Кой "канал" за какво е ? Настройки с VAG-COM !

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Кой "канал" за какво е ? Настройки с VAG-COM !

Мнениеот gomez » Пет 09 яну 2009 16:02


Колеги, ако може да синтезираме настройките с VAG-COM !
Нека го напишем разбираемо и обсновано от практиката !
A именно : Какво се случва при намаляване или овеличаване на стойностите на даден "канал" ! Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation >

Channel 01 - стандартна стойност 32768 ( 128 ). Оттук се настройва количеството впръскано гориво. Намалянето на стойността 32768 води до увеличаване на впръсканото гориво. Повишаването - намалява количеството !

Channel 1: injected quantity

Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.


Резултати : Намаляване на стойността 32768 - подава се повече гориво и в някои случаи се подобрява проблемно палене, но може да се повиши пушенето от ауспуха! Повишаване на стойността, намалява количеството, но повишава пъргавината, ако не се лъжа (trotlle responce)


КОЛЕГИ НЕ СЪМ СПЕЦИАЛИСТ И ЗАТОВА ВИ МОЛЯ ЗА РАЗЯСНЕНИЯ И КОРЕКЦИИ НА НАПИСАНОТО ОТ МЕН !!!


Дайте да направим хубава тема за нас любителите! Канал по канал!
Колкото по-изчерпателно обяснявате, на български, толкова по-добре за нас !


Channel 02 - Обороти на празен ход. Стандартно 903 оборота при 32768. Намаляне на стойността повишава оборотите и обратно !

Channel 2: idle speed

No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.

Chanel 03 - Работа на EGR. Повишаването на стойността намалява връщането на изгорелите газове в двигателя, намалява цапането на всмукателния колектор, но се замърсява повече околната среда, пуши повече колата! Много колеги са затапили с пластина този клапан и тогава тази настройка не действа !

Channel 3: EGR

To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!

Channel 05 - Незнам, но ми се струва, че е центровка за палене :oops:
Промяната на стойностите влияе на паленето, пробвайте как ще пали най-добре ! :oops: ( аз така си го обяснявам )


Channel 5: starting conditions

Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

Channel 18 - Не пипайте, за да не си намалите максималната скорост на колата!!! Няма връщане назад !


Channel 18:

On some EDC-15 ECUs, this channel has a non-zero value in it like 190.
Yes, that's the "speed limiter". Don't mess with it!
It can only be adjusted downward, and it's one-way! You cannot increase the value, and if you decrease it, you're stuck with it.
So unless you want to permanently decrease your car's top speed, Don't mess with it!
If you do mess with it and your car ends up with a lower top speed than it had before, don't call us, don't e-mail us, and don't complain that we didn't warn you!



Засега това е от мен - Простете за невежеството ми, просто съм любител, който има желание сам да си "центрова" колата !!!
Очаквам корекции и МНОГО допълнения !!!




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пет 09 яну 2009 19:07


04-канал промяна на центровката.предварение ,закъснение


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Пет 09 яну 2009 19:30


ifidik написа:04-канал промяна на центровката.предварение ,закъснение

Би ли обяснил влиянието върху колата, стойностите към които да се стремим !


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Пет 09 яну 2009 20:43


Темата е много полезна, браво на колегата!
Една корекция от мен:
Повишаване на стойността, намалява количеството, но повишава пъргавината, ако не се лъжа (trotlle responce)

Според мен, намаляването на стойността повишава пъргавината и намалява разхода! For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.

При мен стигам до 1.8 - 2.0 мг и разхода на място е 0.2л/час!


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Пет 09 яну 2009 21:24


Vanich написа:Темата е много полезна, браво на колегата!
Една корекция от мен:
Повишаване на стойността, намалява количеството, но повишава пъргавината, ако не се лъжа (trotlle responce)

Според мен, намаляването на стойността повишава пъргавината и намалява разхода! For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.

При мен стигам до 1.8 - 2.0 мг и разхода на място е 0.2л/час!


Аз пиша за стойността на промяна (32768) , а ти за милиграмите !
Тоест и двамата сме прави !


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Кой "канал" за какво е ? Настройки с VAG-COM !

Мнениеот Dobromirski » Пет 09 яну 2009 22:07


gomez написа:Chanel 03 - Работа на EGR. Повишаването на стойността намалява връщането на изгорелите газове в двигателя, намалява цапането на всмукателния колектор, но се замърсява повече околната среда, пуши повече колата! Много колеги са затапили с пластина този клапан и тогава тази настройка не действа !

Взимайки предвид, че ECU-то си мисли че е отворил ЕГР-а , и през него МИНАВА определено количество въздух ЗАД MAF-а, което в действителност НЕ МИНАВА, се влияе върху РАЕЛНОТО отчитане на MAF сензора и съответно, количеството впръскано гориво.
С 2 думи искам да кажа, че при затапен ЕГР, настройката действа, като чрез нея се лъже колата за релното количество преминал въздух.

Последна промяна от Dobromirski на Съб 10 яну 2009 18:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 09 яну 2009 22:32


Мога ли тук да попитам на кой канал се гледа турбината колко надува?Става дума за дизел.Ако не може кажете ще го махна.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Пет 09 яну 2009 23:34


Значи темата е с идея да се разбере кое как да се променя (настройва), а не за диагностика !

Добромирски, предполагам че искаш да кажеш че дори и при затапен EGR клапан е нужно стойностите да се направят на 33768 ?
Писал съм че приемам всякакви корекции, но моля да се обосновавате и да давате конкретни настройки !
Темата не е за спорове, а за взаимопомощ !!!


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 10 яну 2009 0:30


Полезна тема, браво...
признавам си, че ще съм от читателите :oops: ,
но начина по който тръгна (още няма и страница) и се започна със споровете и въпросите, ми става ясно на къде отива.

Затова искам да предложа на колегата пуснал темата, да отвори нова тема и в първият пост да сложи линк към нея, а там който иска да спори, пита, спами...
Идеята е тук да остане само това, което е важно, а който нещо не разбира, да пита в другата тема.
...просто предложение.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Съб 10 яну 2009 9:00


Когато разберат колегите какво се цели с тази тема ще помоля някой модератор да я подредим !!

Channel 12 - Настройка на продължителността на греене на свещите (при дизели) при палене . С намаляне на стойността 32768 се увеличава времето за подгряване !


http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Нед 11 яну 2009 10:15


Май никой не иска да издава тайните си !?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Нед 11 яну 2009 10:17


"Резултати : Намаляване на стойността 32768 - подава се повече гориво и в някои случаи се подобрява проблемно палене, но може да се повиши пушенето от ауспуха! Повишаване на стойността, намалява количеството, но повишава пъргавината, ако не се лъжа (trotlle responce)"
Действителното количество не се увеличава, а само числото на мг. само по себе си промяната на тази стойност не влияе на паленето или пушенето. Ако се увеличаваше на празен ход щяха да се вдигат и обротите затова няма как хем да се намалява количеството, хем да се повишава пъргавината. Тази опция е направена за да се регулира стойността на мг., когато се е налагало да се мести плочката на помпата, защото почти всички знаят, че при стойност под 1.8 мг. на загряла кола почва да тресе.
Когато с местене от плочката я нагласиш на 1.8 тогава наистина ще стане по-пъргава и става по-богата сместа, тогава с намаляване на стойността на 32700 примерно ще върнеш мг. на 2.8 примерно и няма да тресе, а колата ще върви много и евентуално може да изпушва малко ако преди това не го е правила. Надявам се, че съм бил полезен. Ето ти тайна, бъди доволен защото никой от тъй наречените форумни "майстори" няма да ти ги каже тези неща, по-скоро очаквай да се включат за да ти осерат темата.

Последна промяна от Zinoto на Нед 11 яну 2009 10:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Нед 11 яну 2009 10:21


Ура, айде и други обяснения !!
Значи мога да намалям стойността на минимума, при който да не ми тресе на загрята кола ?

Включи се и компетентен човек, радвам се ! :wink:


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Нед 11 яну 2009 10:35


Зависи за кое тресене говорим. Ако е за работа на място на горещ мотор и стойността ти на мг. е под 2, отоговора е "да". Ако е онова "дъвчене" при спиране или леко движение отговора е "не".


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кой "канал" за какво е ? Настройки с VAG-COM !

Мнениеот gomez » Чет 15 яну 2009 14:30


Zinoto написа:Зависи за кое тресене говорим. Ако е за работа на място на горещ мотор и стойността ти на мг. е под 2, отоговора е "да". Ако е онова "дъвчене" при спиране или леко движение отговора е "не".

Онова дъвчене отдавна е решено с нов комплект съединител с маховик !



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта