Колата:
Голф 3 1,6 101к.с. АЕК 96 г. с газова уредба.
Симптоми:
1. при работа на бензин двигателя работи неравномерно(мени обороти на празен ход 400-1200), прекъсва (на празен ход и в движение) и ако колата е още студена гасне.
2. Скоро забелязах, че докато работи на бензин свети много слабо индикаторът за дълги светлини на таблото.
3. При включване на къси светлини оборотите се нормализират (леко варират около 900).
4. Проблема е по-силно изразен при по-студено време.
5. Няма поблем със запалването.
5. На газ колата работи нормално.
Опитвам се да си ремонтирам сам колата и от появата на проблема до сега:
Почистване на дросела и стъпковото моторче;
сменени въздушен филтър, горивен филтър, температурен датчик, газов клапан, свещи, палец, дистр. капачка, ангренажен ремък, ролка, акумулатор, вакуумни маркучи(до регулатора за бензина и до кутията на въздушния филтър), реле 167...Клапата на канистера(канистъра) работи нормално и маркуча до дросела е без забележки.
Бензиновата помпа след подаване на контакт работи не повече от секуда и спира. След запалване работи като, че ли нормално(чува се съвсем тихо жужене, няма виене).
Бензиновата помпа се спира с реле(смених и него) при работа на газ от предпазителя 18. Върнах предпазителя в нормалното си положение но проблема остана.
Предположения:
-Запушена горивна система, при което захранването на бензиновата помпа се окъсява(някакъв вид защита).
-Заминаваща си бензинова помпа и/или ниско налягане на горивото.
-Подавания минус към реле 167 минава от ECU- то през имобилайзера - съмнявам се за лоша спойка(може да обясни температурната зависимост на проблема).
- запечени инжектори
Към кое да се насоча?
Симптомите са от около една година насам.
Предварително благодаря на всеки който даде някакви предположения и насоки.
Светлини- бензинова помпа Голф 3 Дебитомер РЕШЕНО
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Светлини- бензинова помпа Голф 3 Дебитомер РЕШЕНО
Последна промяна от petania на Вто 23 дек 2008 11:59, променено общо 1 път.
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Благодаря за предположението колега. Видях, че има няколко теми пуснати от колеги с АЕК двигатели с подобни проблеми вкл. и с делко. Към момента не мога да се сетя как пускането на ел. консуматор като светлините влияе на работата на делкото(в случая към добро). Трябва да се разровя из нета по-сериозно по този въпрос. Доколкото знам делкото контролира задействането на инжекторите и при моя двигател има някаква фукция за самонастройка(ставаше въпрос за някакъв ъгъл ако не бъркам)и карането на различни горива да изисква време за настройка.
Вчера и днес направих около 50 км градско и проблема си го има още... изкл. светлините и колата забива предницата и почва да хълца. Пробвах с включване на друг ел. консуматор парно, подгряване на стъклата и като, че ли двигателя се пооправя но само ако пусна светлините може да се каже че работи нормално на бензин.
Видях и нещо друго, което може да е важно, винта за настройка на нулево положение на дроселовата клапа е пипан(заводския белег е разрушен).
Вчера и днес направих около 50 км градско и проблема си го има още... изкл. светлините и колата забива предницата и почва да хълца. Пробвах с включване на друг ел. консуматор парно, подгряване на стъклата и като, че ли двигателя се пооправя но само ако пусна светлините може да се каже че работи нормално на бензин.
Видях и нещо друго, което може да е важно, винта за настройка на нулево положение на дроселовата клапа е пипан(заводския белег е разрушен).
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Правил съм го няколко пъти и няма положителен резултат(и с окъсяване на клемите при изкл. акум.). Два пъти го водих на диагностика - грешки няма. И като стана въпрос за компютъра, при слагането на газовата(преди година и четири месеца) са отваряни пласмасовите кори(между стъклото и двг; фиксират се с пластмасови щипки ...вече поправени) над компютъра и след като са сложени обратно има разсояние между тях и стъклото(поленовия филтър при всеки дъжд става вир вода). Възможно ли е вода при дъжд преди около година да е направила беля с компютъра.
- sashoskiora
- Мнения: 449
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- jagler
- Мнения: 1216
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
колега за да отметнеш това с бензиновата помпа правиш следното:откачаш буксата на нея т.е. захранването им под кръглия капак с видийките в багажника,след това с волтметър на постоянно напрежение закачаш щипките на сондите на уреда в двете най-карайни контакта на буксата те са по широки другите два вътрешни са за нивомера,даваш на контакт трябва да се появи напрежение от около 12в. и да пада за 3сек.това е първия импулс за подкачване на налягането на помпата,след като въртиш стартера напреж.трябва да е на 12в.Ако можеш да запалиш на газ колата си и ако нямаш реле за изкл. на бенз. помпа когато си е на обороти колата напреж пак трябва да е 12-14в. от генератора
ако е така значи захранването на помпата си е наред имай предвид че може и помпата да ти прави номера ,аз моята скоро я смених ту работи ту не.Тя е постоянно токов мотор с колектори и ако колектора ти е износен така се получава ниско нялягане от нея ,неравномерна работа нова е 80лв-100лв. само помпата иначе цялата кошница с поплавъка е 350лв. 
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Как мога да проверя най-лесно работата на инжекторите? Колекторите покриват два от инжекторите а проводниците им са обвити с изол. лента. Единственото, което се сещам сега е да ги изключвам един по един(грешки в комп.
) и да следя реакцията на двигателя. sashoskiora твоето мнение го връзвам с мнението на краси0008 малко по-рано днес.
Възможно ли е прекъсване и/или омасяване на някой от тези проводници да е причина за проблема?
jagler проверката на помпата е мн. добра идея но за нещастие газовата бутилка е точно върху нея и трябва да отделя повечко време за тази процедура. Предполагам, че новата ти помпа е китайска та ако е така сподели колко време си с нея, имат ли гаранция...
Възможно ли е прекъсване и/или омасяване на някой от тези проводници да е причина за проблема?
jagler проверката на помпата е мн. добра идея но за нещастие газовата бутилка е точно върху нея и трябва да отделя повечко време за тази процедура. Предполагам, че новата ти помпа е китайска та ако е така сподели колко време си с нея, имат ли гаранция...
- sashoskiora
- Мнения: 449
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
sashoskiora мисля, че намирам изход и то благодарение на твоето предположение за дюзите. Това не е нещо за, което бих се сетил сам или намерил в нета. Ти според мен си най-добрия диагностик.
Идеята на тази тема е да се стесни колкото се може кръга на заподозрените или ако някой е имал подобен проблем да сподели решението.
Към момента вниманието е насочено към няколко места:
-Захранването на бенз. помпа
-Неправилно изпращане на сигнал от делкото до дюзите.
-Заминала или заминаваща си дюза или проблем с буксата.
Идеята на тази тема е да се стесни колкото се може кръга на заподозрените или ако някой е имал подобен проблем да сподели решението.
Към момента вниманието е насочено към няколко места:
-Захранването на бенз. помпа
-Неправилно изпращане на сигнал от делкото до дюзите.
-Заминала или заминаваща си дюза или проблем с буксата.
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
От миналата седмица досега:
1 Проверих захранването на бензиновата помпа по начина, който jagler каза -захранването е нормално.
Мога ли да проверя дали помпата работи нормално като притисна маркуча за "излишния" бензин? Логично ми се струва в този случай ако помпата е причината, налягането към инжекторите да бъде по-постоянно
и да се усети по-добра работа на двигателя...
2 Смених реле 109. Релето загряваше много при работа на бензин(без пуснти светлини, като се пуснат изстива
). Пластмасовите части вътре бяха почнали да са разтопяват. Това изглежда е слабо място на VW и затова от 2001 год. това реле е подменено с подобрена версия която е сива(старата е черна). Ако някой се интересува кое реле за какво служи и още доста информация за Голф и Джета
http://www.a2resource.com/index.html
3 Смених ключа газ-бензин!!!
4 Прегледах имобилайзера за студени спойки и разкачени букси.
5 Последователно разкачих 1 и 4 дюза(само до тях имам достъп) . Аз лично очаквах при прекъсването им ако някоя от тях е проблемна двигателя да мине на три цилиндъра но със стабилни обороти. Това не се случи.
Последствия:
Колата е с чувствително подобрена динамика и мощност(най-вероятно за сметка на по-висок разход...) на газ... на бензин проблема остава.
Има нещо, което при изброяването на симптомите съм изпуснал. При проблемния режим нещо цъкаше откъм таблото. Оказа се, че това е реле 53, но не това което е поставено на 11 позиция(клаксон)а е на отделна клема над реле 21. На друг голф със същия двигател това реле е също на отделна клема но е над реле 109. Има ли значение положението на това реле и за какво точно служи като е поставено на тези места?
Възможно ли е прекъсване на нагряването на ламбда сондата да води до такива симптоми(контролира се от реле 167, което е и за бензиновата помпа)?
1 Проверих захранването на бензиновата помпа по начина, който jagler каза -захранването е нормално.
Мога ли да проверя дали помпата работи нормално като притисна маркуча за "излишния" бензин? Логично ми се струва в този случай ако помпата е причината, налягането към инжекторите да бъде по-постоянно
2 Смених реле 109. Релето загряваше много при работа на бензин(без пуснти светлини, като се пуснат изстива
http://www.a2resource.com/index.html
3 Смених ключа газ-бензин!!!
4 Прегледах имобилайзера за студени спойки и разкачени букси.
5 Последователно разкачих 1 и 4 дюза(само до тях имам достъп) . Аз лично очаквах при прекъсването им ако някоя от тях е проблемна двигателя да мине на три цилиндъра но със стабилни обороти. Това не се случи.
Последствия:
Колата е с чувствително подобрена динамика и мощност(най-вероятно за сметка на по-висок разход...) на газ... на бензин проблема остава.
Има нещо, което при изброяването на симптомите съм изпуснал. При проблемния режим нещо цъкаше откъм таблото. Оказа се, че това е реле 53, но не това което е поставено на 11 позиция(клаксон)а е на отделна клема над реле 21. На друг голф със същия двигател това реле е също на отделна клема но е над реле 109. Има ли значение положението на това реле и за какво точно служи като е поставено на тези места?
Възможно ли е прекъсване на нагряването на ламбда сондата да води до такива симптоми(контролира се от реле 167, което е и за бензиновата помпа)?
- jagler
- Мнения: 1216
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
не е китайска ,а е точно същата като корпус метален като оригиналната заедно с цедките по нея само се сваля още една цедка подобна на турбичка от старата и се слага на новата ,произведена в EU така пише сега словенска ли е не знам...но поне е метална не е пластмасова.petania написа:Как мога да проверя най-лесно работата на инжекторите? Колекторите покриват два от инжекторите а проводниците им са обвити с изол. лента. Единственото, което се сещам сега е да ги изключвам един по един(грешки в комп.) и да следя реакцията на двигателя. sashoskiora твоето мнение го връзвам с мнението на краси0008 малко по-рано днес.
Възможно ли е прекъсване и/или омасяване на някой от тези проводници да е причина за проблема?
jagler проверката на помпата е мн. добра идея но за нещастие газовата бутилка е точно върху нея и трябва да отделя повечко време за тази процедура. Предполагам, че новата ти помпа е китайска та ако е така сподели колко време си с нея, имат ли гаранция...
-
petania
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
В крайна сметка се оказа дебитомер...
Явно причината да изпатка е газовата, но нямам идея как две диагностики не показаха, че дебитомера си е отшъл.
При запалване се трупат грешки в рег на ECU-то(освен от дебитомера и от прекъсването на дюзите при работа на газ) и колата минава в авариен режим с определени параметри на смесването. Това обяснява проблемите при студено време но не мога да си обясня как пускането на светлините ще влияе на работата на двигателя на бензин...
Решението за мен беше "нов" от морга (задължително да се пробва).
Ако някой има идея как да се предпази дебитомера при тези двигатели нека да сподели. Към момента съм твърдо на бензин с "новия"
дебитомер. Когато карам на газ(по далечни разстояния) ще слагам стария дебитомер.
Явно причината да изпатка е газовата, но нямам идея как две диагностики не показаха, че дебитомера си е отшъл.
При запалване се трупат грешки в рег на ECU-то(освен от дебитомера и от прекъсването на дюзите при работа на газ) и колата минава в авариен режим с определени параметри на смесването. Това обяснява проблемите при студено време но не мога да си обясня как пускането на светлините ще влияе на работата на двигателя на бензин...
Решението за мен беше "нов" от морга (задължително да се пробва).
Ако някой има идея как да се предпази дебитомера при тези двигатели нека да сподели. Към момента съм твърдо на бензин с "новия"
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта