според вас защо се получава този проблем в мотора?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

според вас защо се получава този проблем в мотора?

Мнениеот vaskoto1 » Вто 05 окт 2004 12:38


паля на студено винаги от втория път?
обяснявам:
когато мотора е студен въртиш-и закача на един на три на колкото там закачи и не ще генерално колкото и да въртиш.
щом се откажеш и върнеш ключа-и пак пробваш-дрън! без дори да се замисли! на секундата и на 2 зъба пали!
регулатора на налягането го смених и изпосмених вакуумините маркучляци навсякъде. колата върви като пушка и няма никакви ядове иначе.
като е топло моторчето пали нормално.
имам някои идейки ама дайте вие да видимв какво мислите и дали съм на прав път...
пасат 2Е-DIGIFANT '92, 2 литра.
хайде давайте...

Последна промяна от vaskoto1 на Сря 30 мар 2005 23:58, променено общо 1 път.




Гост

Мнениеот Гост » Сря 06 окт 2004 5:29


Според данните за двигател 2Е-DIGIFANT това е псевдо-пълен инжекцион- (4-те инжектора работят едновременно). В това няма нищо лошо! Би трябвало да имаш допълнителен инжектор за студен старт и въздушен вентил за празен ход. (вж. Схемата )

(съжалявам но системата на позволава да прикача схемите)



1. Намираш си един помощник.
2. Помощника подава контакт а ти слушаш внимателно дали бензиновата помпа заработва и дали спира?
3. Ако е ОК, проверяваш куплунзите на датчика за температура на охл.течност,(No42) и самия датчик.
(5V захранване, 2000-3000Ом при 20С)


4. Ако е ОК- Проверява се (No30) датчика за потока на въздуха куплунга и параметри (5V захранване, 2000-3000Ом при 20С)
5. Ако е ОК- Проверява се (No32) датчика за позиция на др.клапа куплунга и параметри (5V захранване, 400-510Ом между +и-)
6. Ако е ОК- вадиш инжектора за студен старт (16) Проверка на кабели и куплунг, (12V 4-15 Ом). Без да изключваш кабелите, помощника подава контакт и опитва да запали. Гледа се струята и формата на разпръскване и дали въобще този инжектор подава гориво. Ако всичко друго е наред най вероятно този инжектор не подава достатъчно или некачествено горивото.

7. Ако и това е ОК – проверка на системата за подаване на искрата, но за това трябват специални прибори.
8. Успех!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 окт 2004 7:54


горе-долу и аз предполагам дюзата за студения старт.паленето по наблюдения става на много бедна смес и затуй мисля че е дюзата...
пиши нещо повече за управлението й-температурния датчик подава на компа и той решава дали да пусне или как е точно-имам опит с механична инджекция и там е различно-има и фактор време и компа не свири-тука май се следи О2 и се коригира спрямо температурата...??? :? и как става че на второ въртене всичко вече е ОК??? :?
имам една полезна книжка ама там пише че датчика за позиция на дросела за нищо на света да не се мери на верига че се нагъзвал.
помпата не се чува изобщо нито при запален мотор нито при контакт-трябва да се завра в багажника и да я чекна-но все си мисля че не е тя...ще проверя.
датчика за температурата е странен с 4 кабела и е един а не са 2 както е по книжките и не знам как да го меря копелето...
дебитомера се държи прилично на работеща кола и не е давал ядове-отхвърлям го.
дай идеи как трябва точно да работи регулатора на налягане че той също нещо ме занимава последно време-има някои разправии там май...
интересува ме по точно вакуума който го управлява как се влияе от винта който е на смукателния колектор-вчерашните проби показаха че се влияе-как се настройва?


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

...

Мнениеот opipva4a » Сря 06 окт 2004 8:05


редко срещам такива обяснения
защо не се регистрираш


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Сря 06 окт 2004 10:55


Регистриран съм, но влизам от 3 различни компютъра и не всеки път системата ме разпознава. (brother_Тom)

При старт не се следи датчика за кислорода. Това е "бавен" сигнал и компютъра го сканира доста време преди да почне да смята параметрите по неговите показания. Това е най-честата грешка която правят по сервизите защото ламбдата е скъпа и добре се печели ако ти я сменят.
Ще проверя за датчик с 4 кабела. Спокойно можеш да го мериш с високоомен омметър(цифров напр.) при 90С трабва да е 200-300Ома
Датчика за др.клапа е с изход между 0 и 5V. Мери се с осцилоскоп или само за информациа с високоомен Волт метър- стрелкови!
Не се мери на съпротивление! НИКОГА!
Вторият път пали защото 4-те инжектора са пръснали малко гориво което се изпарява в см.тръби, т.е. все едно е сработил инжектора за студен старт.
За твоя регулатор на налягане трябва да проверя дали имам писания.
Ако някой го е бърникал ще ти трябва компютър включен към борда/ и газ анализатор ако е възможно/ за да се вкара в режим.
Ако се съмняваш в инж. за студен старт намери си помощник и действай както ти писах. Но почни от помпата.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 окт 2004 11:12


на самия регулатор не можеш повлия ама и вакуума съм го мерил едно към кесим и не съм сигурен какво и колко му влияе.
иначе той е механичен 100% и нищо не го контролира или следи-сам си е за себе си...даваше ядове и го смених ама се оказва че работи наопаки на каквото си мислех...
ей на това налетях вчера и то ме фърли в дълбок размисъл...

From my knowledge of fuel pressure regulators, if you have less vacuum (ie. from a vacuum leak) the fuel pressure regulator diaphragm will be pulled less by the vacuum to cause the pressure relief valve to be more closed. This will send less fuel back to the tank and keep the pressure higher in the rail. Therefore, a vacuum leak on the air line to the regulator will give more pressure and a richer burn.

парадокса е че колата фръкна след смяната-аз мислех че вакуума определя коло гориво да влиза и затова глъхне и подскача (виж темата за регулатора на налягането) това изчезна след смяната. сега остава само паленето...
имам и една друга теория но тя е чисто електрическа...
кажи ми ако можеш:
помпата избръмчава закратко при контакт->получава сигнал от компа.
колко е дълъг тоя сигнал и кога се подава и какво го спира или какво следи компа след като не е налягане на горивото?
защото с алармата е прекъсната АСС линията и това убива 2/3 от колата но компа все пак получава инфо че е подаден контакт и реагира съответно->помпа.
аз съм пробвал незабавно деактивиране на имобилайзера след контакт и няма ефект за случая с паленето.
дали не се ушашква компа от тия електрогалимации(въпреки че това ще ми е за сефте... :shock: :? )си мисля вече...и ефекта да е понижено налягане на горивото при старт-> на второ завъртане вече си има... :?: :?: :?
кво ще кажеш?

П.С. на второто завъртане-както и на всяко завъртане независимо-имобилайзера пак трябва да се изключи...е това ми е дупката в тая теория. защо само първия път и само на студено?


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Сря 06 окт 2004 13:28


Относно регулатора, ще проверя допълнително.
Бензиновата помпа трябва да се държи точно така. Когато се подаде контакт тя започва да работи. ECU-то не я спира докато не загасиш двигателя.То управлява реле което пуска помпата. В нея има два клапана (поне) които си вършат работата кога да се "чува" че работи. За имобилайзера ти - не коментирам. не занам кой как го е свързал. Няма логика да е от него. Ако "шашка" ECU-то може да се прочете грешката от борд компютъра - това е лесно.
Понижено налягане при старт е много малко вероятно,особено ако ти е нов регулатора и помпата се държи както описваш. Но е много вероятно да имаш понижено управляващо напрежение/пусков ток на инж. за студен старт. Провери ел. веригите за корозия!

Има начин да излъжеш ECU-то и да разберещ от къде идва проблема.
Поставя се потенциометър свързан с омметър на мястото на датчика за t на охл.течност.0-3,3КОм/2W . С него се имитира студен и топъл двигател при топъл двигател, а след това и при изтинал двигател.
Прави се опит за палене при изваден инжектор за студен старт при 4-те комбинации.(студено-студен; топло-студен; топло-топъл; студено-топъл). С малко фантазия се разбира дали инж. за студен старт се командва правилно. Това може да покаже и дали датчика за t е ОК.
Има много хитри решения базирани на този експеримент за икономия на гориво при често каране на къси разтояния в зимни условия.

Този инжектор за студен старт е поставен точно по тази причина- да пали от раз при всякакви t-ри. Ако 4-те инжектора можеха да свършат сами тази работа нямаше да го слагат. Сместа трябва да се обогати на друго място по пътя и към цилиндрите при студен старт!

А бензинопроводите към инжекторите как са?

Входовете -това което ECU-то на твоя двигател следи са:

t-на входящия вуздух
t-на охл.течноат
положение на кол.вал
О2 датчик
ъгъл на дрос.клапа
Детонация на цилиндрите
Флоу метър на въздуха
В някои книги пише за датчик за качеството на сместа или CO резистор


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 окт 2004 13:59


brother_Tom написа:Бензиновата помпа трябва да се държи точно така. Когато се подаде контакт тя започва да работи. ECU-то не я спира докато не загасиш двигателя.То управлява реле което пуска помпата. В нея има два клапана (поне) които си вършат работата кога да се "чува" че работи. За имобилайзера ти - не коментирам. не занам кой как го е свързал. Няма логика да е от него. Ако "шашка" ECU-то може да се прочете грешката от борд компютъра - това е лесно.
Понижено налягане при старт е много малко вероятно,особено ако ти е нов регулатора и помпата се държи както описваш. Но е много вероятно да имаш понижено управляващо напрежение/пусков ток на инж. за студен старт. Провери ел. веригите за корозия!

Има начин да излъжеш ECU-то и да разберещ от къде идва проблема.
Поставя се потенциометър свързан с омметър на мястото на датчика за t на охл.течност.0-3,3КОм/2W . С него се имитира студен и топъл двигател при топъл двигател, а след това и при изтинал двигател.
Прави се опит за палене при изваден инжектор за студен старт при 4-те комбинации.(студено-студен; топло-студен; топло-топъл; студено-топъл). С малко фантазия се разбира дали инж. за студен старт се командва правилно. Това може да покаже и дали датчика за t е ОК.
Има много хитри решения базирани на този експеримент за икономия на гориво при често каране на къси разтояния в зимни условия.

Този инжектор за студен старт е поставен точно по тази причина- да пали от раз при всякакви t-ри. Ако 4-те инжектора можеха да свършат сами тази работа нямаше да го слагат. Сместа трябва да се обогати на друго място по пътя и към цилиндрите при студен старт!

А бензинопроводите към инжекторите как са?



така-1 по 1:
1 помпата трябва да работи така ама не работи... :cry:
вкарах един колега в багажника и той каза че не я чува на контакт а като запаля...
2 грешки от ЕКУто не се четат (ме убеждаваха в един сервиз) защото '92 била делителна година и моя не помни грешки-нямам и чек енджин лампа...
3 регулатора ми е нов ама за мене-иначе е стар-но бачка явно по добре от моя-колата се промени след смяната. не изключвам и той да не става 100%.
4 сега на тръгване от работа ще помоля колегата аз да извадя дюзата и той да стартира да видиме дали ще плюе и как.
5 дай инфо за 4 кабелния датчик че да знам къде да го връзвам за лъженето.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 06 окт 2004 15:39


vaskoto1 написа:2 грешки от ЕКУто не се четат (ме убеждаваха в един сервиз) защото '92 била делителна година и моя не помни грешки-нямам и чек енджин лампа...

Васко, аз също карам 92-а и нямам лампа, но грешките си се четат


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Сря 06 окт 2004 20:32


Има компове кадето не се четат и не трупат грешки,на исхода за VAG се чете само ABS-а..А що се отнася за твоя проблем,Васенце маи човека е прав дюзата за студен старт и ас така си мисля,след като изброи,каза цялата диагноза


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 окт 2004 20:36


значи:
прибрах се пълен с идеи и ентусиазъм и се почна...
първо разчастих дюзата за студения старт.
не съм мерил напрежението-имам една букса специално купена за случая зарад аудито ми-механичната спринцовка.
подадох 12 и дюзата изпръска един перфектен облак бензин.
ясно-пръска-а дали има достатъчно ток да я отвори-още не е ясно-следва епизод 2 някой ден...
след това разчастих модула на дроселната клапа-СПОКО не съм пипал настройката-свалих го "ан блок".
промивка на всички вакуумни канали и каналчета-какво беше вътре-плаче майката...
закачих манометър на бензинопровода към стартовата дюза и дадох контакт-нъц няма наляганееее-помпата не ради.
врътнах леко стартера-хоп-3бара-нормално за без вакуум на регулатора.
последва събиране на системата от 1000 части обаче без да закачам дюзата за бензина-оставих манометъра.
запалване-2.5бара на горивото независимо от оборотите.
издърпах вакуума-3бара.
жми!
загасих.
изчаках 15 мин. както пише по дебелите книги.
налягане-2.8 бара :shock:
контакт-хоп-3 бара веднага-помпата радииии.
извод: когато се мине време и налягането спадне ивенчуъли-нормално е-помпата не се включва при контакт а при въртене- и оттам палиме на втория път щото идва горивото тогава...
не е толкова въпроса дали е топла или студена а колко време е преседяла...мамицата му!
сега питането вече е-какво казва на помпата да върти или не и как може да му се повлияе...


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 06 окт 2004 23:15


извинявайте че е толкова ОФФ, ама като гледам колко сте изписали и как е обяснено, книжките за ремонт пасти да ядат. Ей сега да не ви се вдигне самочуствието много. :lol: :lol: :lol:
Така като гледам май трябва да се направи една секция ПОЛЕЗНО или нещо от тоя род и такива писания да се синтезират, подредят и да се слагат там.


DIGIFANT 2E
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DIGIFANT 2E » Чет 07 окт 2004 0:57


Ко да ти каэа,ами помпата
работи винаги когато дадеж контакт
неэависимо топла студена или след иэвесно
време,обаче работи эа около 3-4 секунди и гасне,
с цел да не стане беля ако седиш на контакт само и ако
има праэнина в системата да го эапълни,3-4 секунди са
и достатъчни пробвал съм я в една кофа с вода дебита и
е бая голям..тоя проблем дето го споменаваш е интересен
между другото,а имаш ли гаэ....


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 07 окт 2004 9:22


газ нямам.
според книжките и мойте спомени дебита на помпата се мери спрямо точно измерено приложено отвън напрежение.
мисля че при 12 волта трябваше да бъде към 500ццм-+ грубо.
не съм го мерил обаче.
проблема се оказва електрически на финала.
имам още експерименти да правя но все повече клони към управлението на помпата при липса на налягане в системата.
всичко идва оттам че ЕКУ дава сигнал помпата да заработи на контакт и следи тоя сигнал по време (!??!) и по никаква друга обратна връзка-налягане или друго...
и оттам на мене не ми идва налягане веднага на контакт.
почне ли да върти стартера-помпата веднага почва да работи и създава налягането-но вече ми е нужно второ стартиране...
брат Том ми прати едни схеми и обяснения (за което съм му безобразно благодарен-както и за неотразимото му участие в решението на проблема) които потвърждават това ми съждение в голяма степен...
ениуей-проблема все още не е 100% решен-борбата продължава!
брате Том-бушона е непричом (тоя дето си заградил на схемата) защото когато има остатъчно налягане помпата сработва на контакт-проверено е.
продължавам да копам...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта