
Имам ли катализатор...?
- ivsnara
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет 16 окт 2008 2:03
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: Дизел
- Местоположение: София
Имам ли катализатор...?
Извинявам се за въпросчето ,Количката е Голф 3 1.9 чист дизел 94г. интересуваме по принцип дали има,и ако има ,каква е разликата след премахването му , какво бихте ме посъветвали....? 

- ivsnara
- Мнения: 283
- Регистриран на: Чет 16 окт 2008 2:03
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: Дизел
- Местоположение: София
snupeca написа:http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=83752&highlight=%EA%E0%F2%E0%EB%E8%E7%E0%F2%EE%F0
Мерси за темата до някъде получих обща представа за това което м интересуваше... Само ме интересува След като го премахна ако имам,и сложа тръба ще се промени ли звука на колата и на дизелчето можели да се промени гласчето естествено не както на бензинките но все пак малко....
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги, когато се премахне катализатор при дизелите, проблема не е толкова в увеличаване на шумността( звукът става по- остър и по-твърд но не е нещо фрапиращо), а е в увеличаване на вибрациите и евентуална поява на резонанс. Катализатора освен еко функции( отнася се и за дизели и за бензинови автомобили) има и заглушителна функция т.е. да убие високочестотните трептения на елементарните частици в отработените газове между 17% и 24% в зависимост от катализатора и конструкцията на ауспуховата система.
Сервизи лъжат за ”запушени” катализатори
25 април 2008 / Валентин Илиев
На моето внимание изникна фактът, че много сервизи за ауспуси махат катализатрите от автомобила ви, с обяснението, че е запушен и не ви трябва. Това си е чиста проба измама.
Катализатора на колата не може да се запуши ей така. А дори да е запушен, то следва да се докаже чрез диагностика. Само ще ви кажа че един стар катализатор се търгува за 200лв , заради благородните метали в него. Изкупува се веднага от всяка морга за метали. Махайки катализатора, сервизът печели от него и от продажбата на резонатор, който се слага на негово място, и от труда за всичко това. Следва обяснението, че колата ви ще има повече мощност, което всъщност е повече шум при ускорение. Двигателят ви е изчислен да работи с катализатор и махането му нарушава инерционното изпразване на изгорели газове, от там и намалена мощност и увеличен разход и шумна и добре замърсяваща кола!!!
При автомобилите с две ламда сонди колата ви ще бъде перманентно ощетена и жълтата лампа за компютъра ще започне да свети, докато не си сложите нов катализатор- цена 2000- 3500лв. Светвайки жълтата лампа на таблото, компютъра на колата ви минава на ниво “презададени данни” и не регулира финната настройка на горивото. Следва драстично увеличен разход на гориво и непродаваем автомобил.
Запомнете каквото и да ви обясняват катализатора е последното нещо което, трябва да се смени.
Признак на запушен катализатор:
Колата ускорява прекрасно до около 3500- 4500 оборота и след това загубва пъргавина и при продължително каране с висока скорост над тези обороти започва да прегрява много бързо. След сваляне на скоростта под тези обороти, се охлажда веднага до нормална температура.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Абсолютно съм съгласен с цитатът на колегата и бих допълнил: когато се установи и наложи смяната на катализатора на негово място се монтира катализаторно гърне ( не резонатор, не тръба или изтърбушване на катализатор), което изпълнява функциите на катализатора относно работата на двигателя и сондите ( за да се избегнат проблемите описани от колегата). А що се отнася до автомобилите с две сонди пред и след катализатора и за там има решение, без да светват ламби по таблото и без да се трупат грешки дори и без катализатор. За целта е необходимо да се създаде на втората сонда след катализатора необходимата работна среда за да влезе в синхрон с първата. Което също се постига с гърне но е доста по-сложно. По-добрият вариянт е да се преработи ( рециклира) старият
оригинален катализатор, тъй като корпусът му е заводски изчислен.
оригинален катализатор, тъй като корпусът му е заводски изчислен.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Моето мнение, че в ауспуховата инсталация няма монтирани излишни или произволни елементи. Всичко е съобразено, изчислено и конструирано в завода производител от цели отдели-екипи, които се занимават с изпускателни инсталации за да се гарантира оптималната работа на ДВГ в различните режими, комфорта на пътниците и все по- нарастващите изисквания относно икономичност и екологичност. Всеки елемент от системата има функции, устройство и предназначение и е верижно свързан с другите елементи. При замяна с не подходящ такъв ( катализатор, разширително гърне, основен заглушител, мека връзка, тампони и т.н.) или при неправилен монтаж е логично да се предположи възникване на проблеми от най-различно естество, каквито са и констатациите на множество колеги от всички автофоруми.
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Така е ама едва ми колегата ще даде пари за катализатор колкото е дал за колата си!!! Знам че инжинери са го измислили ама за определен пробег се пак, който сички "нововнесени" коли са го минали!!! Според мен и да има някаква малка промяна в гласа на колата се пак ще се примириш или свикнеш.
П.С. Промерно калибра със изкъртен катализатор да дрънчи на гол кокал в тенджера не е калибра!!!
П.С. Промерно калибра със изкъртен катализатор да дрънчи на гол кокал в тенджера не е калибра!!!
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Това с шума след махането важи за бензиновите двигатели.На моята махнах катализатора и сложих тръба,и не се измени по никакъв начин освен,че почна да върви повече и да работи по-спокойно.Като свалиха катализатора и го погледнах вътре лошо ми стана,има едно като мрежичка и на нея нямаше празна дупка,как са излизали газовете не ми е ясно,но от както го махнах разликата в работата на двг-то е огромна.А в шума на никаква.За жалост след някоя друга година,като въведат еко нормите пак ще трябва да се слагат катализатори,но какво да се прави.
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Да за дизела има огромна разлика във вървенето и турбото (ако има) се чува и не се мъчи!!! Не бръмчи повече!!!
И да ги въведат нищо нема да стане защото:
1. И да имаш 10-15 годишен тои се е избацал вече и не функционира
2. Аз напримен заводски нямам
3. За Италиа и в момента се произвеждат освободени модели без каталик.
4. На газ нищо не могат да ти отчетат защото е екологичен дима (ако гори масло и на бенз ще гори така че няма заначение)
П.С. Най-много колите без да имат по висок данък от сега и тва ще е!!!
И да ги въведат нищо нема да стане защото:
1. И да имаш 10-15 годишен тои се е избацал вече и не функционира
2. Аз напримен заводски нямам
3. За Италиа и в момента се произвеждат освободени модели без каталик.
4. На газ нищо не могат да ти отчетат защото е екологичен дима (ако гори масло и на бенз ще гори така че няма заначение)
П.С. Най-много колите без да имат по висок данък от сега и тва ще е!!!
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
alex_zazy написа:Да за дизела има огромна разлика във вървенето и турбото (ако има) се чува и не се мъчи!!! Не бръмчи повече!!!
И да ги въведат нищо нема да стане защото:
1. И да имаш 10-15 годишен тои се е избацал вече и не функционира
2. Аз напримен заводски нямам
3. За Италиа и в момента се произвеждат освободени модели без каталик.
4. На газ нищо не могат да ти отчетат защото е екологичен дима (ако гори масло и на бенз ще гори така че няма заначение)
П.С. Най-много колите без да имат по висок данък от сега и тва ще е!!!
Бъркаш и то много,няма да се допускат в движение коли без катализатор.Няма да можеш да минеш на преглед.Ако не влизаш в еко нормите,но имаш каталозатор ще те накарат да го смениш и тогава ще те пуснат на прегледа.Няма значение на какво караш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта