wink:
А какво правим с онова подобно на букса, дето май му викат датчик на Хол, на старото ми делко нямаше такова... Как би коментирал това, което ме посъветваха в сервиза? Да оправя предварението по механичен път с пилата :D Ще има ли ефект според теб или да не си губя времето, ами да си търся друго делко...
Ами няма да има ефект, защото вакуумния регулатор променя предварението в зависимост от натоварването на мотора, което се изпълнява от компа. А при тебе забравих че мотора е от по старите, трябва да си намериш такова с датчик на Хол и вакуумен регулатор, примерно от HZ, NZ, 2G.

То май ще е по-лесно да направя колата моноинжекция, такова делко не знам къде мога да намеря и как да позная, че е точно това, което търся... А този мотор 2G, който си посочил не го намерих в таблиците за моторите на ФауВе, ако може да дадеш малко по-подробни данни за него...

Последна промяна от stefan4o на Вто 11 ное 2008 22:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 11 ное 2008 22:39


Ами няма да има ефект, защото вакуумния регулатор променя предварението в зависимост от натоварването на мотора, което се изпълнява от компа. А при тебе забравих че мотора е от по старите, трябва да си намериш такова с датчик на Хол и вакуумен регулатор, примерно от HZ, NZ, 2G. :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Сря 12 ное 2008 1:39


Да, говорих с колега от форума и той е на същото като твоето мнение, но с уговорката, че шлиците на делкото ще съвпаднат с тези на старото (т.е. оригиналното за ABU).
Прави ми впечатление следното:
1. В каталозите дават, че на ABU и ABD се монтират еднакви модели делко
2. В същите каталози дават, че делката за MH, HZ, NZ и 2G са също еднакви - с вакуум регулатор и датчик на Хол
Колегата m&m16v спомена за ABD, на което са му сложили делко от Мк2 вероятно и всичко е било ОК с него => и при мен трябва да стане този номер. Сега остава m&m16v да каже точно кой модел мотор е станал донор с делкото си за ABD, за да видя дали мисля логически... и да започна и аз да си търся такова делко


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Сря 12 ное 2008 10:18


Разликата е в самите делка, вакуук или без, иначе захвата е еднакъв.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Сря 12 ное 2008 11:18


Реших да видя трите кабелчета от датчика на Хол накъде отиват и ето какво видях (свързано е със запалването но си нямам идея какво е точно и каква роля играе):
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Преди малко пред блока видях един Голф с вдигнат капак и реших да надникна... Та сигналът от датчика на Хол отиваше в бубината, колата беше с мотор 2G и видимо с това Делко работата може и да стане, но в този ред на мисли не би ли трябвало да сменя и бобината?


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Сря 12 ное 2008 11:43


Това ти е комутатора, а бобината не е нужно да се сменя.


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Чет 13 ное 2008 1:10


Glove написа:Ами това трябваше да го кажеш още в началото!

А за целта на тебе ще ти трябва делко с вакуумен регулатор, от 1,3 за да може да се направи предварението правилно. На Моното не му е необходим вакуумен регулатор защото на него му се задава 5*-6* в сервизен режим и от там на татък компютъра се оправя с нещата. А на карбуратора няма как да го симулираш компа, за 1,6 EZ мотор предварението е 22-24*.


cougarAEK написа:
Glove написа:А ти как го мериш предварението на мотора, това е моноинжекцион и предварението се задава само в сервизен режим на колата, тоест само с комп.
Колега не на всички е така ако има базова настройка на запалването тогава се прави в сервизен режим


Колега ако се впускам всеки път в подробно обясняване трябва да спа на компа, ако някой има желание да разбере как точно се прави, хората са го написали и публикували на много места. :wink:
Ами аиде впусни се в подробни обяснения и ми кажи как АБД или АБУ ще го вкараш в сервизен режим или не знаеш за кои мототри се прави тази процедура??? сори че разводнявам темата на колегата ,но нека си изясним тези неща


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Чет 13 ное 2008 16:01


Има леко движение по нещата. Днес си купих делко от HZ мотор. С баща ми го сложихме на мястото на старото, навързахме датчика на хол по начина като на старото делко, НО... колата не искаше да пали - причината - няма ток на високоволтовата страна на бобината ?!?! Шах и мат... върнахме всичко по старому и колата си работи. НО, отново е голямо... Когато махнахме капака на въздушния филтър останахме потресени, тези глупаци от сервиза, в който ми сменяха мотора бяха свързали двете вакуумчета (отворите им, единият от които е за вакуум регулатора на делкото) с едно маркуче !!!! Колата ми като й смачквах газта предърпаше и претрисаше. Баща ми взе да псува, разбира се, сложихме маркучета за обратна нафта (купих ги заради вакуума на делкото) едното отиде горе в някаква клапа на капата на възд.филтър, а другото остана за делкото. Идеята от цялата работа:
1. Демонтиране на "старото" делко
2. Оправяне на вакуумите на карбуратора
3. Слагане на "новото" делко
4. Не иска да запали и няма ток на изхода на бобината
5. Демонтиране на "новото" делко
6. Слагане на "старото" делко
7. Затапване на останалия маркуч за вакуума на делкото
Резултат: Преди | Сега
Студена кола: палене с 2-3 секундно въртене | пали от четвърт
Топла кола: палене с МНОГО въртене | пали от четвърт
Динамика: смачквам газта - предърпване и лашкане | смачквам газта - самолет !!!

В момента не знам какво да правя изобщо. Дали си струва да я пипам въобще или да си кихна 50 лева за друго делко и да ми е мирна главата...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 13 ное 2008 17:24


Вероятно "новото" делко е с повреден датчик на Хол :idea:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Чет 13 ное 2008 17:41


Да, то само това остана, дето не можахме да го проверим. Всичко друго си беше работещо, бобината си има ток на вторичната, кабелите са наред и т.н. А принципно занапред как мога да разбера дали датчика на Хол работи и не е повреден? Как се замерва с мултицет и какво му се мери (то ясно, че сигурно е съпротивление, но колко трябва да е и къде да му го премеря). Делкото го върнах в автоморгата, иначе бях изгорял с 50 лева за неработещо делко...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 13 ное 2008 18:47


Виж в тази тема http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F0%EA%E0 мнението на Колегата Радотом(в средата на 1 страница).Резистора може малко да се увеличи-820-1000 Ом. :wink:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Пет 14 ное 2008 22:26


cougarAEK написа:Ами аиде впусни се в подробни обяснения и ми кажи как АБД или АБУ ще го вкараш в сервизен режим или не знаеш за кои мототри се прави тази процедура??? сори че разводнявам темата на колегата ,но нека си изясним тези неща


Колега ако смяташ че ще ти се впрягам на мислите жестоко се лъжеш, достатъчно съм си поиграл с KTS 300, и не смятам да ти давам обяснения на хапливите ти въпроси. Достатъчно хора от този форум знаят какво знам и колко мога, няма да седна да ти доказвам.
Ако искаш да разбереш нещо не е този начина. И ако е вярно това което си написал в една друга тема
cougarAEK написа:До сега не съм имал случаи да регулирам предница и да остане крив волан, нещо не е направено както трябва, волана се центрира задължително, правят се страничните наклони и след това сходимост от двата накраиника ,.....


да те светна че на VW левият накрайник не се регулира а е отправна точка за регулиране, той е неразглобяем и нарочно е направен така, друг е въпроса дали е подменен с това което трябва.

:012:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 174 госта