привет, искам да попитам няколко неща:
1. има ли смисъл от някаква профилактика на нафтовата помпа ? почистване или нещо което евентуално би помогнало за по-дълъг живот на помпата ? чувал съм че изгаря някаква ел схема под някаква капачка най-вече заради навлезнала влага/кал ?
2. профилактика на турбо компресора за евентуално по-дълга и безпроблемна работа ?
3. как се разбира като се счупи турбо компресора ? колата остава ли в движение или те "оставя на пътя" както се казва ? някакви симптоми които да загатват евентуална скорошна повреда на турбото ?
предстои дълго пътешествие в чужди държави, и бих искал да направя каквото е възможно да предотвратя повреда на колата извън БГ.
всякакви съвети са добре дошли
поздрави
за малко да рабравя, двигателя е тди 13
няколко въпроса за 1.9тди
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: няколко въпроса за 1.9тди
Качествено и подходящо за двигателя масло, качествени филтри, след дълго натоварване на турбото, примерно след каране по магистралата с висока скорост, винаги иставяй двигателя да поработи на празен ход поне минута, за да охлади маслото. Това е, нищо друго не прави по двигателя/помпата, освен редовния реглаж на помпата (30-40К км, и при смяна на ангренажния ремък). Слагай и качествена нафта, разбира се, не се скъпи.
Re: няколко въпроса за 1.9тди
Ами за 20-25 кинта ще ти направят компютърна диагностика в сервиз на Bosch или VW и ако има някакви отклонения по колата ще се установят за 10-20 мин.
Ако турбото ти не надува нормално или "не работи" ти ще го усетиш веднага, защото колата няма да върви над 2000 оборота. А ако откаже на път то компютъра на колата ще влезе в авариен режим и просто колата ще се движи като чист дизел - мудно ще набира и т.н., но няма да спре напълно. Все пак не е добре да караш стотици километри с прецакано турбо - затова ако нещо те съмнява - направи въпросната диагностика.
И за да ползваш дълго и безавариино този много сполучлив двигател прочети тази тема: viewtopic.php?f=24&t=65218

Ако турбото ти не надува нормално или "не работи" ти ще го усетиш веднага, защото колата няма да върви над 2000 оборота. А ако откаже на път то компютъра на колата ще влезе в авариен режим и просто колата ще се движи като чист дизел - мудно ще набира и т.н., но няма да спре напълно. Все пак не е добре да караш стотици километри с прецакано турбо - затова ако нещо те съмнява - направи въпросната диагностика.
И за да ползваш дълго и безавариино този много сполучлив двигател прочети тази тема: viewtopic.php?f=24&t=65218

- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: няколко въпроса за 1.9тди
daniel_falin написа:привет, искам да попитам няколко неща:
1. има ли смисъл от някаква профилактика на нафтовата помпа ? почистване или нещо което евентуално би помогнало за по-дълъг живот на помпата ? чувал съм че изгаря някаква ел схема под някаква капачка най-вече заради навлезнала влага/кал ?
2. профилактика на турбо компресора за евентуално по-дълга и безпроблемна работа ?
3. как се разбира като се счупи турбо компресора ? колата остава ли в движение или те "оставя на пътя" както се казва ? някакви симптоми които да загатват евентуална скорошна повреда на турбото ?
предстои дълго пътешествие в чужди държави, и бих искал да направя каквото е възможно да предотвратя повреда на колата извън БГ.
всякакви съвети са добре дошли
поздрави
за малко да рабравя, двигателя е тди 13
помпата вътре е на втулки и се смазват от нафтата, който като се поизносят и се получават луфтове който изместват ремъка и той се износва странично, сещаш се какви са последствията
Съвет: Отиваш в сервиза свалят капака и сменяш всички ролки и ремъци и караш майсторите да проверят за луфтове нафтовата помпа, паразитен вал той също прави проблеми, ПРОВЕРЯВА се при свален ангренажен ремък. друго сега не се сещам, ако има нещо ще пиша пак.

-
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: няколко въпроса за 1.9тди
мобил добро масло ли е ? само с мобил го карам това за турбо дизел 10 на 40 полусинтетично
на колко време се сменят хидравличната течност, спирачната течност и маслото на скоростите ?
за скоростите съм си приготвил esso 75 на 90 синтетично, става ли ?
поздрави
на колко време се сменят хидравличната течност, спирачната течност и маслото на скоростите ?
за скоростите съм си приготвил esso 75 на 90 синтетично, става ли ?
поздрави
Re: няколко въпроса за 1.9тди
Най-добрата профилактика на нафтовата помпа е хубавата нафта и през 5000км, аз сипвам на един резервоар Лики-моли добавка, която почиства горивната система и същевременно я смазва.
Профилактика на турбото се прави ако имаш проблем с него, ако нямаш си караш.
По принцип, турбото повреди ли се, ще разбереш. В повечето случаи дърпа цялото масло от двигателя и през ауспуха..... едни бели пушеци и това е. Тъй като мотора остава почти без масло има опасност да блокира. Ако се усетиш навреме и загасиш мотора, разбира се няма такава опасност.
Спирачна течност, антифриз и хидравлична течност - на две години смяна.
Скоростна кутия смяната (на маслото) е препоръчителна, но не е задължителна стига нивото на маслото да е в нормите. Някъде между 150000км ~ 200000км. Мобил е добро масло, стига да е оригинално. Щом караш колата си само с Мобил досега и си доволен, няма причина да го сменяш.
Профилактика на турбото се прави ако имаш проблем с него, ако нямаш си караш.
По принцип, турбото повреди ли се, ще разбереш. В повечето случаи дърпа цялото масло от двигателя и през ауспуха..... едни бели пушеци и това е. Тъй като мотора остава почти без масло има опасност да блокира. Ако се усетиш навреме и загасиш мотора, разбира се няма такава опасност.
Спирачна течност, антифриз и хидравлична течност - на две години смяна.
Скоростна кутия смяната (на маслото) е препоръчителна, но не е задължителна стига нивото на маслото да е в нормите. Някъде между 150000км ~ 200000км. Мобил е добро масло, стига да е оригинално. Щом караш колата си само с Мобил досега и си доволен, няма причина да го сменяш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта