Индикатор за горивото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 06 ное 2004 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Индикатор за горивото

Мнениеот Rudy » Съб 18 дек 2004 17:49


Колата е Пасат B3. Проблема е, че след поредното зареждане индикатора за гориво не мърда от нулата. Стрелката е подпряна на шипчето. Преди време имах същия проблем и се оправи сам. И сега не бих ви занимавал, ама онзи ден останах без бензин на цариградско (сега е момента да "благодаря" на кмета, че има бензиностанция на всеки 100 м.), и понеже измръзнах не искам да се повтаря пак, така че помагайте.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 18 дек 2004 22:59


кабели токове табло 1к глупости...
тръгваш по теля по теля и там...
или се обаждаш и те преглеждаме-нали знаеш: абе фанал съм една работа-ако стане-първо тебе ш'та опраа... mhihi mhihi


jorosoft
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 01 ное 2005 22:01
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 2.0 140HP BMP 2005 Diesel
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот jorosoft » Пет 16 яну 2009 13:19


Не знам дали му е точно тук мястото но имам проблем с индикатора и аз. Пасата е B3, 1991, 90 коня, 1.8 моно инж., RP мотор. Значи понеже не карам на бензин основно и много отдажна не съм сипвал по над 5-6 литра си мислех, че понеже е малко количеството затуй не го отчита... Да ама не. :-) Въпроса ми е такъв.. Някой знае ли къде на таблото влиза кабела от датчика за горивото? Питам защото преди 2 години нивомера си работеше и показваше, а след туй на 2 пъти съм вадил таблото да сменям изгорели лампички и забелязах че освен широката букса с кабели има сокет и за някаква малка букса... Да не би там да се вклиучва датчика и да ми е изпаднал някъде кабела при ваденето? Нямам спомени първия път колко кабела откачих. :-)
Мерси предварително. :-)


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот angel1223 » Пет 16 яну 2009 18:15


махате буксата на бенз помпата и с едно мостче от тел ( напълвате резервоара ) ако не се напълни проблем по кабела .платката за нивото на самата бенз помпа .лоша спойка в таблото на контролните уреди Вади се бенз помпа сваля се поплавъка зачиства се платката по която се допира пластината предаваща сигнал към таблото за нивото на бензина със спирт след това се огъва леко контактната пластина и се събира всичко даваш на контакт и мърдаш леко поплавъка за да разбереш дали работи и гледащ дали се ;пълни резервоара;ако ли не значи проблем по кабела отиваш до таблото или лоша спойка в платката на бензиномера в таблото но най често проблема е в този случай дето ти го описах по горе защото се беше случило и на мене


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот radotom » Пет 16 яну 2009 21:20


angel1223 написа:махате буксата на бенз помпата и с едно мостче от тел...

:lol: Ако в резултат на закъсяването вземе, че ви изгори уредчето ми пишете на мен пък едно ЛС и аз ви пращам подарък уредче за бензин/температура ;) Седи ми едно и няма какво да го правя.
Всичко на колегата Ангел му е вярно, но аз бих пробвал с резисторче 100 Ома- 1кОм ;)


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот Bobko81 » Нед 01 фев 2009 13:37


Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот zfa159 » Нед 01 фев 2009 13:45


Bobko81 написа:Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.

Сваляш таблото и започваш да презапояваш всички спукани спойки.По едон време ще видиш един стабилизатор с 3 крачета от едната страна ма таблото на един цокъл.Него го вадиш от цокъла,зачистваш крачетата и на цокъла и на стабилизатора и за по-сигурно го запояваш за да няма проблеми.след това сглобяваш обратно.Ако пак имаш същия проблем вероятно отзад се случва нещо с датчика за нивото на горивото и както описа колегата го разглобяваш и ремонтираш ;)
доколкото знам и предполагам отзад датчика за нивото на горивото взима маса а не +12V така,че и да откачиш предпазителя на горивната помпа спираш нея а датчика си остава да си работи.Самия датчик се захранва от въпросния стабилизатор в таблото заедно с датчика за температурата на охладителната течност...те затова често двете правят разни аномалии едновременно.
Успех!


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот Bobko81 » Пон 02 фев 2009 9:46


Благодаря колега за изчерпателния отговор,само да се позатопли времето тези дни ще сваля таблото и ще проверя спойките и буксите.


Потребителски аватар
jonn_krissy
Мнения: 689
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гоце Делчев

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот jonn_krissy » Пон 02 фев 2009 10:28


:arrow:


Потребителски аватар
AYSI
Мнения: 30
Регистриран на: Вто 26 авг 2008 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот AYSI » Вто 03 фев 2009 20:44


zfa159 написа:
Bobko81 написа:Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.

Сваляш таблото и започваш да презапояваш всички спукани спойки.По едон време ще видиш един стабилизатор с 3 крачета от едната страна ма таблото на един цокъл.Него го вадиш от цокъла,зачистваш крачетата и на цокъла и на стабилизатора и за по-сигурно го запояваш за да няма проблеми.след това сглобяваш обратно.Ако пак имаш същия проблем вероятно отзад се случва нещо с датчика за нивото на горивото и както описа колегата го разглобяваш и ремонтираш ;)
доколкото знам и предполагам отзад датчика за нивото на горивото взима маса а не +12V така,че и да откачиш предпазителя на горивната помпа спираш нея а датчика си остава да си работи.Самия датчик се захранва от въпросния стабилизатор в таблото заедно с датчика за температурата на охладителната течност...те затова често двете правят разни аномалии едновременно.
Успех!

И аз имах такъв проблем точно това е решението имаше студени спойки на таблото до буксата, но понякога има проблем и със стабилизатора за индикатора! При мен стана, успех и на вас :)


Потребителски аватар
Muku
Мнения: 177
Регистриран на: Чет 06 ное 2008 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот Muku » Вто 03 фев 2009 21:37


Аз имах същия проблем: Пълня "варела" - неще като се сгорещи колата лятото включва от време на време и пак отказва. Отидох на майстор и той ми каза: "Стабилизатор на напрежението!" Дори не беше ме изслушал какъв ми е точно проблема


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Индикатор за горивото

Мнениеот zfa159 » Вто 03 фев 2009 22:40


Да,ама повечето майстори обичат да го сменят...а не се сещат да му изчистят цокъла.По принцип стабилизатора гори много рядко понеже е доста читав.ако изгори той гори съвсем и не показва нищо...не може да изгори на половина понеже е електронен елемент.Истината за тях е малко по-различна...самия цокъл на стабилизатора представлява три метални пластинки,които от едната си страна са запоени на платката а ж другата им част,оформена като куплунг влизат крачетата на стабилизатора...и се разчита на притискането между пластинките и крачето.Тук става тънко - след като това нещо одъртее и стане на годинки започват да се окисляват пластинките и.....започват да дават контактно съпротивление,което зависи от околната влажност,протиащия ток,темепратурата и т.н. и т.н. един куп фактори...и мерилките започват да мерят глупости.Майстора гледа и казва "ахааа,стабилизатора е дал фира и не вади постоянно напрежение и стрелката мери грешно,дай да го сменим"...и изважда стария и слага нов...при това нещо той изтъргва пластинките и новия заработва идеално...и мълвата,че стабилизаторите горят тръгва от майстор на майстор и от клиент на клиент.
Имал съм 2 Пасат-а и съм бърникал в талбата на общо около 10-тина....нито един не беше с изгорял стабилизатор а само с окислени крачета.Затова на всичките процедусрата е следната - измъква се стария,почистват се гнездата на куплунга и крачетата на стабилизатора (дори да изглеждат перфектни) и се сглобява обратно...запоява се добре всяко краче и....готово.Ако след това отново има проблем вече съм съгласен да се сменя стабилизатора...макар че досега не ми се е налагало и разбира се това,че е запоен не е никакъв проблем - разпочва се и се сменя без проблем ако се налага смяната му поради някаква причина.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта