два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 20 ное 2008 13:21


колеги, поради това , че акомулатора ми беше стар и слаб никога не съм рискувал да грея свещите втори път тъй като няма да има сила да завърти и нормално щом загаснеха палеше от четвърт.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Пон 01 дек 2008 21:11


J_O_E написа:Колеги искам да попитам къква роля испълнява една хуйня която се намира от лявата страна на разшерителния съд закрипена е към купето.Ясно ми е вече че се води "КОНТРОЛНА ЕДИНИЦА ЗА ПОДГРЕВНИТЕ СВЕЩИ" това една черна кутийка в която влизат кабели,голяма е доло горе колкото цигарена кутия.Вече 2-ра седмица карам без тази част,автомобила си работи безупречно никакви проблеми дори сутрин пали от 1-2 .Ако искате ми вярвайте но от 10 автомонтьори чух 10 различни коментара за тази кутийка и въобще за запалителната система на TDI /моторът ми е AHU/ един от майсторите ми замери свещите и ми каза че не подгряват демек са изгорели.Питам се как така след като са изгорели и не подгряват колата пали без никакъв зор дори и при минусови температури. А сега ще ви сподела следващата неприятна новина за мен,тази чaст като нова струва 170лв със много добра отстъпка,търсих я на много места 2-ра употреба но на всякаде уй.Молбата ми към вас колеги е ако някои случайно попадне на тази част да ми пише или да дръннне една шайба 0888371167 Георги днес ще я снимам самата част и къде стои. Поздрави



пич не се занимавай да я купуваш тва е релето за свещите на антифриза и аз щях да я купувам релето на свещите за палене е при бушоните тва няма нищо общо с тях


Потребителски аватар
nikolait
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 10:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Мнениеот nikolait » Чет 04 дек 2008 16:26


много интересна тема - ама нищо не разбрах.
Моя личен опит - за да пали дизела всичко трябва да му е на 6(то и бензина е така) - акумулатор, свещи, стартер, гориво.
Но и все пак според мен занаята си има тънкости и трябва да се има предвид, че по някой път дефектират алармените системи или се разпищяват за малко, но в същото време харчат много ток. Това също дава отражение върху силата на първия пуск.
От друга страна - имам опит с Фиеста 1.4 комън рейл една подгряваща свещ - пали перфектно и при -20(само че опита ми е в гараж), но трябва да се има предвид, че палиш като бензин, без да чакаш "нещо да гасне на таблото". Обаче в книжката са написали инструкция, че при минус темепертури е хубаво да завъртя ключа и да изчакам няколко мига да подкачи горивото(защото при студено време дизела по-трудно се раздвижвал). А при много студено време 2-3 пъти. Точно така е написано, даже ако не ме домързи ще го погледна като точен текст. Това е препоръка.
Иначе имам мое Поло комби 1.9 ТДИ. То е с "реотанче" на таблото, което трябва да изчакам да угасне. За първия старт сутрин - винаги два пъти(сега зимата), пали от половин оборот. Ако един път подгрея има една идея по-трудно палене. Според мен това не е толкова свързано с темперетура на свещта или нещо от сорта, а с подкачването на горивото от помпата. Просто зимата е по-тежко горивото. И това е краткия смисъл на двойното включване на контакт, просто да дам време на системата да подкачи гориво. Иначе през деня по един път и пали отлично.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот vinixxx » Чет 21 окт 2010 16:03


Много е важно да ви работи и обогатителя свързан с гнп-то :applause:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот emo-gar » Чет 21 окт 2010 22:54


Хм,2008 г. зимата люта ли беше..,че не помня вече :063:
Тая щяла да е "мор" за дизели..казват.. :shock
И понеже се зачетох..и аз подгрявам с шофьорската врата,има такава "екстра",как,защо..но я има и на по-елементарни коли.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 22 окт 2010 8:41


Незнам ама тая зима го дават да има темп. до -30 и незнам какво ще правим :Д в гаража и там да седят. Налага ми се да ходя скоро към сервиза и ще накарам майстора да погледне свещите как са защото ме съмнява, че има някоя изгоряла свещ. Тая сутрин лампата изобщо не се задържа много време и когато тръднах да паля малко се поозори превъртя 4 5 пъти и чак тогава запали.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пет 14 дек 2012 12:43


Аз за първа зима съм с ТДИ. До тука като изгасваше лампата и палех от четвърт. Обаче като паднаха под -5 и стартера върти бързо и след половин-един оборот и спира сам, явно има защита и след втори подгрев и пали от четвърт без да пуши.
Тая сутрин беше -14 и аз подгрях чак докато релето изключи веднъж и после повторно подгрях и в момента когато лампата изгасна и завъртях ефекта е че запали пак от четвърт. Значи има ефект от повторен подгрев.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот StrEagle » Пет 14 дек 2012 14:05


Ако ти се занимава - пробвай да подгрееш, да изчакаш 10сек след като изгасне лампата и тогава да запалиш. Интересно ми е ще има ли разлика.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот tdi fen » Пет 14 дек 2012 15:15


колеги правите си една адаптация както е обяснено тук http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304 аз съм я направил на 32700 греят как си трябва вижте този клип колко време е нужно да загрее подгревната свещ http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc

Последна промяна от tdi fen на Пет 14 дек 2012 21:03, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пет 14 дек 2012 17:01


Адаптацията е добра но като се увеличи времето за подгрев дори и да има намаляне на напрежението във времето-свеща си пече здраво и лятото няма да е много добре това.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пет 14 дек 2012 17:03


StrEagle написа:Ако ти се занимава - пробвай да подгрееш, да изчакаш 10сек след като изгасне лампата и тогава да запалиш. Интересно ми е ще има ли разлика.


Какво искаш да кажеш да изчакам да качи хубаво нафтата и да изключи релето и да не подгрявам втори път.
Може да тествам и така.
Да ама се губи повторното нагнитане на по плътната нафта.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Kuncavia » Пет 14 дек 2012 18:43


Малко да се отклоня от темата, но винаги съм се чудил защо на новите коли почти няма подгряване. За пример давам новия Ford Focus, новия Citroen Berlingo и по-старото му братче. При около -10 лампа не виждам и пали от раз. При -15-20 вече присветва за по-малко от секунда и пали от раз. Общо-взето мисля, че повечето коли след 2001-ва са на този принцип. Питам тук, че не ми се пускаше нова тема.

Поздрави.


lucata
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот lucata » Пет 14 дек 2012 19:30


колега и мен този въпрос ме ръчка от бая време и не съм се сетил да попитам,но ще ми е интересно да споделите


Потребителски аватар
mytko731
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот mytko731 » Пет 14 дек 2012 20:16


влез през дясната врата и пак провери


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Lenks » Съб 15 дек 2012 5:26


Koлеги, като човек който е практикувал това 3 зими, в най-големите студове, в 5:30 сутринта, всеки божи ден, мога да ти ви кажа, че ефект има и то много осезаем! Но за да има ефект, трябва да се подгреят повече от 2-3 пъти... Значи става дума за Passat 1.9TD 92г. По принцип от както я имам колата винаги е палила от раз, без изключения, но зимно време ако се подгрее 1 път само, претрисаше, първите 1-2 секунди просто не работеше както си трябва да работи. Докато, като подгрея свещите няколко пъти, колата веднага почваше да си мърка като коте.Говоря в минало време, защото я продадох вече. Та за мен ефект имаше. Акумулатора беше BOSCH Silver S5 74A, никога за това време не е падал, или да е правил проблеми... Миналата зима, когато бяха най-големите студове ходих да ми видят свещите и всички работеха като хората. Майстора на който му имам много доверие ми каза, че по принцип зимно време трябва да се дръпне обогатителя, да се завърти и като изгасне лампичката на таблото да се изчака 10сек и тогава да се запали и, че повече подгрев не е нужен, но си го правех това за да не ми тресе колата в началото.Въпреки, че като му го казах на него, той ми вика -Важното е, че пали, знаеш ли колко други коли и на -10 умират. То аз и ги чувам сутрин преди блока де, как въртят по половин час :D Та това е моят опит и наистина дали ще е 1, или 2 пъти при мен нямаше значение, за да даде разлика повечко пъти трябва... Може да пробвате... Сега си взех 1 Ibiza 1.9TDI 90кс ALH мотор, още не съм видял как е с паленето сутрин, от днес ще видя :) Но при нея се съмнявам да трябва да правя така...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта