Здрасти на всички, имам един въпрос относно включването на скоростите на моята кола-Бора 1.6SR(101hp) AKL '99(модел 2000г.). Започвам с описание на ситуацията-когато колата е студена скоростите влизат малко мъчително(нормално), а когато загрее влизат по-лесно, но пак със опредлено усилие. Забелязвам, че при включване на първа скорост при натискане ск. лост наляво при крайно положение има едно малко необходимо (1-2мм.) приплъзване наляво на лост за да включи на първа. Незнам дали ме разбрахте-при крайно ляво положение е необходимо още малко да натисна за да включва нагоре за първа при което се усеща, че скоростния лост прескача някаква "преграда". Нямам "хъркане" при включване на скоростите (задна-1-2-3-4-5). Пробвах също (по съвет на роднина) при движение да включвам няколко пъти 3-та скорост без да пускам съединитела и трябваше да следя дали всеки път скороста се включва все по-трудно, но НЕ-включваше се всеки път нормално. Нямам никакви други проблеми със скоростната кутия или съединителя(не усещам да боксува), но си мисля дали нещо по лостовата система не трябва да се регулира. Ако някой има съвет, дори и за тест на скоростна кутия или съединител ще съм благодарен да ми помогне.
Благодаря Ви предварително
RESPECT.
Трудно включване на скороси-БОРА AKL.
- alexkoleff
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 2:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Berlin/Варна
- alexkoleff
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 2:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Berlin/Варна
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Всеобщ проблем ...
Това им е проблем на VW, 4 VW-та съм сменил и все е така. Не знам защо немеца не се научи, че това е проблем и да оправи скоростните кутии! Най-голям е проблема от първа към втора!
Преди имах Vento, дадох 900 лева точно за тези неща. Смениха всички лагери, синхрони и още неща. Кутията стана като нова, изчезнаха всички проблеми, но цената не е малка!
Сега трудно ми влиза втора, особено ако е студена колата, но си карам така!
Преди имах Vento, дадох 900 лева точно за тези неща. Смениха всички лагери, синхрони и още неща. Кутията стана като нова, изчезнаха всички проблеми, но цената не е малка!
Сега трудно ми влиза втора, особено ако е студена колата, но си карам така!
- alexkoleff
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 2:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Berlin/Варна
Да наистина 2-та е малко по-трудна за включване когато е студена. Аз съм карал Пасат-'92-'93 и втората беше същата. Така се чусвтвам по-спокоен. Ще попитам в сервиза на VW във Варна какво ще ми предложат.
На колегата Ицку® извън темата ще кажа, че двигателя е слаб ако на светофара се дърпаш с голф GT или на магистралата караш само в лявата лента. Аз колата я карам спкойно в града, а извън гарада съм вдигал до 190, а с 4 човека нормално върви с 120-130(за ускорение трябва да я държиш в обороти). Помисли че 1,6 се слага на Пасат и Октавия. Ако искаш ряз в колата 1,6 не е твоя двигател, а ако искаш спокойно каране-1,6 ще ти служи добре.
Само ще ти кажа, че аз не бих отказал по-силен двигател, но с този мотор карам спокойно.
Ще добавя, че тази година бях в Будапеща и видях много Бори, като 90% бяха 1,6, но там хората не са състезатели като тука и си гледат повече разхода на колата, а не кой е пред теб на пътя и как да го "прескочат"
RESPECT
На колегата Ицку® извън темата ще кажа, че двигателя е слаб ако на светофара се дърпаш с голф GT или на магистралата караш само в лявата лента. Аз колата я карам спкойно в града, а извън гарада съм вдигал до 190, а с 4 човека нормално върви с 120-130(за ускорение трябва да я държиш в обороти). Помисли че 1,6 се слага на Пасат и Октавия. Ако искаш ряз в колата 1,6 не е твоя двигател, а ако искаш спокойно каране-1,6 ще ти служи добре.
Само ще ти кажа, че аз не бих отказал по-силен двигател, но с този мотор карам спокойно.
Ще добавя, че тази година бях в Будапеща и видях много Бори, като 90% бяха 1,6, но там хората не са състезатели като тука и си гледат повече разхода на колата, а не кой е пред теб на пътя и как да го "прескочат"
RESPECT
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В такива случаи първо се проверява състоянието на трите тампона на групата двигател-скорости. Един от тях да е "изпуснал" и всичко отива на кино. Особено ако скоростите са ти с щанги, а не с жила.
Това са позиции 5, 9 и 25 на схемата:
Като 5 и 9 поемат основната тежест, а 25 служи по-скоро за поглъщане на жироскопичния ефект при подаване на газ.
Това са позиции 5, 9 и 25 на схемата:
Като 5 и 9 поемат основната тежест, а 25 служи по-скоро за поглъщане на жироскопичния ефект при подаване на газ.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта