Напролет тръгва разширението на Околовръстното в София

Маршрути, хотели, заведения, проблеми на пътя
Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Напролет тръгва разширението на Околовръстното в София

Мнениеот Стиви Джи » Вто 07 фев 2006 14:16


Собствениците на незаконни постройки да ги бутнат или пращам багерите, заплаши кметът

Веселина Гарчева

Разширението на Южната дъга на столичното Околовръстно шосе ще започне най-късно през май-юни, обяви шефът на Изпълнителна агенция "Пътища" Веселин Георгиев след среща с Бойко Борисов. Представители на областната управа, ИАП и общината ще подпишат днес споразумение за разпределяне на отговорностите по разширението на шосето. Става въпрос за 4.7 км от Околовръстния път от Бояна до Симеоново. До началото на 2007 г. там вече трябва да има по 3 платна в двете посоки, уточни Бойко Борисов.
Разширението заедно с отчуждаването на частните терени ще струва между 27 и 30 млн. евро. Финансирането ще бъде осигурено от Министерството на регионалното развитие. През ноември строителният министър Асен Гагаузов прогнозира, че строителството на Южната дъга ще започне едва в края на т.г.
От общината вчера се нагърбиха да намерят мораториума на СОС за забрана на строежите по Околовръстното. Цялата Южна дъга е застроена с бензиностанции, магазини и дори хотелски комплекс. "Беззаконието на тези хора не ме интересува. Всички, които са строили незаконно, сами да разрушат постройките или ще пратя багерите да ги разбутат", зарече се Борисов. Той обаче не можа до уточни колко са незаконните постройки. Според бившия главен архитект Стоян Янев всички строежи там са законни. Кметът пък е категоричен, че интересите на двайсетина души няма да спрат изграждането на важна за целия град магистрала.
Общината трябва да изготви строителните планове, документите за отчуждителните процедури и разрешителните за строеж. Самото отчуждаване ще бъде направено от областната управа.

Дано само да са разбрали, че тухла от л***о не става.




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 07 фев 2006 14:51


аха аха чудесно, а лятото пускат метрото до младост и дружба......коя година обаче ще стане ? ще има ли живи набори дотогава ?


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 07 фев 2006 15:52


Да бе, пак много шум за нищо... Отчуждаването ще струва 30 милиона евро - както споменах някъде в друга подобна тема, почти всички законни постройки са на депутати или на хора от общината... ех колко пари само ще лапнат тея мошеници... А нас ни заблуждават, че ще разширяват околовръстното... След 30-40 години може и да го разширят. То и Международния път София - Дупница трябваше д го направят за олимпиадата в Атина... уви - намираме се в България - всеки гледа да гушне паричките, пък изпълнението на задачата не е важно. (т.е. майната им на хората) :x :( :?

ПС: А то пък поне и да правеха настилката както трябва... нищо подобно - каквото и да направят, след два месеца и няколко обилни валежа от сняг или дъжд всичко се разпада на съставни части и кратерите отново са на лице...


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 07 фев 2006 15:57


дано не съм лош пророк, ама това отчуждаване е мамата ......дават ти 10 евро на кв.м. например, ти искаш поне 100 и отиваш на съд...чака се делото да приключи и то няма да е едно две дела, а много, кой знае колко човека са собственици в тоя периметър


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 07 фев 2006 16:08


еми накрая съда ще отсече 15 евро е ОК, на всички по толкова и ай сиктир от тука... ама верно ако се окаже че половината собственици са депутати загива историята...
отега си представям как Шел ОМВ и ОПЕТ си събарят бензиностанциите за да се прави шосе... и как мантинелата на магистралата ще минава на 2 метра от входа на царско село например


Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dready » Вто 07 фев 2006 16:14


Те го почват ,но кога ще го завършат не се знае :)


Потребителски аватар
Spectre™
Мнения: 1631
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София
Контакти:

Мнениеот Spectre™ » Вто 07 фев 2006 19:51


А откъде ще минават колите като го затворят за разширение... :shock Ще стане още по голяма блъсканици по- улиците.... :roll: Да не стане само като Централна Баня пред Халите... дето я правят вече 6-7 години... :lol:


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Вто 16 яну 2007 11:28


http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=304814


Шумно обявеното начало на разширението на южната дъга на околовръстния път в София замря скоропостижно, установи проверка на "Дневник". В отсечката от бул. "Симеоновско шосе" до бул. "България" не се строи. Работихме само три дни след първата копка и спряхме, признаха от изпълнителя - консорциум "Юг".

На 7 ноември премиерът Сергей Станишев, строителният министър Асен Гагаузов и кметът Бойко Борисов се събраха пред камерите и за да ударят кирката пред комплекса "Царско село", с което най-после трябваше да започне чаканото от двайсетина години разширение. Кметът Борисов дори поиска от изпълнителите, ако може, да предадат обекта предсрочно. Шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов обеща, при условие че се разчистят преградите край пътя.

Именно съществуващите временни обекти са проблемът, потвърди очакваното развитие главният архитект Петър Диков. По думите му собствениците на съоръженията отказвали да ги премахнат и дори плашели адвокатите им да съдят общината за самоуправство. Става въпрос за около десетина имота, върху които има изградени складове за строителни и дървени материали. Представители на общината три пъти са обхождали собствениците. Първия път ги помолили устно. След като не се разбрали, им връчили и писмени заповеди от кмета да освободят терена, но дори и славата на Борисов не ги стреснала. Наложило се и областният управител Тодор Модев да издава на свой ред заповед. Общинската и държавната администрация продължават да чакат собствениците да разчистят терените, които би трябвало вече да са отчуждени. Надяваме се от следващата седмица да започнем строителство, казаха от консорциума. Дали ще стане така обаче, засега никой не може да каже. От фонд "Републиканска пътна инфраструктура" отказаха коментар, защото изпълнителният директор Веселин Георгиев е в командировка в чужбина.

Отчужденията блокираха и предприетото през 2002 г. разширение на пътя. Трасето, което в момента се разширява, дори беше включено в програмата "Транзитни пътища ІІІ". Заради пречките беше променен и законът, който вече гласи, че при инфраструктурни обекти с национално значение обжалването на размера на обезщетенията не спира изграждането им. Според юристи, ако отчуждението е направено, земята вече се води съответно държавна или общинска собственост и заповед на кмета или областния управител е достатъчна за премахването на постройките и съоръженията. Въпреки това държавата и общината пак не могат да открият бърза законова процедура за такова действие.

Според договора с изпълнителя отсечката от бул. "България" до "Симеоновско шосе" трябва да бъде разширена за 20 месеца, което означава до края на юни 2008 г. Предвижда се сегашните две ленти с широчина 10-12 м след реконструкцията да са до 46 м. Така във всяка посока ще има по две платна за движение, локално и тротоар. За да се избегне пресичането на бул. "Симеоновско шосе" и бул. "Черни връх", е предвидено изграждане на полудетелини. Сега движението на две от най-натоварените кръстовища на Околовръстното се регулира от светофари, но въпреки това стават задръствания и тежки катастрофи. След обновяването на шосето автомобилите ще могат да се движат със скорост 120 км в час вместо с 60.

През лятото за изпълнител на обекта беше избран консорциум "Обединение Юг" с лидер "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство" и подизпълнители "СК 13 - Пътстрой" и "Главболгарстрой". Те спечелиха с най-ниска оферта от близо 40 млн. лв. и обещанието половин година да работят без заплащане. За отчуждителните процедури правителството отпусна 12 млн. лв. от бюджета.

В момента на Околовръстното шосе на София се работи само около бизнес парка, където се изгражда мост, който ще свърже кв. "Младост" с местността Камбаните. Изпълнител е "Мостстрой". Изграждат се и пътният възел между Околовръстното и бул. "Александър Малинов", както и друга съпътстваща инфраструктура.

Според в. "Труд" във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" са получили предложение от гръцкия корабен магнат Йоанис Кустас да разшири другия участък от южната дъга - от "Симеоновско шосе" до местността Камбаните, като финансират 50% от стойността, която се изчислява на 15 - 20 млн. лв. Става въпрос за 2.7 км. Причината за щедростта на гръцкия магнат била планираното строителство на мол в участъка от Бистрица до Симеоново.

Северната дъга на Околовръстното шосе, която е дълга около 33 км, е включена в концесията на магистрала "Тракия", чието бъдеще засега остава неясно.




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 16 яну 2007 12:18


естествено, че така ще стане


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 19 яну 2007 11:39





Върни се в “Пътеводител”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта