След смяна на масло и филтри и влизане 3к+ ми изключи турбот

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

След смяна на масло и филтри и влизане 3к+ ми изключи турбот

Мнениеот longora » Съб 29 ное 2008 23:03


Колеги, днеск по обяди си смених всички филтри и масло и до тук всичко нормално, но след това като ми се наложи да вляза малко над 3000 оборота и турбото ми изключи. От какво може да е това ... доста време не го беше правила. Възможно ли е нещо от новото масло да не е съвсем разработено или нещо подобно. След това не съм я ръчкал над 3000 оборота и не знам дали ще го направи пак. Някакви идеи от какво може да е ?
П.П. Точно преди да изключи турбото усетих че след смяната на горивния филтър колата като че ли върви по леко и май смъкна разхода ( поне по борд )




Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Нед 30 ное 2008 6:21


При смяната на филтрите, най-вероятно майсторът да е извадил някой вакум или да е забравил да си забоде някоя букса, която му е пречела... Огледай хубаво...


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Нед 30 ное 2008 15:56


Мерси колега! Ще огледам! А ако няма нищо има ли някакъв друг вариант ?


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пон 01 дек 2008 0:57


ако не трябва да я погледне вальо може да се е научил да ги прави вече


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Jijo_M » Пон 01 дек 2008 10:05


С тези ТДИ 110 коня си бихме голяма мечка миналата година по това време имах същия проблем,отстраниха го карам колата само градско ,а последните два месеца даже не беше и карана.Миналата седмица излизах извън града и о чудо на 140 заби направо съм потресен,лошото е че карам само събота и неделя и в града не мога да вдигна повече от 100-120 така че няма да правя нищо за сега пролета ще му мисля.Проверих всичко което мога има си вакуум няма разкачени маркучи ,променливата геометрия се движи като и подам принудително вакуум, Н-75 смятам, че и той си работи при палене и гасене движи геометрията,въздушния филтър е нов направо не знам,а пък и в момента не ми се дават пари май като не ги пържим известно време и спичат.Има ли някаква вероятност да минават в авариен режим при "натскане" при недостатъчно загрял мотор.Дано колегата не се разсърди ,че му пиша в темата, но се оказа, че не съм единствения при който проблема се е появил отново надявам се да намерим трайно решение на проблема.Предния път се беше скапал клапана монтиран върху турбото който задвижва променливата геометрия да не би да има нужда от донастройка,ако някой знае кадърен майстор в Бургас да казва.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 01 дек 2008 11:12


Jijo_M колега, не се притеснявай! Нали сме тук за да си помагаме. Всеки който е със сходен проблем може да пише :) А аз днес сутринта огледах вакумчетата и не открих нищо разкачено. Мисля днес в по късните часове да го "сритам" малко и да видим дали ще забие пак. kombito-tdi ами не знам дали Вальо се е научил или не, но преди като я оправи до сега нямаше никакви ядове а тая кола се кара юнашката ... Ти каква идея имаш ?


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 01 дек 2008 23:03


Отново си забива ... май ще се ходи на майстор отново :(


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Jijo_M » Пон 08 дек 2008 9:29


Моята кола се оправи още миналата седмица напръсках всички букси по управлението на турбото с ВД-40, пръснах и вътре в Н-75 подадох директно вакуум към задвижващия клапан на променливата геометрия работеше си. Тази седмица я пробвах нормално си набира и не забива явно понеже не беше карана или нещо се е окислило или пък е заяло, но се раздвижи и за сега колата е добре.Форума е супер полезен още миналата година когато се срешнах с този проблем научих много неща за принципа на работа на турбото както и конкретни съвети за този модел, това е голяма база данни в която могат да се открият обяснения и решения на доста проблеми, дано продължава да се развива в този дух.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 08 дек 2008 11:07


Jijo_M написа:ази седмица я пробвах нормално си набира и не забива


Аааа не се притеснявай пак ще забие,но може да минеш и 1000км преди да се получат благоприятни условия да си покаже рогата,а може и след 100 да стане :wink:


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Jijo_M » Пон 08 дек 2008 15:57


Защо колега да нямаш и ти подобен проблем? Ако си го решил или знаеш кой може да го оправи сподели.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 08 дек 2008 22:11


Аз май обаче май няма да се размина толкова леко .. днеска на магистралата се видя къде е ключа от палатката ... мисля че някой турбо път се е прецакал, защото вече освен че забива на 2000 оборота и фучи :) Утре ще ходя на майстор да видим за кво иде реч .. дано не стъпи над 200лв ...


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 10 дек 2008 20:05


Беше гръмнал маркуча който влиза в турбината и срещу 180лв беше заменен с нов :) Сега мисля че не забива, но пък и не съм имал възможност да го изрчъчкам над трета... Сега остава да разбера защо ми играят оборотите и всичко ще е идеално :)


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот SACHO7803 » Сря 10 дек 2008 20:59


кой мъркуч от всичките---тоя от въздушния филтър към турбината или от турбината към всмукателните колектори?ако е втория вариант би трябвало и да ти пуши доста черно при набиране---а при първия мисля че върви без пушаци поради ограничено количество подавано гориво--т.е. много въздух който дебитомера не го отчита и не пуска достатъчно гориво


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 10 дек 2008 21:43


Изображение
За този става въпрос. Слиза от турбото долу към тръбата която е под радиатора и отива към кулера. И да .. не пушеше :)


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 12 дек 2008 20:18


И аз имах същя проблем преди 2 седмици- като смених маслата и филтрите-заби и мина в аваривн режим,и пак и пак..-оказа се че маслото /МОБИЛ 10W40/ Е ПО ТЪНКО и чак клапан N75 е пълен с масло.Просто смених маслото с друга марка-пак 10W40 и всичко си дойде на място.Не ме разбирайте погрешно-не плюя маслото МОБИЛ-може би то си е нормално-а наште коли са с по износени мотори-4 години я карам,за 1-ви път слагам МОБИЛ -за това лесно си намерих проблема.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта