Здравейте. Наскоро смених накладките на всичките колела плюс спирачните маркучи на предните. Проблема е, че предната лява джанта след извесно каране на колата направо не се пипа. Карах колата на три пъти да оправят спирачния апарата и трите пъти ме уверяваха, че е отлично почистен и раздвижен и че работи добре, но след 10-15км.градско/извън градско джантата продължава да пари. Помолих да проверят и спирачната помпа, но и тя е наред. С новите накладки съм минал някъде около 700-1000км. Единствено предната лява джанта загрява. Другите са ОК.
Някакви съвети и предположения ?



Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Забравих да пиша, че колата е ПАСАТ В3 седан 1,8 RP мотора произв. 1991год.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Да не е менте спирачен маркуч 

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
АБС има ли?
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Не няма АВС . Спирачните маркучи ги смених след като първия път я карах да раздвижват спирачния апарата. Дори и старите маркучи бяха вред-не бяха запушени, но така реших. След като ги смених още два пъти разглобяваха апарата и ме уверяваха, че всичко е точно - спирачна помпа, маркучи, апарати. Интересно, че проблема е само на лявата джанта. И нещо друго понякога при движени се появява свирене, което се чува, че е отпред, но като натисна спирачния педал спира и след 10-20секунди отново започва до другото натискане. Да не би накладките да са още нови, макар че с тях съм минал 700-1000км.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
За да задържа така според мен проблема е в апарата...при мен е така с дясна джанта отпред.
Причините са основно две щом си премахнал като вариант маркучите :
-апарата не се връща като хората - разглобява се апарата,почиства се съвсем финно отвътре повърхността му (и на буталото и на цилиндъра ама много финно понеже иначе протичат).След това се сменят гумичките вътре (изключително важно) и се сглобява всичко...ако не протече може да си го ползваш още много време без проблем.Ако е много износен отвътре и има много язвички като го почистиш ще протече - тогава трябва да си намериш друг.
Гумичките имат много важното свойство освен да уплътняват да не тече течност и да връщат няколко десети от милиметъра назад буталото след отпускане на спирачния педал.....като спече гумата и натиснеш педала буталцето се премества напред и натиска накладките...като пуснеш педала обаче буталцето намалява натиска ама накладките не се отделят напълно от диска....и грее.За връщането на буталцето оказва влияние и биенето на диска ама основно се разчита на еластичността на гумата...която както се сещаш е на 15 години и няма и помен от еластичност
Гумените пръстенчета и маншончето отпред на буталцето струваха мисля или 7 или 17лв за апарат (забравил съм вече) за спирачна система Girling (по-масовата при В3).
-другата причина (също много вероятна) е да са заминали водачите на апарата към супорта (онези две неща с гумените маншончета)...тогава апарата хлопа в супорта и като натиснеш спирачка се измята,заклинва се и чак след някоя здрава и стабилна дупка охлабва отново
Това се лекува със смяна на водачите...преди това разбира се се почиства идеално отвора в супорта от мизерия и се слага подходяща смазка (високотемпературна грес за лагери примерно).Водачите за В3 струват около 40лв комплекта (2бр заедно с гумени маншончета - за едно колело) за спирачна система Girling.
Успех!
Причините са основно две щом си премахнал като вариант маркучите :
-апарата не се връща като хората - разглобява се апарата,почиства се съвсем финно отвътре повърхността му (и на буталото и на цилиндъра ама много финно понеже иначе протичат).След това се сменят гумичките вътре (изключително важно) и се сглобява всичко...ако не протече може да си го ползваш още много време без проблем.Ако е много износен отвътре и има много язвички като го почистиш ще протече - тогава трябва да си намериш друг.
Гумичките имат много важното свойство освен да уплътняват да не тече течност и да връщат няколко десети от милиметъра назад буталото след отпускане на спирачния педал.....като спече гумата и натиснеш педала буталцето се премества напред и натиска накладките...като пуснеш педала обаче буталцето намалява натиска ама накладките не се отделят напълно от диска....и грее.За връщането на буталцето оказва влияние и биенето на диска ама основно се разчита на еластичността на гумата...която както се сещаш е на 15 години и няма и помен от еластичност

Гумените пръстенчета и маншончето отпред на буталцето струваха мисля или 7 или 17лв за апарат (забравил съм вече) за спирачна система Girling (по-масовата при В3).
-другата причина (също много вероятна) е да са заминали водачите на апарата към супорта (онези две неща с гумените маншончета)...тогава апарата хлопа в супорта и като натиснеш спирачка се измята,заклинва се и чак след някоя здрава и стабилна дупка охлабва отново

Това се лекува със смяна на водачите...преди това разбира се се почиства идеално отвора в супорта от мизерия и се слага подходяща смазка (високотемпературна грес за лагери примерно).Водачите за В3 струват около 40лв комплекта (2бр заедно с гумени маншончета - за едно колело) за спирачна система Girling.
Успех!
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Благодаря колега за помоща. Още утре и двата апарата ще бъдат разглобени и ще се търси там причината. След като има яснота по случая пак ще пиша.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
ponifar1 написа:Благодаря колега за помоща. Още утре и двата апарата ще бъдат разглобени и ще се търси там причината. След като има яснота по случая пак ще пиша.
Ако си караш колата интензивно и нямаш друга не ти го препоръчвам особено....понеже може да се наложи да седи на трупчета доста време...защото ако апаратите протекат трябва да си търсиш други а и ако имаш проблем с водачите те са на почръчка и се чакат около седмица-две.
По принцип си купи ремонтинте комплекти за двата апарата и чак тогава ги разглобявай.Ако при смяната на маркучите не си сменял спирачна течност - смени я и нея после понеже тя се сменя на 2 години (хигроскопична е и попива влага и стават мизерии с помпи,апарати и т.н. и т.н.).
Успех!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
ponifar1 написа:...
Колега, какво е състоянието на дисковете, имат ли ръб? Ако е така, нищо чудно да се получава това дори и буталото на цилиндъра да се връща нормално. Ти си сменил накладките, при което е било добре да се вземе малко външният им ръб(да речем на шмиргел). Иначе се получава постоянно триене и вследствие греене точно по този ръб.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Dpop написа:ponifar1 написа:...
Колега, какво е състоянието на дисковете, имат ли ръб? Ако е така, нищо чудно да се получава това дори и буталото на цилиндъра да се връща нормално. Ти си сменил накладките, при което е било добре да се вземе малко външният им ръб(да речем на шмиргел). Иначе се получава постоянно триене и вследствие греене точно по този ръб.
При всяко положение разглобяваш.
Ако ръба е над 1мм от всяка страна това става максималното износване,което дават на диска (2мм)и трябва да се смени - става опасно тънък и може да се строши или разцепи и колегата да се пребие

Практиката показва,че средно на 2-3-4 смени на накладки (ако не си купувате от по 20лв ами истински на Textar,Pagid и тем подобни марки) се сменя и диска понеже се е износил колкото е допуска.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Съгласен съм с теб,
принципно е така.
Когато си сменях накладките, преди ок 3-4 г. имах ръб на дисковете заради който направих това, което съм описал и още не се е случило нищо лошо.
Колега ponifar1 измери "дебелината" на диска и прецени как да действаш.

Когато си сменях накладките, преди ок 3-4 г. имах ръб на дисковете заради който направих това, което съм описал и още не се е случило нищо лошо.
Колега ponifar1 измери "дебелината" на диска и прецени как да действаш.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържат спирачките на В3. Дайте съвети.
Dpop написа:Съгласен съм с теб,принципно е така.
Когато си сменях накладките, преди ок 3-4 г. имах ръб на дисковете заради който направих това, което съм описал и още не се е случило нищо лошо.
Колега ponifar1 измери "дебелината" на диска и прецени как да действаш.
Е..защото доколкото те познавам си спокоен човек и не минаваш Петрохан с 100-120 по завоите


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Afn1.9 и 40 госта