два пъти подгряване на свещи?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
J_O_E написа:Колеги искам да попитам къква роля испълнява една хуйня която се намира от лявата страна на разшерителния съд закрипена е към купето.Ясно ми е вече че се води "КОНТРОЛНА ЕДИНИЦА ЗА ПОДГРЕВНИТЕ СВЕЩИ" това една черна кутийка в която влизат кабели,голяма е доло горе колкото цигарена кутия.Вече 2-ра седмица карам без тази част,автомобила си работи безупречно никакви проблеми дори сутрин пали от 1-2 .Ако искате ми вярвайте но от 10 автомонтьори чух 10 различни коментара за тази кутийка и въобще за запалителната система на TDI /моторът ми е AHU/ един от майсторите ми замери свещите и ми каза че не подгряват демек са изгорели.Питам се как така след като са изгорели и не подгряват колата пали без никакъв зор дори и при минусови температури. А сега ще ви сподела следващата неприятна новина за мен,тази чaст като нова струва 170лв със много добра отстъпка,търсих я на много места 2-ра употреба но на всякаде уй.Молбата ми към вас колеги е ако някои случайно попадне на тази част да ми пише или да дръннне една шайба 0888371167 Георги днес ще я снимам самата част и къде стои. Поздрави
пич не се занимавай да я купуваш тва е релето за свещите на антифриза и аз щях да я купувам релето на свещите за палене е при бушоните тва няма нищо общо с тях
- nikolait
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
много интересна тема - ама нищо не разбрах.
Моя личен опит - за да пали дизела всичко трябва да му е на 6(то и бензина е така) - акумулатор, свещи, стартер, гориво.
Но и все пак според мен занаята си има тънкости и трябва да се има предвид, че по някой път дефектират алармените системи или се разпищяват за малко, но в същото време харчат много ток. Това също дава отражение върху силата на първия пуск.
От друга страна - имам опит с Фиеста 1.4 комън рейл една подгряваща свещ - пали перфектно и при -20(само че опита ми е в гараж), но трябва да се има предвид, че палиш като бензин, без да чакаш "нещо да гасне на таблото". Обаче в книжката са написали инструкция, че при минус темепертури е хубаво да завъртя ключа и да изчакам няколко мига да подкачи горивото(защото при студено време дизела по-трудно се раздвижвал). А при много студено време 2-3 пъти. Точно така е написано, даже ако не ме домързи ще го погледна като точен текст. Това е препоръка.
Иначе имам мое Поло комби 1.9 ТДИ. То е с "реотанче" на таблото, което трябва да изчакам да угасне. За първия старт сутрин - винаги два пъти(сега зимата), пали от половин оборот. Ако един път подгрея има една идея по-трудно палене. Според мен това не е толкова свързано с темперетура на свещта или нещо от сорта, а с подкачването на горивото от помпата. Просто зимата е по-тежко горивото. И това е краткия смисъл на двойното включване на контакт, просто да дам време на системата да подкачи гориво. Иначе през деня по един път и пали отлично.
Моя личен опит - за да пали дизела всичко трябва да му е на 6(то и бензина е така) - акумулатор, свещи, стартер, гориво.
Но и все пак според мен занаята си има тънкости и трябва да се има предвид, че по някой път дефектират алармените системи или се разпищяват за малко, но в същото време харчат много ток. Това също дава отражение върху силата на първия пуск.
От друга страна - имам опит с Фиеста 1.4 комън рейл една подгряваща свещ - пали перфектно и при -20(само че опита ми е в гараж), но трябва да се има предвид, че палиш като бензин, без да чакаш "нещо да гасне на таблото". Обаче в книжката са написали инструкция, че при минус темепертури е хубаво да завъртя ключа и да изчакам няколко мига да подкачи горивото(защото при студено време дизела по-трудно се раздвижвал). А при много студено време 2-3 пъти. Точно така е написано, даже ако не ме домързи ще го погледна като точен текст. Това е препоръка.
Иначе имам мое Поло комби 1.9 ТДИ. То е с "реотанче" на таблото, което трябва да изчакам да угасне. За първия старт сутрин - винаги два пъти(сега зимата), пали от половин оборот. Ако един път подгрея има една идея по-трудно палене. Според мен това не е толкова свързано с темперетура на свещта или нещо от сорта, а с подкачването на горивото от помпата. Просто зимата е по-тежко горивото. И това е краткия смисъл на двойното включване на контакт, просто да дам време на системата да подкачи гориво. Иначе през деня по един път и пали отлично.
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: два пъти подгряване на свещи?
Много е важно да ви работи и обогатителя свързан с гнп-то 

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: два пъти подгряване на свещи?
Хм,2008 г. зимата люта ли беше..,че не помня вече
Тая щяла да е "мор" за дизели..казват..
И понеже се зачетох..и аз подгрявам с шофьорската врата,има такава "екстра",как,защо..но я има и на по-елементарни коли.

Тая щяла да е "мор" за дизели..казват..

И понеже се зачетох..и аз подгрявам с шофьорската врата,има такава "екстра",как,защо..но я има и на по-елементарни коли.
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: два пъти подгряване на свещи?
Незнам ама тая зима го дават да има темп. до -30 и незнам какво ще правим :Д в гаража и там да седят. Налага ми се да ходя скоро към сервиза и ще накарам майстора да погледне свещите как са защото ме съмнява, че има някоя изгоряла свещ. Тая сутрин лампата изобщо не се задържа много време и когато тръднах да паля малко се поозори превъртя 4 5 пъти и чак тогава запали.
Re: два пъти подгряване на свещи?
Аз за първа зима съм с ТДИ. До тука като изгасваше лампата и палех от четвърт. Обаче като паднаха под -5 и стартера върти бързо и след половин-един оборот и спира сам, явно има защита и след втори подгрев и пали от четвърт без да пуши.
Тая сутрин беше -14 и аз подгрях чак докато релето изключи веднъж и после повторно подгрях и в момента когато лампата изгасна и завъртях ефекта е че запали пак от четвърт. Значи има ефект от повторен подгрев.
Тая сутрин беше -14 и аз подгрях чак докато релето изключи веднъж и после повторно подгрях и в момента когато лампата изгасна и завъртях ефекта е че запали пак от четвърт. Значи има ефект от повторен подгрев.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: два пъти подгряване на свещи?
Ако ти се занимава - пробвай да подгрееш, да изчакаш 10сек след като изгасне лампата и тогава да запалиш. Интересно ми е ще има ли разлика.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: два пъти подгряване на свещи?
колеги правите си една адаптация както е обяснено тук http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304 аз съм я направил на 32700 греят как си трябва вижте този клип колко време е нужно да загрее подгревната свещ http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
Последна промяна от tdi fen на Пет 14 дек 2012 21:03, променено общо 1 път.
Re: два пъти подгряване на свещи?
Адаптацията е добра но като се увеличи времето за подгрев дори и да има намаляне на напрежението във времето-свеща си пече здраво и лятото няма да е много добре това.
Re: два пъти подгряване на свещи?
StrEagle написа:Ако ти се занимава - пробвай да подгрееш, да изчакаш 10сек след като изгасне лампата и тогава да запалиш. Интересно ми е ще има ли разлика.
Какво искаш да кажеш да изчакам да качи хубаво нафтата и да изключи релето и да не подгрявам втори път.
Може да тествам и така.
Да ама се губи повторното нагнитане на по плътната нафта.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: два пъти подгряване на свещи?
Малко да се отклоня от темата, но винаги съм се чудил защо на новите коли почти няма подгряване. За пример давам новия Ford Focus, новия Citroen Berlingo и по-старото му братче. При около -10 лампа не виждам и пали от раз. При -15-20 вече присветва за по-малко от секунда и пали от раз. Общо-взето мисля, че повечето коли след 2001-ва са на този принцип. Питам тук, че не ми се пускаше нова тема.
Поздрави.
Поздрави.
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: два пъти подгряване на свещи?
колега и мен този въпрос ме ръчка от бая време и не съм се сетил да попитам,но ще ми е интересно да споделите
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: два пъти подгряване на свещи?
влез през дясната врата и пак провери
Re: два пъти подгряване на свещи?
Koлеги, като човек който е практикувал това 3 зими, в най-големите студове, в 5:30 сутринта, всеки божи ден, мога да ти ви кажа, че ефект има и то много осезаем! Но за да има ефект, трябва да се подгреят повече от 2-3 пъти... Значи става дума за Passat 1.9TD 92г. По принцип от както я имам колата винаги е палила от раз, без изключения, но зимно време ако се подгрее 1 път само, претрисаше, първите 1-2 секунди просто не работеше както си трябва да работи. Докато, като подгрея свещите няколко пъти, колата веднага почваше да си мърка като коте.Говоря в минало време, защото я продадох вече. Та за мен ефект имаше. Акумулатора беше BOSCH Silver S5 74A, никога за това време не е падал, или да е правил проблеми... Миналата зима, когато бяха най-големите студове ходих да ми видят свещите и всички работеха като хората. Майстора на който му имам много доверие ми каза, че по принцип зимно време трябва да се дръпне обогатителя, да се завърти и като изгасне лампичката на таблото да се изчака 10сек и тогава да се запали и, че повече подгрев не е нужен, но си го правех това за да не ми тресе колата в началото.Въпреки, че като му го казах на него, той ми вика -Важното е, че пали, знаеш ли колко други коли и на -10 умират. То аз и ги чувам сутрин преди блока де, как въртят по половин час
Та това е моят опит и наистина дали ще е 1, или 2 пъти при мен нямаше значение, за да даде разлика повечко пъти трябва... Може да пробвате... Сега си взех 1 Ibiza 1.9TDI 90кс ALH мотор, още не съм видял как е с паленето сутрин, от днес ще видя
Но при нея се съмнявам да трябва да правя така...


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта