Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stoyanz
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:43
Автомобил: Голф 4
Двигател: ATD
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот stoyanz » Сря 26 ное 2008 17:49


Scarchu написа:Иначе ако ги направиш примерно на ЦК ключе с релета и ги забравиш на изгасена кола - свирено ти е на акумулатора.

Точно това ме притеснява, а също така и натоварването на алтернатора. Компютъра отчете с около два литра и половина по голям разход. Общо взето сутрин на едно и също място поглеждам разхода и обикновено е около 6/100, а с включени свещи отчете 8,5/100,което ме навежда на мисълта, че е алтернатора е натоварен на 100%. Та купил съм едно таймерче с идеята да изключва след определено време веригата с цел да не ги забравям, но все ми се иска да стане като би трябвало да е.




Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Сря 26 ное 2008 18:37


Мисля че с тригерче, което да се превключва при долна граница примерно 5*С и горна примерно 60*С на антифриза. Врътката, която ме тормози е, че устройството трябва да сработва САМО след като двигателят вече е запалил и да кажем е повъртял 1 минутка с цел да не се натоварва безкрайно акумулатора при палене и алтернатора след това. Хубаво би било да се ползва съществуващият датчик за температурата на антифриза, но входа на тригера трябва да е такъв, че да не внася изменения в показаията му, че иначе двигателя ще се ушашави :) А за това дали е запален двигателя може да се вземе сигнал от да кажем примерно датчика за оборотите, да се изправи, и да мине през закъснителна схема.


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Сря 26 ное 2008 22:52


Странно ми е че никои не споменава за перката, която при мен винаги се върти с прилична скорост, дори и на студен двг . Проблема ми е ясен, че е от вискосъединителя, но не знам до каква степен ще окаже ефект подмяната му. За това на този етап няма да го сменям.
Планирам да махна тенекето на ЕГР - а, след това да го почистя, и да го пускам да си бачка зимата, та да видя дали ще има по бързо загряване :shock


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Мнениеот marttyy » Чет 27 ное 2008 21:30


И аз мисля че ЕГР-а работи ще загрява по бързо, защото миналата зима си беше с гарнитурката и беше добре а сега съм с ламаринка и неще.


Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bay mip » Чет 27 ное 2008 22:36


marttyy написа:И аз мисля че ЕГР-а работи ще загрява по бързо, защото миналата зима си беше с гарнитурката и беше добре а сега съм с ламаринка и неще.
възможно е.увеличават се топлинните загуби.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 29 ное 2008 9:28


Здравейте колеги.
Изчетох всичко писано в тази и други подобни теми,и реших да проверя работи ли този "таралеж".Замерих подгревните свещи всичко ОК.Пуснах от всяка свещ по едно кабелче до купето и вързах три диода.Тази сутрин при -3 по бордкомп така и не светнаха диодите.Колата беше студена-не е палена цяла нощ.Не включих никакви консуматори след като запалих-за да има евентуално свободен ток от алтернатора,но уви.Явно не се подава напрежение към свещите.Предполагам,че е от някакво реле за което четох в темата,но незнам къде се намира и кой номер е за да го погледна.Всички бушони са здрави.Моля помагайте.Колата от гаража.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 29 ное 2008 9:39


Vanich написа:Странно ми е че никои не споменава за перката, която при мен винаги се върти с прилична скорост, дори и на студен двг . Проблема ми е ясен, че е от вискосъединителя, но не знам до каква степен ще окаже ефект подмяната му. За това на този етап няма да го сменям.
Планирам да махна тенекето на ЕГР - а, след това да го почистя, и да го пускам да си бачка зимата, та да видя дали ще има по бързо загряване :shock
Колега,когато не ти е загряла колата,и не ти е отворил термостата за да ти мине водата през големия кръг т.е. през радиатора,перката няма отношение към охлаждането.
И моята перка се върти,но не смятам,че това е проблем за да я сменям.


Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bay mip » Съб 29 ное 2008 11:56


Борислав Андреев написа:Здравейте колеги.
Изчетох всичко писано в тази и други подобни теми,и реших да проверя работи ли този "таралеж".Замерих подгревните свещи всичко ОК.Пуснах от всяка свещ по едно кабелче до купето и вързах три диода.Тази сутрин при -3 по бордкомп така и не светнаха диодите.Колата беше студена-не е палена цяла нощ.Не включих никакви консуматори след като запалих-за да има евентуално свободен ток от алтернатора,но уви.Явно не се подава напрежение към свещите.Предполагам,че е от някакво реле за което четох в темата,но незнам къде се намира и кой номер е за да го погледна.Всички бушони са здрави.Моля помагайте.Колата от гаража.
Релето J125.И аз не знам къде се намира.Питал съм в няколко лъскави автомагазина за него, но те не са чували за съществуването на такова нещо.


Потребителски аватар
ДАНЧО
Мнения: 794
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
Автомобил: Audi A4 B6
Двигател: AVB 2003
Местоположение: Ст.Загора

Мнениеот ДАНЧО » Съб 29 ное 2008 12:10


Релето J125.И аз не знам къде се намира.Питал съм в няколко лъскави автомагазина за него, но те не са чували за съществуването на такова нещо.


Нормално , не мога да разбера защо във всички магазини не само за авточасти има толкова неквалифициран персонал. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Нед 30 ное 2008 22:10


да си дойдем на въпроса от цялата тая тема че и сички други дето ги изчетох по въпроса има ли някой който знае нещо повече от тва което мина досега свещите работят релето работи имам сигнални лампи даже но не се подава ток към релето кой точно е датчика каде се намира тва е въпросът и в етка и в етос и в вагкат нищо не мовах да намеря някой казва че датчик за темп на входящия въздух само ми е чудно ко общо има въздуха като ша подгряваш антифриз датчика за темп на антифриза управлява другите свещи което си е логично нали тай :roll:


stoyanz
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:43
Автомобил: Голф 4
Двигател: ATD
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот stoyanz » Сря 03 дек 2008 11:40


Аз реших проблема така: Таймер, реле 40А и бутон в купето. Натискам бутона, таймера включва релето, след 2 мин.(времето се гласи с тример) изключва, независимо бутона натиснат ли е или не. Само сгреших, че вързах командната верига директно на акумулатор, а трябва да се върже някъде след контакт за да не все включва при угасен двигател.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Сря 03 дек 2008 12:56


а защо релето се включва след 2 мин и след колко време изключва :?: :wink: аз май не сам прочел правилно сории :idea: :idea:


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Сря 03 дек 2008 17:17


stoyanz написа:Аз реших проблема така: Таймер, реле 40А и бутон в купето. Натискам бутона, таймера включва релето, след 2 мин.(времето се гласи с тример) изключва, независимо бутона натиснат ли е или не. Само сгреших, че вързах командната верига директно на акумулатор, а трябва да се върже някъде след контакт за да не все включва при угасен двигател.

Ей пич, тва е интересно дай малко повече инфо за стъпките на изпълнение... ако може снимчици...:)
Не може ли вместо ново реле, както в твоя случай, директно да комадваш техните си релета (двте релета за двете степени)


stoyanz
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:43
Автомобил: Голф 4
Двигател: ATD
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот stoyanz » Сря 03 дек 2008 17:30


batkotivalio написа:Ей пич, тва е интересно дай малко повече инфо за стъпките на изпълнение... ако може снимчици...:)
Не може ли вместо ново реле, както в твоя случай, директно да комадваш техните си релета (двте релета за двете степени)

Хич пък не се сетих да снимам преди да го напъхам, ама то няма и кво да се снима. Значи аз нямах такива свещи, предполага се, че нямам и релета, пък и да имам късно е вече :). Колкото до изпълнението, нищо сложно. Най-обикновено реле 40 А с нормално отворена работна верига - 4 лв. Вързал съм само двете свещи обаче щото четох някъде че пиковия ток на свещ е 20А. Един колега ми купи една готова платка за таймер, която струва 7лв(мога да го питам от къде). Та на тази платка се връзва бутона и командната верига. Като натиснеш бутона командната верига затваря за времето което си настроил с тримерчето на платката, съответно за това време е затворена и работната верига. В интерес на истината повече време ми отне да изкарам жиците от купето в двигателния отсек отколкото да се вържат остналите неща. А да, всъщност още не съм си намерил бутон за да не изглежда като направи си сам :? , макар че си е баш такова.

Последна промяна от stoyanz на Сря 03 дек 2008 17:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Сря 03 дек 2008 17:39


хаха мене питай как сам се мъчил тея конструктори тай са я опаковали че нема от де да бракнеш единствения начин е с тел да се прекара и то след като си майнал всичко около бушониерата :evil: :evil:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта