Искам да споделя нещо за управление на празният ход от мотрочето в дросела - колко е ефективно нямам идея, но си заслужава пробата (който има възможност разбира се).
Става дума за дросел със жило, а не drive-by-wire. Изглежда по следният начин:
И пин-аута:
Както следва:
1. Мотор празен ход +
2. Мотор празен ход -
3. Да не се ползва!
4. TPS GND
5. TPS сигнал
6. Да не се ползва!
7. +5V
8. Да не се ползва!
По принцип стандартната електроника ползва пин 1 и 2 и със широчинно-импулсна модулация управлява моторчето в дросела. При подаване на "твърдо" 12V към пин 1 и 2 дроселовата клапа се отваря между 5 и 15 градуса, което би осигурило някакъв празен ход, но оборотите МОЖЕ да са много високи! Проби със управление PWM (широчинно-импулсна модулация) показват някакви резултати, но незадоволителни - с процесор МС1 работата не става, защото нужната честота за управление на моторчето идва доста висока за процесора. Със МС2 работите може да изглеждат по съвсем друг начин, защото процесора позволява по-висока честота и по-прецизно управление.
Та ако някой има достъп до такова 1.8Т с МС2 процесор нека да пробва PWM празен ход

.