спирачни дискове ... тема с продължение ... и добър финал

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 12 фев 2006 0:23


brabus написа:повярвай много трудно ще ги вкараш в работен температурен режим при нормално каране.

:да:

Друго важно нещо, важащо за всички, купувайте си "истински" спирачни дискове и "истински" накладки!
Имам познат, който живее втори живот благодарение на дедо Господ, заради красиви спирачни дискове, които след няколко по-екстремни спирания се напукаха и в един момент се строшиха!
Друг мой познат преди години отново по чудо не се уби с един 993 RUF, защото собственика, който го продаваше отишъл и струговал спирачните дискове на Porsche-то, за да ги изправи, вместо да ги подмени! Спътникът в RUF-а (лека му пръст по други причини) излетя заедно с вратата на колата на 200 метра в полето.
Аз пък съм си патил от калпава спирачна течност.

Със спирачките шега не бива!




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 12 фев 2006 0:26


С риск за спам...казваш, че съществуват собственици на RUF, които си струговат дисковете. :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 12 фев 2006 10:13


с по-голям риск за спам .. дам, знаеш, че българите са една чудесна нация пресметливци и тарикати, точно поради тази причина го няма RUF-а вече! bishop


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Нед 12 фев 2006 13:52


Преди две години когато си купих колата смених дискове във Volkswagen Zentrum Sofia, няколко месеца след това започна да ми трепери волана при натискане на спирачката. Старите дискове, които ми върнаха съм ги престъргал и мислех сега пролетта да си ги сложа тях, но вие ме разубеждавате. И Ваското като чу ме анатемоса. Незнам.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Нед 12 фев 2006 14:24


imedarov написа:Преди две години когато си купих колата смених дискове във Volkswagen Zentrum Sofia, няколко месеца след това започна да ми трепери волана при натискане на спирачката. Старите дискове, които ми върнаха съм ги престъргал и мислех сега пролетта да си ги сложа тях, но вие ме разубеждавате. И Ваското като чу ме анатемоса. Незнам.

... хора .. недейте сега .. на 100% да отричате престъргването .. колега "imedarov" .. има си книги .. там пише .. мин. дебелина ХХ мм. .. гледа се .. прави се сметка .. аз редовно престъргвам дисковете при смяна на накладките .. задните дискове задължително .. предните ако се налага :wink:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Нед 12 фев 2006 15:58


Добре де, какво се печели от това пристъргване? Не се ли касае само за "сваляне" на ръбчето, което се получава по периферията на диска?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Нед 12 фев 2006 16:10


Защо не пестите и не експериментирате с други неща, а не със спирачките?
То вярно, че си тръгнал да си трошиш твоята глава в колата, ама лошо е когато има потърпевши и странични хора, които с нищо не са виновни за това, че някой не може/не иска да отдели пари за част, която не се прави/престъргва/подменя с втора употреба и т.н.
Дано да не се случва, или ако се случи да са само ламарини, а не човешки живот.
Взермете прочетете малко за технология на металите и после казвайте, да не се анатемосва престъргването.
Стържете дискове и карате със скорост 2-3 пъти над разрешената и като трябва да спрете ... bishop


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Нед 12 фев 2006 16:35


Rumen написа:Добре де, какво се печели от това пристъргване? Не се ли касае само за "сваляне" на ръбчето, което се получава по периферията на диска?

.. ами основно за него се касае .. + колкото и качествени накладки да се опитваш да пазаруваш .. често се получават надирания по диска .. спри си колата за 1м. да ти ръждясат качествено дисковете и после ми говори че спираш добре .. по няколко десети от всяка страна на читав струг + грамотен стругар .. и нямаш грижа :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 12 фев 2006 16:38


това, че дисковете не са идеално гладки, не значи, че колата няма да спира. просто накладките се напасват с течение на времето към тези неравности. единственият проблем е при смяна на накладките, че първите няколко спирания трябва да се кара по-нежно, че тогава наистина не държат както си требе.

иначе съм твърдо против стъргането, защото при такива обработки, колкото и да е добър стругаря, дисковете са подложени на голямо температурно натоварване и съответно се променя структурата на самия метал - стават по-крехки


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Нед 12 фев 2006 16:45


musura написа:това, че дисковете не са идеално гладки, не значи, че колата няма да спира. просто накладките се напасват с течение на времето към тези неравности. единственият проблем е при смяна на накладките, че първите няколко спирания трябва да се кара по-нежно, че тогава наистина не държат както си требе.

иначе съм твърдо против стъргането, защото при такива обработки, колкото и да е добър стругаря, дисковете са подложени на голямо температурно натоварване и съответно се променя структурата на самия метал - стават по-крехки

.. е .. всеки си има мнение по въпроса ... аз го правя .. доволен съм .. а не карам малко ..
П.С. .. Ибиза-та откакто е с предни от G60 просто "къса сутиени" .. Mr Green Fun


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 12 фев 2006 16:45


Sunny написа:Защо не пестите и не експериментирате с други неща, а не със спирачките?


:да:

imedarov написа:Преди две години когато си купих ...

На предишната ми кола сменях 4 пъти спирачни дискове, защото явно всички, които продават на родния пазар са ментета. Карам бързо и често ми се налага да спирам с висока скорост, но според мен е абсурдно да се кривят толкова лесно спирачните дискове и едва ли не да ги сменяш като консуматив. Не твърдим, че ще се случи нещо лошо, но както каза колегата Sunny по-добре да правим експерименти с други неща. Пробвай да си сложиш Brembo OEM спирачни дискове, не са фрапиращи цените .. Аз си реших проблемите на предишното возило точно с такива. Оригинален спирачен диск произведен от Brembo обаче.

Rumen написа: Не се ли касае само за "сваляне" на ръбчето, което се получава по периферията на диска?...

При екстремни спирания спирачния диск често става син на цвят или понякога направо тъмно червен, след което понякога при изстиване се измята, което се усеща под формата на тресене на волана, когато натискаш спирачката. Това прегряване освен при екстремно спиране, често се дължи на калпави накладки или калпав материал на спирачните дискове. Имах Golf III 1.9TDI и такива гадни накладки му бяха сложили като го купих, че от 80 да намаля на 50 и почваха да му синеят дисковете. Като се изметне диска и го пуснеш на струг се вижда очевидно биене, което се отнема понякога с няколко милиметра на спирачния диск, за да стане отново прав, което обаче променя вече структурата на самия диск и понякога е опасно!
Отнемането на ръбчето на спирачния диск е "бял кахър" и общо взето не пречи до момента, в които самия диск е изтънял от износване и е за смяна.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 12 фев 2006 16:51


А един тъп въпрос от мен защо накладките не трият от периферията на диска за да не се образува тоя грозен ръб. При по новите дискови спирачки като че ли се износва до края диска или бъркам ?


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Нед 12 фев 2006 16:53


Sir T написа: ....... Като се изметне диска и го пуснеш на струг се вижда очевидно биене, което се отнема понякога с няколко милиметра на спирачния диск, за да стане отново прав, което обаче променя вече структурата на самия диск и понякога е опасно! .....

... ааа .. забрави за такива простотии .. тва за кретени разни .. тва се изхвърля на секундата .. с БМВ 525 24В преди имах много проблеми и аз с дисковете .. тогава пътувах и повечко де .. /над 45000 годишно/ и докато не започнах да купувам дискове от Дару Кар нямаше оправия .. 15-20 хил. км. и айде пак .. тресат .. ама нямаше от къде .. 94-96г. само там бяха 100% истински частите .. :wink:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 12 фев 2006 16:54


rado_mit написа:спри си колата за 1м. да ти ръждясат качествено дисковете и после ми говори че спираш добре ..

няма спирачен диск престоял 1м. на влажно, който да не раждяса! Гарантирам ти го! Чисто нови скъпи автомобили, бутикови автомобили със спирачни системи за по 8000лв, Жигулита .. няма значение! Това изобщо не е проблем, защото при първото докосване на спирачките този слой ръжда пада веднага и тя не оказва влияние нито на дисковете, нито на накладките.

rado_mit написа:единственият проблем е при смяна на накладките, че първите няколко спирания трябва да се кара по-нежно, че тогава наистина не държат както си требе

Повечето производители препоръчват 300км спокойно каране и нежно натискане на спирачките преди да се използват нормално. Освен, че не са напаснати и не държат, накладките имат голяма опасност от опичане в началото и след това се износват много бързо и не спират както трябва.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Нед 12 фев 2006 16:56


Е, аз все пак не съм се насочил към престъргване, а към замяна с нови и поради тази причина отворих тази тема. И колкото и идиотски да е въпроса: как да си сигурен че това което купуваш е наистина това, което пише че ти продават (в тая държава ...)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта