Странен проблем след запалване - Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
KOKO ГЕОРГИЕВ

Странен проблем след запалване - Решено!

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Вто 02 дек 2008 18:18


Значи, мотора на Аудито ми е аналогичен с 1.9 Д, но с 5 цилиндъра.
Сутрин дори когато беше почти минус 10 градуса си пали перфектно, но първите 10-15 сек има едно яко тресене и около колата мирише почти на чиста неизгоряла нафта след, което всичко се опрявя и мотора работи перфектно, с нормален разход и мощност. Паленето през деня топъл или студен е без забележки. Лампата на маслото изгасва почти моментално във всички случаи.
Имате ли идеи какъв е този проблем. Имам колата от почти 10 години и това е първа такава година. Подчертавам, че подгревните свещи са поне на 70 хил. км., но работят и петте. :roll:
mod edit: vaskoto1
mod edit: dobrin




Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Вто 02 дек 2008 19:42


Колега, преглеждал ли си си свещите скоро? На менепроблема ти много ми прилича на повече от една неработеща подгревна свещ. Мисля че някои от свещите ти работят и двигателя пали, защото тези цилиндри работят нормално и влачът целия двигател с останалите неработещи цилиндри докато се развижи първите 15 секунди както казваш. След това вече заработват и цилиндрите с прецакани свещи.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Вто 02 дек 2008 20:04


ABSOLUT написа:Колега, преглеждал ли си си свещите скоро? На менепроблема ти много ми прилича на повече от една неработеща подгревна свещ. Мисля че някои от свещите ти работят и двигателя пали, защото тези цилиндри работят нормално и влачът целия двигател с останалите неработещи цилиндри докато се развижи първите 15 секунди както казваш. След това вече заработват и цилиндрите с прецакани свещи.

Не е изгоряла подгревна свещ!! Знам какво значи даже една да изгори. Просто при минус 5 няма да запали!
Възможно ли е от старост да не подгряват равномерно и това да е ефекта? :roll:
p.s. твоя мотор е TDI и за него си напълно прав, но моят е предкамерен дизел. :)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 02 дек 2008 21:54


Това което аз знам, че подгревните свещи не само трябва да нагряват, а трябва да нагряват точно в центъра на върха (като запалена цигара), затова и простото замерване с уред, без свалянето им, не е най-миродавният начин да се установи, дали наистина работят.

Това е което съм чувал от хора, които разбират повече от мен..... :)


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Вто 02 дек 2008 22:02


За тези километри и това подгряване, за тези години, ти гарантирам че свещите, започват в различно време да подгряват, а и с различно КПД... Така че, моят съвет винаги е, ако имаш пари за хубави свещи, да си закупиш нови, но ако нямаш тази възможност, си купи най-евтините, но винаги да са всичките нови...
Успех...


pavelnb
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pavelnb » Вто 02 дек 2008 22:14


Колега с времето подгревните свеши си променят характеристиките-съпротивлението им а от там и температурата която те отдават почват да се различават от първоначалните стойности. Такава свещ работи но работата и по-скоро се свежда до консумация на ток, отколкото до реално подгряване. В идеалния случай свеща трябва да грее най-много на върха си, само тогава работата и би била оптимална. С времето обаче нещата се променят свеща почва да грее по цялата си дължина и температурата на върха и, където е най важно да е висока, спада. Такава свещ е ни жива ни умряла. Единствения начин да разбереш дали това е така е да свалиш свещите и да видиш как и дали изобщо греят, като ги вържеш директно към акумолтора с подходящ кабел.
Ако решиш да ги пробваш задължително дръж свеща с клещи- загряват много и може лошо да се изгориш.


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Вто 02 дек 2008 22:31


Прегледай си свещите като ги свалиш не на място дали дават искра само а реално как греят,смени горивен филтър и уплътни горивопроводите на входящата нафта може да влиза въздух от някъде,не я оставяй с малко нафта и е хубаво да почистиш сондата на резервоара,ако има подгряване на нафтата може да е от него изолирай го и директно към филтъра.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 02 дек 2008 22:50


Както написаха някои от колегите по-горе - накални свещи. И това дали работят в някаква степен след като се извадят да се пробват е без никакво значение. Добре е да са новички и да нагряват точно както и където трябва.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Сря 03 дек 2008 9:59


Ясно е, че са стари свещите. Имам готови за смяна и ще го направя, кокто и ще сменя горивния филтър.
Благодаря за отзивите и на Smeagol за л.с. със снимков материал. :hahhihi:


chriss
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Сря 03 дек 2008 13:29


Според мен това не са свещи, а въздух в горивната система. Или неработещ клапан при което след продължителен престой горивото се връща в резервоара. И в двата случая имаме кофти смес, недобро изгаряне, неравномерна работа и лоша миризма. Пиши като решиш проблема.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Чет 11 дек 2008 8:54


chriss написа:Според мен това не са свещи, а въздух в горивната система. Или неработещ клапан при което след продължителен престой горивото се връща в резервоара. И в двата случая имаме кофти смес, недобро изгаряне, неравномерна работа и лоша миризма. Пиши като решиш проблема.

Вчера разрешихме проблема.
Резултата от смяната - 2 изгорели свещи. Тази сутрин запалих само с цък, а вчера не искам да Ви кажа какво въртене беше преди смяната и то в 12 на обяд.
Вероятността за въздух в горивната система съществува, но при мен не е било от това.
Смених разбира се и 5-те свещи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта