Здравейте! Нов съм във форума, така че ме извинете за въпроса ако вече е задаван. За съжаление с търсачката не открих това което ме интересуваше а то е: Какви плюсове и минуси на този двигател - 1,4 16V 75 к.с., вграждан в Голф IV можете да ми изтъкнете. Кой от всички двигатели бихте ми препоръчали - става въпрос за семеен, а не за състезателен автомобил? В момента имам два автомобила Фиат Брава, единият от които е с двигател 1,4 12V 80 к.с. и мнението ми е, че този автомобил въобще не върви, а изпреварването с него е "мисията невъзможна". Такова ли е положението и този малък двигател на Голф. Задавам въпроса, тъй като в момента в Mobile има мнго обяви на добри цени, но основно са за този двигател.
Благодаря предварително на отзовалите се! Ако не ви се пише просто ми дайте линкове!
Относно Голф IV 1.4 16V
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Вземи поне 1.6,било то 101 или 105 к.с.Това 1.4 ще ти изяде всичките нерви,повярвай ми и накрая ще си задаваш въпроса струва ли си поддръжката на такъв куц кон.
На Г4 дори 1.9 ТДИ 90 к.с. понякога е муден,все пак щом ще е семеен автомобил ще возиш и други,ще качваш и багаж.А това 1.4 съвсем ще клекне.Ако нямаш парите за Г4 по-добре си вземи Г3 с всички екстри и приличен двигател или някой друг модел на фиат с по-мощен двигател.
На Г4 дори 1.9 ТДИ 90 к.с. понякога е муден,все пак щом ще е семеен автомобил ще возиш и други,ще качваш и багаж.А това 1.4 съвсем ще клекне.Ако нямаш парите за Г4 по-добре си вземи Г3 с всички екстри и приличен двигател или някой друг модел на фиат с по-мощен двигател.
- Thriller
- Мнения: 268
- Регистриран на: Пон 03 мар 2008 3:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Wolfsburg
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Ако имаш възможност вземи си по-голям мотор,разликата в цената не е голяма.Искам да ти кажа пробвал сам гои трябва да знаеш,че не е никак муден даже много върви за тоз мотор!Ама е малко по-келяв гори масалце и така на татък иначе за вървенето върви си прилично!
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Аз съм с такъв еми върви си доста добре!
Но моя е от Австрия и е доста кътан - не че се хваля но е факт!
Но моя е от Австрия и е доста кътан - не че се хваля но е факт!
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Колеги няма какво да се заблуждаваме, че 1.4 вървял
Ясно е че не е така
Дайте да сме честни този път
Първо, много хубаво си се ориентирал към VW
Второ, 1.4 като го натискаш ше ти харчи повече от 1.6...предполагам
1.8 харчи повече от 1.8Т...
Вариантите са или 1.6 бензинче или 1.9 ТДИ, защото след като си семеен човек значи разхода те вълнува много, а голфчетат си горят
Гледай като го взимаш да е с 4 врати и с климатроник, защото после при евентуална продажба това се гледа...
Успех
Ясно е че не е така
Първо, много хубаво си се ориентирал към VW
Второ, 1.4 като го натискаш ше ти харчи повече от 1.6...предполагам
1.8 харчи повече от 1.8Т...
Вариантите са или 1.6 бензинче или 1.9 ТДИ, защото след като си семеен човек значи разхода те вълнува много, а голфчетат си горят
Гледай като го взимаш да е с 4 врати и с климатроник, защото после при евентуална продажба това се гледа...
-
mufin
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
skotis написа:Колеги няма какво да се заблуждаваме, че 1.4 вървялЯсно е че не е така
Дайте да сме честни този път
![]()
Първо, много хубаво си се ориентирал към VW
Второ, 1.4 като го натискаш ше ти харчи повече от 1.6...предполагам
той човека е поискал да споделите впечетления, а не предположения.
1. Колата си върви добре - публикуваните данни за ускорение 0-100 са около 13с. и са верни.
За сравнение може да се погледнат данните за други коли и получената представа би била показателна
карал съм пасат 1.8 моно и Ауди 2.0 и мога да кажа че като пъргавина Г4 1.4 е по-добре.
Не е така при макс скорост - при Аудито съм подържал 200 и то на газ , докато при Г4 1.4 на 160 вече е в червените обороти
2. За разхода - 90 км/ч - извънградско 5.5 -6 (без/със климатик)
градско - грубо около 8-9 (лято/зима)
Това е разход многократно засичан
3. Моята НЕ харчи масло ИЗОБЩО. Има доста оплаквания че имат харч, обаче кога и защо започва да харчи не знам. Предполагам само че е след дълго каране на високи обороти, както казах макс. безпроблемна скорост на колата е около 160 км/ч и ако колата попадне в ръцете на някой недорасъл рацер може да пострада при продължително изцеждане
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
mufin написа:skotis написа:Колеги няма какво да се заблуждаваме, че 1.4 вървялЯсно е че не е така
Дайте да сме честни този път
![]()
Първо, много хубаво си се ориентирал към VW
Второ, 1.4 като го натискаш ше ти харчи повече от 1.6...предполагам
той човека е поискал да споделите впечетления, а не предположения.
Той човека е поискал и препоръки и получава такива-горещо не му се препоръчва Г4 с този мотор.Дори автора на темата сам си е отговорил при положение,че има Фиат Браво -автомобил в същия клас като Г4 със сходен по кубатура и показатели мотор-в Г4 също няма да е доволен от мощността на мотора си при изпреварвания и т.н. от всички други неща от които не е доволен и при Бравото.Именно и заради "добрата"
комбинация мотор-купе цените на Г4 с 1.4 са и най-ниски.Не на последно място е и по-скъпото обслужване от 1.6 -8V .Е ако се кара предимно градско става ако се гледа само разхода на гориво,но пък ако се добави и разхода на масло/за който само злите езици говорят/ работата става на кантар.П.С.Май и тук стана като във всяка друга тема -всеки си хвали своето и никога няма да си признае,че да речем не е направил най -добрия избор ,а това за доброто вървене по-добре не го споменавайте в едно изречение с 1.4 в Г4....... е това в общия случай,а сигурно на колегите дето им вървят добре са уникални поръчкови екземпляри 1.4 и вървят наистина зверски

- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Така е,ще повторя отрицателния си глас за 1.4 75 коня.Мен лично Поло ме дразни с такъв двигател,камо ли Г4,чието купе е далеч по-тежко.
Малък по обем атмосферен двигател на голямо купе,което щом ще е семеен автомобил предполага редовно качване на хора и багаж ,си е мъка.Ако колегата просто иска да си купи най-евтиния Г4 само и само да казва че кара Г4---няма смисъл.Един добре запазен Г3 с приличен двигател в края на производствената им фаза с всички екстри си е много по-изгодна оферта.
Малък по обем атмосферен двигател на голямо купе,което щом ще е семеен автомобил предполага редовно качване на хора и багаж ,си е мъка.Ако колегата просто иска да си купи най-евтиния Г4 само и само да казва че кара Г4---няма смисъл.Един добре запазен Г3 с приличен двигател в края на производствената им фаза с всички екстри си е много по-изгодна оферта.
-
mufin
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
vw16v написа:П.С.Май и тук стана като във всяка друга тема -всеки си хвали своето и никога няма да си признае,че да речем не е направил най -добрия избор ,а това за доброто вървене по-добре не го споменавайте в едно изречение с 1.4 в Г4....... е това в общия случай,а сигурно на колегите дето им вървят добре са уникални поръчкови екземпляри 1.4 и вървят наистина зверски![]()
Охоо мойто момче (Извинявай че така.. направо, ама не е редно да даваш оценки на другите), има 1.4 дето само ще хълцаш като минат покрай теб. Разбрахме че си много на ти с темата (http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=76304)
Във всеки случай Г4 1.4 не е Г3 1.4 или 1.6 моно
Разбира се че при еднакво състояние на колите ще е по-добре 1,6 16V
8V -овия мотор не си струва защото харчи като 1.8.
Аз обаче намерих 1.4 под 70000км и за мен това беше решаващо. За същите пари бол 1.8 бегачки на по 300 000 и всичките с челни удари, "много добре оправени
А кой какво си е купил и после плямпа сме видели много в постове като твоя
Не зле да се ограничаваш , когато коментираш другите , някак си не е възпитано/
В моя си пост съм посочил три неща с ФАКТи и ЦИФРИ, защото точно не обичам да пиша празни приказки.... като твоите.
Някой ден ще разбереш че за кола втора употреба най-важното е да е здрава и възможно най-малко карана, дотогава бая пари ще похарчиш да кърпиш чужди "бегачки"
Последна промяна от mufin на Чет 19 фев 2009 21:45, променено общо 4 пъти.
-
mufin
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
propparo написа:Малък по обем атмосферен двигател на голямо купе,което щом ще е семеен автомобил предполага редовно качване на хора и багаж ,си е мъка.Ако колегата просто иска да си купи най-евтиния Г4 само и само да казва че кара Г4---няма смисъл.Един добре запазен Г3 с приличен двигател в края на производствената им фаза с всички екстри си е много по-изгодна оферта.
Сериозно ли мислиш че купето на Голфа е голямо?
След Пасат комби и Ауди 100 на мен не ми изглежда така
Разбира се ако колегата търси бърз автомобил, то най-добре да се насочи към 1.8Т
Затова има такъв избор при ФВ - кеф ти икономичен, кеф ти бърз.
Новите 1.4 TSI са и двете едновременно
- svetlo
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 09 фев 2009 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Мойто мнение колега е 1.6 или 74кв.Моят е такъв и съм доволен.Добре ускорява а за разхода зависи и как се кара.Е друго са 150коня но пък имам 19.50лв. данък а за 150кс не знам а и не мисе мисли.Но акъл дава всеки а пара никой.Касмет.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
Ако не се гони бързина най-добрия компромис за купето на МК4 е 1.6 16V 105 к.с. Не много бавен и разумен разход. Всичко под него е прекалено мудно, а пък над него започва да подхарчва 
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
mufin написа:Сериозно ли мислиш че купето на Голфа е голямо?
След Пасат комби и Ауди 100 на мен не ми изглежда така
Разбира се ако колегата търси бърз автомобил, то най-добре да се насочи към 1.8Т
Затова има такъв избор при ФВ - кеф ти икономичен, кеф ти бърз.
Новите 1.4 TSI са и двете едновременно
Ами качи се ако искаш и на Майбах и пак ще говорим тогава дали и Ауди 100 ще ти се струва все още голямо.
И като цитираш,не ми трий половината мнение че се губи смисъла,казвах че на Поло 1.4 16 ми се вижда леко спънато като се свикне да се кара,камо ли на Г4 с купе значително по-голямо и тежко от на полото.
Новите 1.4 ТСИ отиди ги покарай малко и пак се изкажи.
Разбирам че си тренираш клавиатурния сарказъм,но остави и другите минали през този велик двигател 1.4 16 на голф4 да си изкажат впечатленията сравнени с други по-мощни двигатели след това.Обема на двигателя няма пряко отношение към разхода на гориво,факт е че е по-добре да имаш запас от мощност и да не я използваш,отколкото да караш колата си на границата на максималните и възможности.Като тук не говоря за максимална скорост,а за оборотен диапазон.По-малкия двигател като обем изисква повече обороти за да се държи както трябва,независимо от мощността си.Но ти тези неща виждам че ги знаеш,извини ме че те уча.
Айде,нащо момче,лека и доходна.
-
mufin
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно Голф IV 1.4 16V
propparo написа:Ами качи се ако искаш и на Майбах и пак ще говорим тогава дали и Ауди 100 ще ти се струва все още голямо.
И като цитираш,не ми трий половината мнение че се губи смисъла,казвах че на Поло 1.4 16 ми се вижда леко спънато като се свикне да се кара,камо ли на Г4 с купе значително по-голямо и тежко от на полото.
Новите 1.4 ТСИ отиди ги покарай малко и пак се изкажи.
Разбирам че си тренираш клавиатурния сарказъм,но остави и другите минали през този велик двигател 1.4 16 на голф4 да си изкажат впечатленията сравнени с други по-мощни двигатели след това.Обема на двигателя няма пряко отношение към разхода на гориво,факт е че е по-добре да имаш запас от мощност и да не я използваш,отколкото да караш колата си на границата на максималните и възможности.Като тук не говоря за максимална скорост,а за оборотен диапазон.По-малкия двигател като обем изисква повече обороти за да се държи както трябва,независимо от мощността си.Но ти тези неща виждам че ги знаеш,извини ме че те уча.
Айде,нащо момче,лека и доходна.
Виж то си е твоя работа, но някак си не ми се връзва- хем Г4 ти е голям , хем Ауди 100 -малко?
Какво ти е спънато или не , не знам. Не знам какво е колата да се държи както трябва
Даже не знам каква ти е колата. Не знам защо си нервен, не съм казал нищичко за теб или за колата ти. Напоследък всеки пали за най-малко, особенно в Интернет. Изразил съм само мнение че Г4 не е голяма кола и ти ....? - цял ферман по темата. Спокойно, животът е кратък, запзи си нервите за някой, който наистина те е обидил с нещо.
Какво си искал да кажеш с Новите 1.4 ТСИ отиди ги покарай малко и пак се изкажи. само ти си знаеш (или пък не знаеш но си го казал.....)
Човека е попитал за Г4 1.4 16 V и от всички отговорили май само аз съм с такъв
Всеки друг си тренира както правилно си забелязал клавиатурния сарказъм
Колата не е за комплексирани рацери, но за нормална употреба си е ОК.
И най-важното - Най- добрия употребяван автомобил е най-малко употребвания
Аз ако сега ми трябваше кола пак щях да гледам това -малко километри, първи собственик .... СИГУРНА ПОДРЪЖКА
Всичко друго е избиване на комплекси за сметка на портфейла (няма впредвид теб,не пали пак):D
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта