Здравейте ,
Искам да задам няколко въпроса.
1.До колкото гледам цените на колите от САЩ и Европа имат голяма разлика така ли е или има няква уловка ?
2.Как стоят нещата със вноса.Със контейнер ли се превозва ?
3.Колко са Митата, ДДС и Акцизите ?
4.И ако се кара с американски номер , не помна много добре но имаше нещо че трябвало да се излиза на 6 месеца извън БГ.
5.Ако някой е минал по този път нека каже стъпка по стъпка какви са процедурите и къде колко пари се дават.
Моля който знае нещо по въпросите моля да се включи в темата. Благодаря предварително.
внос на автомобил от САЩ
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега аз също щях да пускам подобна тема понеже съм се замислил за нещо от там,но някоя ретро машина.Нека колегите,които са наясно да кажат как стоя нещата,а и доколкото знам има доста съфорумници,които живеят там и може би те ще са по-запознати



Последна промяна от sastezatelya на Вто 06 яну 2009 22:39, променено общо 1 път.
- archimedes
- Мнения: 371
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето няколко линка по темата.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1355790&sid=b30f7cba2550819f4ddc045c06fe3c7f
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89871&postdays=0&postorder=asc&start=15
и един в тунинг.бг от гугъл.
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=2&t=79082&st=0&sk=t&sd=a&start=0
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1355790&sid=b30f7cba2550819f4ddc045c06fe3c7f
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89871&postdays=0&postorder=asc&start=15
и един в тунинг.бг от гугъл.
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=2&t=79082&st=0&sk=t&sd=a&start=0
- badjo-vw
- Мнения: 583
- Регистриран на: Сря 28 ное 2007 8:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
за сега намерих някой закони
Закон за акцизите и данъчните складове
(Обн., ДВ, бр. 91, изм. ДВ бр. 105/2005 г. - в сила от 01.01.2006 г., изм. ДВ бр. 30, бр. 34, бр. ДВ бр. 63, ДВ бр. 81, бр.105 и бр. 105 от 2006 г; изм. ДВ. бр.31 от 13.04.2007 г.)
Раздел V
Автомобили
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
Чл. 30. Данъчната основа за автомобилите е, както следва:
1. за употребяваните автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя;
2. за новите автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя за разликата над 120 киловата (kW) по системата DIN, съответно за разликата над 126 киловата (kW) по системата SAE.
Чл. 40. (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;
4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.
(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.
Раздел V
Определяне и заплащане на акциза
Чл. 41. Размерът на дължимия акциз се изчислява, като данъчната основа се умножи по акцизната ставка.
Чл. 42. В случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 акцизът се определя и се взема под отчет по реда, определен за митническото задължение.
Чл. 43. (1) (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) Извън случаите по чл. 42 акцизът се начислява от:
1. лицензирания складодържател, регистрираното лице по чл. 57, чл. 57б, ал. 3 и чл. 57в на датата, на която е станал дължим - с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1;
2. регистрираното лице по чл. 57а, ал. 1, т. 1, 2 и 3 - с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1 по реда на чл. 84, ал. 3 за стоките, за които акцизът е станал дължим съгласно чл. 20, ал. 2, т. 15, 16, 17 и 18;
3. регистрираното лице по чл. 57а, ал. 1, т. 1 и 2 - на датата на установяване на липсата по чл. 20, ал. 2, т. 8 с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да декларират начисления за данъчния период акциз с подаване на акцизна декларация.
(3) Данъчният период е едномесечен и съвпада с календарния месец.
(4) Първият данъчен период обхваща времето от датата на връчването на лиценза или удостоверението за регистрация по този закон до последния ден на календарния месец, през който е извършено лицензирането или регистрацията.
(5) Последният данъчен период обхваща времето от началото на календарния месец, през който е прекратен лицензът или регистрацията, до датата на прекратяването им.
Чл. 44. (1) Дължимият акциз се внася в републиканския бюджет, както следва:
1. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 - по сметката или в брой на касата на компетентното митническо учреждение от вносителя в сроковете за заплащане на митническото задължение, определени в Закона за митниците, когато длъжникът е физическо лице, което не е едноличен търговец;
2. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 - по сметката на компетентното митническо учреждение от вносителя в сроковете за заплащане на митническото задължение, определени в Закона за митниците;
3. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 12 и 13 - по сметката на компетентното митническо учреждение по постоянен адрес, съответно седалище, от лицето, получило стоките, в 14-дневен срок от получаването им;
4. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 19 - по сметка на компетентното митническо учреждение от освободения от акциз краен потребител в 14-дневен срок от потреблението на енергийните продукти за цели, различни от посочените в удостоверението;
5. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 76г - по сметката на компетентната митница по постоянен адрес, съответно седалище, от лицето в 14-дневен срок от датата, на която то е уведомено за размера на акциза;
6. (предишна т. 3, изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) във всички останали случаи - по сметката на компетентното митническо учреждение от лицензирания складодържател или от регистрираното лице в срока за подаване на акцизната декларация.
(2) Акцизът може да бъде заплатен и от друго лице, различно от лицето по ал. 1, с писменото съгласие на длъжника.
(3) Акцизът се смята за внесен в републиканския бюджет от датата, на която сумата е постъпила по сметката или в касата на компетентното митническо учреждение по ал. 1.
(4) Когато акцизът не е внесен в републиканския бюджет в сроковете по този член, задължено за заплащането му е лицето по ал. 1.
(5) Митническите органи разрешават вдигането на стоките след заплащане или обезпечаване на дължимия акциз по реда, определен за митническото задължение.
Чл. 45. (1) При влизане в сила на нов размер на акцизната ставка лицата по чл. 64, ал. 1 и 2 декларират наличните количества тютюневи изделия и алкохолни напитки с код по КН 2208, облепени с бандерол, в компетентното митническо учреждение по местонахождението на склада по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
(2) За наличните количества по ал. 1 се извършва допълнително облагане, като допълнително дължимият акциз се внася в сроковете по чл. 44.
16. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) “Нов автомобил” е автомобил, за който към датата на внасяне, съответно към датата на подаване на декларацията по чл. 76г пред митническите органи, е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина), или
б) е изминал не повече от 6000 км

Закон за акцизите и данъчните складове
(Обн., ДВ, бр. 91, изм. ДВ бр. 105/2005 г. - в сила от 01.01.2006 г., изм. ДВ бр. 30, бр. 34, бр. ДВ бр. 63, ДВ бр. 81, бр.105 и бр. 105 от 2006 г; изм. ДВ. бр.31 от 13.04.2007 г.)
Раздел V
Автомобили
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
Чл. 30. Данъчната основа за автомобилите е, както следва:
1. за употребяваните автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя;
2. за новите автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя за разликата над 120 киловата (kW) по системата DIN, съответно за разликата над 126 киловата (kW) по системата SAE.
Чл. 40. (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;
4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.
(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.
Раздел V
Определяне и заплащане на акциза
Чл. 41. Размерът на дължимия акциз се изчислява, като данъчната основа се умножи по акцизната ставка.
Чл. 42. В случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 акцизът се определя и се взема под отчет по реда, определен за митническото задължение.
Чл. 43. (1) (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) Извън случаите по чл. 42 акцизът се начислява от:
1. лицензирания складодържател, регистрираното лице по чл. 57, чл. 57б, ал. 3 и чл. 57в на датата, на която е станал дължим - с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1;
2. регистрираното лице по чл. 57а, ал. 1, т. 1, 2 и 3 - с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1 по реда на чл. 84, ал. 3 за стоките, за които акцизът е станал дължим съгласно чл. 20, ал. 2, т. 15, 16, 17 и 18;
3. регистрираното лице по чл. 57а, ал. 1, т. 1 и 2 - на датата на установяване на липсата по чл. 20, ал. 2, т. 8 с издаване на данъчен документ по чл. 84, ал. 1.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да декларират начисления за данъчния период акциз с подаване на акцизна декларация.
(3) Данъчният период е едномесечен и съвпада с календарния месец.
(4) Първият данъчен период обхваща времето от датата на връчването на лиценза или удостоверението за регистрация по този закон до последния ден на календарния месец, през който е извършено лицензирането или регистрацията.
(5) Последният данъчен период обхваща времето от началото на календарния месец, през който е прекратен лицензът или регистрацията, до датата на прекратяването им.
Чл. 44. (1) Дължимият акциз се внася в републиканския бюджет, както следва:
1. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 - по сметката или в брой на касата на компетентното митническо учреждение от вносителя в сроковете за заплащане на митническото задължение, определени в Закона за митниците, когато длъжникът е физическо лице, което не е едноличен търговец;
2. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 5 - по сметката на компетентното митническо учреждение от вносителя в сроковете за заплащане на митническото задължение, определени в Закона за митниците;
3. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 12 и 13 - по сметката на компетентното митническо учреждение по постоянен адрес, съответно седалище, от лицето, получило стоките, в 14-дневен срок от получаването им;
4. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 20, ал. 2, т. 19 - по сметка на компетентното митническо учреждение от освободения от акциз краен потребител в 14-дневен срок от потреблението на енергийните продукти за цели, различни от посочените в удостоверението;
5. (нова, доп. ДВ бр. 105/2006 г.) в случаите по чл. 76г - по сметката на компетентната митница по постоянен адрес, съответно седалище, от лицето в 14-дневен срок от датата, на която то е уведомено за размера на акциза;
6. (предишна т. 3, изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) във всички останали случаи - по сметката на компетентното митническо учреждение от лицензирания складодържател или от регистрираното лице в срока за подаване на акцизната декларация.
(2) Акцизът може да бъде заплатен и от друго лице, различно от лицето по ал. 1, с писменото съгласие на длъжника.
(3) Акцизът се смята за внесен в републиканския бюджет от датата, на която сумата е постъпила по сметката или в касата на компетентното митническо учреждение по ал. 1.
(4) Когато акцизът не е внесен в републиканския бюджет в сроковете по този член, задължено за заплащането му е лицето по ал. 1.
(5) Митническите органи разрешават вдигането на стоките след заплащане или обезпечаване на дължимия акциз по реда, определен за митническото задължение.
Чл. 45. (1) При влизане в сила на нов размер на акцизната ставка лицата по чл. 64, ал. 1 и 2 декларират наличните количества тютюневи изделия и алкохолни напитки с код по КН 2208, облепени с бандерол, в компетентното митническо учреждение по местонахождението на склада по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
(2) За наличните количества по ал. 1 се извършва допълнително облагане, като допълнително дължимият акциз се внася в сроковете по чл. 44.
16. (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) “Нов автомобил” е автомобил, за който към датата на внасяне, съответно към датата на подаване на декларацията по чл. 76г пред митническите органи, е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина), или
б) е изминал не повече от 6000 км
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Това което знам от няколко източника внасящи возила от САЩ, е че излиза по-евтино да платиш акцизи, мита,ергистрираш колата там и да минеш през Техно Тест в Австрия(или някоя друга страна членка на ЕС) отколкото България.
За съжаление немога да говоря с цифри.
Друго което знам, е че за да минеш през Техно Тест в България ти трябват много нерви и пари. Ако не стане по-лесния начин се почва едно ходене по-мъките. Смяна на мигачи(от червени в оранжери) - това е най-тегавата част на нещата. Защото в България няма такива неща(най-вече за коли Щатско производство), а ако имаш късмет да намериш трябва да си оставиш кожата в магазина. Докато навсякъде другаде има магазини специялно създадени с цел продажбата на тези на вид дребни детайли, но от съществена важност.
Надявам се да съм бил полезен.
За съжаление немога да говоря с цифри.
Друго което знам, е че за да минеш през Техно Тест в България ти трябват много нерви и пари. Ако не стане по-лесния начин се почва едно ходене по-мъките. Смяна на мигачи(от червени в оранжери) - това е най-тегавата част на нещата. Защото в България няма такива неща(най-вече за коли Щатско производство), а ако имаш късмет да намериш трябва да си оставиш кожата в магазина. Докато навсякъде другаде има магазини специялно създадени с цел продажбата на тези на вид дребни детайли, но от съществена важност.
Надявам се да съм бил полезен.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: внос на автомобил от САЩ
badjo-vw написа:Здравейте ,
Искам да задам няколко въпроса.
1.До колкото гледам цените на колите от САЩ и Европа имат голяма разлика така ли е или има няква уловка ?
2.Как стоят нещата със вноса.Със контейнер ли се превозва ?
3.Колко са Митата, ДДС и Акцизите ?
4.И ако се кара с американски номер , не помна много добре но имаше нещо че трябвало да се излиза на 6 месеца извън БГ.
5.Ако някой е минал по този път нека каже стъпка по стъпка какви са процедурите и къде колко пари се дават.
Моля който знае нещо по въпросите моля да се включи в темата. Благодаря предварително.
Стъпките са много, и адски изнервящи

Купуване на МПС - плащане
Вътрешен транспорт в щатите - плащане (зависи от къде е купена колата, аз платих 600 $ за транспорт до Ню Йорк)
Транспорт до БГ в контейнер - плащане (на мен ми излезе 1500 $, защото имаше и други коли на мои познати в контейнера)
Разтоварване в БГ - плащане на куп пристанищни, и какви ли не такси и таксички - много плащане и нерви.
Оттам имаш пак транспорт - трябва да си вземеш колата на платформа (отпада ако е с американски номер)
След това технотест - много нерви и плащане - доколкото знам е скочил на 900 и нещо лева .
Абе не се занимавай е съвета ми

- rosy
- Вечен БАН
- Мнения: 2055
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: внос на автомобил от САЩ
badjo-vw написа:Здравейте ,
Искам да задам няколко въпроса.
1.До колкото гледам цените на колите от САЩ и Европа имат голяма разлика така ли е или има няква уловка ?
2.Как стоят нещата със вноса.Със контейнер ли се превозва ?
3.Колко са Митата, ДДС и Акцизите ?
4.И ако се кара с американски номер , не помна много добре но имаше нещо че трябвало да се излиза на 6 месеца извън БГ.
5.Ако някой е минал по този път нека каже стъпка по стъпка какви са процедурите и къде колко пари се дават.
Моля който знае нещо по въпросите моля да се включи в темата. Благодаря предварително.
1. Да за някои модели автомобили има чувствителна разлика в цените спрямо европейския пазар. Това се отнася най вече за по високия клас коли и за джиповете. Дължи се на няколко фактори сред които по принцип различните цени на самите автопроизводители към американския пазар, по слабата местна валута спрямо еврото и други фактори които не те засягат. Уловка няма.
2. Вкарват се с контейнер мисля че беше около 2000 долара стойността на тази услуга
3. 10% мито+ транспортен разход+20% ДДС+ акциз ако се дължи такъв. Виждам колега е постнал по-нагоре извадка от закона за акциза, смяташ по ДИН
4. Можеш да го караш и с американски номер, трябва два пъти в година на напускаш Общността, но общо взето сумата която ще спестиш за мита, акцизи и ддс ще ти се компенсира с катаджийските рушвети. Приятелите от КАТ обожават коли с американски номера

5. Това е пътя, слагаш и още един разход за техностетс(1000 лв). Не е сложно. Самото пренасяне на колата от САЩ до тук може да стане по два начина:
- бавния, през Варна( около 3-4 месеца колата ще ти е тук)
- бързия през Франкфурт( до месец)
Ако избереш бързия вариант на немската митница ще платиш депозит който ще ти бъда възстановен от българската митница след като завършиш описаните в точка 3 плащания.
Относто съветите да платиш таксите в друга държава, става но по отношение на митото то навсякъде е 10%, както и задължително трябва да платиш ДДС. Ако си комбинативен и имаш нерви можеш да регистрираш американска кола в Германия, като там по националното им законодателство не дължиш акциз. Тук можеш да караш с немските номера колкото искаш време. Но колкото и да звучи последното лесно, не е така и първо се консултирай с юрист това упражнение за теб ли е.
Успех

Аз те съветвам да намериш човек, който се занимава с внос от щатите, иначе са адски много разправии.
Лятото като си търсих кола случайно попаднах на американски фолксваген и човека който го продаваше се занимаваше с всичките неща... чаках доста време само докато пристигне в БГ колата...
Присъствах на технотеста - прави се само в София, лятото струваше около 500лв. и се заяждат доста - ние трябваше да сменим фаровете щото не били по европейски стандарт - взехме нови от Юнитрейд и като се върнахме тия тъпаци казаха "Ама то няма разлика!" и айде още 1 час разправии...
Общо взето сам човек да тръгне да си вкарва кола - много зор, пари и нерви. Аз не бих го направил.
Лятото като си търсих кола случайно попаднах на американски фолксваген и човека който го продаваше се занимаваше с всичките неща... чаках доста време само докато пристигне в БГ колата...
Присъствах на технотеста - прави се само в София, лятото струваше около 500лв. и се заяждат доста - ние трябваше да сменим фаровете щото не били по европейски стандарт - взехме нови от Юнитрейд и като се върнахме тия тъпаци казаха "Ама то няма разлика!" и айде още 1 час разправии...
Общо взето сам човек да тръгне да си вкарва кола - много зор, пари и нерви. Аз не бих го направил.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
- http://luxuryuscars.com
- http://www.usimportsbg.com
- http://www.mobile-usabg.com
- http://www.usauto.bg
- http://www.expertauto.bg
- http://www.jtrading-motors.com
- http://www.lombardauto.net
- http://www.richmen.bg
- http://importautous.com
- http://www.carfromusa-bg.com
Но, въпреки всичко, струва ми се, че няма смисъл в това приключение, освен ако страстно не жадуваш за някой типично американски автомобил.
Повечето автомобили от САЩ се категоризират с конски сили по SAE, а не по DIN.
Успех и късмет!

-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Колега/колежке rosy доста неверни неща има в поста ти...
Смята се по SAE - това е стандарта в Америка.
Също и за 3-4 месеца на Варна...
Тези дни ще ходя да посрещам контейнер на Варна за 26 дни пристигна.
Имайте предвид при смятане на митническите разходи се смятат малко особено - 10% мито от фактурната стойност (там влиза и транспорта), акциза и самата фактурна стойност се събират и на цялата тази сума се слага 20% ДДС - то е крайната ставка,...
Смята се по SAE - това е стандарта в Америка.
Също и за 3-4 месеца на Варна...
Тези дни ще ходя да посрещам контейнер на Варна за 26 дни пристигна.
Имайте предвид при смятане на митническите разходи се смятат малко особено - 10% мито от фактурната стойност (там влиза и транспорта), акциза и самата фактурна стойност се събират и на цялата тази сума се слага 20% ДДС - то е крайната ставка,...
- rosy
- Вечен БАН
- Мнения: 2055
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Uneek написа:Колега/колежке rosy доста неверни неща има в поста ти...
Смята се по SAE - това е стандарта в Америка.
Също и за 3-4 месеца на Варна...
Това със смятането е доста относително и зависи от документите. Аз мога да ти гарантирам, че от 10 щатси коли 7 в документацията е дин. Написах го по тази инерция, иначе да официална е сае.
Отностно времето всяко правило си има изключения, но по принцип почти всички които вкарват коли през Варна се ангажират точно с този срок 3-4 месеца.
Uneek написа:...Смята се по SAE - това е стандарта в Америка....
А мислиш ли, че държавата не се е защитила от трикове със стандартите ?
Напр:100 KW по SAE са приравняват към 95 KW по DIN
И какво се получава ? DIN или SAE няма никакво значение все едни и същи пари се плаща.
Справка:калкулатор за изчисляване митните сборове при внос на леки автомобили от трети за ЕС страни.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Lisho написа:Uneek написа:...Смята се по SAE - това е стандарта в Америка....
А мислиш ли, че държавата не се е защитила от трикове със стандартите ?
Напр:100 KW по SAE са приравняват към 95 KW по DIN
И какво се получава ? DIN или SAE няма никакво значение все едни и същи пари се плаща.
Справка:калкулатор за изчисляване митните сборове при внос на леки автомобили от трети за ЕС страни.
Пич май не можа да разбереш какво съм написал

Писал съм че се смята по САЕ защото понякога заради спедиторите стават грешки и тук обявяват същата мощност само че по ДИН - например 200 киловата сае са 190 кв ДИН

и разликата в акциза на нов автомобил от примера е 900 лв.
Сега ясно ли ти е ?
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта