Смяна колянов вал и всички главоболия около това.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10109
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Смяна колянов вал и всички главоболия около това.

Мнениеот group® » Чет 20 ное 2008 17:24


Та малко предистория:

След смяна(10км по-късно) на ролката на ангренажа (коляновия вал), същата е разбила леглото във вала (където влиза шпонката). Най-вероятната причина - неправилно завит болт.
Няма да се хабя да псувам по майсторчета и т.н. ...
Само ще кажа, че пързалката е голяма - "Ролката била мека и това разбило 'леглото'..."

Смисъла на темата:

Искам да чуя различни съвети, какво точно и как да направя.
Имам и някой въпроси ...
Искам да отбележа, че нещата трябва да станат както трябва (гледам си колата и си я обичам :oops: ).

1ви вариант:
Наваряване на място - почти 100% съм го отхвърлил, поради съветите на човек, чието мнение ценя. Проблемите идват заради температурата, която ще скапе семеринги и лагери ... Изглежда мременно и съответно неприемливо. Все пак ако някой знае повече ...
Все пак плюса е, че спестява един полу-основен ремонт.

2ри вариант:
Сваля се вала и същия се наварява (така падат рисковете за лагери и семеринги). Все пак и този метод изглежда временен, а и много малко хора знаят за него (наваряването). Някой ... нещо ... ?
Плюса е че спетява вал и лагери(които хипотетично са си иначе ОК).

3ти вариант:
Вал втора ръка.
Тук нещата изглеждат най-трайни и "както трябва".
Минусите - много разходи (все пак ако е единствения читав вариант - нямам избор)
- примерно намирам вал - но как да разбера дали е наред/читав? Какви измервания и къде?
- голяма вероятност има да се окаже, че е за шлайфане - надежно ли е, как и къде?


Пропускам ли нещо? Има ли друг вариант?
Какви валове стават за АБФ? - примерно от КР, PL и т.н.?

Каквото и полезно да се сетите - споделяйте!

Благодаря :!:


п.с. ...като болен съм ... :(




Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Чет 20 ное 2008 18:49


Колега доста неприятна случка.Според мен по добре си вземи друг вал и го занеси на някой шлайфист да го замери дали е в норми.И си вземи вал от АБФ дори и да стават от други модели.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Чет 20 ное 2008 19:12


Виж в етка за парт номера на вала ти и от там от какво може да стане със същият парт номер. Потърси примерно в доплер воплер за допуски на шиките на вала .Като намериш вал мериш с микрометър.За първият варянт поне според мен е загубена кауза .Варянт две също защото със сигорнос ще го разкалиш.Варянти са нов вал .
ИЛИ да свалиш твоя от там на фреза и точно от срещуположната страна на сегашният канал да ти направят нов и на шаибата пак така срещу сегашният канал нов.
Дано съм дал полезна идея поздрави.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 20 ное 2008 19:18


друг вал търси , затова караме масови коли, другите гимнастики на екзотики, дето няма накъде


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 20 ное 2008 19:32


Ейиии има майсотр4ета тука. Вариант 1 нема да стане освен ако не ти заварят Шайбата за вала ама пак няма да стане щото са от различни материали И пак ще се наложи сваляне ще се спука заварката може веднага може и след време!
По принцип без сваляне на вала няма да стане.
Ако да предположим че дойдеш при мен и си познат на мой познат :) ще ти направя шпонка, шпонков канал във вала и ще издълбая нов канал в шайбата всичко това огледално със супер минимално отклонение. Ми с по-малко от 200лв. няма да се разминеш не че е много работата ама врътнята и нагаждането е тънак пиниз. Секи който ти го направи за по-малко пари 100% е променил ъгала на зацепване и белезите , всъшност незнам дали има голямо значение ако избяга с 5-10 градуса да речем.
Откажи се от всякакви наваряваници. Е виждал съм да го правят ама с допълнителната работа после пак ше идат 200кинта с съмнителен резултат в смисъл надежност.
Търси втора употреба ако нямаш пари за нов и го дай на "майстор монтьор" (то неостанаха много :( ) той ше го носи на шлайфист ше търси други черупки ако има нужда и т.н.
Според мен е тъй


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Чет 20 ное 2008 19:42


Ама покрай тие ремонти вземи смени и всички лагери семерини пък що не е сегменти да стане как си трябва.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Чет 20 ное 2008 19:50


Ми значи бате маи не си от кадърните маистори за да изместиш канал с 5 до 10 градуса това си е адски много.Знам че хората работят с стотни от милиметъра това го прави човек дето се нарича стругар ( фрезист) , а не шлосер с флекса , 200 лева за два канала е смешно ти да не работиш В балкан стар и да ти плащат 100 лв на час.То тогава според теб вал не се шлаифа че ще ти го предобрат нищо лично. Това за мен е смешно.С друг вал се купуват и нови лагери после се шлаифа та поне да направиш нещо че съм сигорен на 90 процента вала ще е на края на живота си погледни че колата е 150 коня и тя не е жалена а е ръчкана.И това не мърда под 500 лв.
По въпроса с масовоста на колите не се срещат много често двигатели на АБФ на части пък то с читаф вал.Аз едвам намерих бутало при арабеските за 1.4.
Прави си твоя това е моят съвет.Все пак сервизираи за допуски след като го свалиш ако е ок ще минеш наи много с 100 лв при фрезиста .

Последна промяна от djshomi на Чет 20 ное 2008 19:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10109
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Чет 20 ное 2008 19:51


За това с нарязването на друг канал не съм го мислил даже :roll:
Наистина ли е 200лв ... :shock :roll:
Вариант ли е?

Нов вал е над 1к ... даже доста над :?
Варианта 2ра ръка е нож с две остриета.
То като се замисля и моя не се знае колко, как и защо ...
Но все пак и трудно се намира вал ...

Не знам вече ...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 20 ное 2008 22:30


Ако все пак се наложи наварка ..Препоръчвам "ХОФМАН-КОНСУЛТ"-така пише на сградата,човека е Стоян.Има невероятна машина за точково напластяване, изкривяване при наварката няма, има възможност за спазване структурата-ако се знае основния материал на вала.Местоположението е южната дъга на околовр.път, след Симеоновско, вдясно .Човека е доста натоварен,при нужда ще му звънна за среща ,ако въобще се навие.Между другото има и мобилна установка за наваряване(базирана в пикапче).Малко скъпичко,но обслужва матричарския бизнес,там се спасяват железа които спокойно удрят 50-100к$ :shock .В заключение трябва да отбележа неизбежната обработка на шпонковия канал, шлайф,от точността зависи много!При изработката на вала шпонковият канал е репер за обработка на целия детайл!Аз също мисля , че добър вал -втора ръка е оптимално решение


Потребителски аватар
vipra
Мнения: 166
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 21:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот vipra » Пет 21 ное 2008 9:06


вал втора ръка
вземаш си вал с уговорка да го измерите носиш го при шлайфист, където да ти го замерят с микрометър /даже ако имат пасиметър ли беше или пасамтър, защото мери микрони 0.001 мм/ дали е в допустими размери /да няма овал, елипса и надирания на шийките на основните и биелните лагери
ако е в допустими размери караш с нови биелни и основни лагери
ако не шлайф първи ремонт това е 0.25 мм
няма страшно аз така карам /по принцип като взема вал го меря ако е нормален размер му пускам първи ремонт, защото винаги има някакви остатъчни драскотини и с лагери за първи ремонт

може и с нов шпонков канал на 180 градуса

а за валовете става също така и от 2Е мотор
от KR, PL не става
/така мисля/

имах някъде и размерите ама не мога да ги намеря
ако не ги намериш пиши

Поздрави :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 03 дек 2008 23:32


Дано да помогне, но трябва сваляне:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=79754


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 04 дек 2008 7:30


bobcho написа:Дано да помогне, но трябва сваляне:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=79754


Браточка тия руснаците са луди копелета. Това е ебахти и скръндзавия чиляк или живее някъде в степта да прави такива магийй :) Ама евала от мен :)


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Смяна колянов вал и всички главоболия около това.

Мнениеот kiko946 » Чет 04 дек 2008 14:40


group® написа:Та малко предистория:

След смяна(10км по-късно) на ролката на ангренажа (коляновия вал), същата е разбила леглото във вала (където влиза шпонката). Най-вероятната причина - неправилно завит болт.
Няма да се хабя да псувам по майсторчета и т.н. ...
Само ще кажа, че пързалката е голяма - "Ролката била мека и това разбило 'леглото'..."

Смисъла на темата:

Искам да чуя различни съвети, какво точно и как да направя.
Имам и някой въпроси ...
Искам да отбележа, че нещата трябва да станат както трябва (гледам си колата и си я обичам :oops: ).

1ви вариант:
Наваряване на място - почти 100% съм го отхвърлил, поради съветите на човек, чието мнение ценя. Проблемите идват заради температурата, която ще скапе семеринги и лагери ... Изглежда мременно и съответно неприемливо. Все пак ако някой знае повече ...
Все пак плюса е, че спестява един полу-основен ремонт.

2ри вариант:
Сваля се вала и същия се наварява (така падат рисковете за лагери и семеринги). Все пак и този метод изглежда временен, а и много малко хора знаят за него (наваряването). Някой ... нещо ... ?
Плюса е че спетява вал и лагери(които хипотетично са си иначе ОК).

3ти вариант:
Вал втора ръка.
Тук нещата изглеждат най-трайни и "както трябва".
Минусите - много разходи (все пак ако е единствения читав вариант - нямам избор)
- примерно намирам вал - но как да разбера дали е наред/читав? Какви измервания и къде?
- голяма вероятност има да се окаже, че е за шлайфане - надежно ли е, как и къде?


Пропускам ли нещо? Има ли друг вариант?
Какви валове стават за АБФ? - примерно от КР, PL и т.н.?

Каквото и полезно да се сетите - споделяйте!



Благодаря :!:


Nай птостия начин и най-безболезнен с пила същата дебелина колкото е клина на челото на вала превиш нов канал за новото зъбно колело и най ефтин .за два часа е готово.


п.с. ...като болен съм ... :(


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 04 дек 2008 14:45


Ако все пак се наложи наварка ..Препоръчвам "ХОФМАН-КОНСУЛТ"-така пише на сградата,човека е Стоян.Има невероятна машина за точково напластяване, изкривяване при наварката няма, има възможност за спазване структурата-ако се знае основния материал на вала.Местоположението е южната дъга на околовр.път, след Симеоновско, вдясно .Човека е доста натоварен,при нужда ще му звънна за среща ,ако въобще се навие.Между другото има и мобилна установка за наваряване(базирана в пикапче).Малко скъпичко,но обслужва матричарския бизнес,там се спасяват железа които спокойно удрят 50-100к$ .В заключение трябва да отбележа неизбежната обработка на шпонковия канал, шлайф,от точността зависи много!При изработката на вала шпонковият канал е репер за обработка на целия детайл!Аз също мисля , че добър вал -втора ръка е оптимално решение

kolega , мой комшия с тесната част на по голема пила пред очите ми направи нов канал, но защо да е репер ..... колата беше 1.9 дизел...буталото на първи цилиндър най-горе мъртва горна точка ...разпределителния вал на дизелите отзад има прорез и се пъха шина около 5 мм....при това положение ексцентриците на първи цилиндър сочат нагоре ....ремъка се слага заедно със зъбното колело което се монтира на разпределителния вал и е на конус стега се яко и проблема е решен

със тесната част на пилата пилиш. би требвало пилата да е една две десети по тесна от шпонката - клина.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10109
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Съб 06 дек 2008 20:23


Благодаря на всички взели отношение.
... и понеже съм луд на тема колата ми - в сервиза е и се прави.
Ще се слага друг вал и всичко както си трябва ;)

Накрая ще опиша всички разправии за да има полза и за други (дано няма все пак).



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта