Добре бе де*а...
Аз ли карам умрял кон или вие карате с мотори по 130+ коня ???
И аз бих изпреварвал на 5-та без да пипам скоростния лост, ама на магистралата!
А както знаем в България магистралите са на изчезване...
Днес ми се наложи няколко пъти на 2лентов път да изпреваря.. Е нямаше как да го направя ако не бях свалил на 4, че даже някой път и на 3та, съответно над 3000 оборота...
Разбира се, има вариант да си изпреваря и на 5та, ама трябва да съм голям късметлия!!!
Има разлика от мотор до мотор, има разлика от купе до купе... Не говорете под общ знаменател...
Примерно ако си с голф тди 110 коня ще изпреварваш по-спокойно, ама ако си с пасат AAZ 75 коня дали?
Дизел - техники на каране
Re: Дизел - техники на каране
Не е важно, на коя предавка сте, а в какви обороти сте. Дори и на 5 скорост, дори и с 101к.с мотор да сте, ако сте в подходящите обороти, след като подадете "газ", колата ще се изстреля, друг е въпроса, че при 130к.с изтрелването ще е по-екстремно.
Това което научих за 12 годишния ми опит с дизелите, както с леките коли, а така също и с камионите, са две неща......
1. Дръжте мотора си в обороти - винаги!
2. Използвайте инерцията си.
Ако се научите да използвате тези две неща пълноценно, ще видите, че вашите "умряли" печки могат да вървят много, да харчат малко с минимално натоварване на мотора
Едно е да имаш дизелов мотор, съвсем друго е да можеш да го караш.
Това което научих за 12 годишния ми опит с дизелите, както с леките коли, а така също и с камионите, са две неща......
1. Дръжте мотора си в обороти - винаги!
2. Използвайте инерцията си.
Ако се научите да използвате тези две неща пълноценно, ще видите, че вашите "умряли" печки могат да вървят много, да харчат малко с минимално натоварване на мотора

Едно е да имаш дизелов мотор, съвсем друго е да можеш да го караш.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Дизел - техники на каране
morfei1 написа:Не е важно, на коя предавка сте, а в какви обороти сте. Дори и на 5 скорост, дори и с 101к.с мотор да сте, ако сте в подходящите обороти, след като подадете "газ", колата ще се изстреля, друг е въпроса, че при 130к.с изтрелването ще е по-екстремно.
Това което научих за 12 годишния ми опит с дизелите, както с леките коли, а така също и с камионите, са две неща......
1. Дръжте мотора си в обороти - винаги!
2. Използвайте инерцията си.
Ако се научите да използвате тези две неща пълноценно, ще видите, че вашите "умряли" печки могат да вървят много, да харчат малко с минимално натоварване на мотора![]()
Едно е да имаш дизелов мотор, съвсем друго е да можеш да го караш.
"Всяко хлапе го знае"

Това важи за всичко което се движи без значени дизел, бензин или колело.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Дизел - техники на каране
morfei1 написа:Само дето 95% не го използват.

И другото е че една кола не си вдига разхода от бързо каране а от неправилно.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Дизел - техники на каране
morfei1 написа:Не е важно, на коя предавка сте, а в какви обороти сте. Дори и на 5 скорост, дори и с 101к.с мотор да сте, ако сте в подходящите обороти, след като подадете "газ", колата ще се изстреля, друг е въпроса, че при 130к.с изтрелването ще е по-екстремно.
Това което научих за 12 годишния ми опит с дизелите, както с леките коли, а така също и с камионите, са две неща......
1. Дръжте мотора си в обороти - винаги!
2. Използвайте инерцията си.
Ако се научите да използвате тези две неща пълноценно, ще видите, че вашите "умряли" печки могат да вървят много, да харчат малко с минимално натоварване на мотора![]()
Едно е да имаш дизелов мотор, съвсем друго е да можеш да го караш.
Абсолютно съм съгласен с колегата. Иначе след активно "тестване" тези дни през различни баири и с различни изпреварвания, както и много градско каране, се убедих, че определено на моята Вектра не и идва слаб мотора за купето. Днес изкачвах доста голям баир, обаче за разлика от преди държах двигателя постоянно в диапазона 2000-3500 оборота. Тягата и ускорението бяха повече от добре. Основната ми грешка е била, че НЕ СЪМ КАРАЛ ДИЗЕЛА В ОБОРОТИ. Това била цаката явно. Трябваха ми няколко месеца за да му свикна и да го разбера, но по-добре късно отколкото никога де.
- petyo_k
- Мнения: 110
- Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Дизел - техники на каране
Student_pravo написа:Така е, но всеки си има право на мнение според мен. Последният въпрос ми е, тъй като нали двигателят е 2.0 DTI 16v - по какъв начин се усеща 16в-то при един автомобил? Примерно ако имаме два еднакви двигателя, но единия е 16в, а другия не е - как бих ги различил (ако характеристиките са им еднакви - конски сили и т.н). Едва ли има голямо значение дали е дизел или бензин? Например ето турбото го усещам най-силно над 2000 оборота. Мнението на един приятел за 16в-то е, че се усещало с тяга в по-ниските обороти? И аз нямам представа, затова ще се радвам да науча от вас в какво точно се изразява "привилегията" на 16в и как се усеща?
Колега 16v това е колко клапана на цилиндър ти има колата,4 цилиндъра по 4 клапана-16v.Разликата е в конските сили-не може два двигателя да са напълно еднакви,но единият да е 16v.2-рият ще е с повече конски сили.Това не съм много сигурен дали важи за опел,щото дизела им е мн куц.Но със сигурност щом са 16v трябва да върви повече отколкото същият 8v.
- krasyncho
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 14 юни 2008 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел - техники на каране
http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=31 Ето колега мисля че ще е полезно има много неща тук
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта