Преди да ги изчистиш трябваше да провериш дали само са залепнали един за друг или имат и стабилна ел.връзка....което щеше да обясни защо и двете стъкла са стигнали до средата.И я виж тези две релета за въпросните две стъкла ли са спрямо изходите и това,което ти си подавал за да ги затвориш ръчно.
Ако са за тях вече имам хипотеза - по някаква причина (все още неясна за мен) двете стъкла тръгват заедно надолу....обаче понеже модула е мислен да управлява само едно (едновременно не работят както сте забелязали) се претоварва и някъде нещо дава фира - дали предпазител,дали нещо из самия модул...ама това трябва да се провери...може и да не се е случило точно така.
Я монтирай контролера на колата и пробвай да хванеш някаква логика като цъкат релетата откъде накъде се разхожда тока за да видиш евентуално откъде би следвало да се подава към релетата....за да търсиш дали там,където трябва да е го има (на куплунга) или не.
Някоя писта да има прекъснала из вътре?
Успех!



Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Значи като подавах ток на стъклата модула беше откачен.
Релетата не мога да преценя за кои стъкла са, защото освен, че са с две повече,
цъкат по няколко едновременно(при вдигане на шофьорското и шестте). При някои команди се включват и се изключват след няколко секунди. Това което установих е че едно стъкло се управлявя от поне две релета.
Релетата не мога да преценя за кои стъкла са, защото освен, че са с две повече,
цъкат по няколко едновременно(при вдигане на шофьорското и шестте). При някои команди се включват и се изключват след няколко секунди. Това което установих е че едно стъкло се управлявя от поне две релета.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Принципно кое реле за какво е не мога да кажа понеже и аз незнам а схема няма.....
Както и да ги управляват в крайна сметка трябва да има по два кабела до всяко стъкло от контролера (за да може да си сменя + и - и да обръща посоката на въртене на двигателя и репсективно посоката на движение на стъклото).
Нормално е един прозорец да се управлява от дори няколко релета - едно трябва да му пусне + по единия кабел,друго трябва да му пусне - от другия кабел.Щом са 6 вероятно са реализирали следната схема :
-по едно реле за всеки прозорец на принципа дали въобще да се пуска той или не.Това са общо 4.И още две,които да въртят поляритета към моторите.
така реално натискаш едно копче и двете релета сработват и имаш + и - към управлението на моторите...след това едно реле определя кой точно мотор да върти според това кое копче си цъкнал (затова другте не могат да мърдат в този момент дори при нормално работещ модул).После цъкаш нагоре и не сработват двете релета за обръщане на поляритета а само това,което е за конкретния прозорец...така подаваш не + и - а - и + (т.е. обърнати спрямо първия случай) пак към определен прозорец,който ти си си избрал от копчето.
Или поне аз така си го обеснявам този модул.
Нищо де....като се видим ще сравняваме и ще мъдрим кое къде как и защо....ама да сработват и 6-те за шоф.врата ми се вижда ненормално.
Както и да ги управляват в крайна сметка трябва да има по два кабела до всяко стъкло от контролера (за да може да си сменя + и - и да обръща посоката на въртене на двигателя и репсективно посоката на движение на стъклото).
Нормално е един прозорец да се управлява от дори няколко релета - едно трябва да му пусне + по единия кабел,друго трябва да му пусне - от другия кабел.Щом са 6 вероятно са реализирали следната схема :
-по едно реле за всеки прозорец на принципа дали въобще да се пуска той или не.Това са общо 4.И още две,които да въртят поляритета към моторите.
така реално натискаш едно копче и двете релета сработват и имаш + и - към управлението на моторите...след това едно реле определя кой точно мотор да върти според това кое копче си цъкнал (затова другте не могат да мърдат в този момент дори при нормално работещ модул).После цъкаш нагоре и не сработват двете релета за обръщане на поляритета а само това,което е за конкретния прозорец...така подаваш не + и - а - и + (т.е. обърнати спрямо първия случай) пак към определен прозорец,който ти си си избрал от копчето.
Или поне аз така си го обеснявам този модул.
Нищо де....като се видим ще сравняваме и ще мъдрим кое къде как и защо....ама да сработват и 6-те за шоф.врата ми се вижда ненормално.
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Такааа. Днес отделих малко време за тия релета.
Свалих ги от платката, открих защо не дават контакт(защото са им се разтопили корпусите от греене) и ги понагласих с шмиргела.
Резултат -
Предно ляво - може да се отваря и затваря само
предно дясно - отваря се автоматично, затваряне с държане на бутона
задно дясно - същото
задно ляво - не работи.
по време на пробите дори се затвориха сами при заключване с дистанционното
После нещо изпуши и тая екстра изчезна.
Не знам дали е нормално всичко това, затова ще се възползвам от предложението на зфа159
А и тия релета са си
Свалих ги от платката, открих защо не дават контакт(защото са им се разтопили корпусите от греене) и ги понагласих с шмиргела.
Резултат -
Предно ляво - може да се отваря и затваря само
предно дясно - отваря се автоматично, затваряне с държане на бутона
задно дясно - същото
задно ляво - не работи.
по време на пробите дори се затвориха сами при заключване с дистанционното
После нещо изпуши и тая екстра изчезна.
Не знам дали е нормално всичко това, затова ще се възползвам от предложението на зфа159
А и тия релета са си

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Да изпуши нещо не е нормално...моите се затварят от алармата като заключа колата ама нищо не пуши.
Предно дясно си се затваря само от копчето - няма автоматика за да не притиснеш ръката на някой ако не видиш.За задните - работят като предно ляво - ръчно и автоматично.
Едва ли само със смяна на релета ще се оправи ама...знае ли човек.
Предно дясно си се затваря само от копчето - няма автоматика за да не притиснеш ръката на някой ако не видиш.За задните - работят като предно ляво - ръчно и автоматично.
Едва ли само със смяна на релета ще се оправи ама...знае ли човек.
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Малко развитие по въпроса.
Междувременно централното спря да заключва и след консултация с алармаджия обвинихме компресорчето за централното.
Оказа се че и там е пълно с чипове и релета, едно от които нагоряло.
Предположението е, че компресорчето отвреме навреме казва на модула да затвори стъклата, а те са си затворени и това предизвиква нагаряне на релетата и от там се бъгва всичко.
Откакто го изключих стъклата не се свалят сами, но продължават да се затварят при изключване от контакт.
Ще търся първо ново компресорче за централното, после модул.
Междувременно централното спря да заключва и след консултация с алармаджия обвинихме компресорчето за централното.
Оказа се че и там е пълно с чипове и релета, едно от които нагоряло.
Предположението е, че компресорчето отвреме навреме казва на модула да затвори стъклата, а те са си затворени и това предизвиква нагаряне на релетата и от там се бъгва всичко.
Откакто го изключих стъклата не се свалят сами, но продължават да се затварят при изключване от контакт.
Ще търся първо ново компресорче за централното, после модул.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Мился,че компресора няма връзка със стъклата - сигнал да се затварят сами се взима само от двете дръжки отпред - при заключване и задържане на ключа се подава сигнал към модула на стъклата да се затворят....затова за кола с ел.стъкла дръжката на вратата има още един кабел спрямо стандартната 
Моето компресорче като го разглобявах не открих никаква видима разлика между моето и другото,което разглобявах на предишния ми Пасат,който нямаше ел.стъкла.
Макар че,ти пък казваш,че като изключиш компресора аномалиите с падащите стъкла спират
...ама той компресора може само да ги вдига - ако има проблем с него е логично да подава постоянно сигнал към модула да ги вдига и да сработи изключвателя на моторчето от прегряване - тогава щеше да оставаш без акумулатор за норматив и другата крайност е отдавна да ти беше изгоряла колата.
Възможно е някоя от дръжките да дава бъг и да държи стъклата постоянно в готовност за вдигане ама това пак не обеснява защо падат самички.според мен говорим за проблем със самия контролер - още важи офертата да си разменим модулите за известно време да видим какво се случва - аз си имам климатроник така че и да се скапе някъде и да не мога да си сваля стъклата не е страшно..пък мога да си ги вдигна с едно кабелче.
Просто по колата няма нищо,което може да подаде сигнал на стъклата да тръгнат да се свалят....още повече,че като колата не е на контакт и си слезнал от нея (отворил си и си затворил шоф.врата) се спира командването на модула от всички копчета - дори да има проблем с някое копче няма шанс то да сработи и това да доведе до отваряне на стъклото понеже сигнала от копчетата е забранен,когато колата не е на контакт или е била на контакт и след това си отворил и затворил шоф.врата. Не мога да си обесня как ще се свалят самички от външна намеса...пък и двете едновременно до средата

Моето компресорче като го разглобявах не открих никаква видима разлика между моето и другото,което разглобявах на предишния ми Пасат,който нямаше ел.стъкла.
Макар че,ти пък казваш,че като изключиш компресора аномалиите с падащите стъкла спират

Възможно е някоя от дръжките да дава бъг и да държи стъклата постоянно в готовност за вдигане ама това пак не обеснява защо падат самички.според мен говорим за проблем със самия контролер - още важи офертата да си разменим модулите за известно време да видим какво се случва - аз си имам климатроник така че и да се скапе някъде и да не мога да си сваля стъклата не е страшно..пък мога да си ги вдигна с едно кабелче.
Просто по колата няма нищо,което може да подаде сигнал на стъклата да тръгнат да се свалят....още повече,че като колата не е на контакт и си слезнал от нея (отворил си и си затворил шоф.врата) се спира командването на модула от всички копчета - дори да има проблем с някое копче няма шанс то да сработи и това да доведе до отваряне на стъклото понеже сигнала от копчетата е забранен,когато колата не е на контакт или е била на контакт и след това си отворил и затворил шоф.врата. Не мога да си обесня как ще се свалят самички от външна намеса...пък и двете едновременно до средата

- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
Смених компресорчето. Две сутрини вече колата осъмва със ЗАТВОРЕНИ прозорци. Работи си всичко както си му е реда.
Между другото се заиграх със старото компресорче (което май е от друг модел) и открих че като затварям конактите на едно от релетата модула затваря стъклата ако са отворени.
Благодаря на всички и най-вече zfa159.
Между другото се заиграх със старото компресорче (което май е от друг модел) и открих че като затварям конактите на едно от релетата модула затваря стъклата ако са отворени.
Благодаря на всички и най-вече zfa159.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел. стъкла Б3 - Спряха всичките
stenly_r написа:....и открих че като затварям конактите на едно от релетата модула затваря стъклата ако са отворени....
Ето точно тази думичка не ми се връзва с твоя проблем - това ми е ясно,че така се получава - както ти писах дръжките отпред я деийстват тая работа...ама какво под ягодите (мн як израз


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта