Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Пет 20 фев 2009 21:46


С какво зарядно трябва да се зарежда 100 Ач акумулатор?
Става ли с 5А?




Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Пет 20 фев 2009 22:53


Единтах питането, защото като прочетох колко объркано съм написал първоначалното ми стана лошо...
Имам 5А зарядно и като го пусна да зарежда 100Ач акумулатор и напрежението отива на 15,2В. В книжката на акумукатора пише в никакъв случай да не се зарежда с напрежение над 15В.
Какво зарядно става за 100Ач акумулатор? Уж е най-добре да се зарежда с 1-2 ампера (2 денонощия ще се зарежда), но на 5 амперовите зарядни пише до 80Ач акумулатори, а моето си зареждаше с 14,7Волта 44Ач акумулатор, а на този 15,2В.
Да купувам ли по-мощно (8-10А)? Или в практикер гледах едно 4А на Бош, което може би няма да качва над 15В? Или смело да зареждам на 15,2 волта?


Потребителски аватар
koki_folza
Мнения: 296
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот koki_folza » Съб 21 фев 2009 2:18


Колега най - добре за акумулатора е да се зарежда с 2/3 от 10-тата част . Или за твоя акумулатор се пада 6.6А . По малък ампераж е допустим но по голям от този не е желателно . Успех и дано да съм ти помогнал .


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот djshomi » Съб 21 фев 2009 10:35


Максималният заряден ток на акумулатор е 10% от капацитета.в твоят случаи 10А , най добре е да се зарежда с малък ток примерно 3 или 4А за по дълъг период от време.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Съб 21 фев 2009 17:17


Мерси, явно китайското 5А зарядно, което имам, нещо не е в ред. За това дава над 15 волта като зарежда 100Ач акумулатор.
Ще взема това 4А на Бош от Практикер, дано то да дава по-стабилно напрежение. А с 4А за едно денонощие трябва да се зареди.

Между другото, на какъв процент като се зареди и започва да пада зарядния ток?


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Съб 21 фев 2009 22:27


Чудя се между:
1)Smart Battery Maintainer
Изображение
2А може да се включи директно без да се сваля акумулатора, може да стои непрекъснато включено, идеята му е да държи акумулатора максимално зареден, когато не се кара колата (мотора, яхтата)и така да му се удължи живота.

Цена: 84 лв.

2) 4А Бош в Практикер, не мога да го намеря на сайта на Бош, един малък, син с ампермер. Но пише, че е за до 80Ач. акумулатори.

Цена: около 40 лв.

3) 2/6/10 Amp battery charger with diagnostics
Изображение

2,6,10А, прави всякакви защити диагностика на алтернатора, може да се включва директно, без да се сваля акумулатора.

Цена: 166 лв.

4) BOSCH BML 2415

Изображение

Плавно регулиране до 15А, всякакви защити, може да се включва без да се разкачат клемите, промяна на напрежението според температурата и т.н.

Цена: Предполагам не е по моя джоб... Едит: 580 лв :)

За сега май клоня към 2А Black&Decker, 2А са доста малко, но щом го слагат на акумулатори за яхти предполагам ще се справи с моя 100Ач акумулатор. Боша за 40 лв. ме притеснява, че го дават за акумулатори до 80 Ач, дали няма някакви проблеми с по-големите? Ако намеря излишни 166 лв. може и да ги прежаля за другия Black&Decker, а последния Бош трябва да е за сервизи :)


Потребителски аватар
valkom
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 19:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот valkom » Нед 22 фев 2009 2:09


Преди да си купуваш ново зарядно се убеди, че акумулатора
ти е читав. Обикновено когато свържеш зарядно към изтощен
акумулатор и волтмеръра (веднага или след няколко минути)
ти покаже напрежение над 14 волта, това означава че му има
нещо на акумулатора - най-често е сулфатизиран. Десулфати-
зацията се извършва по два начина, но първият е много сложен
за описване тук и затова ще се спра на втория: свързваш
някакъв консуматор към акумулатора (за твоя акумулатор
консуматора не трябва да черпи ток по голям от 10 ампера)
и разреждаш акумулатора до 10,5 волта (внимавай много да
не падне напрежението под 10,5 волта защото акумулатора
започва да се разрушава непоправимо - напрежението от 11 волта
до 10,5 волта пада много бързо). След това веднага го включваш
на зареждане с ток 3,5 ампера (този ток е за твоя акумулатор).
Зареждаш го както обикновено - не по малко от 14,4 волта. Това
разреждане и зареждане се прави поне 2 пъти. Описаното до тук
е когато акумулаторът има лека сулфатизация. Това се прави със
зарядно, на което токът може да се регулира.
Между другото сигурен ли си че акумулатора ти е разреден, защото
такова напрежение каквото си измерил ти, може да ти покаже и
напълно зареден акумулатор.

P.S. Зарядния ток на здрав акумулатор е между 1/10 и 1/30 от
капацитета на акумулатора т.е. за твоя 100 Ah максималният
заряден ток е 10 ампера, а минималният е 3,4 ампера.
Най-добре се зарежда акумулатора с минималния ток, но това
изисква и повече време.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 9:48


Акумулатора е нов - Magneti Maerli. Взех го преди 3 седмици от Метро, необслужваем със индикатор - оче, което е зелено.

В една тема във форума четох, че нов акумулатор трябва да се дозареди преди да се сложи, защото били сухозаредени и ако не се заредят преди да се сложат капацитета им безвъзвратно остава на 80% от дадения.

Премерих му напрежението и беше 12,5В и реших да го заредя малко с 5А китайското ми зарядно преди да го сложа, зареждаше се в началото с 2А след час падна под 1А. Като 3 часа след като го включих премерих напрежението с което се зареждаше и беше 15,1-2В. Спрях го, и 3 часа по-късно измерих напрежението на акумулатора - 12,8В и така го сложих на колата.

Проблема е, че имам утечка, която дърпа 360 мА (надявам се утре да я елиминираме). Отделно колата не се справя много добре със зареждането, явно тези 100 Ач и идват в повече, въпреки че алтернатора е 90А - зарежда с 13,5 до 13,9В в зависимост от включените консуматори, а преди 44Ач го зареждаше с 14,2-14,4В.

За това искам поне зареждането със зарядно да е като хората...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот L&R » Нед 22 фев 2009 10:35


от предния пост личи че нямаш нужда от ново зарядно и акумулатора ти е ок, но не е подбран правилният капацитет.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 12:07


L&R написа:от предния пост личи че нямаш нужда от ново зарядно и акумулатора ти е ок, но не е подбран правилният капацитет.


Първо, във форума преобладава мнението, че акумулатора трябва да е най-големия, който се събира.
Второ, може да прозвучи смешно, но в каталога на Метро го бяха обявили за 74Ач, 162 лв.
Изображение
И като пазарувах с жената го грабнах без много да го гледам, то имаше само тези трите на ММ на щанда с червен етикет. Видях, че някъде пише 74 и го метнах в количката. Оказа се че е 100 Ач и 740А стартов ток. А цената му си беше 162 лв. Явно е била печатна грешка, която успя да ме заблуди.

Влезе си добре в леглото, а и изчетох, че нямало проблем да се зарежда, защото гълтал максимум 10А, а алтернатора е 90А. Не ми е ясно защо зарежда на 13,5-9...

А относно зарядното, например това на Бош за 580 лв. не допуска напрежение над 14,4, за да не изкипи водата от електролита.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот L&R » Нед 22 фев 2009 12:59


Всички по-обиkновенни зарядни са направи с напрежение около 15v, като достигне тази стойност тока става 0 и зареждането спира. 14,4V лично според мен е малко за външно зарядно.
А на твоята кола ще вдигне 14V, но трябва да покараш 50км преди това за да смогне алтернатора.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 13:12


А на твоята кола ще вдигне 14V, но трябва да покараш 50км преди това за да смогне алтернатора.

Т.е. за тези 50 км да се зареди акумулатора ли?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот L&R » Нед 22 фев 2009 13:21


Ами принципа е същият като с по-слабото зарядно, трябва повече време за да се зареди акумулатора.


Потребителски аватар
valkom
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 19:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот valkom » Нед 22 фев 2009 13:23


Както пише "L&R" и от това което прочетох до тук акумулатора наистина ти е ОК,
но с този голям капацитет доста често ще трябва да го дозареждаш със зарядното,
особено ако караш повече градско (не забравяй, че караме със включени светлини
и при ниска скорост алтернатора не развива пълната си мощност).


stiffart
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот stiffart » Нед 22 фев 2009 13:36


Здравейте,L&R e напълно прав,само едно допълнение:за всеки автомобил производителят препоръчва акум.с точно определени параметри:капацитет Ah,пусков ток А,но не препорачва цена,защото това автомобилът не го интересува цената :D .Купи си точно предписания акум.,а цената избери сам.Марката не е за подценяване.Успех!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта