stiffart написа:Здравейте,L&R e напълно прав,само едно допълнение:за всеки автомобил производителят препоръчва акум.с точно определени параметри:капацитет Ah,пусков ток А,но не препорачва цена,защото това автомобилът не го интересува цената

.Купи си точно предписания акум.,а цената избери сам.Марката не е за подценяване.Успех!
Здравей, за пасата с моя мотор по каталог го дават 45Ач. Поне според каталога на Бош. С такъв карах до преди 3 седмици, но да си призная като с времето му падна малко капацитета, то с моето каране на по 5 км в едната и 5 в другата посока + спиране по средата в Била или Кауфланд, и като не я палих 2 дена в студа и след това не можах да запаля без кабели.
От студа също пада капацитета и пропорционално и стартовия ток при -20°С със 70% и от 45 Ач с времето да са останали 25Ач и още 70% от студа - ето ти 7,5Ач а при пропорционално падане и на стартовия ток от 400А отива на 67А, а за да запаля 1,8л двигател ми трябват около 100А, без да броим, че при тези температури маслото се реже с нож и двигателя си иска и повечко от 100А.
Между другото който и майстор да погледнеше под капака, първите му думи бяха "Много ти е слаб акумулатора, за този двигател поне 60-70Ач"
Моята логика е проста, с по-големия акумулатор и по-рядко каране на дълги разстояния ще му стигат + 1-2 зареждания зимата (пролетта, лятото и есента правя 3 пътувания София-Каварна и обратно). Та и при по-рядко зареждане, да не ме остави да не мога да запаля.