Ходова част на Пасат В5
- daskal
- Мнения: 66
- Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ходова част на Пасат В5
След около 20 хил по ,,прекрасните'' ни ,,пътни артерии '' и доста пропадания в кратерите зеещи по тях от дясно нещо започна да потропва по неравностите , предполагам че е някой от четирите накрайника (биалетки) или там как точно се казват . Моля колегите да споделят какви накрайници ползват при ремонт ( марка, цена ) и по колко време (километри) изкарва с тях предницата на Пасат В5
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Re: Ходова част на Пасат В5
daskal написа:, предполагам че е някой от четирите накрайника (биалетки) или там как точно се казват .
Имаш предвид четерите носача от всяка страна ли или кормилния накрайник?
Ако е от носачите цена за едни в зависимост от производството 120-200 лева и пробег с него 20 000 -70 000 км. За носачите съм чувал че не може да се сменя само един (може и да не е вярно)
Ако е накрайник цена от 20 -40 лева в зависимост от марката и пробег от 10 000 до като издържи!
Аз смених двата долни носача на двете предни колела и двата накрайника миналата есен (11.2004) в Сервиза на Дунев (до басйна на ЦСКА). Сложиха ми MOOG (хич не ги и знам к'ви са, но приятели казаха че са добри, а естествено в сервиза се кълняха в тяхната неразрушимост-издържали пряко попадение с балистична ракета). Цялата работа тогава ми излезе около 700лв. (говорим 2 накрайника, 2 биалетки, 4 носача и труд). От тогава до сега около 25,000км. нямам никакви оплаквания (да чукна на дърво).
Ето какво съм платил тогава:
----------------------------------------------------------
накрайници 2х35лв., труд 2х10лв.
биалетки 2х50лв., труд 2х10лв.
носач долен малък 2х120лв., труд 2х20лв.
носач долен голям 2х160лв., труд 2х20лв.
отстъпка -15% че всичко е от тях
отделно след това се прави реглаж предница.
Горните носачи бяха на ред и не са пипани. Но и според запознати натоварването при тях било значително по-малко и карали доста повече от долните. Оделен е въпроса и че май малките долни носачи ми бяха наред, ама си викам аре карай - да знам че всико е у ред. Вярно, че се поизхвърлих тогава малко, но може и за добро да е.
Запазих си големите носачи, защото ми казаха, че по принцип ги правели, един вид можело да се рециклират (това незнам до колко е вярно, обясниха ми едно място до Окръжна болница - възстановявали носачи и хидравлични рейки), но до момента не съм се отбивал да питам. Може би трябва да прескоча някой ден, пък може и някой колега да сподели вярно ли е това.
Ето какво съм платил тогава:
----------------------------------------------------------
накрайници 2х35лв., труд 2х10лв.
биалетки 2х50лв., труд 2х10лв.
носач долен малък 2х120лв., труд 2х20лв.
носач долен голям 2х160лв., труд 2х20лв.
отстъпка -15% че всичко е от тях
отделно след това се прави реглаж предница.
Горните носачи бяха на ред и не са пипани. Но и според запознати натоварването при тях било значително по-малко и карали доста повече от долните. Оделен е въпроса и че май малките долни носачи ми бяха наред, ама си викам аре карай - да знам че всико е у ред. Вярно, че се поизхвърлих тогава малко, но може и за добро да е.
Запазих си големите носачи, защото ми казаха, че по принцип ги правели, един вид можело да се рециклират (това незнам до колко е вярно, обясниха ми едно място до Окръжна болница - възстановявали носачи и хидравлични рейки), но до момента не съм се отбивал да питам. Може би трябва да прескоча някой ден, пък може и някой колега да сподели вярно ли е това.
Ахам, така е; номера е да се установи кой точно е заминал за да смениш само него, което, повярвай ми, не е фасулска работа (най-малкото заради това, че като за начало трява да се освободят/разкачат поне от страната на главината). Имай в предвид, че конструкцията е доста надеждна и ако се чува само дразнещо скърцане (а то наистина е доста дразнещо) не се меткай на смяна - просто набутай масло през маншона (става със спринцовка). Ако обаче има луфт ... не си играй, а сменяй!daskal написа:Там някъде четох че може и само по един носач да се сменя...
Да ти кажа май не са само "някои", ами ако питаш мен са всичките. А за "скапвали много" ... е, незабравяй, че живеем на Луната (ГРЕШКА! - там пътищата са по-добри, все пак ги е строила NASA)daskal написа:... а също така че някои от оригиналните носачи били алуминиеви и се скапвали много .
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Всички носачи са алуминиеви (та нали трябва да са скъпи и да ни вземат парите, което подкрепя постовете ми по темата "време е за ТДИ от основния форум) и то не само на пасатите В5, а и на аудитата А4. Като се взема под внимание че наистина дупките по нашите пътища са по-големи и дълбоки от кратерите на луната ще ни докарат до там че с всяка смяна на ангренажа да сменяме и предница (слава богу и ауди съм имал и на пасата до сега не се е налагало нищо да сменям)
@rumen имаш ли представа какво точно се случва с носача (технически погледнато) че да е "заминал". Не мога да си го обесня...та нали е монолитна част пък са и 4 на страна
.
@rumen имаш ли представа какво точно се случва с носача (технически погледнато) че да е "заминал". Не мога да си го обесня...та нали е монолитна част пък са и 4 на страна

Моята работа 'ше стане малко като циганчето дето един приятел на брат му гледал как някакъв яде балкава и било "мно'о 'убаво". Както и да е, до колко съм запознат (ще се радвам ако всеки по-запознат поправя и/или доуточнява), има някаква отливка с легла и ябълковидни болтове. Та тия болтове лягат в лвглата и между леглото и болта имало някаква полимерна сплав, която осигурява стегнатост на ябълката, но все пак при достатъчно натоварване и се дава визможност за щаване в някакви граници. Има и смаска естествено за да не скърца и маншонче тип калпачок да не влиза кал и всякаква гряз която да ебе мамата на така оформилото се лагеровидно съединение. С течение на времето (обратно пропорционално на качеството на пътната настилка), те тая сплав дето е между леглото и ябълката се износва/захабява от непрекъснатите (тежки) вибрации и ябълковидния болт започва да стои кат' пирон в кисело мляко и да 'лопа. Не съм автомобилен инжинер, ама лично за мен мното идиотско решение - защо трябва да сменяш цял носач (ако знаеш що алуминий е братче и то не къв да е, ами як ! абе сплав някаква е) като може да се измисли някаква форма на накрайник и като замине - ябълковиден болт и ... пей сърце, като при баба LADA едно време. Не мога да разбера защо трябва да изхвърлиш целия детайл, който е доста масивен и който, ако не гледаме ябълковидните му съединения, си е съвсем здрав и читав (се'а нали не говориме за няк'ви катастрофи, скъсани/изкривени носачи и други такива зрелища). Не ги проумявам тези неща - 'ма тъй го направил немеца (пък целио свет гледа от него...). Естествено, ние май сме му намерили колая - бяха ми казали че някъде на Окръжна болница имало някакъв сервиз за ремонт на хидравлични рейки, амортисьори, шарнири и носачи. Там вадели болтовете, праскат нов пълнеж (полимер някакъв) и хакат болта, калпачока отгоре и аре със здраве! Не знам до колко това е така и до колко е надеждно (е аре некой спец по предници да се изкаже най-накрая де), но се говори, че било добре и излизало доста, ама доста по-евтино от нов.versace написа:...имаш ли представа какво точно се случва с носача (технически погледнато) че да е "заминал". Не мога да си го обесня...та нали е монолитна част пък са и 4 на страна
Много е важно гумените маншончета (калпачочета) да са наред, защото ако влезе вода или кал става като едра шкурка и му ебават мамата за отрицателно време на ябълковидния болт. Това е което знам.
Rumen написа:... защо трябва да сменяш цял носач (ако знаеш що алуминий е братче и то не къв да е, ами як ! абе сплав някаква е) като може да се измисли някаква форма на накрайник и като замине - ябълковиден болт и ... пей сърце, като при баба LADA едно време. Не мога да разбера защо трябва да изхвърлиш целия детайл, който е доста масивен и който, ако не гледаме ябълковидните му съединения, си е съвсем здрав и читав (се'а нали не говориме за няк'ви катастрофи, скъсани/изкривени носачи и други такива зрелища). Не ги проумявам тези неща - 'ма тъй го направил немеца (пък целио свет гледа от него...)...
Цената на крайното изделие, т.е. автомобила, зависи и от броя на детайлите и операциите за тяхното сглобяване. По-малко детайли, по-кратко време за сглобка, т.е. по-ниска себестойност. Това го интересува производителят. Като бонус получава и по-голям приход от продажба на по-скъпи резервни части. За нас супата

Не се бях замислял върху това, но е много логично. Наистина доста смислено и аргументирано мнение.Toledo написа:Цената на крайното изделие, т.е. автомобила, зависи и от броя на детайлите и операциите за тяхното сглобяване. По-малко детайли, по-кратко време за сглобка, т.е. по-ниска себестойност. Това го интересува производителят. Като бонус получава и по-голям приход от продажба на по-скъпи резервни части. За нас супата

Но нека не разводняваме. На мен би ми било интересно да разбера възможно ли е наистина възстановяване на носачи. Моля някой който се е сблъсквал с проблема да разкаже.
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
versace написа:А знаете ли че Голф 4 и Ауди А3 са със стоманени носачи отпред и издържат доста по-дълго време от Пасат и А4? Чудя се това окачване с тез осем носача при нас дали не е само за да ни вземат единден паричките за ремонти?
Голф 4 и А3 са по нисък клас модели и затова използват, по евтини технологий. Новата А3-ка е също с алуминиеви носачи. Окачването на Б5 е много добро като характеристики и държание на пътя. Друг е въпроса, че за кратерите по българските пътища и Хъмaр няма да издържи дълго.
Най-простият вариант за подсилване на предното окачване е инсталирането на Heavy-Duty компоненти които се правят от Мейле:

Това дали се предлага някъде в BG/SOF ?20vTurbo написа:...Heavy-Duty компоненти които се правят от Мейле:
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Rumen написа:Това дали се предлага някъде в BG/SOF ?20vTurbo написа:...Heavy-Duty компоненти които се правят от Мейле:
Прати един е-меил на balkan@meyle.com и им кажи че търсиш едно от следните:
>> 116 050 0022/HD << долни - ляво и дясно
>> 116 050 0020/HD << всичко без стабилизатори
>> 116 050 0029/HD << всичко със стабилизатори
Питай кой им е дистрибутор в Булгаристан

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 42 госта