Ламбда сонда и темп.датчик - Въпрос

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 28 ное 2008 10:10


maslinkov написа: виж колко ти е предварението - 5-6 гр. на празен ход и загрял двг. трябва да е


Голяма грешка , от 5 до 7 градуса (или най-точно 6 градуса) трябва да е ,но при 1500 оборота ,а не на празен ход

Доказателството : Само дето не си крещяхме с един майстор ,дето беше убеден ,че техниката му за 40 000 лв знаела много по-добре от мен какво трябвало да бъде предваренето и то при колко оборота(това преди да закачим колата към техниката му). Като закачихме скъпоценната му техника за моята кола , тя сама повиши оборотите на 1500 и ги закова и при тези обороти ми измери предварение 3 градуса. В крайна сметка ми настрои предварението на 6 при 1500 оборота и заяви ,че моят двигател бил някакъв специален ,много рядко срещан и затова се е объркал :a boi de mhihi mhihi mhihi

Marto_Polo , това ,че при загрял двигател, температурният ти датчик дава нужното съпротивление изобщо не означава ,че като му е студено ,пак ще дава нужното съпротивление

при 0 градуса съпротивлението трябва да варира от 5000 до 6500 ома

и съответно :

при 10 градуса - 3350 до 4400
при 20 градуса - 2250 до 3000
при 30 градуса - 1500 до 2100
при 40 градуса - 950 до 1400
при 50 градуса - 700 до 950
при 60 градуса - 540 до 675
при 70 градуса - 400 до 500
при 80 градуса - 275 до 375
при 90 градуса - 200 до 290
при 100 градуса -150 до 225




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 28 ное 2008 11:13


И аз знам че за ФВ трябва да е 6 гр., ама не и при колко оборота. При мене колата въобще не влизаше в сервизен режим 1500/мин , затова експериментирахме. Пък и градусите апаратурата ги даваше по Фаренхайт за допълнително "улеснение". Накрая се получи така, както писах по волята на Негово Величие Компа ми. /Сега сме в примирие и дано да е задълго/ Не споря кое е правилно, щото и колата не е нова и един Бог знае защо реагира така с тези незнам колко аварийни режими набутани в компа. Имам един въпрос обаче Наско: Колко ти е предварението сега на празен ход? /3?/ Поздрави!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 28 ное 2008 12:28


Незнам колко е(не е изключено пак да е 6,но невярвам), а и не мога да предположа, защото незнам натоварването което отчита MAP сензора при 1500 оборота на место като работи двигателят,както и при 900 оборота на празен ход.

За нашите двигатели не съм намерил карта на предварението ,но ето 2 примерни карти за други двигатели (може и да са с time advance processor - но мисля ,че не са де)

Изображение


На снимката по долу, това най-вляво са показанията на MAP-a ,a най-горе оборотите

Изображение

След настройката,колата стана осезаемо много по-пъргава

п.п. Абе това е...6-7 мм могат напълно да преобразят една кола,стига да знаеш къде да ги сложиш - 1.5 мм на делкото предварение и 5 мм отгоре грайфер на гумите :lol:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 28 ное 2008 13:09


ОК, съгласен. Моята като че ли малко се спъна, но за сметка на това осезаемо намали разхода и изчезна играта на оборотите, пък и лампата за маслото оттогава не ме е тормозила /чукам на дърво/ Сега повече от 130/ч мисля че не може, ама толкова й дават и по книжка. Важно е какво слагаш отгоре в числителя и отдолу в знаменателя на съотношението скорост/разход при еднаква пъргавина :D
Прав си и за грайфера - сега съм с 2мм диаметър на гумите отпред по - малък от този с който я купих /185/55/14 - 559мм/- 155/65/14/сега/ :D


Потребителски аватар
Smok
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Smok » Пон 01 дек 2008 22:00


След като смених темп.датчик и реснах компа оборотите се оправиха ! Дбрече не се набих да купя сондата :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 21 дек 2008 21:16


maslinkov написа: Колко ти е предварението сега на празен ход? /3?/ Поздрави!


5.6 ми е на празен ход на 840 оборота - вчера го мерих на ВАГ-КОМ


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 22 дек 2008 10:03


Моето последно не го мерих, като го правихме /на ухо/. Предполагам че е около 5мм /на 750 об/мин - целта беше да спре играта на оборотите - да няма нужда от корекция на предварението от страна на компа. Както и преди писах, резултатът е повече от задоволителен - около 7/100 градско с кола която загрява максимум до 70гр. /на 1,5км съм от работното си място/ Поздрави и безаварийни на всички!


Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Anio-Mamata » Пон 22 дек 2008 20:07


maslinkov написа:
Smok написа:A аз мога ли сам да го сменя темп.датчик? Или трябва да се качи на компа след като се сложи за някакви настроики ?? И какви са тези омове ,как се измерват ???

При нас не се правят никакви настройки, дори да си рестартираш компа /не е като при АЕЕ/, а то е добре да го направиш за да ичисти ако има натрупани грешки. Датчикът е на горната тръба от двг. към радиатора, откъм двигателя /има две места - при мене е в лявото, а дясното ми е празно/ Дори не се снема кората - развиваш и сменяш. Изтича около 800гр. антифриз, така че подложи нещо отдолу. После доливаш ако искаш същия в бачока. Ако не се оправи не се отчайвай веднага - покарай известно време - може компа сам да се адаптира. /ако е било само от датчика де - щото ме смущават тези 1-2л. разход отгоре. Наистина отива и към Ламбда, дано не съм прав/


при повреден температурен датчик е задължително колата да гори повече защото тя работи все едно постоянно е студена,датчика като не работи не дава сигнал 4е е загряла,точно затова ти държи построянно вискоки обороти.Това гоправят хората когато ще се дарпат,откачат нарочно датчика,защото така вкарва повече бензин все едно е студена а колата е топла и така върви малко повече от нормалното,за сметка на разхода разбира се.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 23 дек 2008 9:42


Anio-Mamata написа:
maslinkov написа:
Smok написа:A аз мога ли сам да го сменя темп.датчик? Или трябва да се качи на компа след като се сложи за някакви настроики ?? И какви са тези омове ,как се измерват ???

При нас не се правят никакви настройки, дори да си рестартираш компа /не е като при АЕЕ/, а то е добре да го направиш за да ичисти ако има натрупани грешки. Датчикът е на горната тръба от двг. към радиатора, откъм двигателя /има две места - при мене е в лявото, а дясното ми е празно/ Дори не се снема кората - развиваш и сменяш. Изтича около 800гр. антифриз, така че подложи нещо отдолу. После доливаш ако искаш същия в бачока. Ако не се оправи не се отчайвай веднага - покарай известно време - може компа сам да се адаптира. /ако е било само от датчика де - щото ме смущават тези 1-2л. разход отгоре. Наистина отива и към Ламбда, дано не съм прав/


при повреден температурен датчик е задължително колата да гори повече защото тя работи все едно постоянно е студена,датчика като не работи не дава сигнал 4е е загряла,точно затова ти държи построянно вискоки обороти.Това гоправят хората когато ще се дарпат,откачат нарочно датчика,защото така вкарва повече бензин все едно е студена а колата е топла и така върви малко повече от нормалното,за сметка на разхода разбира се.

Това не го вервам. Да не бъркаш темп. датчик с Ламбда сондата, че да го разкачаш?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 23 дек 2008 11:59


Anio-Mamata ,не винаги повечето бензин значи по-добър вървеж на колата. До някъде нещата ще стават ,ако освен буксата на датчика,махат и изцяло въздушният си филтър

Да не говори ,че има такива ижекции (като моята) ,които без сигнал от датчика, изобщо не пускат напрежение към ниската страна на бобината


Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Anio-Mamata » Вто 23 дек 2008 15:52


карбуратора няма нищо общо с температурен датчик,смукача оше по малко.Датчика дава сигнал за темпрературата на двигатела,а ламбда сондата взима информация от изгорелите газове и не тя дава сигнал дали да вкарва повече бензин а датчика


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 23 дек 2008 16:12


"Спасе", изяж го!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 23 дек 2008 19:52


Anio-Mamata написа:карбуратора няма нищо общо с температурен датчик,смукача оше по малко.Датчика дава сигнал за темпрературата на двигатела,а ламбда сондата взима информация от изгорелите газове и не тя дава сигнал дали да вкарва повече бензин а датчика


абе..... :lool :lool :lool


Anio-Mamata
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Anio-Mamata » Сря 24 дек 2008 9:25


Anbuch написа:
Anio-Mamata написа:карбуратора няма нищо общо с температурен датчик,смукача оше по малко.Датчика дава сигнал за темпрературата на двигатела,а ламбда сондата взима информация от изгорелите газове и не тя дава сигнал дали да вкарва повече бензин а датчика


абе..... :lool :lool :lool

я да чуем разбирачите какво ше кажат,щото тука маи е както в повечето форуми-разбирачите са повече от хората които карат въпросните автомобили.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Сря 24 дек 2008 11:49


А ти що не се лигитимираш като марка и модел?
ПП. Нямам претенции за "разбирач", но мисля че имаме какво да те научим, ако караш ФВ, дори да не е Поло.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта