? за Предварение на 1,8 ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

? за Предварение на 1,8 ABS

Мнениеот a4tech » Вто 06 яну 2009 16:49


Моля някой да ми каже колко градуса трябва да е предварението на мотор 1,8 mi ABS 66kW. На трима майстори ходя, с различни стробоскопи, ама се съмнявам дали знаят истината. Искам да знам колко трябва да са тия градуси според производителя. Единия казва 6, а се оказа че ги е нагласил на 0, втория уж ги оправя, а третия казва поне 12. Ще съм благодарен да разбера истината. Иначе колата пали много лесно, но е мудна (и на газ и на бензин) и гори доста.
Имам и втори въпрос - за клапата за студен и топъл въздух на въздушния филтър. От какво зависи положението й. Вярно, че е зима, но и при загрял мотор в гаража винаги засмуква от към колекторите. Това проблем ли е?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 06 яну 2009 17:05


Според документацията, предварението трябва да е 6*+/-1 при 925 оборота/мин (как па да го засека това... :roll: )
На практика при това предварение колата е доста мудна. Аз лично карам на 10-12* предварение, но разчитам до някъде и на антидетонационния си датчик, който при теб, колега, липсва.
Отделно вече е, че при работа на газ изпреварването на запалването трябва да е доста по-голямо.
Най-добре не разчитай на ръчен стробоскоп, а отиди някъде, където имат хубав ЕЛКОН, защото при работа контролера на колата си променя центровката на запалването в зависимост от оборотите и натоварването.

Клапата за студен/топъл въздух при филтъра се командва с вакуум и я управлява термопластината, която се намира в пластмасовото блокче, където влизат вакуумчетата.
У нас не е чак толкова студено, така, че можеш спокойно да фиксираш клапата да смуче само студен въздух, а вакуумчето да го измъкнеш от щуцера и да го затапиш.


И преди да съм забравил: Добре дошъл! :welcomee


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 18:20


Здравей колега!
Ами тук е относително :
-по документация предварението е 6 градуса наистина.Гласи се в сервизен режим обаче понеже при 1.8 АБС ЕКУ-то регулира предварението и и да въртиш делкото ако колата не е в сервизен режим нищо не правиш - то си го наглася обратно на 6 (повечето майстори го знаят това ама не всички).
Ако си с газова уредба и нямаш ТАП сложете и още 3 градуса отгоре т.е. да е на 9 градуса предварение.
За клапата - управлява се от едно вакуумче,което тръгва от капака отгоре на моното (отзад са и са две),минава покрай целия двигател и влиза в клапата.При студен двигател (точна температура незнам ама е бая над тази в гаража ти) смуче откъм колекторите а като загрее двигателя смуче откъм предния отвор.
Ако си на газ тази клапа трябва да излоираш - затапваш маркуча,който излиза от моното с едно болтче примерно.Идеята е винаги да се смуче студен въздух от отвън ако си на газ.
Успех!


a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот a4tech » Сря 07 яну 2009 10:57


Благодаря ви много за бързите отговори.
За центровката - правилно ли съм разбрал, че по-скоро трябва да се промени нещо софтуерно в електрониката управляваща двигателя. Всъщност тези градуси да се зададат там. Защото аз присъствах и при тримата майстори (единият беше от голям и модерен сервиз), и всички правеха центровката с ръчен стробоскоп, като въртят самото делко (знаете има там един болт 13). От това което ми пишете следва май, че само са ми взели парите. :)
За клапата - ако я оставя да смуче само студен въздух може ли да си навлека някакви други проблеми. Все пак хората от VW нали са преценили, че трябва да я има. Или за газта е по-добре студения въздух. А ако е така защо?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 07 яну 2009 14:43


Най ми е интересно без да активираш сервизния режим, как тия майстори правят центровката и казват - "точно шест градуса!" ...като през цялото време белега подскача :lol:

към колегата: прави се връзка с компютъра на колата и се активира сервизния режим. След това се прави центровката. Общо взето почти на всякъде ще те гледат като изоран, ако почнеш да им обясняваш - к'во що режими...


a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот a4tech » Сря 07 яну 2009 15:45


Е, да то и аз малко неточно съм се изразил. Какво разбрах до тук - ако не е активиран този сервизен режим (предполагам става с PC или Laptop), даже и 15 градуса предварение да ми дадат от делкото чрез завъртане (механично), електрониката на автомобила въпреки всичко си гони зададената (или изчислената според режима) стойност и изобщо и хабер си няма, че бай Иван прави настройки.
До сега никой от трите майстори не е закачал колата на компютър или нещо подобно. Значи излиза, че или не разбират или са шарлатани. Така ли е или напразно им се ядосвам на хората.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 07 яну 2009 16:12


Колега, прегледай тази тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... d30df61b7f
Писано е за настройката на ъгъла на запалването и начините за вкарване в 'сервизен режим' на някои от колите.
Обърни внимание на това при теб кой модел е контролера, да не стане авария! :(
Относно това дали до сега само са ти вземали парите: Определено смея да твърдя, че познавам човек, който в повечето случаи успява да направи точната настройка с най-обикновен стробоскоп. И, освен другото, съм го виждал да отказва да бара по центровката на автомобил с обяснението: 'Тази не я познавам!' Но човека доста годинки това работи...


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Сря 07 яну 2009 22:52


zfa159 написа:Здравей колега!
Ами тук е относително :
-по документация предварението е 6 градуса наистина.Гласи се в сервизен режим обаче понеже при 1.8 АБС ЕКУ-то регулира предварението и и да въртиш делкото ако колата не е в сервизен режим нищо не правиш - то си го наглася обратно на 6 (повечето майстори го знаят това ама не всички).
Ако си с газова уредба и нямаш ТАП сложете и още 3 градуса отгоре т.е. да е на 9 градуса предварение.
За клапата - управлява се от едно вакуумче,което тръгва от капака отгоре на моното (отзад са и са две),минава покрай целия двигател и влиза в клапата.При студен двигател (точна температура незнам ама е бая над тази в гаража ти) смуче откъм колекторите а като загрее двигателя смуче откъм предния отвор.
Ако си на газ тази клапа трябва да излоираш - затапваш маркуча,който излиза от моното с едно болтче примерно.Идеята е винаги да се смуче студен въздух от отвън ако си на газ.
Успех!
Според мен и без да се вкарва двигателя в сервизен режим чрез въртене на делкото се променя предварението и то не само базовия (началния) ъгъл на запалването,а е логично да се промени в целия диапазон на оборотите - например ако предварението е 6 градуса при 925 оборота и 20 градуса при 2500 оборота и се промени на 10 градуса при 925 оборота,при 2500 оборота би трябвало да е вече 24 градуса.Мисля,че двигателят е наложително да се вкара в авариен режим само,за да спре компютърът да регулира постоянно предварението и да се види точно със стробоскоп.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 08 яну 2009 10:08


Мен не ми е много ясно , как така компютъра на Мономотроника си връща предварението на 6 градуса като въртиш делкото, много бих се радвал да е така, ама тези по принцип са доста тъпи компютри и нямат примерно антидетонационен датчик и т.н., т.е. няма как да разбере компа колко точно си мръднал предварението. Според мен си мести предварението компа според презюмпцията че базовото е 6 градуса и затва трябва да се сложи в сервизен режим да може се нагласи точно това базово предварение, за да е всичко точно понатам.
Както и да е мога да греша.
По другата тема за клапата за топлия въздух, направено е така , да дърпа топъл въздух, защото за бензина трябва да се изпари ( да се смеси с въздуха ), за да може да избухне в цилиндрите , при по ниска темп. той се изпарява по трудно и не изгаря напълно. С газта няма такива проблеми, щото темп на изпаряване е доста по ниска, и затова хората предпоръчват да се шунтира тази клапа, с ква цел, ми принципно е хубаво да влиза студен въздух , щото носи повече кислород на еденица обем и така по добро изгаряне, повече мощност. Не дей да правиш нищо според мен на тази клапа, аз така си карам, пък и в судентото време е важно , ако палиш на бензин да си е топъл въздуха.
иначе клапата се задейства докъм 30-40 градуса на входяща темп, после почва да смуче отпред.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 08 яну 2009 15:55


Абе как ще го връща. Не го връща, но почва да си търси оптималното предварение като прибавя към каквот си задал +- еди колко си. Сещаш се че 6+- еди колко си е едно, друго е 12+- еди колко си, т.е. в един момент може тоталното предварение да стане прекалено голямо/малко.

А за АБС двигателя в сервизен режим се влиза с VagCоm, инструкция #4 (default settings), гласиш го на 6.2, след това задължително да не забравиш #6 (Close controller).

Аз да си призная бях фен на малко по-голямото предварение, примерно 7.5-8, но в крайна сметка за мен колата се държи сумарно най-добре със заводски предписаната си стойност 6+-1. Разбира се говорим за бензин, аз го карам и с 100 октанов само, което предполагам се доближава поне до 95 :)

Поздрави.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 08 яну 2009 16:41


dj_tuhla написа:Абе как ще го връща. Не го връща, но почва да си търси оптималното предварение като прибавя към каквот си задал +- еди колко си. Сещаш се че 6+- еди колко си е едно, друго е 12+- еди колко си, т.е. в един момент може тоталното предварение да стане прекалено голямо/малко.
Поздрави.


Хм, хубаво де :) ама като търси оптимално предварение как разбира дали е достигнато ?
Единственото за което се сещам ламбда датчик ... гледа дали сместа става по "хубава" и си вика, аха това ще е предварението :)
Не знам, не ми се вярва както казах тоя комп да е чак толкоз "умен" :)


a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот a4tech » Чет 08 яну 2009 20:39


Колеги, благодаря ви много за изчерпателните отговори. За предварението мисля, че долу горе разбрах за какво става въпрос. Аз малко чувам от електроники, но по-малко от автомобили. Явно трябва да намеря по-готин майстор (да има по-сериозна техника). В крайна сметка какъв точно е алгоритъма на компа според мен може смо да се гадае, но е логично да се ползва лабда като обратна връзка. А влизането в сервизен режим дори и само да спомага за по-лесна и точна настройка - малко ли е?
Относно клапата, колега cerosina, kakwo razbira pod 30-40 градуса входяща температура? На кое е тая температура? Щото като гледам вакуума идва от капака на моното и според мен 30 40 градуса на въздуха там ще се получи само при доста горещи летни дни. Аз иначе паля на бензин но автоматично минавам на газ мн преди колата да е загряла и до30-50 градуса на водата и едва ли за това кратко време докато е на бензин топлия въздух от колекторите е мн топъл :). Но това може би са бели кахъри. Явно питам толкова защото колата я имам от скоро :).


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Пет 09 яну 2009 1:01


a4tech написа:Относно клапата, колега cerosina, kakwo razbira pod 30-40 градуса входяща температура? На кое е тая температура? Щото като гледам вакуума идва от капака на моното и според мен 30 40 градуса на въздуха там ще се получи само при доста горещи летни дни.


Да, клапата се задейства според темп. на ВЪЗДУХА измерена от вътрешната страна капака на моното и принципно бързо трябва да достига 30-40 градуса.
Защо, ми когато е студена колата, дърпа въдух откъм изх. колектори ( аспуха) и те много бързо се затоплят от изгорелите газове докъм 30-40 градуса , докато темп. на водата ( тва дето ти го показва уреда на таблото ) едва е мръднала на 1-2 градуса над нулата...
Като достигне определна темп и обърне клапата смуче откъм радиатора. Има известна логика в това което казваш че на околната среда темп рядко е 40 градуса , но не забравай че говорим за темп. под капака на моното, там градусите винаги са с 10-20 по високи от тези на околната среда дори когато смуче въздух отвъм, що, ми щото двигателя си грее яко принципно и под капака си жежко дори в студени дни и докато стигне въдуха до "датчика" на клапата, той си се загрява доста.
Не знам , мога да греша за някои работи ама при тем на ок среда 15 градуса и загрял двигател си смуче отвън.
И друго, не виждам голям смисъл да си прецакраш този механизъм заради газовата.


a4tech
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот a4tech » Пет 09 яну 2009 8:38


ОК, аз питам толкова подробно, защото имам малки съмнения, че нещо в тая система при мен не работи. Значи отварях филтъра за малко да гледам кво става. При напълно загрял двигател (бях минал около 40км) веднага вкарах колата в гаража (има парно и е сравнително топличко да кажем около 15-тина градуса, то и навън не беше мн студено), паля и работи над 5 мин, а клапата си стоеше абсолютно плътно на положение топъл въздух. Искам да разбера аз ли нещо не съм направил коректна проба или нещо се е скапало. А и като гледам от къде идва маркуча(директно от капака на моното през едно щуцерче) за вакуума на клапата, не мога да си обясня как нещо ще го спре тоя вакуум и да премине на студен въздух. Колата я имам от скоро и се чудя да не би някой да е одърпал някой чаркалак (някой беше споменал за някакви биметални пластини).


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 09 яну 2009 9:33


Колега, аз брах ядове с тая клапа за студен-топъл въздух и ще се опитам да ти обясня по-подробно как работи тя.
Клапата, както се изясни, се управлява с вакуум. Вакуумът се създава във всмукателния колектор. От долната част на моно блока, от поддроселовото пространство, излиза едно вакуумно маркуче и влиза в пластмасовия капак на моното. Там се намира регулатора на температурата на входящия въздух. От този регулатор излиза второ маркуче и влиза в една джаджа, разположена отстрани на долната част на кутията на въздушния филтър. В тази джаджа има една гумена мембрана, за която члез едно лостче е закачена и клапата, която в процеса на работа затваря или отваря съответно отвора за всмукване на студен или топъл въздух.

Как работи цялата система - При първоначално запалване всичко е студено - и двигател и въздух. Регулаторът на температурата на входящия въздух в капака на моното е отворен. Вакуумът "минава" през него, придърпва мембраната в джаджата на кутията на въздушния филтър, тя от своя страна придърпва клапата вътре в кутията, която пък затваря притока на студен въздух отпред и отваря притока на по-топъл въздух от към колекторите.

Когато температурата на входящия въздух достигне до към 40*, регулаторът в капака на моното се затваря, вакуумът се прекъсва, мембраната в джаджата, под въздействието на една пружина там се отпуска и по този начин затваря притока на въздуха откъм колекторите и отвара притока на студен въздух отвън.
Не съм наблюдавал движението на тази клапа по време на път, защото няма как, но си мисля, че тази клапа непрекъснато мърда напред-назад, в зависимост от температурата на входящия въздух.

При мен мембраната в джаджата на кутията на въздужния филтър се беше спукала и си смучеше непрекъснато въдух под дросела, от което пък горивната смес ставаше незнайно каква и двигателят тресеше на празен ход. Не ме питайте колко време ми отне докато ги разбера тези пинизи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 51 госта