Въпрос за панела на парното B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос за панела на парното B3

Мнениеот kr1s0 » Пон 08 дек 2008 17:03


Допреди 1 месец нямах проблеми , но изведнъж пускайки парното на 4та степен от врътката забелязах , че духа адски слабо.В последствие установих , че това духане е горе долу 2рата степен.Разглобих таблото и изкарах панела напред да видя да не би някое жило не се е откачило , но всички си бяха на място.Махнах капачето на врътката за степените и погледнах пластините и ми направи впечатление , че когато парното е на 1ва,2ра и 3та степен не ми дава никакъв контакт , а чак като стъпи към 4тата започва да духа.

Снимах точно за какво говоря :
Изображение

1 е тази пластина , която според мен дава сигнал за степента на духане или ако бъркам обяснете ми да разбера

Ограденото с кръгче е мястото където при пуснато парно (когато пластината е в положение на 4та степен) работи и когато натисна тази пластина надолу , то губи контакт.

Аналогично на това следва нагоре да даде контакт както и направих и стана , но мърдайки пластината на 2ра или на 3та степен бутайки нагоре пластината тя не дава контакт :(

Със синьото е описан пътя на контактната пластина.

Колата е Пасат Б3 90год. 1,8Mi ако е от значение

Какъв може да бъде проблема според вас ?
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
passatfan2780
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
Автомобил:
Двигател: aaz 1992
Местоположение: Плевен

Мнениеот passatfan2780 » Пон 08 дек 2008 17:58


позната работа.при мен проблема беше в сапротивлението, което стои отгоре на вентилатора.ново в ауто+ е някаде около 6о лева .на старо го взех за 10.провери там .ако искаш натисни пластината да видиш дали ще духа на саответната степен ,но сам сигорен на 90% ,че проблема ти е там кадето ти обясних .УСПЕХ и ПОЗДРАВИ!!!


Потребителски аватар
nsshark
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 мар 2008 23:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот nsshark » Пон 08 дек 2008 18:16


Абсолютно същия проблем го имах като взех моята кола.Оказаха се съпротивленията, които са за степените(всяка степен минава през такова, а 4-та е директна).На мен ми го оправиха като ми смениха съпротивленията при електротехник.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Пон 08 дек 2008 18:26


някакви обяснения по-точно къде точно се намират тези съпротивления,че съм малко малак за моя кола , но на бащата правя това-онова


Потребителски аватар
RAD&KO
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
Двигател: PB 1990
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Мнениеот RAD&KO » Пон 08 дек 2008 18:34


Колеги при мен, като размърдам и тръгва ... После след някоя дупка спира, пак размърдвам и тръгва ...
Интересното е, че имах и скапан бушон, който се стопи, като дъвка. mhihi От как го смених (орг. го изгорих) не грее, но все пак трябва да се побутва първата врътка та да тръгва ... :roll:


Потребителски аватар
nsshark
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 мар 2008 23:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот nsshark » Пон 08 дек 2008 18:59


Блока със съпротивленията е под жабката(сваля се барчето под нея, мисля че беше на 2 или 3 болтчета).Прилича на кутийка няма как да го пропуснеш.Дърпаш му буксата и го вадиш.На мен ми го оправиха за 5 минути.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Пон 08 дек 2008 22:11


Идеята ми е сам да го сменя.Какво да гледам в кутията? 1 ли е съпротивлението ?

Отивайки в моргата какво да им кажа ? Търся съпротивление за парно ? :roll: :roll: :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 08 дек 2008 22:32


Предполагам (не съм на 100% сигурен) че би трябвало да са 3 съпротивления :
едното е за 1-ва степен (най-голямото),
второто е за 2-ра степен (по-малко)
и третото е за 3-та степен (най-малкото),
а 4-та е директна право към вентилатора.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Пон 08 дек 2008 22:42


zfa159 написа:Предполагам (не съм на 100% сигурен) че би трябвало да са 3 съпротивления :
едното е за 1-ва степен (най-голямото),
второто е за 2-ра степен (по-малко)
и третото е за 3-та степен (най-малкото),
а 4-та е директна право към вентилатора.



Toчно това ми трябваше !
Значи щом от врътката включва чак на четвърта проблема е в съпротивленията.

Мерси много zfa159
ще пиша веднага щом оправя проблема.

:ihaaaaa :ihaaaaa


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Вто 09 дек 2008 3:02


Проблема е по- скоро в термопредпазителя, от колкото самите съпротивления да са изгорели.
Прегряват от завишена консумация на моторчето и термото прекъсва. :idea:
Което ме навежда на мисълта, че нещо по електромоторчето трябва да се почисти, смаже и т.н.
Нов блок резистори, със същото моторче... и в скоро време може да очакваш същия дефект.
Желателно е нов термопредпазител, а не БГ изпълнение- на късо.
Въпросното нещо го търсиш в магазините за елуреди, кафемашини.

RAD&KO, провери си буксата, която влиза при врътките, за добър контакт, да не е започнала да се топи,
макар че според мен, твоят проблем е някъде по контактуването на пластинката,
kr1s0 дори ти е направил снимка. :wink:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Вто 09 дек 2008 11:24


Ако работи само на 4, почти е сигурно термопредпазителя (както VW_forever каза). Намира се над вентилатора на парното, т.е зад жабката. Термопредпазителя е като тези по фритюрниците и някои ютии. Има ги по магазините за електронни части.
Това е от Голф 2. Предпазителя е показан горе, а това голямото зелено е керамичен резистор. При Пасата е подобно.
Изображение


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Вто 09 дек 2008 15:49


отивам казвам термопредпазител в магазина и ми дават направо ли ?

някакви параметри изисквания за този термопредпазител или кодове по него ?


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Сря 10 дек 2008 15:40


:arrow:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 10 дек 2008 16:15


На ме един майтор от форума директно ми го шунтира този термопредпазител - демек запои една дебела жица на негово място :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта