


Датчик за външна температура-Странен
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нямам подходяща снимка ама се сещам за какво говори колегата - намира се точно до кутията на въздушния филтър,намира се на тръбата......представлява цилиндър с 4 кабела (отиват на един куплунг - може той да е проблемен нещо) залято със смола от горния си край.Имаше някъде една тема на един друг колега,където пишеше между кой и кой кабел какво съпротивление трябва да има според работата на климатроника ама....беше много отдавна.
Ето тук е и е това ако се вижда нещо.....
По повод датчика за температурата - колега, намери ли го понеже още не съм имал време да го снимам а утре сутрин евентуално пак ще пътувам и няма да успея?
Ето тук е и е това ако се вижда нещо.....
По повод датчика за температурата - колега, намери ли го понеже още не съм имал време да го снимам а утре сутрин евентуално пак ще пътувам и няма да успея?
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
колеги....този датчик с 4-те кабела каква му е ролята??днес ми казаха че може да ми е паднало налягането на фреона и за ова да ми дава грешка точно на този датчик.отивам аз да ми го измерят-отчете 3 бара при положение че компресора не е пуснат.майсора ми вика то сега рудно ще се включи защото е студено.и ми вика че този датчик пуска компресора и перките.също така ми каза че този модел пасат нямал датчик за измерване на втншната температура.грешката още си седи.ко да правя? 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
DimitarBT написа:колеги....този датчик с 4-те кабела каква му е ролята??днес ми казаха че може да ми е паднало налягането на фреона и за ова да ми дава грешка точно на този датчик.отивам аз да ми го измерят-отчете 3 бара при положение че компресора не е пуснат.майсора ми вика то сега рудно ще се включи защото е студено.и ми вика че този датчик пуска компресора и перките.също така ми каза че този модел пасат нямал датчик за измерване на втншната температура.грешката още си седи.ко да правя?
А?

Този модел нямали датчик


Този модел си има датчик и то много готин....контролера според майстора ти как разбира колко градуса е навън - хвърля боб,леща или друга зърнена култура за да разбере....моя явно е много добър....трябва да го разпитам как го прави толкова точно

Има си датчик разбира се и това,че при теб го няма не значи,че по принцип няма такъв...даже доста колеги са го виждали въпросния и имаш и грешка в климатроника за него

По повод другия датчик - вероятно той наистина следи налягането в системата ама за какво се ползва - нямам идея.Може да включва компресора и перките ама по-скоро е за по-друга идея.
Да тръгнем по обратна логика :
за да се включи компресора трябва да изпълнени определн брой изисквания :
-да е подаден сигнал от климатроника,че трябва да тръгне компресора
-да не е сработил защитния датчик за свръх налягане или за прегряване ли беше - не помня ама....той.
-да има достатъчно налягане съответно и фреон в системата (според мен за това се грижи този датчик) за да работи безпроблемно компресора.
-температурата навън да не е под минус някакви си градуси (ама тогава самия контролер не разрешава да се пусне компресора и не го пуска).Работи ли компресора работят и перките - това се командва от едно реле дето е при акумулатора отстрани.
Та както казах според мен този датчик е за следене дали налягането в системата е достатъчно за да работи компресора добре.....трябва обаче да видим кой край къде отива и за какво се ползва....кабелите са му тънки за да управлява директно перките или компресора и според мен заминава в контролера....и доколкото ми е известно този датчик работи със съпротивление - изменя си съпротивлението според налягането понеже един колега го беше тормозил нещо навремето и му четох темата ама....не помня.
Хвани един уред и премери между кабелите му при откачен куплунг какво показва и ще измерим и на моя примерно и ще видим

Успех!
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
zfa159 написа:DimitarBT написа:колеги....този датчик с 4-те кабела каква му е ролята??днес ми казаха че може да ми е паднало налягането на фреона и за ова да ми дава грешка точно на този датчик.отивам аз да ми го измерят-отчете 3 бара при положение че компресора не е пуснат.майсора ми вика то сега рудно ще се включи защото е студено.и ми вика че този датчик пуска компресора и перките.също така ми каза че този модел пасат нямал датчик за измерване на втншната температура.грешката още си седи.ко да правя?
А?![]()
Има си датчик разбира се и това,че при теб го няма не значи,че по принцип няма такъв...
добре де...ако няма датчик за външната температура как тогава показва?и то не е константна.май ще го оставя така...никакъв ме няма по токовете.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами по принцип трябва да имаш някакъв някъде или поне куплунг с кабели за него.....ако д акажем датчика липса и куплунга е зацапан с някаква мизерия може да показва глупости и да се менят според влажността навън примерно или според нещо си друго (зависи с какво е зацапан куплунга).
Ама поне куплунг трябва да намериш.
ако идваш към софия за нещо пиши лично да я погледна - интересно ми е каква е тая работа с твойта кола...това не е реално
Ама поне куплунг трябва да намериш.
ако идваш към софия за нещо пиши лично да я погледна - интересно ми е каква е тая работа с твойта кола...това не е реално

- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
.....утре ще направя така.....ще направя подробни и детайлни снимки на мястото кадето би-трябвало да е датчика.има един празен куплунг....ще го снимам и него.той се намира непосредствено зад фара,захванат за една скобичка за ламарините.ама само куплунг.нищо друго.а за датчика за налягането да си седи така.или ще отида при някой токаджия да замери.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
днес само за справка....свалих датчика с 4-те кабелченца и отидох в магазина да питам дали го има и колко "стотинки" е. момчето каза че го нямат, но могат да го поръчат.попотах ги колко пари е и момченцето след няколко минутно ровене из комютрите ми отговори: "ами оригинален за моделите от `89 до `93 е 197 лева
м/у другото колега, 95 % е този датчик, защото като го махнах си показваше съштата грешка на климата


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми да ама със същия успех ако имаш скъсан кабел или както при мен беше за друг дефект проблема - спукана спойка в контролера и да е там и да го няма ще ти дава грешката независимо дали бачка или не.
А всъщност като си го свалил май си изфирясал фреона от системата
Между другото ако си го свалил и си разхерметизирал системата затапи дупката - много е вредно да седи отворена понеже влиза влага - ужасно е вредно а сега навън е много влажно.
Все пак вземи премери какви съпротивления дава и да мернем и моя - може нищо да му няма....и си потърся втора ръка - има ги на кило покрай разглобените климатроници - на дизелов двигател е различен, да знаеш ако си търсиш 2-ра ръка
Успех!
А всъщност като си го свалил май си изфирясал фреона от системата

Между другото ако си го свалил и си разхерметизирал системата затапи дупката - много е вредно да седи отворена понеже влиза влага - ужасно е вредно а сега навън е много влажно.
Все пак вземи премери какви съпротивления дава и да мернем и моя - може нищо да му няма....и си потърся втора ръка - има ги на кило покрай разглобените климатроници - на дизелов двигател е различен, да знаеш ако си търсиш 2-ра ръка

Успех!
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
немисля че фреона е изтекъл, защото има клапан точно под датчика.А на самия датчик отдолу има игличка, която като се завърти датчика по резбата,игличката натиска клапана и отваря.имах опасения че като махна датчика мога да направя тази беля,но би било глупаво да го направят така че при евентуална смяна на датчика да се съсипва цялата система.Възможно ли е при 3 градуса външна температура като дам на LO на климата да духа студено да не пусне компресора,защото сега не го пуска.незнам как да го замеря този датчик.какъв уред да си купя?
п.п. а на кое казваш контролер?на панела с бутоните или на платката която се намира в кутията която влиза в таблото и за която се захваща панела с бутоните?
п.п. а на кое казваш контролер?на панела с бутоните или на платката която се намира в кутията която влиза в таблото и за която се захваща панела с бутоните?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ахаа....е това,че отдолу има клапан не съм го знаел - значи и за това са помислили
По принцип под май беше 5 градуса умишлено не се пуска компрсора - навънм е студено и съществува опасност от обледяване на външния голям радиатор при движението на колата и хора са направили системата така,че да не пуска компресора....вкарваш колата в гараж или я оставяш на слънце и.....пробваш като качи над 5 градуса - би трябвало да си се включи.
Иначе за контролера - това е платката,която е зад панела с копчетата - тя управлява всичко,предната е само дисплей с копчета и лампички,които да ги осветяват...нищо съществено.В другата вътре са всички управления и незнам дали си рзглобявал някога,но дефакто от нея тръгват всички кабели - към моторчетата на клапите,към разпределителя на вакуума,към предния панел с копчетата,към останалата ел.система на колата и вътре има разни глупости.
При мен даде грешка на някакъв датчик и понеже намерих инфо за датчика и го премерих,че е изправен и че кабела е здрав и разглобих контролера - оказа се една спукана спойка на куплунг отзад и..си го презапоих навсякъде,където ме съмняваше и....сега е 6
Ти взе ли друг датчик или просто свали и пак сложи този?
Купуваш си уред,обикновен от не повече от 10лв....трябва да ти да можеш да мериш съпротивление...ама почти всички могат
И хващаш уреда,гласиш го да мериш съпротивление (там има символа Ω и разни различни стойности....сложи го да кажем на 20к като за начало) и си направи една картинка с 4-те кабелчета на едно листче....и започваш да мериш между всяка и другите какво има докато премериш между всички....и ги записваш на листчето между съответните жички....после го качи тук в темата и аз като се върна ще меря по моя да видим дали показват поне горе-долу едно и също
Ама добре е да си го завиеш на място като мериш - защото фреона вътре е под налягане и като си е завит би трябвало да покаже някакво съпротивление заради ниското налягане....
Също така компресора може да не тръгва понеже климатроника вижда,че го няма този датчик и няма кой да пали перките и кой да контролира налягането в системата....
Ще се опитам да поровя из google за информация за този датчик - някой руснак може да го е тормозил да види как работи и къде какво съпротивление има
Успех!

По принцип под май беше 5 градуса умишлено не се пуска компрсора - навънм е студено и съществува опасност от обледяване на външния голям радиатор при движението на колата и хора са направили системата така,че да не пуска компресора....вкарваш колата в гараж или я оставяш на слънце и.....пробваш като качи над 5 градуса - би трябвало да си се включи.
Иначе за контролера - това е платката,която е зад панела с копчетата - тя управлява всичко,предната е само дисплей с копчета и лампички,които да ги осветяват...нищо съществено.В другата вътре са всички управления и незнам дали си рзглобявал някога,но дефакто от нея тръгват всички кабели - към моторчетата на клапите,към разпределителя на вакуума,към предния панел с копчетата,към останалата ел.система на колата и вътре има разни глупости.
При мен даде грешка на някакъв датчик и понеже намерих инфо за датчика и го премерих,че е изправен и че кабела е здрав и разглобих контролера - оказа се една спукана спойка на куплунг отзад и..си го презапоих навсякъде,където ме съмняваше и....сега е 6

Ти взе ли друг датчик или просто свали и пак сложи този?
Купуваш си уред,обикновен от не повече от 10лв....трябва да ти да можеш да мериш съпротивление...ама почти всички могат

И хващаш уреда,гласиш го да мериш съпротивление (там има символа Ω и разни различни стойности....сложи го да кажем на 20к като за начало) и си направи една картинка с 4-те кабелчета на едно листче....и започваш да мериш между всяка и другите какво има докато премериш между всички....и ги записваш на листчето между съответните жички....после го качи тук в темата и аз като се върна ще меря по моя да видим дали показват поне горе-долу едно и също

Ама добре е да си го завиеш на място като мериш - защото фреона вътре е под налягане и като си е завит би трябвало да покаже някакво съпротивление заради ниското налягане....
Също така компресора може да не тръгва понеже климатроника вижда,че го няма този датчик и няма кой да пали перките и кой да контролира налягането в системата....
Ще се опитам да поровя из google за информация за този датчик - някой руснак може да го е тормозил да види как работи и къде какво съпротивление има

Успех!
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
датчика съм си го сложил отдавна
. незнам днес дали ще работи нещо, но в понеделник ще си купя акув уред.но....раязвалнува ме това което каза за контролера, защото не един път съм махал буксите отзад.те са три.нищо чудно да съм съсипал някоя спойка.ще погледна после и ще пиша.още веднъж ти благодаря за помощта.тази тема стана реликва 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта