



към колегите разбиращи от 220в.-ток
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Тъй като 95% от осветлението в административните части във фирмата е на лунички, а моя работа е да подменям изгорелите (или поне мен карат!
) - да се обадя!
Принципно разпределението на мощностите са си ОК.
14V захранване не е чак такъв проблем (само 2V над номинала)
Луничките, като правило, заради малкия си обем се нагряват яко! Това е и причината да горят. Но пък нагряват такива, дето са 35 или 50W... 20W-овите не би трябвало...
При всички случаи е добре да са на местенце, където да могат да се охлаждат самите лунички. Примерно- на окачен таван, но без да има стъкло или плафон пред тях.
Освен това съм забелязал, че луничките на Филипс горят по-рядко от тези на Осрам при еднаква мощност.
Изглежда наистина си попаднал на кофти марка


Принципно разпределението на мощностите са си ОК.
14V захранване не е чак такъв проблем (само 2V над номинала)
Луничките, като правило, заради малкия си обем се нагряват яко! Това е и причината да горят. Но пък нагряват такива, дето са 35 или 50W... 20W-овите не би трябвало...
При всички случаи е добре да са на местенце, където да могат да се охлаждат самите лунички. Примерно- на окачен таван, но без да има стъкло или плафон пред тях.
Освен това съм забелязал, че луничките на Филипс горят по-рядко от тези на Осрам при еднаква мощност.
Изглежда наистина си попаднал на кофти марка

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
три страници и почти нищо
моето мнение е следното:
1 - 14.45 волта ми се струва малко много
ако при 12 волта мощноста е 20 вата то при 14,45 волта мощноста е 29 вата което си е почти 50 % при положение че крушката е 20 вата,и за качествените крушки това е много
2- добрите трафове имат стабилизатор на 12 волта, а тези който нямат при един пик на напрежението могат да ти изкарат и 20 волта за милисекунди
3 - при смяната на крушките не трябва да ги пипаш с гола ръка-използвай дунапрена в който е опакована крушката
4 - не е лошо да си сложиш и ключ/димер/ с който да можеш плавно да регулираш осветлението,в всяка една крушка в момента на подаването и на напрежение било то и 12 волта протичат т.н. преходни процеси при които през спиралата на лампата протича ток многократно по голям от номиналния и,затова с ключ за регулиране това явление се избягва, ако сте забелязали в повечето случай крушките изгарят при включване или изключване именно поради протичане на тези преходни процеси

моето мнение е следното:
1 - 14.45 волта ми се струва малко много
ако при 12 волта мощноста е 20 вата то при 14,45 волта мощноста е 29 вата което си е почти 50 % при положение че крушката е 20 вата,и за качествените крушки това е много
2- добрите трафове имат стабилизатор на 12 волта, а тези който нямат при един пик на напрежението могат да ти изкарат и 20 волта за милисекунди
3 - при смяната на крушките не трябва да ги пипаш с гола ръка-използвай дунапрена в който е опакована крушката
4 - не е лошо да си сложиш и ключ/димер/ с който да можеш плавно да регулираш осветлението,в всяка една крушка в момента на подаването и на напрежение било то и 12 волта протичат т.н. преходни процеси при които през спиралата на лампата протича ток многократно по голям от номиналния и,затова с ключ за регулиране това явление се избягва, ако сте забелязали в повечето случай крушките изгарят при включване или изключване именно поради протичане на тези преходни процеси
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
не може пич
единия вариант е да си смениш трафа,аз ползвам едни италиански черни на който клемите за 12 волта за мноооого големи-за 10 кв. кабел
другия вариант е да си смениш луните с 50 ватови и съответно да ги навържеш 2 по 2 последователно, което значи че ще светят на 25 процента или 12,5 вата при 12 волта, а ако е 14,45 волта както казваш ти ще е някъде към 18-19 вата, ама поне така 100% няма да ти изгарят
аз така на един френд му ги направих че на него всеки ден му горяха и вече 2 години е ок-ни една не е сменил
единия вариант е да си смениш трафа,аз ползвам едни италиански черни на който клемите за 12 волта за мноооого големи-за 10 кв. кабел
другия вариант е да си смениш луните с 50 ватови и съответно да ги навържеш 2 по 2 последователно, което значи че ще светят на 25 процента или 12,5 вата при 12 волта, а ако е 14,45 волта както казваш ти ще е някъде към 18-19 вата, ама поне така 100% няма да ти изгарят
аз така на един френд му ги направих че на него всеки ден му горяха и вече 2 години е ок-ни една не е сменил
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Едва ли димера ще му реши проблема на колегата ! Наслагал съм в баните на апартаментите които се ползват от курортисти /тоест никой не ебава да ги гаси/ 12V лунички по 40W, пипал съм ги с ръка,изложени са на пара /а не са влагоустойчиви/ и няма нито една изгоряла така че според мен са дуракоустойчиви и щом му горят има нещо гнило в материалите или монтажа ! Например дали е спазено правилото че кабелите към всички лунички трябва да еднакво дълги / +/- 50см/ по възможност макар че това се отразява на светлината и едва ли води до изгаряне ? Според мен щом си пробвал различни марки крушки /надявам се е имало и от известна марка/ и все изгарят проблема ще е в трафа-взимай друг 

- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
татенце, я кажи сега за ракията....
щото има димер който може да се сложи на девиаторна схема с траф (обаче е скъп - 140лв по спомени)
може да се смени трафа с друг, може да се преправи цялата система да е на 220волта и с по-прост димер да се управлява.
Merlin Gerin = Schneider Electric, а сега чети тук - http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=19305
Между другото, старите търговски марки на Schneider - Merlin Gern + Telemecanique се премахват, и на всички продукти вече ще пише само Schneider Electric
щото има димер който може да се сложи на девиаторна схема с траф (обаче е скъп - 140лв по спомени)
може да се смени трафа с друг, може да се преправи цялата система да е на 220волта и с по-прост димер да се управлява.
Merlin Gerin = Schneider Electric, а сега чети тук - http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=19305
Между другото, старите търговски марки на Schneider - Merlin Gern + Telemecanique се премахват, и на всички продукти вече ще пише само Schneider Electric
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
NII-явно питаш за патриаршеската ракия щом споменаваш шнайдер електрик.не е проблем останало е малко от нея.но да се върнем на моя проблем.правя в къщи капитален ремонт -панел-.и изискванието ми е да съм с минимални загуби от към жилищно пространство.затова ел.инсталацията е направена така.с един мощен-250-вата траф.при издирването ми по магазини и говорене с майстори ми беше категорично казано че няма такива.да съм сложел поне 2 -или-3.пак казвам искам да е така с 1 мощен.да разбирам че при тебе има такова животно.което ще заменя с моя без да бутам половината апартамент.и без да му търся помещение за монтажа.това го козвам защото искам да спечеля жилищна площ,от панелката.nii написа:татенце, я кажи сега за ракията....
щото има димер който може да се сложи на девиаторна схема с траф (обаче е скъп - 140лв по спомени)
може да се смени трафа с друг, може да се преправи цялата система да е на 220волта и с по-прост димер да се управлява.
Merlin Gerin = Schneider Electric, а сега чети тук - http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=19305
Между другото, старите търговски марки на Schneider - Merlin Gern + Telemecanique се премахват, и на всички продукти вече ще пише само Schneider Electric
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
anger написа: ...Трафа не може да изправя напрежението...
има разлини видове "трафове" ве колега, ако е класически траф, може и да има изправител, но повечето които съм виждал са някакви импулсни захранвания, повечето имат променлив изход, но някои може да имат и право (постоянно) 12V. Затова казвам на колегата tatenceto да се уточнят нещата и то се видя къде е проблема. Хайде със здраве...
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
KingoftheROAD написа:anger написа: ...Трафа не може да изправя напрежението...
има разлини видове "трафове" ве колега, ако е класически траф, може и да има изправител, но повечето които съм виждал са някакви импулсни захранвания, повечето имат променлив изход, но някои може да имат и право (постоянно) 12V. Затова казвам на колегата tatenceto да се уточнят нещата и то се видя къде е проблема. Хайде със здраве...
Съгласен, моя грешка - доста буквално приех това, което написа. В случая трябва да го наричаме захранване, ама траф е по - народно.

tatenceto, имал съм вземане - даване с 250 W траф, захранващ 6 лампи по 30 W. След една седмица работа изгоря. Смених го със същия и вече повече от 2 години не е кихнал даже. Стария се опитвах да го ремонтирам, но се оказа, че вторичната намотка е изпаткала и го зарязах. Марката е няква куча, но пък струваше сериозна сума и сега ми стои за резервни части.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта