Passat B3 парно - проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Чет 08 яну 2009 18:35


VW_forever написа:Не мога да разбера, защо търсите лесния начин, а не ефективния и качествен за клапите?
Все пак нали си го правите за вас?
Сваляне на таблото- това е начина :idea:,
как става- има си тема.

Предимства при сваляне на таблото:
- два часа макс на студа, докато свалите парното с радиатора и клапите, след това на топло в къщи.
- изчистване на всевъзможни бокуци, събирали се с годините... Аз дори измих всички пластмаси на чешмата. От радиаторчето също има какво да се свали, за подобряване на КПД-то... :wink:
- визуално, ще видите как ви действат клапите и евентуално може да си регулирате жилата. Тогава и ще се убедите, че само ламарина с нитове за затискане на дупките, не е най- удачният начин за тази дейност- остават въздушни пространства за преминаване и на студен въздух...
... ако сте с климатик, не доброто уплътняване, играе роля както зимата, така и лятото.
Затова ви препоръчвам алуминиевото фолио и от горе микропорестата гума - K-Flex.
Изрязвате ги с ножица, лесно за обработка, добро уплътнение, следователно- максимален ефект.
- Евентуално, ако дунапрена между предното стъкло и таблото е сдал багажа, както беше при мен, отново K-Flex от единият край до другият- става перфе...

За улеснение при събирането ви препоръчвам:
- преди да разкачите кабелите, от пластмасовите щипки, предварително ги хванете с нещо и от двете страни на пластмасовата щипка(тиксо, телчица, свинска опашка...), така после ще знаете, къде точно са били преди, а и кабелите няма да се разпиляват. :idea:
- преди да свалите волана- бележете го с маркер на едно две места, за да си дойде и той на мястото. Къде точно... няма да обяснявам.
- ако сте с климатик... тук е малко по- сложно, отделяте ръкава с питата и вентилатора още преди да свалите парното от колата. Проблема са двете щипки от към двигателя, но с малко тренинг от няколко опита, става. При събирането, може и да не ги слагате, но отново с тренинг и са си на мястото. Условието- дълги пръсти и здрави нерви.
Лично аз ги сложих (правих клапите на приятел с климатик).

В общи линии, това е. Не бързайте да направите всичко за един ден, дори оставете нещата да пренощуват...
Така ще имате възможност да систематизирате цялата информация, пък кой знае, може и да ви хрумне някоя по- добра идея, която задължително да споделите :)
Благодарско за изчерпателното обяснение




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 08 яну 2009 19:29


Winner25 написа:Отворите са запушени с дунапрен, мести се цялата ламарина. Като падне дунапрена обаче и да местиш ламарината всичко минава през отворите.
И аз се чудя защо са направени тези отвори, а не е сложена яла ламарина :roll:
ясно! мерси пак :)


Потребителски аватар
golf_sport_team
Мнения: 165
Регистриран на: Сря 10 окт 2007 21:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот golf_sport_team » Пет 09 яну 2009 2:04


аз успях да ги изолирам без да свалям таблото и то перфектно но за съжаление постигнах поне да духа малко топло иначе нямах никакво парно смених антифриза термостата си работи перфектно сега ще изхвърля новия антифриз да си промия системата и ако пак нестане ще дам колата за скрап!!!!!!! писнами вече!!!!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 10 яну 2009 0:26


golf_sport_team написа:аз успях да ги изолирам без да свалям таблото и то перфектно
как?


Потребителски аватар
St`Gofren
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 29 дек 2006 12:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re:

Мнениеот St`Gofren » Чет 15 яну 2009 22:09


golf_sport_team написа:аз успях да ги изолирам без да свалям таблото и то перфектно но за съжаление постигнах поне да духа малко топло иначе нямах никакво парно смених антифриза термостата си работи перфектно сега ще изхвърля новия антифриз да си промия системата и ако пак нестане ще дам колата за скрап!!!!!!! писнами вече!!!!




Колега и как по точно изолира клапите без да сваляш таблото :shock :shock ти ще излезеш някъв магиосник :smackbum


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 17 яну 2009 0:29


и аз съм в числото на хората оправили си парното благодарения на форума ни!Мерси на всички , които помогнаха. Автомобил VW Passat B4 ADY климатик.

Ще се опитам да обясня подробно цялата процедура.
Започвам с диагностичните признаци: Движение в града с бавни скорости температура 80градуса, при спиране става 92-3 както тръгна пада на 70. Веднага смених термостата (Behr - 14лв) как се сменя четох в другата голяма тема за термостатите...
Всичко беше ок, 92 градуса постоянно, само при скорост над 120 по инерция пада до към 85-6. Парното обаче слабо... Карам си с яке и пак не ми е комфортно, студено ми е на краката... изчетох де що има из форума и се оказа , че въпрсните клапи са ми заминали... ето от къде са хвърчащите дунапрени от духалките.

