Здравейте,колеги!Имам Polo Classic ,09-1,6 куб/см,101 к.с. от близо една година.Модела си го избрах лично-нов внос от Швейцария!Забелязвам отскоро обаче един проблем,на който друг човек едва ли би му обърнал внимание!Но понеже си ценя колата,а пък смея да кажа че до някъде разбирам от VW му обръщам внимание.Проблема е ето такъв:Чувам някакво много леко "почукване"-според мен някъде от към всмукателната диафрагма идва този звук,все едно като на метал в метал!?.Модела на двигатела е AFT и има доста сложна всмукателна диафрагма.Този двигател се среща и на Audi A3 но със пластмасов колектор.Не съм го отварял досега,а като гледам и никой преди мен не е отварял нещо подобно!В началото си мислех че имам проблем с "аванса" на предварението на двигатела.Закарах колата на диагностика.Казаха ми че мотора е в супер добро състояние-дори нямало и една записана грешка в компютъра,което било направо невероятно!Това почукване се появява тогава,когато мотора влезе в оптимална температура на работа /87-90 C/и движейки се с 100-110 км/ч ми се наложи да изпреварвам друг автомобил,или му подам рязко газ.Колата си ускорява нормално но със това почукване-все едно че и "чука аванса"!Върна ли педала на газта това почукване в мотора изчезва.Освен това,този проблем не се появява винаги,а само в определени случаи,като рязко подаване на газ на директна предавка,стръмен наклон на пътя..!
Моля,някой ако знае нещо по въпроса или е имал подобен проблем да пише по темата!Ще Ви бъда много благодарен ако поне разбера откъде идва проблема!
Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Първо ,щом си с този двигател е добре ,да обърнеш внимание на тази тема:

viewtopic.php?f=1&t=22097
Не че искам да те плаша нещо де ,но все пак ми се струва ,че е важно.
Според мен от къде може да е проблема ,като почти изключа възможноста от снимката:
антидетонационен датчик
богата смес (всички компненти които водят до нея...а те не са никак малко)
като се има в предвид ,че си минал през диагностика и там са си свършили добре работата ,също е малко вероятно да е от тях ,но всепак....
Честно казано аз първоначално бих се насочил към дюзите, те предвещават разни звучи в смукателните колектори. Виждал съм как ги проверяват на диагностика : а именно:
Една обикновенна медицинска слушалка ,на края на която вместо онази платмаса дето ти я слагат на гърдите като те преслушват има един пирон вкаран маркуча. Опират пирона близо до дюзата и ако тя "пикае" или има някакъв проблем с работата то звука който издава тя когато двигателят работи на празен ход е като при удър на метал в метал.
За сега не се сещам за друго

viewtopic.php?f=1&t=22097
Не че искам да те плаша нещо де ,но все пак ми се струва ,че е важно.
Според мен от къде може да е проблема ,като почти изключа възможноста от снимката:
антидетонационен датчик
богата смес (всички компненти които водят до нея...а те не са никак малко)
като се има в предвид ,че си минал през диагностика и там са си свършили добре работата ,също е малко вероятно да е от тях ,но всепак....
Честно казано аз първоначално бих се насочил към дюзите, те предвещават разни звучи в смукателните колектори. Виждал съм как ги проверяват на диагностика : а именно:
Една обикновенна медицинска слушалка ,на края на която вместо онази платмаса дето ти я слагат на гърдите като те преслушват има един пирон вкаран маркуча. Опират пирона близо до дюзата и ако тя "пикае" или има някакъв проблем с работата то звука който издава тя когато двигателят работи на празен ход е като при удър на метал в метал.
За сега не се сещам за друго
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Много ти благодаря за оговора-Anbuch.И аз продължавам да си блъскам главата по темата но:1.Такива отломки в цилиндъра,които да са направили такива кратери по челото на буталота и горивната камера-едва ми има в моя случай,защото:-шум има само при натоварване и то на загрял двигател /не и на студен/!-2.колата не гори въобще масло /ако имаше подобен проблем,то щеше да е надран и цилиндъра и колата щеше да гори масло/!-3.не съм забелязал при смяната на свещите да има отчупени парченца от изолатора на свещите/свещите ги смених отново с оригинални-NGK/!Така че това го изключвам!По отношение на богатата смес,за което ти се съмняваш:-1 вярно е че всички пълни инжекции работят на по-богати горивни смеси отколкото моноинжекционите и карбураторните бензинови мотори,но това се дължи на самата схема на впръскване ,а не на спецификата на отделния двигател.Това е така защото дюзите се намират на няколко см. преди всмукателните клапани и смесообразуването,като процес протича вътре в цилиндъра а не във всмукателната диафрагма.!Освен това,колата въпреки че е със мощен бензинов мотор по отношение на теглото и размерите си е много икономична!Дъ дълъг път Polo то гори 5-5,5l при скорост между 90-120 km/h.Някой път пада и под 5L/100km-това е факт!Средно /смесено и градско/,при моето каране никога не надхвърля 7L/100km.Така че дюзите са си в ред-не пикаят.Тово го доказа и теста на който ходих-следователно и това го изключвам.Колата си е оригинална и няма газова уредба,която да ми причинава неприятности по дюзите.Както казах,този двигател се равнява по мощност на двигатела EKOTEC на OPEL при същата кубатура,само че OPEL го прави със 16 клапана а VW само със 8 клапана.За сметка на това VW залага на промяна на дължината на всмукателната диафрагма,което води до по-добро завихряне на всмукваният въздух,което води до по-голямата мощност и до по-добрата икономия на гориво.Мотора работи на ниски обороти при една дължина на всмукателните тръби,а на високи-при друга дължина.Самата диафрагма е доста сложно направена-има в нея отвори на две нива и клапи управлявани със вакуум,за да прави всичко това.Казвам Ви че този шум явно се чува,че идва от към всмукателната диафрагма,и мен ме притеснява това-да не би някоя от тези клапи да се е откачила или разхлабила в мястото си или пък да има друг проблем?!
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Колеги,никой ли няма мнение по-моя проблем? 
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Регистриран на: 11.02.2009
Мнения: 13
Местожителство: България
Skype: pencp Днес отворих капака над клапите.Там всичко си е в ред и несамо това,ами никога никой не го е пипал досега преди мен!Клапите са все едно току що излезли от конвеера на VW!Няма хлабави болчета или липсващи такива!Всичко вътре е абсолютно стегнато и чисто!Тогава откъде другаде може да бъде това "призвъняване" на мотора /все едно че чука аванса/?Датчик-детонация е изряден,ремъка не е презацепен както се предполагаше /ходих на стенд за да проверя всичко това/,не са клапани-тогава какво е?
Мнения: 13
Местожителство: България
Skype: pencp Днес отворих капака над клапите.Там всичко си е в ред и несамо това,ами никога никой не го е пипал досега преди мен!Клапите са все едно току що излезли от конвеера на VW!Няма хлабави болчета или липсващи такива!Всичко вътре е абсолютно стегнато и чисто!Тогава откъде другаде може да бъде това "призвъняване" на мотора /все едно че чука аванса/?Датчик-детонация е изряден,ремъка не е презацепен както се предполагаше /ходих на стенд за да проверя всичко това/,не са клапани-тогава какво е?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Този двигател е сравнително рядко срещан при поло ,по разпространен е при голфовете ,може би трябва да се допиташ за това в раздела за голф ,че тук рядко някой от тях се обърква да влезне. Помоли някой модератор да ти премести темата там 
- niks76
- VW експерт

- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
не се коси-шума се полу4ава от лекия луфт на клапите ;при рязко подаване на газта клапата се затваря и за съжаление вибрира леко и се 4ува шум за които си мислиш 4е мотора не е в ред ,но така и ще си отиде
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19726
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Май Анбух е пейстнал снимката с резултата, а не с причината 

Прочети добре темата от линка, който е под неговата снимка.
Надявам се niks да е прав, но... ти си вържи селото, че да е мирен попа
Вляат ве!
Ай да минава ОС-то март месец, че да има и тук отделен си мод, който е наясно със спецификите на модела

Прочети добре темата от линка, който е под неговата снимка.
Надявам се niks да е прав, но... ти си вържи селото, че да е мирен попа
Помоли някой модератор...
...че тук рядко някой от тях се обърква да влезне.
Вляат ве!
Ай да минава ОС-то март месец, че да има и тук отделен си мод, който е наясно със спецификите на модела
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с всмукателната диафрагма на Polo Classic!
Благодаря на Anbuh и на Niks 76 за изчерпателните отговори по моя въпрос!Момчета Вие сте навътре в нещата доста,затова продължавайте в същия дух да се самоусъвършенствате!Хубаво е човек ако може,повечето неща по колата да си ги прави съм,че нали знаете какви майстори имаме ние тука?Но щом Вие ми давате такива отговори явно двигателите на VW са Ви в сърцата-нещо,което много рядко се среща при повечето от нас,които карат автомобили.Смятам отговора на Niks 76 за напълно удовлетворителен защото и аз стигнах до този извод-получава се нещо като "флатер"/вибрация/ на цялата командна рейка на която са монтирани клапите,в самите места на лагеруване.Остава също така обаче вероятността,да чука аванса на запалването /може да са ме излъгали при диагностиката,че всичко е в ред/,и да са ме хвърлили в погрешна посока на търсене на проблема?


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта