


Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Имам Пасат 1990 г., 2000 куб.см., АБС и спирачки не работят; може ли някой да помогне, педала е като камък твърд.
Последна промяна от gr_kanev на Вто 03 фев 2009 12:58, променено общо 1 път.
Причина: Заглавието, големи букви - означават крещене
Причина: Заглавието, големи букви - означават крещене
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Има много вероятности и много теми по въпроса.
Твърдия педал и АБС-а са два различни проблема като за начало и е добре да се бориш с тях един по един....независимо,че може да са от една и съща причина.
Накратко :
спирачките нямат сервоусилвател както може би си видал под капака ти. Неговата функция я изпълнява една електрическа помпа, която вдига налягане около 190 бара. Тя е захранена винаги, когато е подаден контакт от контактния ключ. Управлява се от едно реле (имаше една тема с това кой номер е и къде се намира) и един датчик, който я гаси и включва като спадне налягането.
Провери и за разкачени куплунзи отпред по самия блок на АБС-а.
Като за начало трябва да подкараш тази помпа стига да е здрава и да заработят спирачките нормално (педала постепенно да омекне като дадеш на контакт). След това следва проблема с АБС-а - отзад под седалката има контролер - може да изключен например ако е имало някакъв проблем - провери. Ако е закачен, пробвай да видиш на диагностика какви грешки ще даде (диагностика на АБС-а, а не на ЕКУ-то на колата). Ако няма как да го направиш като стигнеш дотам, пиши пак ако има проблем след като подкараш помпата.
Нека някой колега само да каже на кои две пинчета се мери захранвето на помпата понеже знам как работят нещата ама не и кое какво точно е по самия блок на АБС-а.
Възможно е релето да го няма изобщо и затова да не тръгва помпата - скоро един колега имаше такъв проблем.
Успех!
Твърдия педал и АБС-а са два различни проблема като за начало и е добре да се бориш с тях един по един....независимо,че може да са от една и съща причина.
Накратко :
спирачките нямат сервоусилвател както може би си видал под капака ти. Неговата функция я изпълнява една електрическа помпа, която вдига налягане около 190 бара. Тя е захранена винаги, когато е подаден контакт от контактния ключ. Управлява се от едно реле (имаше една тема с това кой номер е и къде се намира) и един датчик, който я гаси и включва като спадне налягането.
Провери и за разкачени куплунзи отпред по самия блок на АБС-а.
Като за начало трябва да подкараш тази помпа стига да е здрава и да заработят спирачките нормално (педала постепенно да омекне като дадеш на контакт). След това следва проблема с АБС-а - отзад под седалката има контролер - може да изключен например ако е имало някакъв проблем - провери. Ако е закачен, пробвай да видиш на диагностика какви грешки ще даде (диагностика на АБС-а, а не на ЕКУ-то на колата). Ако няма как да го направиш като стигнеш дотам, пиши пак ако има проблем след като подкараш помпата.
Нека някой колега само да каже на кои две пинчета се мери захранвето на помпата понеже знам как работят нещата ама не и кое какво точно е по самия блок на АБС-а.
Възможно е релето да го няма изобщо и затова да не тръгва помпата - скоро един колега имаше такъв проблем.
Успех!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Нашите ABS-и нямат сервоусилвател. Ролята му се изпълнява от помпа за високо налягане (работно налягане- 180бара), която се захранва електрически.
При блока на АБС-а в двигателния отсек ще видиш 2 куплунга. По единия се захранва тази помпа. Провери дали идва напрежение.
Ако има- сорри! Нова помпа!
Инфо за схемата на свързване можеш да намериш тук:
http://vwfen.data.bg/VWPASSAT%20B3.pdf
Ха! Стефане, много си бърз!
При блока на АБС-а в двигателния отсек ще видиш 2 куплунга. По единия се захранва тази помпа. Провери дали идва напрежение.
Ако има- сорри! Нова помпа!

Инфо за схемата на свързване можеш да намериш тук:
http://vwfen.data.bg/VWPASSAT%20B3.pdf
Ха! Стефане, много си бърз!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Е, още е рано...тъкмо съм се наспал...и ме мързи да тръгвам за работа.... 
Драснах му и едно лично на колегата да види да няма нещо откачено и т.н. ако отпред няма напрежение...ама не можах да му кажа къде да мери.
Иначе 2-3 колеги продават сега блокове за АБС-и като неговия (по-старите) за по 150-200 лв. така че ако иска да го подкара няма да е проблем...а 150лв би му струало и серво 2-ра ръка с нова помпа...а АБС-а си е друго

Драснах му и едно лично на колегата да види да няма нещо откачено и т.н. ако отпред няма напрежение...ама не можах да му кажа къде да мери.
Иначе 2-3 колеги продават сега блокове за АБС-и като неговия (по-старите) за по 150-200 лв. така че ако иска да го подкара няма да е проблем...а 150лв би му струало и серво 2-ра ръка с нова помпа...а АБС-а си е друго

-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
КЪМ това реле са също така чистачките и моторчето на парното
ако те не работят със сигурност е от него, ако работят тогава вече става по дебело

ако те не работят със сигурност е от него, ако работят тогава вече става по дебело
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Ето за какво идва реч в ръководството (само ги свали и ги увеличи или ако исаш дай ми мейл на лично да ти ги пратя в по-голям формат...или пък си свали ръководството горе от линк-а и ги виж
):
Теб те интересува да видиш дали на самата помпа идва напрежение - него трябва да мериш на обратната страна на този куплунг (куплунга откъм инсталацията на колата, който се включва към този) и да се появи,когато някой даде на контакт (и след малко да изчезне когато помпата качи налягане...та затова и не можеш сам да си дадеш на контакт и да премериш след малко какво има) :
Ако няма напрежение трябва да си щастлив - значи помпата може и да е здрава, ама да не се управлява добре и тръгваш да търсиш причината :
-релето,което управлява помпата (дадено е горе на картинката)..дали до него стига напрежение на входа му, дали не е изгоряло.
-ако се окаже,че то си е нарeд и няма грижи трябва да премериш дали до управляващата му верига достига напрежение.Ако него го няма също гледаш по схемата - трябва да има плюс на единия му край, а масата трябва да минава през датчика за високо налягане.Съответно ако плюса го има, а минуса го няма, проблема отива при датчика за налгане,който можеш да премериш :
мериш при изгасен двигател откачено кабелче от датчика - при коректен датчик съпротивлението трябва да е почти никакво (0-1-2 ома).Ако е дал фира - безкрайно или по-голямо съпротивление...както и сам виждаш този датчик е един прост ключ,който сработва при определено налягане.
Успех!

Теб те интересува да видиш дали на самата помпа идва напрежение - него трябва да мериш на обратната страна на този куплунг (куплунга откъм инсталацията на колата, който се включва към този) и да се появи,когато някой даде на контакт (и след малко да изчезне когато помпата качи налягане...та затова и не можеш сам да си дадеш на контакт и да премериш след малко какво има) :
Ако няма напрежение трябва да си щастлив - значи помпата може и да е здрава, ама да не се управлява добре и тръгваш да търсиш причината :
-релето,което управлява помпата (дадено е горе на картинката)..дали до него стига напрежение на входа му, дали не е изгоряло.
-ако се окаже,че то си е нарeд и няма грижи трябва да премериш дали до управляващата му верига достига напрежение.Ако него го няма също гледаш по схемата - трябва да има плюс на единия му край, а масата трябва да минава през датчика за високо налягане.Съответно ако плюса го има, а минуса го няма, проблема отива при датчика за налгане,който можеш да премериш :
мериш при изгасен двигател откачено кабелче от датчика - при коректен датчик съпротивлението трябва да е почти никакво (0-1-2 ома).Ако е дал фира - безкрайно или по-голямо съпротивление...както и сам виждаш този датчик е един прост ключ,който сработва при определено налягане.
Успех!
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Здравейте,проблемът с АБС започна преди един месец. Първите индикации бяха свързани с тракане на нещо като реле в двигателното отделение, някъде близо до помпата.Това датчик ли е или наистина е някакво реле?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с АБС и спирачки на Пасат 1990 г.
Да ти кажа честно незнам....при мен релетата за АБС-а са точно до него отгоре и са две едно до друго.Датчика едва ли можеш да го чуеш чак вътре...той е твърде безшумен за да го чуеш.Май иде реч за реле..ама може датчика да се е прецаквал и затова релето да е прицъквало многократно.
Виж ги релетата и ако успееш премери датчика дали е здрав....като си изключил от контакт трябва да дава връзка към маса....връзката изчезва чак като се двигне налягането ама твоята помпа не тръгва така че няма как да изключи датчика на този етап.
При мен релетата са ето тук зад казанчето за охладителната течност :\
Там има две релета ама не знам каква им беше номерацията и честно казано незнам за какво са...ама вероятно са за АБС-а..то няма за какво друго.Като се върна в София ще ги разгледам подробно,ще ги извадя и ще видя какво се случва
Успех!
Виж ги релетата и ако успееш премери датчика дали е здрав....като си изключил от контакт трябва да дава връзка към маса....връзката изчезва чак като се двигне налягането ама твоята помпа не тръгва така че няма как да изключи датчика на този етап.
При мен релетата са ето тук зад казанчето за охладителната течност :\
Там има две релета ама не знам каква им беше номерацията и честно казано незнам за какво са...ама вероятно са за АБС-а..то няма за какво друго.Като се върна в София ще ги разгледам подробно,ще ги извадя и ще видя какво се случва

Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта