Гарнитура

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Гарнитура

Мнениеот embi4a » Пон 05 яну 2009 9:43


Здравейте.
За много години на всички колеги и много безаварийни с любимите коли!!!
На мене старата година не ми донесе кой знае колко радост. Една от причините е че маслото ми е като боза. Ясно е че има водица и се е пресякло. Почти съм убеден, че е гарнитурата, но дали е възможно и от нещо друго не така често случващо се да смеси антифриза с маслото? Колата не загрява, но сега я карам на изключително къси разстояния и просто няма как да загрее. Така най-вероятно съм минал 70-80 км - има ли вероятност да съм прецакал основни лагери за такъв малък пробег? Благодаря на всички, които споделят опита си с мене, че само на майстори сляпо не смея да се доверявам...




Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: T-cross
Двигател: 2025
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Пон 05 яну 2009 10:19


колега, сигурен ли си, че ти е отишла гарнитурата? При тези студове навън като я караш на кратки разстояния се получава голям конденз. Бозата само по капачката ли е или я има и като вдигнеш щеката. Ако искаш пробвай и като развиеш пробката да видиш какво ше потече. Случвало ми се е и на мен при каране на кратки разстояния да се образува такава каша. Дано да е от това.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пон 05 яну 2009 10:32


Щеката е цялата в боза. Не само на върха, а по цялото и протежение до долу е еднакво - бозица. От известно време губя помалко антифриз, но го отдавах на течове. Преди 150 км долях антифриз малко над максимума, а сега е на минимума. На гарнитура ми мирише, но мисълта ми е може ли от някъде другаде да ги меша, де да знам водна помпа или нещо друго да е.


Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: T-cross
Двигател: 2025
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Пон 05 яну 2009 10:38


конденза го прави по цялата щека и по капачката за маслото. Провери както ти казах да развиеш пробката на маслото и виж какво ще текне. Друг вариант е да ти е замръзнала течността и да е пукната главата и оттам да ги смесва масло и вода.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 05 яну 2009 11:23


Може да ти меша бензин с маслото и то точно на къси разстояния /а със тази вода в бензина...../Виж дали мирише на бензин маслото.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пон 05 яну 2009 12:40


На мене не ми изглежда кат гарнитура :?
Виж си отдушника на картерните газове как е, дали е чист


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 06 яну 2009 10:23


Казвам ви че за 150 км ми е изчезвнал 200 мл. антифриз, а вие ми говорите за отдушник на картерни газове и вода в бензина. Карам на газ, не на бензин и ако има вода в бензина колата щеше да е спъната като куц кон а тя си върви нормално. И какво общо има отдушника за картерните газове с водата в маслото. Почвам да си мисля, че може да ми е заминал изпарителя и от там да вкарва антифриз в мотора и като карам на къси разстояния да не може да се изпари и в един момент да пресече маслото. Вие мислите ли, че това е възможно. Значи засякох, че започна да ми гори доста колицата газ - обикновенно гори 11/100 градско, а сега стигнах 16/100!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Вто 06 яну 2009 11:31


от бутилката с газта ти идва течна газ , която е с доста ниска температура (бая под нулата) в изпарителя трябва да се затопли от антифриза и да отива към цилиндрите , ако не се изпрява газта просто ще дави двигателя , ще замръзва изпарителя (целия става в лед отвън) , а вътре самия изпарител се пълни с едно бяло такова подобно на бяла грес (не си спомням дали изпарителя беше свързан и маслото да минава през него..) маслото също беше се пресякло , но не беше смесено с антифриз !

Това се получаваше на нашия москвич , като го направихме на газ , и зимата винаги ставаше така , така го и карахме , сутрин една бутилка гореща вода , люс върху изпарителя и пали от раз , и то на газ , ако го изтървеш да се задави край изпарителя ставя целия в лед и маслото пресякано ... а тогава маслото беше кастрол ...
Случката се е повтаряла и лятото , при първо палене , ако се задави нещо .... айде същата боза ....

На бензин ли я палиш , кога минаваш на газ , "кашляла" ли е при минаване на газ...
Провери си изпарителя , щом колата си върви нормално , не ми се вярва да е гарнитура ...


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 06 яну 2009 13:16


Паля на бензин и след 5-6 секунди си минавам на газ. Имам ламбда контрол ако има някакво значение и при 2000 оборота си минава на газ автоматично. Значи казваш, че тая помия в маслото може да стане от газта. Нещо не мога обаче да схвана логиката - ако не влиза антифриз в маслото, а нещо от газта не би ли трябвало да се изпари това нещо все пак газта е летлив и при самото затопляне на маслото всичко би трябвало да се изчисти. Но това не обяснява загубата на антифриз - около 200 мл за 150-200 км пробег. Би ли ми обяснил малко по-подробно за семейния москвич :D


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Вто 06 яну 2009 14:30


ми аз си го обяснявам с това че маслото се замразяваше от газта понеже изпарителя беше пълен с нещо подобно на грес и след загряването на колата повторно го отваряхме и се видя че греста се е стопила , но пак си имаше пяничка вътре в изпарителя по капачката на двигателя и по щеката, едно такова бяло като пяна от шампоан , маслото изглеждаше зле , като боза, на щеката излизаше мътно.

Аз си го обяснявам по следния начин , ако маслото минава през изпарителя - то , когато колата е студена (първо палене , изстинала напълно през деня , каране с повреден термостат който е постоянно отворен и колата стине) суровата газ (суровата газ , или течната газ е с много ниска температура , пробвай дори с една запалка да пуснеш газ в пепелника да видиш как замразява) , охлажда маслото и го пресича и то става на грес (или там онова бялото дето прилича на грес) , отам изпарителя се задръства с тая грес , при което неможе да се затопли и не изпарява газта , самия изпарител става леден отвън заскрежен , абе все едно го вадиш от фризера, колата почва да кашля , минаваш на бенз , колата да подгрее , ама маслото вече се е пресякло .... Лекът срещу тази болест е ново масло , нов термостат , и преминаване на газ само при достигане на 90 градуса на таблото ....

Това е за пресяканото масло.

За антифриза , ако нямаш някъде нещо спукане и да капе-тече антифриз , ама си провери много хубаво системата радиатора , водната помпа , там около термостата , около радиаторчето на парното , разширителния съд , провери да не би да започва да капе като загрее колата и ако капе на някоя загрята част от двг да го изпарява , виж дали при двигателя мирише на гума едно такова специфична миризма на изгорял антифриз ... поправи ако има нещо ...
По моята скромна логика ако ти меша антифриз с масло , би трябвало в разширителния съд да са ти изплували капки масло отгоре , вижда се ясно как си стоят отгоре все едно си смесил вода и олио и цвета е различен ....
Ако не това поне маслото трябва да му се е покачило нивото отколкото преди да стане тоя гаф ... дедазнам това ми хрумва

Ама не бързай с разглобяването на главата , мой комшия вече кара около 10 години откакто колата му смеси антифриз с масло , източиха и антифриза и маслото , и на двете места налива масло и в охладителната система и в двигателя , и така си кара (ей тука отнесох критиките....) една мазда 323 и не се е оплакъл , малко по скъпа му е смяната на маслото...

Друга идея , източи и антифриза и маслото, налей си вода вместо антифриз , и масло си сипи някакво евтино (всичката цигания е само за проба ....) , запали , остави да работи , карай ако искаш , и виж дали ги меша в разширителния съд , ама си карай на бензин , ако всичко е 6 , сипи си антифризче , хубаво масло и си оправи газовото или го включвай на загрял двг.


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот BigTo » Вто 06 яну 2009 15:50


Не съм сто процента сигурен, но до сега не съм виждал през газов изпарител да минава да е хванато да минава масло. В газта има достатъчно парафин. На мене си ме навява на 99% на гарнитура на главата. Както каза колегата 200мл антифриз си е доста голямо количество, за да му бяга. Колега, надува ли водата в разширителния съд? Парното губи ли ти се от време на време? Маркучите на охладителната система твърди ли са когато е загрял двигатела? Това са едни от признаците на издухала гарнитура. Не знам от къде тръгнахте за изпарители и тем подобни работи.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Сря 07 яну 2009 8:43


Нямах време да проверявам маркучите, защото ме е страх да запаля двигателя с това масло. Парно не знам дали е имала, защото карах изключително къси разстояния от по 1 км. Стрелката за температурата едвам отлепваше. Но преди тези 150 км имах страхотно парно. И на мене ми мирише на 90% гарнитура, но все пак не изключвам и други варианти, че да не се окаже че съм сменил здрава гарнитура, налял съм една камара пари, а маслото пак пресечено. Затова не изключвам и изпарител. Ако евентуално са ми поизносени повечко сегментите. Ти как мислиш - теоретично възможен ли е този сценарий с изпарителя?


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Сря 07 яну 2009 16:46


eradev написа:колега, сигурен ли си, че ти е отишла гарнитурата? При тези студове навън като я караш на кратки разстояния се получава голям конденз. Бозата само по капачката ли е или я има и като вдигнеш щеката. Ако искаш пробвай и като развиеш пробката да видиш какво ше потече. Случвало ми се е и на мен при каране на кратки разстояния да се образува такава каша. Дано да е от това.

Извинявам се на колегата, че му ползвам темата, но да попитам, нормален ли е тоя конденз да е толкова много, защото днеска отворих капачката и беше полепнала бяла каша като маргарин :shock колата се кара на 2-3км мах, по щеката маслото е нормално, антифриз не губи?
Пак се извинявам на колегата че му ползвам темата :)


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот BigTo » Сря 07 яну 2009 17:15


snupeca написа:
eradev написа:колега, сигурен ли си, че ти е отишла гарнитурата? При тези студове навън като я караш на кратки разстояния се получава голям конденз. Бозата само по капачката ли е или я има и като вдигнеш щеката. Ако искаш пробвай и като развиеш пробката да видиш какво ше потече. Случвало ми се е и на мен при каране на кратки разстояния да се образува такава каша. Дано да е от това.

Извинявам се на колегата, че му ползвам темата, но да попитам, нормален ли е тоя конденз да е толкова много, защото днеска отворих капачката и беше полепнала бяла каша като маргарин :shock колата се кара на 1-2км мах, по щеката маслото е нормално, антифриз не губи?
Пак се извинявам на колегата че му ползвам темата :)


Колега при тебе няма проблеми ако има само по капачката. Това вече е възможно да е от конденз.

Сценарият с изпарителя на мене лично ( до колкото разбирам ) ми се струва нереален. Относно сегментите, те пак нямат значение за пресичането на маслото, а ако са свършили ще ти го гори. Направи си следния експеримент: отвори капачката на разширителния съд и запали колата. Ако е издухала гарнитура ще бълкбука вътре и ще почне да вдига нивото. Ако няма тези неща, отивай или викай някой майстор дето си разбира от работата и не търси повече отговори тук.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Сря 07 яну 2009 17:21


BigTo написа:Колега при тебе няма проблеми ако има само по капачката. Това вече е възможно да е от конденз.

Да, само по капачката е, дано си прав колега и да е конденз :) Благодаря за отговора :bowdown



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта