1,6 AEK , странен проблем с обороти
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
1,6 AEK , странен проблем с обороти
Здравейте, дано някой му се е случвало подобно нещо, да решим проблема на един колега (Blinder)
Да отбележа че колата е гъзифицирана...
Колегата ме помоли да чистим дросела , викам ок , никакъв проблем , задържа обороти, както си караш сменяш предавката и оборотите стоят на 2500... незнам кви цигании ... добре, дойде човека, свалихме тръбата, дросела си беше омазан, и си го почистихме подобаващо с ВД 40 , почистихме и датчика дето е на колекторите отляво. Затворихме всичко обратно. Запали колегата колата, както очаквах оборотите отначало скочиха на 1300 , после постепенно се оспокои на 900 , но пък двигателя тресе, това на газ , ок , натискам дросела с ръка, ама не е така отзивчив както мисля че трябва да е ... и както съм усетил да е на полото и пасата....
Обърнахме на бенц. , там се стабилизира двигателя, на ниски обороти не тресеше така, педала ми се стори по отзивчив, и това при все че се кара на газ и предполага подпушени дюзички.
Мен ми се чини да е от гъзовата уредба нещо, или недай боже от дебитомера ....
А и друго сякаш проблема с задържането на обороти се оправи...
Той колега ще си напише като покара днеска ...
Да отбележа че колата е гъзифицирана...
Колегата ме помоли да чистим дросела , викам ок , никакъв проблем , задържа обороти, както си караш сменяш предавката и оборотите стоят на 2500... незнам кви цигании ... добре, дойде човека, свалихме тръбата, дросела си беше омазан, и си го почистихме подобаващо с ВД 40 , почистихме и датчика дето е на колекторите отляво. Затворихме всичко обратно. Запали колегата колата, както очаквах оборотите отначало скочиха на 1300 , после постепенно се оспокои на 900 , но пък двигателя тресе, това на газ , ок , натискам дросела с ръка, ама не е така отзивчив както мисля че трябва да е ... и както съм усетил да е на полото и пасата....
Обърнахме на бенц. , там се стабилизира двигателя, на ниски обороти не тресеше така, педала ми се стори по отзивчив, и това при все че се кара на газ и предполага подпушени дюзички.
Мен ми се чини да е от гъзовата уредба нещо, или недай боже от дебитомера ....
А и друго сякаш проблема с задържането на обороти се оправи...
Той колега ще си напише като покара днеска ...
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:53
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1986
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Ландсондата как му е, газта много я бъзика по принцип (тя кво ли не базика)
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
щеше ми се да я изключа като вариант , но как да я разберем как е , без диагностика....
Ама газта бъзика бая работи вярно ........
Иначе може ли да се замери ламбдата ???
да отбележим че и датчика за външната температура е счупен след удър с куче ...
Ама газта бъзика бая работи вярно ........
Иначе може ли да се замери ламбдата ???
да отбележим че и датчика за външната температура е счупен след удър с куче ...
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Да не би да сте забравили някое вакуумче там около дросела? Тоя дросел не подлежи на адаптация след почистване,стига само някой "майстор" да не е въртял регулиращия винт за положението на клапата.
И проблемите май че ще излязат от стъпковото моторче, но това ще си покаже на диагностиката.
И проблемите май че ще излязат от стъпковото моторче, но това ще си покаже на диагностиката.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 5:54
- Автомобил: golf 3
- Двигател: AEK 1995
- Местоположение: Бургас
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
колега тряба да почистиш и степмотора при моя имаше даста мъзгоч след това търси другаде
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
то само големия маркуч извадихме и го избутахме надолу , почистихме и затворихме по обратен ред.
Вакууми не сме пипали...
п.п. Това стоене на 2000 оборота е само между превключване на скоростите, но не и на място. На място оборотите са 900-950
Вакууми не сме пипали...
п.п. Това стоене на 2000 оборота е само между превключване на скоростите, но не и на място. На място оборотите са 900-950
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
стъпковия мотор е чистен скоро, така каза колега че на смяна на маслото са чистили и стъпковия
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Защо не демонтирахте нацяло дроселното тяло?Или аз не чета правилно?
Демонтирайте го цялото,изчистете.Нека запали на бензин,да се "научи" някой друг километър градско и после включвайте гЪзта.
Демонтирайте го цялото,изчистете.Нека запали на бензин,да се "научи" някой друг километър градско и после включвайте гЪзта.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
и какво ще почистим допълнително с това демонтиране ???
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Отвътре също има мизерии.Ако си пръскал яко с WD-40,то е попаднало в колектор и двигател,като е минало през клапани,може и MAP сензор да се е наквасил.Не мисля,че това е добре.
Освен това,като му разкачиш буксата дросела се "нулира" и си забравя наученото положение.Пробвайте да му свалите едната акумулаторна клема и нека запали пак,да види как е.На бензин първо,както написах.
Освен това след такива интервенции,все пак газовата отново подлежи на настройване.
Пробвай също да му махнеш картерната вентилация и вижте как е на газ (естествено,запуши тръбата,преди дросела,за да не взима въздух).
Освен това,като му разкачиш буксата дросела се "нулира" и си забравя наученото положение.Пробвайте да му свалите едната акумулаторна клема и нека запали пак,да види как е.На бензин първо,както написах.
Освен това след такива интервенции,все пак газовата отново подлежи на настройване.
Пробвай също да му махнеш картерната вентилация и вижте как е на газ (естествено,запуши тръбата,преди дросела,за да не взима въздух).
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Сега изключих клемата на акумулатора.
Значи тази сутрин запалих на бензин, работи 2-3 минути на място, карах 3-4 км. нямаше проблеми.Обърнах на газ, отново нищо, работеше си много добре.
НО, спрях да заредя газ, заредих, паля на бензин, тръгвам на бензин, спирам на кръстовището да изчакам другите коли и оборотите откачиха, от 2000 на 2200 си играят яко.
Загасих я, пак запалих, отново така - 2000-2200, тръгнах покарах малко, при смяна на предавки се дигат поне с 1000 нагоре
На следващия светофар пак 2000, включих на 1ва, без газ тръгнах и се нормализираха, включих на газ и се оправиха
Държи со 900-910 и всичко беше добре.
Значи тази сутрин запалих на бензин, работи 2-3 минути на място, карах 3-4 км. нямаше проблеми.Обърнах на газ, отново нищо, работеше си много добре.
НО, спрях да заредя газ, заредих, паля на бензин, тръгвам на бензин, спирам на кръстовището да изчакам другите коли и оборотите откачиха, от 2000 на 2200 си играят яко.
Загасих я, пак запалих, отново така - 2000-2200, тръгнах покарах малко, при смяна на предавки се дигат поне с 1000 нагоре

На следващия светофар пак 2000, включих на 1ва, без газ тръгнах и се нормализираха, включих на газ и се оправиха

Последна промяна от blinder на Пон 26 яну 2009 11:23, променено общо 1 път.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
е тва вече големи фокуси, аз немога да хвана някаква закономерност, като направиш еди какво и се оправя... общо взето като е загряла и пак номера ???????
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
и аз бях така, оправих се след смяна на потенциометъра на моното ABS мотор 

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: 1,6 AEK , странен проблем с обороти
Така, колегата Blinder, излезе че колата продължава да вдига обороти, което на мен ми е непонятно от къде е , чистихме дросела с ВД 40, и някой му е казал че ВД-то не горяло и щял да се пръсне двигателя , което означава моментално че вместо да му помогна аз съм му навредил (което не искам в никкъв случай...
)
Та кажете гори ли или не ВД-то , и аджеба може ли да гръмне двигателя от него ???

Та кажете гори ли или не ВД-то , и аджеба може ли да гръмне двигателя от него ???
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978, humanic, MyLens, nikolay_ss и 88 госта