G3 GT 1.6 AFT 96-та - колебаят се оборотите - ОПРАВЕНИ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

G3 GT 1.6 AFT 96-та - колебаят се оборотите - ОПРАВЕНИ

Мнениеот tonto » Пет 14 ное 2008 15:07


При подадена газ проблеми няма.

Понякога след пускане на газта оборотите падат до 300-400, след което се вдигат докъм 1000 и с колебаене се закрепват на 800-900 (нормалните). Веднъж се случи да изгасне в движение, на скорост - просто прекъсва горивото. Не знам дали има общо, но и разхода не ми харесва - трудно пада под 12 средно (сметнато на изминати километри с един резервоар).

Колата няма и никога не е имала газова уредба. Ходих на диагностика - никакви проблеми. Смених горивен филтър, ефект няма.

Идеи?

Последна промяна от tonto на Нед 16 ное 2008 11:23, променено общо 1 път.




tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Пет 14 ное 2008 21:53


До тук където и когото и да питам - всеки казва различно.

Изброените възможни проблеми:
- катализатор
- въздушен филтър
- свещи
- кабели
- делко
- горивна помпа
- датчик на Хол
- ламбда сонда
- стъпков мотор

Ако тръгна да сменям всичко, по-добре да си купя още един такъв :shock


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 14 ное 2008 21:58


Пропуснали са най-важното TPS-дроселова клапа :wink:


Потребителски аватар
specialist
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:52
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: София

Мнениеот specialist » Пет 14 ное 2008 22:00


От изброените липсва само дроселова клапа. А при мене беше точно от нея. Почистиха я и заспаха оборотите.


Потребителски аватар
specialist
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:52
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: София

Мнениеот specialist » Пет 14 ное 2008 22:01


Ех как ме изпревари :(


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Пет 14 ное 2008 22:02


specialist написа:От изброените липсва само дроселова клапа. А при мене беше точно от нея. Почистиха я и заспаха оборотите.


Утре така и така ще свалям капачка на всмукателен колектор, ще прегледам и дроселовата клапа. Мерси!


Потребителски аватар
MORRT
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот MORRT » Пет 14 ное 2008 22:05


сори за "тъпия" въпрос но къде се намира тая клапа


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Пет 14 ное 2008 22:06


bobo_wv3GTI написа:сори за "тъпия" въпрос но къде се намира тая клапа


Като стоиш пред колата, вляво на задния край на всмукателния колектор (голямото алуминиево нещо над мотора), струва ми се?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 14 ное 2008 22:12


tonto написа:
bobo_wv3GTI написа:сори за "тъпия" въпрос но къде се намира тая клапа


Като стоиш пред колата, вляво на задния край на всмукателния колектор (голямото алуминиево нещо над мотора), струва ми се?

Там,там...
Навярно е много мръсно,щото преди него влиза маркуча за маслените пари от картера.Последното+стар двг на мнооо км = замърсена клапа.
Свяляш,чистиш...Става с WD-40,коресилин,бензин,спрей за карбуратори,спирт - каквото си харесаш.Монтираш наново (хубаво е още преди да демонтираш да свалиш едната акумулаторйна клема).
Пишеш във форума как е след чистенето,има ли ефект....
После продължаваме да се чудим и да даваме акъл :D .

И аз така имах проблемчета като теб с тия обороти,ама само на газ (аз съм с ГИ).Изчистих - няма пробл.
Може и да е виновен ТПС - throtlle position sensor.В такъм случай май само нова дросел клапа помага.


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Съб 15 ное 2008 12:57


Така. Докладвам.

Свалих дроселовата клапа, естествено - беше прилично омаслена, междувременно смених и въздушния филтър. Клапата я почистих до лъскаво със спрей за карбуратори, стана като нова :D

Резултат: след запалване държи оборотите над 1500, като след няколко секунди започват да падат. Врътнах й едно кръгче, няма абсолютно никакво колебание на оборотите, но няма да коментирам какъв разход ми отчита компютъра - едвам го смъкнах под 10, карайки с максимум 70 на пета предавка. Освен това, струва ми се че държи леко високи обороти - около и над 900. Преди (когато успяваше) ги закрепваше на около 800?

Според мен има нужда от една хубава разходка до и из София, да го видя как ще се държи. Ще покарам още малко и ще кажа какви са ми впечатленията!


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Съб 15 ное 2008 15:48


Здравей колега,

свършил си половината от работата...

Сега,за да падне разхода, трябва да се адаптира дросела.

За да спестиш пари за диагностики и ала-бала,направи следното:

- откачи минуса на акумулатора ,след 10-15 мин. го закачи отново

- постави ключа и запали двигателя

- остави го са загрее на място до двукратно включване на перката на радиатора

-загаси и извади ключа

После :drive

Гарантирам ти успех!


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Съб 15 ное 2008 17:26


Golfstrom написа:Здравей колега,

свършил си половината от работата...

Сега,за да падне разхода, трябва да се адаптира дросела.

За да спестиш пари за диагностики и ала-бала,направи следното:

- откачи минуса на акумулатора ,след 10-15 мин. го закачи отново

- постави ключа и запали двигателя

- остави го са загрее на място до двукратно включване на перката на радиатора

-загаси и извади ключа

После :drive

Гарантирам ти успех!


Утре на пресен акъл (мой и на колата). Пак ще докладвам 8)


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Съб 15 ное 2008 17:36


Може и така а я провери колко ти е обтегнато жилото на газта свършващо в дроселовата клапа. Има една скобичка с която се регулира хлабината. Намира се точно при една дупка кадето се мушка жилото. Регулирай сам и остави хлабина. :)


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Съб 15 ное 2008 17:44


designer1 написа:Може и така а я провери колко ти е обтегнато жилото на газта свършващо в дроселовата клапа. Има една скобичка с която се регулира хлабината. Намира се точно при една дупка кадето се мушка жилото. Регулирай сам и остави хлабина. :)


Има си хлабина! Утре ще снимам.


tonto
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд
Контакти:

Мнениеот tonto » Нед 16 ное 2008 11:22


Всичко изпълнено, разход засечен по малки улички с много спиране и тръгване - между 9 и 10 според компютъра.

Смятам темата за приключена, проблемът - решен 8)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: envo007 и 59 госта