Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Atanas14
Мнения: 749
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Atanas14 » Пет 23 яну 2009 23:56


моя с 200 си харчи доста прилично, при това не само бензин, а с 230 мога да видя как пада стрелката в реално време :)




Потребителски аватар
bgfreestyler
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот bgfreestyler » Пон 26 яну 2009 9:40


Dead man написа:За всяка кола си е строго индивидуално :
Според мен зависи от обема на двигателя,броя клапани,моно или многоточково ли е,вида на скоростната кутия,аеродинамиката на автомобила....
За каква кола и с какъв мотор става на въпрос ????


Благодаря за въпроса! Съгласен съм, че най-верния отговор на този въпрос е зависи. Искаше ми се да стигнем до общо и принципно съгласие по въпроса, като вземем за обобщен пример бензинов двигател на автомобил от среден клас.
Ако трябва да конкретизирам наистина най ще ми е интересно да разбера, какво мислите за моя автомобил (Поло, 97, 1043 моно инжекция).


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот musura » Пон 26 яну 2009 10:02


morfei1 написа:бтв, Голф с 200км/ч си е голямо приключение. Моля ви колеги не правете това сами в къщи :012: .


БТВ, кой голф точно имаш предвид? :012:


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kristinobal » Пон 26 яну 2009 14:20


Кажете конкретно за 1.8 90 коня кои са най-подходящите обороти?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот dobrin » Пон 26 яну 2009 14:33


Най-подходящ е диапазона, в който двигателят разполага с максималния си въртящ момент. Поне според мен. Всичко друго е вече малко или много мъчение.


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kimif2008 » Пон 26 яну 2009 15:39


:screwy
musura написа:
morfei1 написа:бтв, Голф с 200км/ч си е голямо приключение. Моля ви колеги не правете това сами в къщи :012: .


БТВ, кой голф точно имаш предвид? :012:

С 1ца ли?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот dobrin » Пон 26 яну 2009 16:00


200 км/ч са приключение с какъвто и да е автомобил, независимо от това къде се намира. Единствено може би с Ф1 болид, на писта от Ф1, е що годе малко по-сигурно...


Потребителски аватар
strqsko
Мнения: 318
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот strqsko » Вто 27 яну 2009 19:22


Според мен,не може да се каже кои обороти са вредни и кои не.Всичко зависи според мен от трасето.Не виждам нищо вредно да се спускаш с 1000-1200 оборота,мотора изобщо не се товари,даже и да е бензин.Ако обаче се катериш на същите обороти е ужас,така че не може да се каже: тия са добри-тия не...А и не виждам нищо вредно да се използват и по-високите обороти,някой път се налага. :D Всеки си преценя сам,а и се усеща.




P.S. Ако някой му е мноооого трудно....автоматика е вариант :lol:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kris11 » Вто 27 яну 2009 20:18


Alek написа:При 200 км/ч въздушното съпротивление е огромно - съответно и разхода е голям, не знам какво се има предвид под не толкова зверски разход, но според мен не е под 15 литра на 100 км пробег. Може би колегата има предвид, че при ускорение от някаква скорост до 200 км/ч разхода е по-голям, отколкото когато колата стигне 200 км/ч и се спре ускорението, а само се поддържа скоростта.


:Да Голчовцете не се хвалят с ниско челно съпротивление и добро приводно отношение.
Спаската преди да я продам си я карах вграда с 50 на 5 та и си ускоряваше прилично с включен климат. Имаше някаква екзотична скоростна кутия / трудна за намиране -смених 2 бр./ Всичко освен мотора се трощеше едно след друго, но мотора беше железен дори и на 407 000 км / е и поне още 100 000 отгоре/. С 200-2225 разхода беше 10-10,5л/100. в градски условия 12л твърдо с климат .


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот embi4a » Сря 28 яну 2009 11:26


Всеки като кара може сам да прецени по звука от двигателя мъчи ли се или не колицата.
Ама все си мисля, че за да достигнеш високи обороти бая се настъпва десния педал. А при мощно ускорение натоварването на колянов вал, полуоски, карета, скоростна кутия е огромно. А ако си караш на магистралата с 4000 оборота си е нормално според мене. Вече 5-6 си е тормоз на количката. Аз си карам в града максимално до 2500/3000 оборота.


Потребителски аватар
superemo
Мнения: 85
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот superemo » Сря 28 яну 2009 12:00


В ръководството на полото 1.4 AUA 16v четох,че е добре да се превключва на по-горна предавка малко след 2000 об. :roll:
Което значи според мен, че двигателя най-много ще се кара на по-ниските обороти, защо ли :?:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Tinko » Сря 28 яну 2009 12:15


kristinobal написа:Кажете конкретно за 1.8 90 коня кои са най-подходящите обороти?

2200-2400об. Средна скорост 100км/ч. Разход 6.5-7л. LPG. ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kris11 » Сря 28 яну 2009 20:47


superemo написа:В ръководството на полото 1.4 AUA 16v четох,че е добре да се превключва на по-горна предавка малко след 2000 об. :roll:
Което значи според мен, че двигателя най-много ще се кара на по-ниските обороти, защо ли :?:


Сигурно там е максимума на въртящия момент оттам и икономия на "Тунджа'


Потребителски аватар
Insect
Мнения: 1602
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 23:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Insect » Сря 28 яну 2009 21:20


Най добре се чувства мотора когато не е на скорост! :twisted:
Абе вие не си ли усещате колите? Аз немога да си го представя това да карам на някаква "вредна" предавка.
Всичко е според трасето, нагорнище ли е, надолнище ли е или от това с каква скорост се кара.

Колега това поло по добре го карай на по висока предавка... да не стават фалове :lol:


Потребителски аватар
jonn_krissy
Мнения: 689
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гоце Делчев

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот jonn_krissy » Сря 28 яну 2009 21:30


Отговора на този вапрос се крие в ЧЕРЕПНАТА кутия зад волана.УСЕЩАШ И ПРЕЦЕЯВАШ НА КОЯ ДА КАРАШ. :drunk



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта