проблем с оборотомера на пасат 1,8 1992 г.
Колеги предварително се извинявам да не засегна някой, но имам чувството, че в този форум почти не се включват с мнения майстори специалисти. Чета разни локуми, лакърдии и налучквания, като не включвам зеления хайвер. От доста време съм я пуснал тази тема и не мога да се съглася, че аз съм единствения с този проблем или, че няма някой, който да даде адекватни предположения от какво може да бъде този проблем и как може да се оправи, но не на принципа проба грешка или на принципа на изключването, т.е. първо ще сменим това, после другото и т.н. Става въпрос за конкретни хипотези и предложения. Най-интересното в моя случай е, че при топло време т.е. летния сезон работи без грешка нищо му няма, няма и помен от проблема, но щом се застуди и запаля двигатела се заковава на 2100 об. Моля ви се помогнете да го надвием този тъп проблем. Ходил съм и при много специалисти, но те само разсъждават на глас, почесват се, потриват ръце и казват, че е много сложно и викат: "...абе карай така това не е проблем". Някои по смели ми предлагат да ми присадят някакъв електронен с диоди, но си остава само като предложение и така до днес. SOS 
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Колега, ключовото от информацията, която даваш е че се случва в СТУДЕНО време.
Съдейки по оскъдната информация за колата която даваш, колата ти е моноинжекцион с двигател RP, AAM или най-вероятно ABS мотор. Общото при всичките като източник на проблем е таблото.
Което почти 100% значи - СТУДЕНА СПОЙКА по таблото (от студа материалите се свиват и микро пукнатините в спойките се увеличават и от там контакта се нарушава) - Пасатите патят от кофти спойки - има писано за проблеми със стабилизатора на таблото и т.н.
Другото възможно е клеясване на куплунгите и процеса и ефекта е същия, само дето там с включва и конденз на влага от прехода студено-топло по платката, който кондез влияе на електро-контакта в една замърсена букса.
Това, което няма да навреди ако го направиш е да си свалиш таблото, да седнеш удобно в къщи на топло и да избършеш платката и буксите отзад с чист спирт и после с приличен поялник да презапоиш всичко по нея.
После преди монтажа си почисти буксите откъм кабелите - най добре става с котактен почистващ спрей от Бриколаж, Практикер и т.н.
Относно принципа на работа на оборотомера - най-често е електронен тригер, който праща единия импулс от бобината към оборотомера, другия на маса (за 1 оборот имаш 2 искри и едната е "излишна" за правилното отчитане) и една простичка система екстраполира натрупаните импулси в едно напрежение, което се отчита от оборотомера, който в основата си е един Волтметър.
Успех и напиши за резултата.
И ползвай Търсачката от време на време, помага!
Съдейки по оскъдната информация за колата която даваш, колата ти е моноинжекцион с двигател RP, AAM или най-вероятно ABS мотор. Общото при всичките като източник на проблем е таблото.
Което почти 100% значи - СТУДЕНА СПОЙКА по таблото (от студа материалите се свиват и микро пукнатините в спойките се увеличават и от там контакта се нарушава) - Пасатите патят от кофти спойки - има писано за проблеми със стабилизатора на таблото и т.н.
Другото възможно е клеясване на куплунгите и процеса и ефекта е същия, само дето там с включва и конденз на влага от прехода студено-топло по платката, който кондез влияе на електро-контакта в една замърсена букса.
Това, което няма да навреди ако го направиш е да си свалиш таблото, да седнеш удобно в къщи на топло и да избършеш платката и буксите отзад с чист спирт и после с приличен поялник да презапоиш всичко по нея.
После преди монтажа си почисти буксите откъм кабелите - най добре става с котактен почистващ спрей от Бриколаж, Практикер и т.н.
Относно принципа на работа на оборотомера - най-често е електронен тригер, който праща единия импулс от бобината към оборотомера, другия на маса (за 1 оборот имаш 2 искри и едната е "излишна" за правилното отчитане) и една простичка система екстраполира натрупаните импулси в едно напрежение, което се отчита от оборотомера, който в основата си е един Волтметър.
Успех и напиши за резултата.
И ползвай Търсачката от време на време, помага!
dimitarpetrov, това, което си написал е синтизирано, точно и ясно и до колкото разбирам от електротехника е напълно професионално, за което много благодаря!!! При първия удобен случай ще се възползвам от съветите ти и се надявам да има ефект, че сега условията не са подходящи за нищо - студено, мрачно и вали, а аз съм на полеви условия, пък и ми трябва пущината всеки ден. Не мога да рискувам да я обездвижа за повече от един ден и ще дебна хубаво време, че да има вероятност да свърша по-бързо. Още един път, едно голямо благодаря за съветите!!! 
Проблема 100% ти е в оборотомера. От една автоморга можеш да си вземеш едно табло. За по евтино може и всичко освен оборотомера да е повредено. Не е проблем да отидеш до моргата със свалено табло(правил съм го). Оборотомера се държи на 3 винта към платката на таблото. На място монтираш и сваляш. Това за мен е най-евтиното решение на твоя проблем.
проблем с оборотомера на пасат 1,8 1992 г.
Пробвах това със свалянето на таблото. Платката е една цяла и оборотомера не е на болтчета, а на 4 бр. шипове, които влизат в платката. Трите са на един ред, а четвъртия е на 120 градуса спрямо двата. Почиствах със спирта, пръсках с контакт спрей и какво ли още не. В момента състоянието е същото както преди интервенцията. Не съм презапоявал защото ми се стори доста фино и да не отлепя накой пътечка или спойка. Самия уред отзад представлява едно кръгло като двигателче на играчка и е капсиловано както казах с 4 извода, защо незнам. Да не би да е от него това си мисля, че то би трябвало да е издало багажа. Ходих и по моргите, но нямат табло за Пасат като моя. След Нова година да проверявам. Не мога да кажа, че е много лесно разглобяването и зглобяването, но в общи линии бива, ако е топло времето и при всяко положение е наложителна помоща на жена с малки ръчички иначе оставаш без километраж. Не разбрах как сам човек може да си го вкара? За сега оставам на изчакване за нови идеи или докато си намеря друго табло, че да пробвам. Втората употреба струвала около 40 лв. Незнам нов оборотомер колко ще струва и дали със сигурнос е от него или може да е от студена спойка?!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта