Привет на всички. Първо бих искала да ви поздравя за страхотния форум, изключително полезен - както за начинаещи така и за по-напредналите.
Та на въпроса. Като един абсолютно начинаещ шофьор преминал през стандартните курсове на обучение, а именно как точно да подкараш един автомобил, но не и какво точно представлява той ... изпадам в редица главоблъскания с возилото на което се качих - ПАСАТ Вариант 1.9 TDI (1998), автоматик (не знам дали са необходими повече данни). Колата е на 212 хил км. и за по-сигурно реших да й направя основен преглед - особен имайки предвид че не разбирам нищо от това което се намира под предния капак (а пък и около него също).
Излязоха доста неща, като напр. смяня на ангренажен ремък, ремонт и регулиране на ГНП, смяна на преден ляв носач (горен-долен), смяна на масло и филтър за автоматика, смяна на маслени филтри и масло, и т.н. Отделно трябва да се сменя филтър на климатика (климатроник) и да се пълни. А пък и нещо алармата не функуционира адекватно - смених батириите на ключа, но не съм убедена дали е достатъчно ...
Бихте ли ме ориентирали като как би звучал подобен ремонт изразено в цифри (лв). Допълнителни съвети относно поддръжката и ползването на такъв автомобил биха били изключително ценни за един начинаещ ...
Благодаря предварително за съветите, и ме извинете ако въпросите ми звучат дилетантски.
разни ремонти по Пасат Вариант 1.9 TDI
- kiko26
- Мнения: 193
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
лошо
Не искам да те разо4аровам но това доста пари4ки излиза на този модел.Е ако си вземе6 ментета може и по ефтино ама несе знае ка4ествето.Само не се оставиаи маистора да ти купува 4асти.Успех.
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Re: ремонт на Пасат Вариант 1.9 TDI
Бени написа:, ремонт и регулиране на ГНП,
Ами колегите май това не са го видели. Ако това което си написал е вярно, колата не може да бъде на 200 000 км или са я карали като за последно. Само този ремонт ще струва доста пари (някой по запознат да каже колко точно).
Кой вид ти е двигателя( колко коня). Колата карана ли е в България. От къде е внесена
Пожелавам ти късмет
Re: ремонт на Пасат Вариант 1.9 TDI
Колата карана ли е в България. От къде е внесена
Колата е внесена от Германия на 90 хил км пре 2002, след което е карана основно в България и около нея. Но действително е експлоатирана, и леко удряна отпред (доколкото разбрах от прегледа не особено добре отремонтирана навремето).
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре дошла във форума!Всяка последна неделя на месеца си правим срещи пред НИМ -Бояна!Заповядай!За повече съвети-с подобни возила/по новички дизели/ са Imedarov и L&R- и двамата с готовност ще ти помогнат със съвети по експлоатацията!В "Полезни връзки и статии" ще намериш също полезна информация за твоя модел!Желая ти много и безаварийни километри! Drive welcome_to_group
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами филтрите и ангренажният ремък и маслата, са задължителни при купуването на "ново" ауто.
За носачите се въртяха едни сериозни цифри, предпочитам някой който знае какво говори да те "светне".
А за ГНП, не ти препоръчвам да подемаш каквото и да е, докато не потвърдиш "диагнозата" при някой изпитан майстор...
Единственото което се сещам е супер дизел на околомръсното..
да я отведеш на диагностика... 40 кинта, но доста неща ще се изяснят..
Иначе ти пожелавам да не е тя /помпата де/, и много безаварийни километри..
и добре дошла..
off
сега ще видиш какво става като те надушат колегите как ще се изсипят да помагат
За носачите се въртяха едни сериозни цифри, предпочитам някой който знае какво говори да те "светне".
А за ГНП, не ти препоръчвам да подемаш каквото и да е, докато не потвърдиш "диагнозата" при някой изпитан майстор...
Единственото което се сещам е супер дизел на околомръсното..
да я отведеш на диагностика... 40 кинта, но доста неща ще се изяснят..
Иначе ти пожелавам да не е тя /помпата де/, и много безаварийни километри..
и добре дошла..
off
сега ще видиш какво става като те надушат колегите как ще се изсипят да помагат

- daskal
- Мнения: 66
- Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
welcomee ,, ПАСАТ Б5 не е лукс , лукс са средствата необходими за неговото предвижване "
смяня на ангренажен ремък (с ролките )- от 500лв до 1200 във фирмен сервиз
смяна на преден носач(горен-долен)- от 60-100лв за бр. турски до 250 лв бр. за нещо по добро
смяна на маслени филтри и масло -30-50 лв филтър + 50- 150 лв масло
сменя филтър на климатика (климатроник) и да се пълни- 40лв филтър + ........... пълнене
смяна на масло и филтър за автоматика- .....................
ремонт и регулиране на ГНП - доста стотинки
Добре че поне турбината не за ремонт....
смяня на ангренажен ремък (с ролките )- от 500лв до 1200 във фирмен сервиз
смяна на преден носач(горен-долен)- от 60-100лв за бр. турски до 250 лв бр. за нещо по добро
смяна на маслени филтри и масло -30-50 лв филтър + 50- 150 лв масло
сменя филтър на климатика (климатроник) и да се пълни- 40лв филтър + ........... пълнене
смяна на масло и филтър за автоматика- .....................
ремонт и регулиране на ГНП - доста стотинки
Добре че поне турбината не за ремонт....

Колеги, да попитам: като казвате филтър на климатика (колегата daskal TDI е написал 40лв.) какво имате в предвид - филтъра през който въздуха прониква в купето (подбен на въздушен филтър ама за купе - да не влиза прах боклуци и т.н.) или има някакъв друг филтър по системата/тръбите на климатика/клматроника ?
Филтъра за въздуха в купето (чувал съм да го наричат и поленов) го взимам за 25лв. BOSCH от Ауто Плюс.
Филтъра за въздуха в купето (чувал съм да го наричат и поленов) го взимам за 25лв. BOSCH от Ауто Плюс.
- daskal
- Мнения: 66
- Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Rumen написа:Колеги, да попитам: като казвате филтър на климатика (колегата daskal TDI е написал 40лв.) какво имате в предвид - филтъра през който въздуха прониква в купето (подбен на въздушен филтър ама за купе - да не влиза прах боклуци и т.н.) или има някакъв друг филтър по системата/тръбите на климатика/клматроника ?
Филтъра за въздуха в купето (чувал съм да го наричат и поленов) го взимам за 25лв. BOSCH от Ауто Плюс.
Да това е поленовия филтър през който въздуха прониква в купето и наистина е 25 лв ( погледнах фактурите от смяната ) грешката е моя . А това че на Пасат Б5 смяната на агренажен ремък с ролки (не съм сигурен но на този модел май препоръчват и смяна и на шайбата на разпределителния вал при всяка втора смяна на ремъка ) струва 240 лв oops
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 50 госта