Следва разглобяване да видим верно ли е така. Свалям таблото и какво да видя две вертикални клапи и една хоризонтална. Едната вертикална (за регулиране къде да духа, само в духалките или в крака,стъкло и т.н.) има три отвора с някакви остатъци дунапрен по тях, но отворите напълно разкрити. Другата вертикална клапа (за това дали да духа топло или студено)има доста повече отвори ,с дунапрен но само на половината от тях, на другата половина скъсан.
Ясно беше вече че трябва да се лепи нещо за да запуша отворите и да уплътня междините в мястото , където лягат клапите.
Следва сваляне на клапите, махане на всичкия дунапрен, разпробиване на малки отворчета изрязване на по-малка ламарина (по-малка от клапата) занитването й с нитове, залепване със силикон, залепване на някаква лента, но при мисълта , че оригиналното средство за уплътнение е дало фира, реших да направя всичко здраво и да не отварям утре пак всичко заради отлепени елементи...
Занитих ламаринки върху отворите, по краищата залепих дунапренена лента, която тествах със пистолет за горещ въздух, дали е топлоустойчива и дали лепилото няма да се разтече и лентата да падне... уж всичко е ок, но ако има проблеми ги чакам точно от тези елементи след време...
След сглобяването имам хубаво парно, дори в краката и на стъклото ми духа топло, което преди беше невъзможно.

Сега малко по самата работа по разглобяване на таблото. След като махнах всички копчета, индикатори, таблото с уредите, врътките на парното, волана, пластмасите от таблото, които пречат, барчето между седалките със всичко което е закачено по него, разкачих AirBag-овете и т.н. всичко което видите... Таблото се държи на точно 6 винта, по два от ляво и дясно , два долу под барчето на метални шини, ако всичко е откачено дърпате и всичко пада заедно със въздуховодите.Открива се перфектна гледка върху клапите.

Аз лично видях голям зор с изваждането на клапите. Аз лично стигнах до извода , че ако не се разкачат тръбопроводите на климатика, маркучите на парното и т.н. не може да се извади цялата коруба с двата радиатора,клапите, моторчето за парното и т.н. Следваше да отворя двете коруби, за да мога да извадя клапите. Беше ми много трудно. Има много щипки от задната страна, които свалих едвам, след това дори на сложих, понеже няколко часа си играх и успях да сложа много малка част, но според мен всичко е здраво и уплътнено достатъчно добре. При свалени клапи вече е лесно, като се замисля можеше и на място да се прави уплътнението на клапите, но трудно щеше да е да се пробива, да се лепи и каквото и да е особено за клапа (топло - студено).
Докато работих акумулатора беше разкачен по ред причини :idea: .
В следстие имах много (ама верно много) куплунзи и много проводници, които обаче учудващо лесно наредих след това, общо взето вероятността за грешка е сведена до минимум, понеже няма един с един еднакъв.

Стана една мизерия, понеже докато работя дойде едни "майстор" , който реши да ми покаже как иначе неработещата ми клапа за вътрешна циркулация върши работата си. Бръкна с отверка отдолу, пусна моторчето, то разбира се захапа отверката и си имах едно моторче без нито една лопатка :banghead: след кратко търсене се установи, че само турбинката не се продава, ново е 250евро. Както и да е намерих втора ръка от голф 3 с климатик, кожуха е друг, но се вади и е идентично, дори номерата са същите, сложих в моя кожух, преправих малко инсталацията и всичко беше ок за скромните 80лв...

При сглобяването сложих дунапрен между всяка сглобка която осъществих (преди имах кола със ужасно скърцащо табло и това ми е болна тема).

като цяло за 5часа го разглобих, за 7-8 го сглобих. Но сега си ми е топличко.

Още веднъж благодаря на всички, които ми оказаха съдействие със съвети тук! Скоро ще си взема фотоапарата и ще кача снимки тук да видите самите клапи как направих (само тях снимах).

п.с. сигурно Ви болят очите вече, но трябваше да си излея мъката, пък дано съм бил и полезен на някой... :D


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот angel1223 » Нед 18 яну 2009 16:02


браво и на мен ми предстои същата гимнастика само че нека да се стопли


Потребителски аватар
gogomoto_rs
Мнения: 115
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот gogomoto_rs » Нед 18 яну 2009 20:26


добър ден на всички
Пасата....... парното си е болка явно вс.тук са се зблъскали с него :roll: та четох доста написано ... някои неща не си струват и коментара няма значение .... тва е мое мнение
та ще ми се да споделя само 1 жокер за парното 8) може да помогне на някои от вас които е по марзелив <като мен>
та..... карах си колата лятото с вода че имах и теч доливане и нямах време да го оправя ... застуди Антифриз пари ... оправен теч :P та в радяторчето имаше котлен камак яко затлачено и му направих промивка с един препарат за отпущване на канали (FLEX) 4 пакетчета * 0.75 стотинки ми спестиха главоболията и разглобяването No more :banghead:
:wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 20:45


gogomoto_rs написа:добър ден на всички
Пасата....... парното си е болка явно вс.тук са се зблъскали с него :roll: та четох доста написано ... някои неща не си струват и коментара няма значение .... тва е мое мнение
та ще ми се да споделя само 1 жокер за парното 8) може да помогне на някои от вас които е по марзелив <като мен>
та..... карах си колата лятото с вода че имах и теч доливане и нямах време да го оправя ... застуди Антифриз пари ... оправен теч :P та в радяторчето имаше котлен камак яко затлачено и му направих промивка с един препарат за отпущване на канали (FLEX) 4 пакетчета * 0.75 стотинки ми спестиха главоболията и разглобяването No more :banghead:
:wink:

Ако пробема наистина е само запушено радиаторче съм напълно съгласен с теб ама когато проблема е свързан и с клапите без разглобяване за съжаление няма как да стане.


midex1
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот midex1 » Чет 22 яну 2009 3:19


Колеги...и на парното на моя пасат му дойде времето - преди десетина дена издухах и събрах бая остатъчни дунапренчета. След тази случка определено усетих леко изстиване на духащия топъл въздух в купето. :(
Изчетох всичко по темата, в която много добре сте описали процедурите - проблемът ми е, че нямам никакво време да го направя, а и не се чувствам достатъчно подготвен сам да се справя.
Та...ако някой, който е извършвал вече въпросната манипулация и е от Пловдив, съгласен съм да му заплатя колкото каже и ще му помагам през цялото време (тъкмо ще свършим по-бързо :D )...материали, инструменти...каквото трябва ще го купя.
Пасатът ми е В3, '91 г., 1.8 RP двигател, без климатик.
Извинявайте, че постът ми се явява всъщност молба, но ми се стори най-подходящо да го сложа тук. :wink:
Предварително благодаря на евентуалните отзовали се и ако има такива, за да не спамим темата, може да се свържем за подробностите с ЛС.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот zfa159 » Чет 22 яну 2009 10:12


Само държа да допълня малко към парното с климатик - много е удачно като сте разглобили всичко да свалите мотора за парното (на 3 винта е) и оттам да бръкнете да изгребете мизерията,която се натрупва на питата на климатиковия радиатор...дори да имате филтър понякога пак влиза мизерия и се натрупва там....с времето води до разни неприятни миризми,задръства радиатора и тем подобни....та затова като разглобява и без друго всичко свалете вентилатора и почистете вътре мизерията.
Също така още един съвет - отвътре по въздуховодите и целия кожух на парното се натрупва фин прах от преминаващия въздух (все пак не живеем в планината а в града ;) )..като разчаствата хванете една гъбичка и ги избършете - като се оправи стручта на парното този прах започва да излиза в купето и няма отърваване от него докато не се разкара целия (а това отнема доста време понякога).
Това е,което мога да допълня.
Успех!


georgi6

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот georgi6 » Вто 27 яну 2009 2:45


Здравейте!
Отскоро имам пасат 1996 GLX VR6. И при мен хвърчаха разни дунапрени и сега през зимата парното никакво го няма. Извинявам се за невежия въпрос ама тази модификация В3 или В4 е или е друго животно? И в крайна сметка така ли се разглобява?
Благодаря предварително на тези , които ми помогнат!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот zfa159 » Вто 27 яну 2009 8:43


Ами 96-та макар и VR6 си е Пасат В4 .Би трябвало разглобяването и принципа да е напълно аналогичен ама не съм гледал на такъв и не мога да гарантирам на 100%


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот Winner25 » Вто 27 яну 2009 11:13


Имаше една тема от руски форум, в която има подробен снимков материал за Б4, но нещо не я намирам. Почти същото е като при Б3 :wink:


Потребителски аватар
marin_mvr_1977
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: Парно - Passat B3 - проблем

Мнениеот marin_mvr_1977 » Пет 30 яну 2009 9:34


здравейте всички. аз от скоро съм "във клуба" както се пее в една песен,въпреки че доста отдавна съм фен на VW.
преди имах голф 2,а сега имам пасат 2.та значи проблемите ми са два :
първо парното ми доскоро духаше студено.смених термостата
и малко се оправи.в смисъл че когато духа на 2 бива,топло е.
обаче когато включа на 4 започва да духа хладно.маркучите за и от парното са врели.предполагам че радиаторчето е подпушено нещо,но незнам.има ли начин да го отпуша без сваляне на таблото.
второ,преди когато съм спрял по наклон и задържа педала на спирачката бавно потъва до някое положение,след което спира и държат.сега обаче като го натисна отива на средата но неспира като преди.има спирачна течност и феродо.някакви идеи?
Благодаря предварително



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта