Лукс ли е в България човек да подържа 16 г-шна таратайка?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Нед 19 фев 2006 2:36


Нямате си представа колко по-хубаво е като не обръщаш внимание на дадените пари, дори и те да са ти дефицит. Защото ако не искаш да дадеш пари за нещо просто не ги даваш. Аз поне съм така. Колата е отговорност, която всеки трябва да поеме в момента в който реши, че трябва да я има. Това значи да си направи сметка дали може да я поддържа и дали си заслужава. В противен случай колата (каквато и да е) след известно време ще започне да се разпада.
Мисълта ми е, че сметката трябва да се прави на място, а не после да си правиш отчет, защото съм сигурен, че няма някой, който да си е направил подобен отчет и да е останал с усмивка :roll:

Ето мойта кола например е на 20 години, но реално погледнато е на максимум 6-7, защото е адски поддържана и таква ще бъде занапред. Много хора ме помислиха за луд като дадох толкова пари (не, че са много, но за 20 годишна кола са си адски!), но не знаеха, че самото й състояние е просто учудващо добро за годините си. Да не говорим за прибавените и екстри :D :D За това си правете сметката на място, за да не съжалявате после :wink:




Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Нед 19 фев 2006 5:23


много зависи от колата.....а колегата дето каза за японските коли.......много е прав........имал сам такава......за 2 години- 300 000км........само консумативи и нафта.......нисан съни 91г, сега пазарната цена е 3000-4000лв.........японеца си е японец........


2VW
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 14:39
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот 2VW » Нед 19 фев 2006 7:05


Има голяма разлика между "има ли смисъл от кола" и "трябва ли ми кола" и "струва ли си тази кола".
В твоя случай ми се струва, че си си купил кола, която не ти трябва и не си струва, а това те е довело на мисълта "има ли смисъл от кола".
От кола има много смисъл и това е ясно. Дали ще и сцепваш от каране и ще я или няма да я поддържаш, дали ще си я гледаш и глезиш, без да я караш, все има смисъл. Това са различни потребности.
Имам Голф-2 '84 и Поло '87. За 5 години и около 130 000 км общо, сметката е следната - цените на Двете коли, плюс Всички консумативи, ремонти, застраховки, глоби, винетки, рушвети И горивото за 130 000 км се усредняват на 20 ст/км. Това е под половината на цената на таксито И имаш свободата да ходиш където искаш, когато искаш. Нямаш свободата като ти писне в задръстването, да зарежеш колата там, както би направил с таксито, и да си тръгнеш пеша.
Смисълът на колата, освен да я "бръмкаш" и да я товариш, е че дава своеобразен тип свобода. Това не е само свободата "паля и тръгвам", но е и уникално лично пространство, където можеш да държиш много важни за теб неща, които винаги да са ти подръка, и когато искаш да бъдеш сам, да се усамотиш, било то на място или в движение. Има и много други ползи, но стана дълго, нека друг да продължи.


Потребителски аватар
guard
Мнения: 975
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silicon Valley, CA

Мнениеот guard » Нед 19 фев 2006 7:48


niikoo_1 написа:Има много хора дето си мислят, че като си купиш кола сами сипваш и караш ама не е така.



Аха, така е. :lol: , и мога да потвърдя че е така. :lol:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Нед 19 фев 2006 8:43


Това много ми хареса
колата си иска своето също както всяко живо същество

:lol: :lol:
Вярно е!След покупката бу-то се превръща веднага в член от семейството.
Който си мисли противното-бърка.
Затова и боли когато нещо не е в ред,леко или силно я ударят,пък не дай си боже я разбият. :evil:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Нед 19 фев 2006 11:53


имам голфа от 1 година горе долу, но го карам основно от 2 месеца. До тук съм сменил само свещи, един кабел(не ме питайте кой моля :D), въздушен филтър, тампон и термостат. От коли не разбирам грам, даже въздушния филтър не съм го сменял аз. По колата обаче има доста работа - трябва да се сменят праговете, трябва да разбера откаде влиза влагата в колата и защо понякога като вали и колата гасне....и въпреки всичко смятам, че кола си трябва. поне в моя случай. На месец правя по 1400 км грубо. Голфа е на 12 години, незная до каква степен е читав, но засега движи :) с течение на времето ще подменя всичко необходимо - едно след друго. И след примерно 2-3 години ще е в доста добро състояние. Искам някой ден да мога да сменя тапицерията на седалките например. Мойто мнение - не я продавай колата, лека полека инвестирай в нея и я карай възможно най-дълго :) Аз смятам така да направя. При мене и сантименталността играе роля в този случай, но това е друга тема. Мечтата ми е да се движа с тази кола още 20-30 години примерно....дали е възможно незнам. Но след като има олдтаймери от 75-та, защо да не стане :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Лукс ли е в България човек да подържа 16 г-шна таратайка

Мнениеот musura » Нед 19 фев 2006 14:25


zone967 написа:...


Според мен, най-много си се набутал с онези 300 лева за книжката, защото нея неможеш да я продадеш :)

Аз съм си доволен от 16 годишната барака :)


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Нед 19 фев 2006 20:29


абе и аз в началото много го псувах моя, ама като стана първата зима -5 и аз като слезна и седна в него, веднага оцених. И почнах да си се грица за него и като му сменя нещо се чувствам добре, сякаш на мен съм си купил подарък.
П.С като почнах да се грижа за колата, инвестциите в нея намаляха значително.


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Нед 19 фев 2006 22:47


FELIPE написа:
Вярно е!След покупката бу-то се превръща веднага в член от семейството.



Даже в член и половина...


Потребителски аватар
Syncro
Мнения: 1241
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
Автомобил: Passat 1.8T
Двигател: ANB 1999
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Syncro » Нед 19 фев 2006 23:12


Ще ти отговоря така:
Лукс ли е в България човек да подържа 6 г-шна таратайка?
Към сумите,които си написал добавяш по една нула отзад (с изключение на книжката) Е,къде е Киро на кирия?
Съвсем друг е въпроса дали ти трябва кола.Колата е разход На мен лично ми трябва постояно и не пестя в ремонтите Сумата за закупуване + ремонтите възлиза на около 9000лв + гориво :arrow: 14 000-15000лв
Скъпичко,но си нямам и идея колко е цената на билетчето в градския транпорт

Syncro


Потребителски аватар
kiril_p
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Сливница
Контакти:

Мнениеот kiril_p » Пон 20 фев 2006 10:36


Лукс е на фона на малките ни заплати. Колата е удобство и необходимост. Установих го след 4 години придвижване основно с градски транспорт и 4 месеца придвижване с кола. Разбрах какво значи да се возиш в топлата кола, а не в студения трамвай. Задръстванията си ги има без значение дали си в кола или в някое возило на СКГТ. 16 години не са много стига колата да е поддържана както трябва. Но кола под 3000 лв наистина е 100% барака.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 20 фев 2006 14:01


зависи от колата и моята беше на 16-17 години, но яки ядове не е давала, може колата да е на 5-6 години ш до тш скъса нервите...със стара кола е голям късмет


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20271
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Пон 20 фев 2006 16:37


За 2005 г. в мойта кола за 15-20 000 км съм инвестирал следното:

2 смени масло + филтър = 100 лв
Амортисьори 4 бр + пружини = 190 лв
Тампони носачи, тампони аморт. 1 шарнир = 110 лв

400 лв тотал!

Колата е 90 г!

Някой ако ми каже, че е поддържал друга кола с по-малко пари, ще ми е много интересно да разбера каква е! Досега за такава не съм чул!


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Пон 20 фев 2006 18:43


Vlad777 написа:За 2005 г. в мойта кола за 15-20 000 км съм инвестирал следното:

2 смени масло + филтър = 100 лв
Амортисьори 4 бр + пружини = 190 лв
Тампони носачи, тампони аморт. 1 шарнир = 110 лв

400 лв тотал!

Колата е 90 г!

Някой ако ми каже, че е поддържал друга кола с по-малко пари, ще ми е много интересно да разбера каква е! Досега за такава не съм чул!


За 2005г. Nissan Bluebird 91г. 25000км, 2 смени масло + филтри = 110лв.
Задни амортисьори + прахоловители = 200лева.
Крушка за таблото = 0.50лв.
Тотал = 310.5лв
---------------------------------------------------------------------------------
За 2005г. Suzuki Baleno 97г. 25000км, 2 смени масло +филтри = 150лв
Трябваше и дръжка да купувам за шофиорската врата, но понеже никъде няма си я направихме за без пари :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 20 фев 2006 18:54


Хора :) На всички автомобили се сменят амортисьори, пружини, масла, филтри, накладки и т.н. консумативи. То затова се нарича "консуматив" :) имат си определен живот и ако ще и последен модел ламборгини да е, пак ще му свършат някога накладките.

Разликите са, че за един голф на 10-15 години нещата струват в пъти по-евтино, отколкото за чисто ново пежо 307 примерно или тойота корола :) Всеки си прави сметката :) Много ясно, че всеки при възможност би карал нов автомобил, с радост бих седнал в една петица R32 :) Но разходите по един нов автомобил са много по-големи, дори да не са инвестиране пряко в покупка на части/консумативи. Най-малкото е застраховката и разбира се първоначалната цена, която за приличен автомобил е над 30к.

И при положение, че за 2-3 години един автомобил омръзва, трябва да се помиси и по този въпрос - "Ще мога ли да си позволя след 3 години да си купя следващият модел?"



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта