За дизела лошото е само едно - трябва да го избираш добре, за да е запазен и да е гледан....пълно е със стари изтърбушени дизели.При дизела ако не е сменяно маслото навреме и не е подържан двигателя износванията са доста по-големи от на бензиновия.
Дизел по-трудно можеш да намериш запазен,което изисква по-дълго време да търсиш и по-добре да оглеждаш....иначе тези двигатели са доста добри и дизела 90к.с. върви повече от бензиновия 90к.с. (лично впечатление). Един приятел кара такъв - цяла зима никакъв проблем след като смени подгревните свещи...ама неговия е гледан дизел.
По повод бензина - ако мислаш да караш на газ, варианта е 1.8 моно - елементарен е за газифициране, а и не създава проблеми с газта. Доста непретенциозен двигател - иска само да го гледаш добре, ама разходите за подръжката му са смешни (ангренажен ремък + ролка - под 40лв, всички гарнитури по главата ако се наложи да отваряш за нещо - около 65лв, термостат - около 20-тина ама зависи каква марка и откъде. Свещи с кабели и капачка и палец са около 100-тина лв - пак зависи какви и откъде). Части 2-ра употреба има колкото искаш. Същото важи и за дизела.
Ако ще караш предимно извън града по-добре да е дизела. Ако караш предимно градско по-добре да е бензиновия. Защото дизела не може да бъде максимално ефективен в града - тръгнеш спреш, тръгнеш-спреш, не можеш да го вкараш в турбото и да го покараш като хората - не е полезно нито за двигателя нито за разхода

.
Като разход мога да кажа моите впечатления :
-дизела без климатик (просто няма) градско - между 8 и 10 зависи колко кисне на едно място (за София говоря)
-дизела извънградско - около 5-6 при спокойно каране и около 7-8 при стъпване на врата здраво
-бензина градско на газ с постоянно климатик - около 16-17 при задръствания + настъпване.
-бензина извънградско на газ с климатик - с постоянна скорост от 160км/час дава между 12 и 13 - зависи колко е пълен и каква е газта.
-бензина извънградско на газ с климатик - с постоянна скорост от около 100км/час дава между 10 и 11 зависи от товара и каква е газта.
Общо взето е това.
Нито на бензина нито на дизела е скъпа подръжката. Дизела е по-труден за откриване (запазен и гледан говоря), ама е въпрос на бройка.
Ако питаш мен потърси кола или 1.8 моно бензин или 1.9 дизел и каквато изпадне и е по-запазена нея вземи - и двете са много добро решение.
Успех!