Термостат или клапите на радиаторчето? РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Митачето
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 31 юли 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Термостат или клапите на радиаторчето? РЕШЕНО

Мнениеот Митачето » Сря 31 дек 2008 0:56


Весели празници на всички.
Карам голф 2-ка, 1.6 дизел, 85-та год. Напоследък парното му нещо отслабна. Отначало си мислех, че причината е защото карам на кратки разстояния из града. Днес карах малко извънградско и парното не беше достатъчно силно (особено на краката). Преди си спомням че ставаше жега, а сега просто топличко. Като се прибрах вдигнах веднага капака да пипна тръбите. Тези които отиват към купето бяха топли, но не и горещи. Предполагам че термостата не затваря и в това студено време не може да загрее достатъчно. Понеже датчика за температурата не ми работи, не мога и да следя темп. на двигателя.
Имам следния въпрос. Мога ли да проверя дали дунапрените на клапите на падиаторчето в купето са си намясто без да свалям таблото? То за термостата е ясно че ще се сменя, ама догодина?
Весело посрещане на новата година и много безаварийни километри.

Последна промяна от Митачето на Пет 16 яну 2009 17:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Сря 31 дек 2008 0:58


Няма как да провериш клапите без да свалиш таблото . И си смени датчика :idea:


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 31 дек 2008 1:03


Ми колега цялото табло не се сваля.Тоест основата си остава.Аз сменях радиаторчето на парното и малко дунапрени залепих че и моите не бяха много здрави.Че свалих барчето,пластмасата под жабката и под бушоните кората.СД-то свалих,панела на парното.. ии това мисля че бепе всичко :)


Митачето
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 31 юли 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот Митачето » Сря 31 дек 2008 1:18


Лошото е, че както чета из форумите явно има много калпави термостати. И в комбинация с неработещия датчик за темп. много лесно мога да си окотя двигателя. А този датчик за темп. съм го сменял и аз не помня вече колко пъти. Или не показва правилно, или нищо не показва изобщо.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 31 дек 2008 1:22


Зависи на какви попаднеш.Може да се случи хубаво -въпрос на ксъмет.Но повечето такава стока е пълен боклук.то май е по-добре по моргите да се търсят датчици и термостати,понеже може да се уцели оригинален немси термостат ,отколкото калпав НОВ боклук..


Потребителски аватар
di4evv
Мнения: 517
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
Автомобил: ауди а 4
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот di4evv » Сря 31 дек 2008 1:46


случайно ми попадна един такъв термостат,на него пише VW-AUDI,днес го сложих и резултата е много добър на 87гр. отваря


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Сря 31 дек 2008 10:55


нормално да са в голяма част боклуци....какво очквате...евтино и по-добро от оригиналното няма...факт!


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 31 дек 2008 11:47


пич не знам как е при голф 2 обаче при мен и при колкото коли до сега съм гледал термостата няма как да ти е останал отворен и да е блокирал отворен според мен това са глупости ... един единствн вариан има ако се е отворил и по време на отварянето е попаднал там някакъв много едър боклук и се е заклещил така че да не може да се затвори после .... обаче това е шанс едно на милион и от къде ще се вземе такъв голям боклук в охладителната система... обикновено термостата като се скапе не може да отваря и колата прегрява ...така е конструиран има една много яка пружина която го държи винаги във затворено положение , няма как просто да остане отворен , такава пружина съм се опитвал с две ръце да отвора и тя изобщо не помръдва толкова е яка .... така че търси повредата на друго място аз мисля че не ти е повреден термостата ...
друго към колегите които са писали тук за термостатите ... верно е че всичко по магазините е ментак ама чак пък за един термостат да се циганим ... еми нов струва 11лева и уж го продават за оригинален
...е дори и 1 година да изкара какво му плащаш пък и има стикера на марката на оригиналния и изработката поне на външен вид изглежда по добре направен от оригиналния дори


Потребителски аватар
iv4o9999
Мнения: 218
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iv4o9999 » Сря 31 дек 2008 14:22


Абе колега ти физика учил ли си и случайно да си чувал за деформация на материала. Да прав си пружината е много яка обаче когато се прецака самото клапанче и се деформира то тя може да си го натиска колкото си иска и няма да затвори. Ако искаш даи да си направиме среща да ти покажа моя стар термостат който си пазя, да ти покажа как на стаина температура стои отворен. Работата е там че след толко отваряния и затваряния нормално малко или много да се полочава изменения и в един прекрасен ден просто термостата или не отваря или не затваря докрай. Като го погледнеш все едно е затворил но има малък просеп който е достатъчен да ти прави номера.


Потребителски аватар
Ventci_abf
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ventci_abf » Сря 31 дек 2008 23:24


много правилно


Митачето
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 31 юли 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Термостат или клапите на радиаторчето? РЕШЕНО

Мнениеот Митачето » Пет 16 яну 2009 17:01


Смених термостата и сега всичко е както трябва. В купето става наистина горещо. Реших да видя и стария термостат как работи. Потопих го в съд с гореща вода от бойлера. Веднага започна да се отваря. Не съм сигурен каква е температурата на водата от бойлера, но предполагам, че е около 70-75 градуса.


Потребителски аватар
martin_ganev
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Термостат или клапите на радиаторчето? РЕШЕНО

Мнениеот martin_ganev » Съб 17 яну 2009 9:26


не сам сигурен че проблема ти е от термостата колега ,но сам сигорен че може да остане отворен и да ти прави мизерии.аз смених моя преди 2 месеца и сам много доволен за сега взех си термостат на BERH и са сега е супер(15лв)
но за това 4е ти духа слабо незнам.моита загрява6е трудно и затова го смених и като махнах стария кво да видя останал отворен(старият термостат беше оригинален чак не ми се вярва о6те)колата започна да си загрява нормално и да подуржа 90 градуса но просто не топли така както бих искал пак и клапата на парното си правих но не топли много
пак стопля но не е това което искам
един авер има форд фиеста и няма да ти казвам за ко парно иде ре4
аре с здраве



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Красимир Паров и 60 госта