


Проблем с ускорениЕто BORA 1.9 TDI - РЕШЕНО
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 16:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Благоевград
Проблем с ускорениЕто BORA 1.9 TDI - РЕШЕНО
Колеги, имам BORA 1.9tdi AJM двигател. Проблемът е при натискането на газта: колата няма това ускорение, което имше преди. Колата имаше силен ряз до 2000 оборота докато сега го няма и имам чувството че колата няма Turbo.Никакви пушеци не излизат от колата и свистенето на turbo-то си го има.С този проблем се сблъсках за първи път лятото на връщане от морето, при което от Пазарджик до София съм карал в такова състояние и когато спрях в София и загасих двигателя и след това го запалих всичко си беше ОК до вчера и започва все по-често да се случва.Някакви идеи къде може да е проблема или евентуално ако закарам колата на диагностика или я закача на VAG ще ми покаже къде е проблема.
Последна промяна от Hollowman84 на Пон 02 мар 2009 21:39, променено общо 1 път.
- vw_manqk
- Мнения: 1136
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 23:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с ускоренито BORA 1.9 TDI
Колега по проблема има много изписано.Накратко,турбото ти си "заминава".Но все пак отиди при някой майстор да я прегледа.Успех 

Re: Проблем с ускоренито BORA 1.9 TDI
Така както описваш проблема, колата влиза в сервизен режим и затова не върви. Причините могат да бъдат доста. Ако закачиш колата на VAGCOM и майстора си разбира от работата, ще "хване" проблема
.

- THE BATUGATA
- Мнения: 180
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ускоренито BORA 1.9 TDI
Колега и аз преди имах такъв проблем наистина турбото влиза в авариен режим и след повторно запалване се оправя! Ремонтирах си го в Бош сервиз в Пловдив и останах доволен сега всичко е ОК
Ремонта ми излезна под 200 лв.

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 16:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с ускоренито BORA 1.9 TDI
Колеги, днес закачих колата на VAG-ком и грешката която показа е, че налягането в турбото не е в нормите. Казаха ми да проверя маркучите.Възможно ли е там да е проблема или да си го търся в турбото ?
Re: Проблем с ускоренито BORA 1.9 TDI
Колега.... Ако още при самото потегляне след запалването колата ти няма тяга, трябва да си провериш тънкото маркуче за вакума което влиза в мембраната която ти движи геометрията на турбината. Ако е скъсано или извадено това маркуче колата ти няма да иска да се ряска дори и да изгасиш двигателя и да го стартираш отново! Ако обаче след запалване колата върви идеално и след изцеждане до над 3000 оборота ти забива муцуната и колкото да даваш газа си стои на 2000 - 2500 оборота и след изгасяне на двигателя вървенето се оправя и пак докато не я изрежеш яко... То тогава ще ти се наложи да смъкваш ТУРБОТО. Щом дава на ВАГКОМ грешка в налягането на турбината(Предполагам грешката е ПО-ВИСОКО налягане от допустимото за модела) значи са ти запекли лопатките на геометрията и не може ЕКУ (компютъра) да ги управлява чрез вакума за който споменах по горе. При високи обороти ТУРБОТО започва да се върти много бързо и да набива голямо налягане в КУЛЕРА. Това налягане се измерва от датчик които праща инфо до ЕКУ който от своя страна чрез вакума променя ъгала на лопатките на геометрията на турбината, за да намали оборотите и. След като ЕКУ не успее да намали оборотите на ТУРБИНАТА (поради ЗАПЕКЛИТЕ лопатки)а от там и да смъкне налягането в КУЛЕРА, ти вкарва МОТОРА в АВАРИЕН РЕЖИМ. Няма нищо страшно в смъкването на турбината и раздвижването на ЛОПАТКИТЕ! Процедурате е от тип ПРОФИЛАКТИЧЕН и почти няма колега с TDI или TDI който да не е прибягвал до тази ПРОФИЛАКТИКА!
УСПЕХ
УСПЕХ

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 16:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с ускорениЕто BORA 1.9 TDI
Колеги мерси за съветите.След като смених маркуча който води кам мембраната резултата беше същият след това проверих клапана кам който води същият този маркуч, на с беше наред и взех решение да сваля турбото - доста трудоемко, нямах си идея че варви заедно със изпускателните траби, но както и да е след 2 дни разглобяване и зглобяване сега колата е пушка.Проблемат беше че мембраната която регулира геометрията на лопатките беше клеясала/нямаше никакв ход/, позачестих малко турбото и сега газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 76 госта