Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот vaskoto1 » Съб 14 фев 2009 10:40


според едно описание, на което попаднах, благодарение на колегата ABSOLUT, нещата стоят по този начин:
http://vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/c ... eating.JPG


поради малкото топлина, отделяна от мотора на празен ход (без натоварване)в някои страни се слага допълнителен подгрев на охлаждащата течност за ниски температури.
компира взима инфо от датчика за темп. на входящия въздух, и при температури под 5 градуса целзий активира релето за допълнителните подгревни свещи във водата. то е съставено от 2 релета-за 1 и за 2 свещи и бушон 50А. оперативната верига е от компира по маса и от клема 15 постоянно. температурата на стартиране се запомня от компира. за да се запази заряда на акумулатора, компира взима инфо от клема DF на алтернатора (по спомен беше на крак 39) и според това, колко е консумацията в момента от автомобила общо, решава колко свободен капацитет има и пали 1, 2 или 3те свещи. при достигане на определена температура компира спира подгрева. продължава обаче да следи водата и входящия въздух. ако температурата на входящия въздух е такава, или по ниска от тая, която е запомнил при старта и водата започне да стине-пак пуска колкото свещи прецени.
същевременно при пуск на мотора, колкото е по студена тръбата на входящия въздух-за толкова повече време компира ще държи свещите пуснати.

задачката не е лесна.
с абсолюта падна баямити борба за неговата колица и пак не стана... оказа се че клема 39 е заета с нещо-някаква маса за богзнае какво... иначе ДФ от алтернатора и той отива някъде-предполагам в таблото за оборотомера. опитахме да смениме компира, но се оказа защитена букса-различна е деа... :screwy :mad:
понеже неговата е италианка-там бели меци нема... :Mr Green Fun mhihi

та мислихме с виктор L&R и измъдерихме една схемка за управление на такава шитня (то той я измисли де-аз му подавах само какви капризи искам ) и той обеща, че като има време-ще я реализира. само моля ви не му давайте зор! mhihi
интереса ми от това нещо е подтикнат от факта, че и на 2те си бензинови коли инсталирах такива фланци със свещи и резултата е покъртителен! :shock
от напълно непален мотор сутрин, за минута най много, без форсиране, започва да се промъква топла жилка на парното. до 3 минути си духа откровено топло.
резултата е загрял повече мотор на къси разстояния и евентуален занижен разход на гориво.
понеже и 2те коли са ми на газ (едната е карб, а другата с газов инжекцион) термпературата е особено важна за вида гориво. по бързото загряване ми позволява по бързо да обърна на по евтиното и по екологично гориво. mhihi :kissy:




Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 14 фев 2009 19:11


vaskoto1 написа:според едно описание, на което попаднах, благодарение на колегата ABSOLUT, нещата стоят по този начин:
http://vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/c ... eating.JPG


поради малкото топлина, отделяна от мотора на празен ход (без натоварване)в някои страни се слага допълнителен подгрев на охлаждащата течност за ниски температури.
компира взима инфо от датчика за темп. на входящия въздух, и при температури под 5 градуса целзий активира релето за допълнителните подгревни свещи във водата. то е съставено от 2 релета-за 1 и за 2 свещи и бушон 50А. оперативната верига е от компира по маса и от клема 15 постоянно. температурата на стартиране се запомня от компира. за да се запази заряда на акумулатора, компира взима инфо от клема DF на алтернатора (по спомен беше на крак 39) и според това, колко е консумацията в момента от автомобила общо, решава колко свободен капацитет има и пали 1, 2 или 3те свещи. при достигане на определена температура компира спира подгрева. продължава обаче да следи водата и входящия въздух. ако температурата на входящия въздух е такава, или по ниска от тая, която е запомнил при старта и водата започне да стине-пак пуска колкото свещи прецени.
същевременно при пуск на мотора, колкото е по студена тръбата на входящия въздух-за толкова повече време компира ще държи свещите пуснати.

задачката не е лесна.
с абсолюта падна баямити борба за неговата колица и пак не стана... оказа се че клема 39 е заета с нещо-някаква маса за богзнае какво... иначе ДФ от алтернатора и той отива някъде-предполагам в таблото за оборотомера. опитахме да смениме компира, но се оказа защитена букса-различна е деа... :screwy :mad:
понеже неговата е италианка-там бели меци нема... :Mr Green Fun mhihi

та мислихме с виктор L&R и измъдерихме една схемка за управление на такава шитня (то той я измисли де-аз му подавах само какви капризи искам ) и той обеща, че като има време-ще я реализира. само моля ви не му давайте зор! mhihi
интереса ми от това нещо е подтикнат от факта, че и на 2те си бензинови коли инсталирах такива фланци със свещи и резултата е покъртителен! :shock
от напълно непален мотор сутрин, за минута най много, без форсиране, започва да се промъква топла жилка на парното. до 3 минути си духа откровено топло.
резултата е загрял повече мотор на къси разстояния и евентуален занижен разход на гориво.
понеже и 2те коли са ми на газ (едната е карб, а другата с газов инжекцион) термпературата е особено важна за вида гориво. по бързото загряване ми позволява по бързо да обърна на по евтиното и по екологично гориво. mhihi :kissy:

Я кажи от какви коли взе фланците?
Другото е почти ясно!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Чет 19 фев 2009 12:26


Темата изпадна назад и малко да я ъпна, че зима иде още.... :D

Сега сериозно, искам да споделя със всички желаещи да си възстановят подгряването, нека първо си проверят генераторите колко ампера са, ако са 90А - да забравят /трите свещи дърпат общо 60А/, ако са 120А - става.

Фланеца, на който се навиват свещите мисля че е еднакъв за всички Пасат В4, Голф3 и Голф4, май и Ауди А3 - това са ми впечатленията,може и да греша, а може и да е еднакъв за целия ВАГ от цитираното поколение.

Аз вече се реализирах с таймера, и засега мисля че е по добре така, защото при под 9 градуса компа няма да ги включи, но на мен ако ми е студено си ги пускам трите за 5-6 мин и после таймера си ги изключва.Ако ми е малко, мога да ги пусна отново за същия интервал от време.
Успех на всички!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Вто 03 мар 2009 12:53


Krasi написа:Темата изпадна назад и малко да я ъпна, че зима иде още.... :D

Сега сериозно, искам да споделя със всички желаещи да си възстановят подгряването, нека първо си проверят генераторите колко ампера са, ако са 90А - да забравят /трите свещи дърпат общо 60А/, ако са 120А - става.

Фланеца, на който се навиват свещите мисля че е еднакъв за всички Пасат В4, Голф3 и Голф4, май и Ауди А3 - това са ми впечатленията,може и да греша, а може и да е еднакъв за целия ВАГ от цитираното поколение.

Аз вече се реализирах с таймера, и засега мисля че е по добре така, защото при под 9 градуса компа няма да ги включи, но на мен ако ми е студено си ги пускам трите за 5-6 мин и после таймера си ги изключва.Ако ми е малко, мога да ги пусна отново за същия интервал от време.
Успех на всички!



да така е :cry: :cry: аз ги имам оригинално но копа ги включва само под -2-3 градуса а ако можеше да ги включва от 9 градуса надолу както на двг то :banana :banana ама студ


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот L&R » Вто 03 мар 2009 13:01


С пускането на тези свещи двигателят няма как да работи на празен ход. Натоварвайки го с почти 1KW електрическа консумация той ще трябва да произведе значително повече количество енергия :
КПД на дизелов двигател - 35%
КПД на ремъчни предавки 95%
КПД на алтернатор 70%
Съвсем груба сметка показва че за да отдаде ел. мощност 1KW двигателят трябва да произведе близо 4KW. И то при положение че колата стои на място. Това обяснява и според мен ефекта на по бързото загряване при ползване на такива свещи - просто двигателят работи в режим на натоварване. Разбира се самите свещи също допринасят но тяхната мощност е несравнимо по малка от всичко друго което загрява двигателя.

Иначе ще ми е интересен опит при който двигателят на една и съща кола загрява с включени и изключеи свещи за подгряване но поставени примерно в една кофа до колата.
Според мен разликата между монтирани в системата свещи и оставени в кофа извън колата не би следвало да е много голяма ...


Това е цитат от фиат форума


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Вто 03 мар 2009 22:00


L&R написа:
С пускането на тези свещи двигателят няма как да работи на празен ход. Натоварвайки го с почти 1KW електрическа консумация той ще трябва да произведе значително повече количество енергия :
КПД на дизелов двигател - 35%
КПД на ремъчни предавки 95%
КПД на алтернатор 70%
Съвсем груба сметка показва че за да отдаде ел. мощност 1KW двигателят трябва да произведе близо 4KW. И то при положение че колата стои на място. Това обяснява и според мен ефекта на по бързото загряване при ползване на такива свещи - просто двигателят работи в режим на натоварване. Разбира се самите свещи също допринасят но тяхната мощност е несравнимо по малка от всичко друго което загрява двигателя.

Иначе ще ми е интересен опит при който двигателят на една и съща кола загрява с включени и изключеи свещи за подгряване но поставени примерно в една кофа до колата.
Според мен разликата между монтирани в системата свещи и оставени в кофа извън колата не би следвало да е много голяма ...


Това е цитат от фиат форума

Според моя скромен опит, разликата е голяма, 750 вата бързовар във половината обем грубо казано водна магистрала не е за подценяване. Клопал съм на ПХ много повече като време, в пъти повече дори, и никога не се е получавал ефекта от подгревните свещи. Освен това, по мои лични впечатления на ТДИ то му трябва просто малко само да му се помогне в началото когато е студено, после се справя само и няма проблем.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот PESHERLAN » Сря 04 мар 2009 9:08


Krasi написа:..........на ТДИ то му трябва просто малко само да му се помогне в началото когато е студено, после се справя само и няма проблем.


:да: Аз съм на същото мнение.Аз също карам TDI-мотор с подгревни свещи на антифриза и ефекта е неутразим.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот dobrin » Сря 04 мар 2009 22:33


Не четете какво е написано! Твърдението е, че при натоварване на двигателя, еднакво с породеното от включени подгревни свещи за антифриза, загряването ще е пренебрежимо по-малко, ако тях ги няма.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Чет 05 мар 2009 0:32


dobrin написа:Не четете какво е написано! Твърдението е, че при натоварване на двигателя, еднакво с породеното от включени подгревни свещи за антифриза, загряването ще е пренебрежимо по-малко, ако тях ги няма.



и ко искаш да кажеш че ако дам почти накъсо алтернатора и свещи не ми трябват то ко беше таи германеца щеше да сложи товарно съпротивление или реостат вместо подгряващи свещи не ставайте смешни активния нагревател си е нагревател и ефекта от него си е ефект с главно Е нали сам гледал как загрява по един и същ маршрут с и без първоначално загряване на едно място


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот dobrin » Чет 05 мар 2009 22:17


Аз нищо не искам да кажа. Просто по-горе се коментираха други въпроси, а не засегнатия във фиат форума. Дали написаното е вярно или не е друг въпрос. К`о искам да кажа мисля станах ясен. Ако някой има технически подкрепени аргументи против или за това твърдение, нека ги сподели ...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Пет 06 мар 2009 0:19


е ти май се засегна нещо :wink: мисълта ми е че ако свещите са 750 вата и не ги пуснеш ами пуснеш например къси и дълги фарове при мен 2*55 и 2*100 общо 310 , подгряването на задното стъкло което предполагам е поне 100 вата ,подгряващите свещи на двг то ( те бачкат и след като запали двг)там имаме още 300-400 в че и повече да не говорим за други консуматори като вентилатора на парното габарити музика и каквото още се сетиш и имаме вече над киловат и ко казвам че сутрин като пуснеш тея сички работи и за 2 мин колата стигнала 60 градуса :screwy :screwy :deal не казвам че няма нищо вярно в идеята за натоварването но натоварване което се усеща топлинно е изкачване на баир веднага след тръгване на колата


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Dobromirski » Пет 06 мар 2009 8:54


По много откъсачни спомени , май 1W беше необходимата енергия за загряване на 1л вода с 1'C. Ако се приравни специфичният топлинен капацитет на чугуна, към този на водата, и приблизително се пресметне обема на двигателят (по теглото му),може да се сметне колко вата са необходими за загряването на двигателят примерно със 60'С. Като се раздели на мощността на свещите, ще се получи колко време те трябва да подгряват за да го постигнат. Така ще се доберем до истината, колко всъщност помагат. Който не го мързи да смята. Аз съм мързелив mhihi


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот ABSOLUT » Пет 06 мар 2009 9:11


Хаха, не знам кой ще го сметне, аз не мога.
Но факта е, че със системата за подгряването на антифриза, след запалването на двигателя при например -5 - 10 гр. външна температура, след 2 минути работа на място и без форсиране вече се усеща топлина от парното. При работа на дизелов двигател на място без тази система топлото ще почне да се усеща може би едва след 8-10 минути. А зимата, когато има и сняг и лед за чистене от колата, това да ти духа топло на предното стъкло почти веднага след запалването мисля е доста добре. Като имате предвид че е малко противопоказно да се стърже лед от предното стъкло заради драскането.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Пет 06 мар 2009 14:40


Колеги, отчитайте факта, че тези свещи са за подгряване на антифриза който влиза в радиаторчето на парното, следователно те са с основна цел - по добро и по бързо топло парно на автомобила. Донякъде съм съгласен, че техние принос за загряване на двигателя, може да не е особено голям, но е важно, че парното бързо започва да духа топло.При студен двигател, то си е честно казано електрическо парно или електрически котел. И може би излизащия от радиатора на парното антифриз не е толкова студен и постъпвайки в двигателя подпомага малко неговото загряване.
Аз свещите ги сложих заради парното, а не заради двигателя, и мога да кажа, че разликата е огромна.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Dobromirski » Съб 07 мар 2009 18:51


Именно за това не си направих труда да смятам :) Щеше да има смисъл, ако парното не работеше. При условие , че антифриза след свещите отива в радиаторче което има по-голяма мощност на отдаване, от колкото мощността на свещите, става ясно , че за двигателят всичко е танто за кукуриго. Вятъра от вентилатора отвява файдата за да Ви е шукар в купето :banana
В случая антифриза е просто преносител на топлинната енергия от свещите, а 900W "духалка" за едно автомобилно купе са си супер. mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gigov, mukot и 61 госта