Усилване на искрата.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Усилване на искрата.

Мнениеот ~None~ » Пет 01 окт 2004 0:13


Та след като приказвахме с Prj57 се запалих да си поставя и аз устройство за усилване на искрата при високи обороти.
Понеже търсих в интернет и нищо неможах да открия по въпроса,
питането ми е - занае ли някой фирма производител ( няма занчение от коя държава ) от която може да се поръча това нещо?
Ако някой има - и схема може да даде.

Благодарности предварително. ;)




Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Пет 01 окт 2004 0:45


WDW написа:E каква ти е далаверата като си усилиш искрата ??


По-пълно изгаряне на газовете => повишена мощност => по-добра работа на двигателя => намлен разход
Става въпрос при по-високи обороти.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 06 окт 2004 21:34


Мдаа, това е идейно...
prj, я кажи твойта каква е и как в вързана?

Имаше навремето един българин, рекламираше си неговата системка за същото нещо, работи не с единичен импулс, ами с пакет импулси 50kHz. Тогава ми стана интересно и започнах да се чудя как да стане... Най-вече щото (уж, дано наистина) хем се подобрява вървежа, хем се намалява разхода... Та то като изпълнение не е сложно, стига да се знае какво се иска. Наемам се да направя една (поне пробна, не знам за колко време, щото сега имам бая бач, ама все някога) ама в кооперация с някой, който има повече инфо от мен по доста от въпросите...
Та някой ако знае, да казва...
1 - необходимо минимално и съответно максимално напрежение на искрата (единичен импулс). С колко можем да го намалим при пакет високочестотни импулси (това май ще се види практически).
2 - Горе-долу какъв е пиковия ток при 'стандартна искра'.
3 - продължителност на импулса на искрата (съответно на пакета импулси) - минимална, номинална, максимална... Със стандартно делко тази продължителност се влияе от оборотите на мотора... Трябва ли да е така, и ако да - в какви граници?

Общо взето засега това са ми въпросите, сигурно и още камара неща ще 'изскочат'...

В заключение да си кажа, че 'заданието' на цялата история може да е с процесорче и може да се реализират всякакви чудни криви на изпреварване (интересно за тези, които карат на газ, като мен), само дето не знам как се 'движат' въпросните криви.

Та ако на някой му е интересно, да пише... Номера е се подкара поне 1 бройка и да се види колко и какъв ефект има... Ако стане въобще, де... Щото може и да си ми криви сметките...


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 06 окт 2004 23:25


Ми то в тоя ред на мисли като се почне , седна такава системка могат да се направят чудеса !!! :!:
И ако искрата се управлява с микроконтролер ,може да се изхвърли дистрибуторната капачка и да се вземат 4 отделни бубини !!!! И дори по време на престой(на сфтофара),могат да се изключват някои от цилиндрите и да се намали разхода !!!
Да, в идеята има хляб и могат да се направят много добри неща !!

На първо време най-лесният начин да увеличиш искрата е да захраниш отделно първичната намотка на бубината с по-високо напрежение(да речем 24V)!!!!


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 07 окт 2004 9:14


WDW написа:Ми то в тоя ред на мисли като се почне , седна такава системка могат да се направят чудеса !!! :!:


Е ха дано, ама имам леки съмнения... :roll:

WDW написа: И ако искрата се управлява с микроконтролер ,може да се изхвърли дистрибуторната капачка и да се вземат 4 отделни бубини !!!!


Пак стигнахме до идеите на добрия стар Вартбург... :lol: Майтапа настрана, ама наистина това ми е идеята... По-късно... Само че не с 4 бобини, ами с 4 импулсни трафа... С управление с токоограничение и т.н... Няма да изхвърляме капачката обаче, само ще я ползваме като контакт за инфо на кой цилиндър да се 'хвърли' искрата. Обаче в този случай не знам как ще се държи Хол-ът... :roll:

WDW написа: На първо време най-лесният начин да увеличиш искрата е да захраниш отделно първичната намотка на бубината с по-високо напрежение(да речем 24V)!!!!


Е да де, ама тогава ще трябва да се смени бобината, че сегашната ще цъфне и върже много бързо, пък и нямам инфо за повдигачката - на какъв ток да я правя...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 07 окт 2004 9:33


zmej написа:
WDW написа: И ако искрата се управлява с микроконтролер ,може да се изхвърли дистрибуторната капачка и да се вземат 4 отделни бубини !!!!


Пак стигнахме до идеите на добрия стар Вартбург... :lol: Майтапа настрана, ама наистина това ми е идеята... По-късно... Само че не с 4 бобини, ами с 4 импулсни трафа... С управление с токоограничение и т.н... Няма да изхвърляме капачката обаче, само ще я ползваме като контакт за инфо на кой цилиндър да се 'хвърли' искрата. Обаче в този случай не знам как ще се държи Хол-ът... :roll:

WDW написа: На първо време най-лесният начин да увеличиш искрата е да захраниш отделно първичната намотка на бубината с по-високо напрежение(да речем 24V)!!!!


Е да де, ама тогава ще трябва да се смени бобината, че сегашната ще цъфне и върже много бързо, пък и нямам инфо за повдигачката - на какъв ток да я правя...


хехехе само сте пичове...
ама преоткривате и двамата топлата вода...
позаинтересувайте се от бмв е39 6цилиндъра.
там е направено ама точно това.
за да смениш свещ-сваляш бобината на съответната свещ и ...абе много е интересно...


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 07 окт 2004 9:38


vaskoto1 написа:ама преоткривате и двамата топлата вода...
позаинтересувайте се от бмв е39 6цилиндъра.
там е направено ама точно това.
за да смениш свещ-сваляш бобината на съответната свещ и ...абе много е интересно...


Абе сигурен бях, че някой го е правил... :lol:
Васе, дай некво инфо ако имаш да не се ровим като луди... :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 07 окт 2004 9:54


имам това

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... -Plugs.htm

ама то не е електрика-само как се сменят свещи-ма е интересно да се разгледа...


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 07 окт 2004 22:08


Да Добрият стар Вартбург !!!! :!: :wink:
Ти защо мислиш,че аз карах толкоз време такъв звяр !!!! 8) :lol:

zmej, Не знам още как се пускат тия цитати а и нямам време да гледам , но ти следиш темата !!! Та :
Датчика на Хол му дреме на О.Р. дали отгоре има дистрибуторна капачка или не, но си прав, че тя може да се ползва за датчик-кога на кой цил. да се пусне искрата !!! Но и само датчика на Хол е достатъчен !!!!
Бубината (или имп траф все едно е),може да издържи !!! Не е нужно да се опитва с 24В , а може постепенно да се пробва - 16В,18В и т.н.
Сега се сещам,че могат да се свържат и по две бубини на цилиндър(последователно)!!!! :!: :idea: И тогава си прави сметката за кВо говорим !!! :wink: Само дето не знам прекомерното увеличаване на искрата до къде ще доведе !!! Там спецовете по образуване на сместа могат да отговорят !!! :idea: Стандартно говорим за искра от порядъка на 1500В. Въпросът е дали свещите примерно, няма да пробият при по високо напрежение ?? :shock:
По-интерестно от самата искра ми е възможността да управляваш цилиндрите по отделно !!! :arrow:
:idea: :arrow:
Та в тоя ред на мисли, на едно другарче на реното му му сложиха някакво блокче(вързаха го към борда),което променяло предварението там с искрата(по-рано ????) и така на газ вървяла много по-добре!!!! :!: :?: :?: Било се усещало ??? :?: :?: :?: :roll:


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 07 окт 2004 22:30


Васко, ама това баварче много зло бре... Е няма да стане такова, да знаеш... :wink: Гаранция... :lol:

Днес говорих с двама разбирачи на материята, и двамата бяха единодушни (поотделно), че няма значение толкова вида на искрата (дали е единичен импулс или пакет вч-импулси), ами по-скоро точния момент на подаване и продължителността (ако не е толкова точен момента на подаване). Ама за това ще ни трябват много датчицииии... Които инджекшъните си ги имат, а карбураторите имат.... Всички се сещате какво имат карбураторите...
Колкото до искрата, напрежението било около 25-30kV, с първичен ток на бобината 7-8А...
Абе утре ще го постна това, дето ми го писаха, на маймуница е, ама ако не ми остане време да го 'преведа', ще трябва да го преживеем...


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 12 окт 2004 16:13


Нямам много време да чета цялата тема щото имам лекции и не ми оства много време да се мотая из форума.....

Та None ме помоли да опиша за какво става въпрос на мойта кола.....

Ето характеристиката. Това което имам аз Е на един бъгарин, разработвано е в Италия и е патентовано, има опити и е слагано на 10 и 12 цилиндрови зверове като Ферари и други подобни машини.....

Идеята е че на високи обороти, стандардната искра не може да запали пълноценно сместа и има част която просто се изхвърля или не гори добре, следва преразход, колата няма много ряз. На мойто Г3 двигателчето ми е само 1.8 Моно 90 коня..... на по голям двигател би имало по голям ефект..... колата обаче трябва да им делко и наче не става, тъй като тая джаджа се връзва между бубината и делкото.....

Само за инфо да ви кажа, на 6000 оборота свеща прави 50 импулса в секунда, оригиналния ток не може да се събере толкова бързо и да се разреди по кабелите, затова сместа не се пали пълноценно.....

Оригиналния ток ми е около 16000 V вторичен ток на около 12-13000 Hz, с това чуда постигам ток от около 37-40000 V и честота 50000 HZ....
Колата стана много пъргава и се подобри максималната скорост, както и ускорението..... Усезаемо е, за синхро кола на 90 коня ми е доста трудно да го накарам да стартира бързо щото му тежи ама сега има по добър ефект, свещите са ми отворени от 0.9 на 1.4 и на кабелите имах едни метални пластини около кабела накрая- е вече ги няма. На свещите им се удължава живота многократно, не са мръднали 2 години вече.... Никакъв проблем не съм имал, и от гледна точка на разхо ДА падна с около 1.4 литра, харчеше ми около 10.9/100 градско при 100-120 км/ч сега ми харчи около 10 макс ама я карам и до 160 км/ч.... така че ако се погледне от точка на харчене ако си я карам пак като преди ще даде и по ниско..... Просто сместа изгаря напълно сега и колата МОЖЕ :wink:

Тва е което мога да ви кажа от личен опит, струва ми 250 лв с инсталацията но вече не се занимаваме с тва преминахме на електроника и ECU ама още не сме завършили разработката......

Най добрия ефект за постигане на пълни резултати е : това чудо + кабели + свещи + и добро делко........

Айде момци успех :lol:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 12 окт 2004 22:40


Някъде можеш ли да постнеш картинки или по-подробно инфо ??
Щот има някои данни които са ми доста противоре4иви и не мога да ги вдена !


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 13 окт 2004 19:47


С удоволствие ама няма откъде да ви дам снимките, имам ги на компа си ако някой иска мога да му пратя да види какво къде е вързано....


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 13 окт 2004 22:54


dragos@gbg.bg
дали ще имаш нещо против да ги кача някъде та да ги видят всички?


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 14 окт 2004 23:34


Ако можеш и ако той е съгласен пусни ги някъде тук из форума !!!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта