Проект на тема VW POLO 1300
Проект на тема VW POLO 1300
Здравейте. Преди три години закупих поло 1989 година просто на майтап,бях тръгнал да купувам дизел а се върнах с Поло 1,3 ,55коня със все известния NZ мотор.След дълга опотреба реших да го позасиля/макар че и така засрамвах доста по мощни автомобили/.За целта ми трябваха 1000 лв.Понеже през свободното си време се занимавам с ремонт на автомобили притежавах всички нужни инструменти и познания.Автомобила смятах да го използвам за всекидневка и за това реших за начало да вдигна само кубатурата.След дълго мислене реших да използвам за база ABU мотор от Голф 3.Като конструкция този мотор е почти същия като моя но се произвежда само във версия моно инжекцион а моя оригиналния е пълна инжекция,поради тази причина реших да използвам моята глава от NZ мотора при което се зблъсках с голям проблем.Оригиналната глава на NZ мотора е без горивни камери като камерите се намират в буталата а при ABU мотора камерите са разпределени както в главата така и в буталата, поради тази причина след изчисления останових че се получава степен на сгъстяване по голяма от 18към1.Този проблем реших като овеличих горивните камери в буталата на ABU мотора като успях да я сваля на 12,5/1 по малко не можеше. По време на работата по проекта останових че клапаните на NZ мотора който е 1300кубика са по големи от тези на ABU мотора който е 1600кубика ,другото интересно нещо което открих е че разпределителния вал на ABU мотора е с по високи гърбици, двата вала са взаимно заменяеми и рших да използвам по големия.В краина сметка останах очарован от получилия се мелез,от 0 до 100 се ускорява под 9секунди ,невероятна тяга при ниските обороти и прилична максимална скорост.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- stefan4o
- Мнения: 19289
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Доста интересна тема, ще следя с интерес. Тъй като си изтествал вече нещата искам да попитам дали скоростите от NZ пасват на ABU-то? Просто ми е много интересно, понеже от стария ми мотор HK скоростната кутия на външен вид не изглеждаше много по-различно от на ABU-то, със същите полуоси съм => същия диференциал предполагам е като на старата ми кутия. Сериозно се замислям за втора кола (за приятелката ми, която ще започва да кара курсове), и тя да е Поло.
Офф: какъв ти беше разходът с NZ и какъв е сега при ABU с нормално каране, без ръчки ?
Офф: какъв ти беше разходът с NZ и какъв е сега при ABU с нормално каране, без ръчки ?
Здравейте. Понеже проявихте интерес за колата ,щеиздам още някои тайни по колата. След пробното каране на колата установих че има недостик на гориво,имах няколко комплекта дюзи и започнах проби. След проверка в ауто датата подредих дюзите по големина. Имах от бмв1,6 ,бмв1,8 ,голф1,8гти ,ауди2,0. С дюзите от голфа се държеше най добре за това оставих тях. Ползвах колата около 10 000 км в това състояние, но не можех да се справя с един проблем трябваше да се кара само с високо октанов бензин /иначе аванса чукаше страхотно/. След внимателно проучване реших и този проблем, просто трябваше да намеря бутала с по голям недоход и да намаля степента на сгъстяване. Случайно ми попадна бутало от сеат ибиза 1,4 ,с диаметър 76,5 мм след измерване останових че степента пада на 11,6 към 1 просто идеално.Оставаше да намеря такива и да пробвам кво ще се получи. след известно време успях да се сдобия с такива бутала за по 20 лв броя /имаше колеги които искаха да ми смъкнат кожата за 2 килограма стар алуминий/. След монтажа на новите бутала останах изненадан, колата варвеше по добре от преди, не чукаше аванса, работеше стабилно и имаше по голяма тяга на високите обороти.http://vbox7.com/play:8e19c745
- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Колега дай ако имаш някакви снимки, че наистина ми стана много интересно... ...защото до скоро и аз карах 1.3 само че голф и също му бях намислил разни такива подобрения (портване на глава, вал от G40 и тн и тн....) обаче по стечение на обстоятелствата продадох голф-а.
и разкажи малко повече нали е eвридейка колко ти дава разход градско/извънградско;
максимална скорост.....
работата ти заслужава похвала продължавай все така!!!
ПОЗДРАВИ
и разкажи малко повече нали е eвридейка колко ти дава разход градско/извънградско;
максимална скорост.....
работата ти заслужава похвала продължавай все така!!!
ПОЗДРАВИ
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Градско харчи 10-11 на 100 а извън града около 7-8. А голфа е вр6 178+, до 120 му дърпам но после много лошо ме минава
максималната ми скорост на равен път е 180 /реални/ , при лек наклон вдига 200 /шот съм с къса кутия. Последно бягах на аматьорското на картинг писта виница ,колата е невероятна за такива мероприятия.

- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта