Проблем с таблото на Б3 - Решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Проблем с таблото на Б3 - Решен

Мнениеот vesellin » Съб 11 фев 2006 18:20


Педи време бях писал, за проблема с таблото. Днес сметнах за добре да ида да пооправя това онова, защото времето беше хубаво и ми позволи да седя на отворени врати в колата :). Та проблема беше в това,че датчиците на температурата и на горивото не помръдваха, само в някоя голяма дупка като се поразтръска малко започваха да работят, но до следващата дупка. Стана така че след време започнаха да не ми светят и светодиодите на водата и на маслото - много лоша работа!!!. Та днес отидох, свалих волана (поне него оправих защото предния път когато баща ми е сменял клемореда го беше сложил накриво и така направихме пробег от около 15-20к км), свалих таблото и се натъкнах на следния проблем. Когато таблото е свалено и вържа кабела за датчиците показан на снимката
http://photobucket.com/albums/e170/vese ... rent=q.jpg
всичко си работи както трябва, но когато сложа таблото на мясотот му затегна 2те винтчета пак същата работа(светят съвсем леко или изобщо н е светят). Е колеги разказа ми се играта да слагам и свалям това табло и накрая нищо. Отварях и километража, да видя студените спойки на диодите- изкривих им леко крачетата, така че да правят по добър контакт, но пак не става. Та сега се обръщам към вас със съвет.

П.П. след като отворих километража разбрах как са върнали километража, преди да купим колата- със остър предмет са превъртали цифрите- дори си личи защото са леко наранени.
Скоро смятам пак да отварям таблото, за да сменя осветлението - смятам да го направя да свети по силно и в друг цвят- искам да ми препоръчате какви светодиоди да използвам.
И последно искам да попитам пречи ли свалянето на волана и таблото за нормалната експоатация и пречи ли на жилото за километража- малко ме озори докато го сложа, но му намерих "чалъма".

Последна промяна от vesellin на Вто 21 фев 2006 18:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 11 фев 2006 18:27


Нещо от буксата ще да е.Гаранция има лош контакт.

За осветлението буквално преди 20 мин идвам от колата.Днес най-после смених осветлението.Довечера ще взема цифров от един приятел и ще кача снимки (ще напиша и как е станала работата)
Не смених обаче блендата на дисплея с часовника, но като видях колко много трябва да се сваля( стрелки и уредчета) се отказах.
По натам и това мисля да коригирам.

Последна промяна от bobcho на Съб 11 фев 2006 18:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 11 фев 2006 18:32


bobcho написа:(ще напиша и как е станала работата)
Не смених обаче блендата на дисплея с часовника, но като видях колко много трява да се сваля( стрелки и уредчета) се отказах.
По натам и това мисля да коригирам.

Е като размърдам таблото когато съм го сложил от време на време се оправя, но пак същото след това. Накрая като го изпера с по големия чук, ще му кажа :twisted:
Аз съм със тези най-смотаните табла, дето са с часовник вместо оборотомер. Какви работи си добавял за новото осветление? Хайде ако не си го "патентовал" да споделиш по нататък, как си постигнал успеха :).
Аз мисля да взема от тези спрейове, дето са рефлектиращи на дадена светлина, да направя циферблатите със този спрей(маркер) и да сложа даденото осветление (дано не излезе несполучливо).


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 11 фев 2006 18:43


При мен не е нищо особено нито гениялно.

Два светодиода от запалка (сини)
Едно парче перциглас 10 мм на 242мм
Два резистора по 750 Ом-а(благодарско за поправката на L&R :D ) съм сложил да не се товарят диодите много.
Пръчката перциглас се пробива със свредло от страните дет са по 10 мм (навътре в него да влезе светодиода после там)
Дадох на един приятел да полира перцигласа
Залепих огледално фолио на 3 от страните и оставих една без.
сложих двата диода в отворите с резисторите.
Светловода до хванах с ламаринки
Свързах диодите дирекно за пистите на крушките(крушките съм ги махнал)
Горната писта е "-" долната "+"(поне при мен е така)
Това е, не съм открил топлата вода.

И аз исках да боядисам поне стрелките,но нямам такъв спрей.
Жалко, че намам цифров иначе щях да снимам всички етапи при изработката.

ПП.Темата май стана като за "Направи си сам"

а какво е перциглас? дали нямаш предвид плексиглас?

Последна промяна от bobcho на Съб 11 фев 2006 19:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 11 фев 2006 19:17


bobcho написа: 750 кОм

ома не кОм :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 11 фев 2006 19:33


@vesellin
според мене имаш изпочупени 2 щипки на буксата отстарни (или поне едната) с които тя се хваща към корпуса на таблото (бялата коруба). по този начин щом вкараш кабела на мястото му и го натиснеш навътре платката отдава назад и контактите едвам се допират.
сглобяваш го и то съвесм се изхлузва.
клипса на мъжката букса май се захваща на бялата пластмаса. ??? ама не съм 100 %.
огледай захващането-там ти е проблема-пиновете не контактуват при сглобено състояние някак.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 11 фев 2006 20:18


ваското1 днес като разглобих таблото забелязах тези "прочути" студено спойки. Конструкцията под приборите за отчитане на бензин/температура бе следната: 1- някаква пластмаса, 2- диода се поставя в нея и крачетата влизат в дупките си, 3- затваря се отгоре с 3та пластмаса и натиска диодите на мястото им. Ако ми говориш за тази конструкция да е хлабава в немонтирано състояние и да дава добър контакт и след монтажа да дава някакви "отклонения" ... надявам се следващия път да я оправя :( дано ми кажете как иначе ще стане голямо умуване и побългаряване :)
Интересното идва от буксата- отзад. Тя е здрава и както каза има такива пластинки. Захваща се стабилно- ако не бе така едва ли щяха да работят всичките прибори по таблото. По този начин не ми работи лявата част. Работи ми следното: Светодиода на дългите светлени, километраж, часовник, светодиода на ръчната спирачка, светодиода на акумулатора. Лявата част на таблото нещо отказва- нещо е пристрасна с политическа партия :oops: :( - колата е червена 8)

Последна промяна от vesellin на Съб 11 фев 2006 20:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 11 фев 2006 20:19


не-говоря за буксата от снимката ти.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 11 фев 2006 20:27


ясно, следващия път като го отворя ще пробвам да я завъртя на 360градуса и пак да я вкарам ... така както е сега е седяла 100 години и може да и е "неудобно" вече, явно проявява капризи :x
Васко, като по голям разбирач и човек с опит искам да те попитам как се поставя най лесно жилото на километража. Не може да не си му намерил начина :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 11 фев 2006 20:38


много е гадно...:evil:
аз го нагласям с дълга отвертка като гледам отдолу да влезе във фунията и после завивам винтчетата на таблото а жилото го донатискам през двигателя навътре към купето докато щракне правилно.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Нед 12 фев 2006 1:18


ясна работата, това за подбутването на жилото не го знаех, аз само го поставих, утре ще ида да го "щракна" :) благодаря за съвета, след време ще пиша какво е станало с приборите по таблото (дано се оправят)


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 12 фев 2006 10:00


за жилото на километража аз свалям пластмасите под волана...долу дето са и оттам бъркам с ръка :lol: ,и после евентуално се донамества от двигателния отсек :wink:


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Вто 21 фев 2006 13:08


Може да заключвате темата. Оправих проблема днес.
Оказа се студени спойки (на снимките съм показал местата им) (както в 90% от случайте с подобни проблеми в таблото)
Изображение

Имаше такива спойки на 10волтовия стабилизатор на напрежение
Изображение
на първата снимка под номер 1 е мястото където буксвата контактува с таблото, а номер 2 е стабилизатора. (*снимиките са на таблото от готната страна на платката, просто нямах възможност да го снимам от страната на спойките. ** трябва да махнете приборите внимателно и да изкарате платката.)
По-добре прегледайте всички спойки внимателно.
Благодаря на всички взели участие в решаването на проблема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта