Разлики между 1.9 TDI ALH (90 к.с.) и AHF (110 к.с.)?
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Разлики между 1.9 TDI ALH (90 к.с.) и AHF (110 к.с.)?
откриите деветте разлики и има ли такива.
Разлики има, поне според това което четох в няколко от темите - http://forums.tdiclub.com/search.php?se ... 8625&pp=25
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
niks76 написа:софта е еднакъв ,турбините също маи ще излязат само дюзите
а и е малко подло с тоя ритори4ен въпрос ;
В софта има малко разлика това е сигурно. Освен, че дюзите са с по-големи отвори при AHF ме съмнява малко и разпределителния вал в смисъл фазите на газоразпределение. Някой ако го е проверявал това моля да каже.
- BAHKATA_TDi
- Мнения: 131
- Регистриран на: Нед 15 окт 2006 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
въпроса го зададох като зов за помощ,а не като изпитващ
.дали са 9 разликите незнам.дотук видях,че няма разлика в мотора никаква(и вала е същия),турбината ,интерколера и всички електроники са същите.с брезел уточнихме ,че и картата в софта за управлението на турбината е същата.остана помпа и дюзи.идеята ми е ако изпускам нещо да помагате

If you can find the engine code, I can tell you the power. The engince code should be on the sticker with the barcode I can see on the second picture (top left). Should read something like : "Beim einstellarbeiten um motorkennbuchstaben ccc xxxxxx beachten", with ccc being the code letters.
Else, the 130 HP has a VNT-17 turbocharger which is different from our VNT-15 which I believe is fitted too on the 115 HP (sorry for the imprecision, my parts catalogue is at home and I'm not home right now). I'll check to see if there are some other "obvious" differences. What's the max speed shown on your odometer? 220/240/260 km/h ?
There's only one TDI sold in america, it's the 90 HP (ALH engine code on the golf). And there's only one engine in europe that uses the same block but with different power output: it's the 110HP (AHF code on the golf). The only differences are ECU, injectors (bigger), oil cooler and upper rod shell bearings. Same turbocharger.
There's a new 110 HP called ASV on the golf that has a different exhaust manifold and different injectors from the AHF.
For HP/PS: could you explain the difference between the two concepts? I know HP means HorsePower, what's PS? In french, we just have "chevaux" and we're happy with that [img]images/icons/smile.gif[/img] http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
In 2002 the ALH ECU was changed to allow the use of Immobilizer III (038 906 012 FD). After many hours of research I determined that the only difference between the ALH and AHF were the Injectors (.205), ECU (038 906 012 L) and oil cooler. After acquiring the above items I was confronted with the fact that the AHF ECU is NOT Immobilizer III compatible.... Back to the drawing board.
In 2002 VW Changed the 110HP TDI to the ASV engine code. After more hours of research I discovered that the differences were Injectors, ECU, Oilcooler, and Turbocharger. The Turbocharger difference was not really a difference at all. They use the same turbocharger as us with the exception of the VNT screw adjusted differently. The rest of the items can be acquired and installed with ease.
My question is, What are the specification for the injectors in the ASV motor. Below are the VW number and the Bosch number. I would like to know if I need to ditch my .205's and get them, or are the .205's close enough....
ASV 1,2,4 - 038 130 202 A - 0432 193 594
ASV 3 - 038 130 202 B - 0 432 193 592
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
Anyway, the 90 HP ALH and the 110 HP AHF (and I think ASV as well) have the same fuel pumps. So the difference can only come either from the ECU giving something like more voltage to the pump or from the injectors that are different between 90 and 110 HP http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
From the research that I have done, the differences between the 90HP and 110HP 1.9l TDI are minor. I believe that it would be possible to change a 90 to 110 if you really wanted to. Below is what I belive to be the differnces.
Pistons, Rings, Injectors, Oil Cooler, Lower Radiator Hose, Engine Computer.
[ September 19, 2001: Message edited by: SVTWEB ]
Unless you have an 90HP Automatic, there are no differences in the Injection pump.
According to all the information that I have at my disposal, the Manual Transmission 90HP(ALH) and the 110HP(AHF) share the same Injection pump, and both models use the same Turbo and Exhaust manifold. http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
Ok people I have got myself a VW CD that has every microfiche up to 1998 including the first A4 golfs. Yes I do mean mrk4. From that I can confirm what my dealer parts department guy said.
NOT ALL A4 TDI’S HAVE A VNT!
I have a list of engine codes for the 1.9 tdi in 1998.
AGR 90 bhp tdi GT15 turbo
AHF 110 tdi VNT in Manifold
ALH 90 tdi VNT in manifold
ALE 90 tdi GT 15
AFN 110 tdi VNT bolt on A3
I repeat myself again. THIS IS FOR A4 GOLFS IN 1998 in EUROPE! Maybe in 2000 things are different. I live in the UK by the way where we can get 90 and 110 and 115 tdi’s. The 90 tdi is like nearly $2000 cheaper. The difference is not just in the software as vw are not ripping us off here. The 110 uses a more expensive turbo e.g. VNT with different injectors, injector pump, exhaust system and a different ECU.
I have confirmed that a A3 110 tdi eg AFN uses the same head, cam ,crank, rods, and head gasket as a 1Z 90 tdi. There are different part numbers for the pistons though. This may not mean that the 110 are stronger as it cold mean the swirl chamber in them is a slightly different shape for emissions or something. I have also found that there are lots of different pumps and injectors. It is therefore hard to tell what ones are better.
What engine codes do you’s have in the US?
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=ALH+AHF
Успех

- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
спецялно заради теб иво си загубих 20 мин от времето да ти тьрся разлики
да ти казвам че дебитомеритеса различни едва ли ще има смисьл при условие че тьрсиш механични разлики
софтуерната разлика вече щом си я обсьдил бих искал да добавя само че е 5мг
за дюзите ти е ясно че на алх са на 220бара а на ахф 190бар за размера няма да говорим
но това всичко е условно
за да се знае за какво става на вьпрос се казва на какви коли са монтирани двата мотора коя година са дрьнкачките каква е скоростната кутия
но това пак би трябвало да сте обсьдили
ти си старо куче и когато тьрсиш специализирана информация трябва да конкретизираш вьпроса и не очакваи всеки да ти отговори
сещаш се защо е нужна и кутията

да ти казвам че дебитомеритеса различни едва ли ще има смисьл при условие че тьрсиш механични разлики
софтуерната разлика вече щом си я обсьдил бих искал да добавя само че е 5мг
за дюзите ти е ясно че на алх са на 220бара а на ахф 190бар за размера няма да говорим
но това всичко е условно
за да се знае за какво става на вьпрос се казва на какви коли са монтирани двата мотора коя година са дрьнкачките каква е скоростната кутия
но това пак би трябвало да сте обсьдили

ти си старо куче и когато тьрсиш специализирана информация трябва да конкретизираш вьпроса и не очакваи всеки да ти отговори
сещаш се защо е нужна и кутията
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта