Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Сря 04 мар 2009 20:02


Имам съмнения че имам вече поне две криви джанти на пасата/една отпред и една отзад/
понеже колата при 40-50 започва да вибрира волана,нагоре се поуспокоява.При монтажа сега на летните гуми даже взе да тегли колата осезаемо наляво,след като размених местото на двете предни се стабилизира леко,но взе да дърпа леко надясно сега.Да поясня че едната от тях претърпя удар в бордюр с40км без видими поражения по старата гума и джантата.
Миналата година точно тези две джанти бяха бетон.
Другите задните имаха лека вибрация както сега предните затова им бях сменил местата,всичко е в сила след многократен баланс.Предницата е чисто нова сменена преди 1 седмица
И сега същинския въпрос..Подлежат ли оригиналните заводски алуминиеви джанти седмолъчки/дето се слагат на моделите Arriva и GT 14''/ на изправяне без особени рискове от спукване.Предполагам че са леко криви/видимо на око не личат/
Много моля ако някой е изправял точно този модел да сподели,какви неприятности мога да очаквам,струва ли си.
Ако някой колега от Пловдив може и да сподели место където са му свършили работа за парите които е жертвал ще се радвам да сподели:Биджета мноо отъня,затва досадните въпроси
ПП егати романа стана :oops:




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот pas1.8mi » Сря 04 мар 2009 22:17


Ако са леко криви,може да се опита с баланс!


Потребителски аватар
vwivan
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот vwivan » Чет 05 мар 2009 17:44


Здрасти!
-На Коматевско шосе, като идваш от павираната уличка до 'Бърза помощ' на Държвна болница, долу завиваш в посока надлеза към Коматево и Смирненски. Има автобусна спирка и пешеходен светофар (това точно преди... ОМВ, мисля). От другата страна на булеварда, в една ламаринена барака е човека. 15 лв.
-Срещу Военна болница.15 лв.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Чет 05 мар 2009 19:55


Намерих къде да ми свършат работа,понеже ми е близко.
Там където беше преди сервиза на Бош до изчислителния център,влиза се навътре,вляво.Човека беше много вежлив и даже дойде до колата да ги погледне джантите.
Каза прилична цена от 15лв на криво парче и утре съм там.Гледам че заваряват там джанти всякакви,така че ако на някой му трябва и чете е вариант.Недостатък е че не разполагат със установка за демонтаж,монтаж и баланс/кооперират със сервиза в съседство/
За труда.....отзиви като ми свършат работата.Благодаря на всички отзовали се.
Ако някой модератор счете темата за взела-дала да пуска мъглата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот zfa159 » Пет 06 мар 2009 0:19


Само да вметна - това са много здрави джанти....с една и съща (предна дясна все няма късмет) за около 200км срязах 2 гуми :
-едната на 4 места видимо и 2 вътрешно (много гадна дупка в мъгла с 40км/час)
-другата на 2 места по 5см (таиз беше резервната на мястото на предишната)..в друга дупка 30км по-надолу от предишната пак в мъгла отново с 40км/час ;)
Джантата приличаше на 6-тостен по-скоро отколкото на нещо кръгло.Оттам нататък изправяне за 30лв (учудващо малко за тези кривини) и перфектен баланс.Изправяха я на машина с нагряване....много добра работа.Джантата без гума на баланс машината показа 0.00 :shock а аз я бях отписал.Тези джанти са по-здрави от някои метални джанти на други марки и ако не се разцепят или сгънат много брутално са вечни!


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Petyoffy » Пет 06 мар 2009 10:43


:wink:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Пет 06 мар 2009 17:36


Днеска гумаджията ги свали една по една,завъртя всяка по отделно и ми рече:
Да не си посмял да ги изправяш,джантите ти са идеални,карай си колата,не се набутвай да даваш пари за изправяне.
Ха сега де,ами взех че го послушах.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот zfa159 » Пет 06 мар 2009 20:54


Danny boy написа:Днеска гумаджията ги свали една по една,завъртя всяка по отделно и ми рече:
Да не си посмял да ги изправяш,джантите ти са идеални,карай си колата,не се набутвай да даваш пари за изправяне.
Ха сега де,ами взех че го послушах.

Ми правиш друго - отиваш на следващия само с джантите и го молиш да ги врътне да види дали са криви - ще ти вземе 5лв най-вероятно :)
Много е възможно проблема да ти е в криви гуми...много често срещано явление по нашите мили пътища....или в много зле балансирана - имах една,която беше с не малка тежест и фраснах дупка (о,какво чудо...в България да удариш дупка :mrgreen: ) и тежестта явно е изпаднала (сети се за каква дупка иде реч) и колата започна да върви на една страна,да тресе волана на различни скорости и тем подобни магарии...освен липсващата тежест беше крива и самата гума - няколко скъсани вътрешно тела.
Успех!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Пет 06 мар 2009 21:46


лошото е че му вярвам,мой човек е и няма да ме преметне,имаме се.
Засега проблема е решен,днес след като напомпих гумите на 2.2 и покарах малко се оправиха нещата.Спря да бие волана въобще.Задната гума имаше 15гр дисбаланс и него го оправи човека.
Мисля си обаче за досадното чукане във волана като го въртя наляво -надясно което се увеличи неимоверно след удара и мисля че е мръднала нещо рейката.
Чакам по хубав ден да опитам да обера хлабината между рейката и пиньона,дотолкова доколкото позволи механизма без да задържа волана.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот zfa159 » Пет 06 мар 2009 22:00


Тя рейката и да мръдне едва ли ще е от пиньона понеже при удара се натоварват най-вече двете рамена на рейката,които държат двете колела в една посока....волана само променя посоката ама самото държене на двете колела едно за друго е от самия гребен на рейката и от накрайниците - външни и вътрешни.По-скоро в тях търси проблема....иначе виж все пак пиньона ама едва ли ще имаш особен успех :roll:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Пет 06 мар 2009 22:32


всички накрайници и вътрешни и външни,както тампони на носачите шарнири и биалети са сменени след удара и чукането пак остана,...така че рейката ще да е,само че чукането беше доста по-слабо преди удара а сега...Прегледал съм и каретата на кормилото и двете не е от тях,само лагерите на кормилния прът не са сменени ама...
Този долния в ауто- или нещо си там може ли да се открие,горния също е за смяна че волана шава нагоре надолу,хубаво е някой ако може да цитира външен вътрешен диаметър и широчина на лагера/горния/,че да го търся по магазините преди да съм го свалил ,чуствам релефа на пътя във волана вече.Механична е рейката може би е нормално.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот zfa159 » Пет 06 мар 2009 23:03


Ами при мен долу на пръта взех лагер от Елит Кар - беше 10-тина лв май...не помня добре.
Гориня по принцип е капсолован към конзолата с патрона и заводски го дават да се сменя с нея - неоригинална ама добра в ауто- беше 40лв.Лагера е месингов (причината да се износва е точно тази) и е капсолован към конзолата...обаче...има измислен БГ метод за борба с това - сваля се конзолата от колата,изчегъртва се слоя,който капсолова лагера и той се избива от мястото си...размер не мога да ти дам понеже не го помня (всичко това го четох в една тема преди може би има 2 години).Та...сваляю стария лагер както ти казах и с него си купуваш друг...после по обратния ред набиваш новия в конзолата и сглобяваш всичко.
Долния се сменя много гадно - един масйтор си игра половин ден и беше свалил пръта даже по едно време....много се пусваше,че ми беше казал 10лв за труда предварително mhihi Иначе долния основно издава звуци по гърбиците като скрибуцане а горния е този,който е по-дразнещ при неравности и такива глупости.
Успех!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот Danny boy » Съб 07 мар 2009 18:03


днес реших да проверя какво е дереджето с рейката.
Накарах един колега да върти рязко волана наляво надясно и нагъзен в двигателният отсек бях хванал в мястото на свръзка /рейка-вътрешен накрайник/от шофьорската страна.
Резултата беше че се усещаше чукане там ,нещо като чат чат чат и осезаемо го усещах в ръката си.Реших да пререгулирам хлабината в рейката да видя дали ще изчезне ама ...нъцки завих болта за регулиране почти до упор но чукането остана същото,върнах си рейката пак на старата хлабина.
Изводът за мене е че рейката има нещо капълдисало.
Какво да го е..а се прецаква при тези рейки че така чукат/ако си в купето усещането е още по-неприятно/.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за заводски алуминиеви джанти на б3

Мнениеот zfa159 » Съб 07 мар 2009 18:28


Ами то вътре няма кой знае какво там - един гребен,който лежи на две втулки в двата си края и се мърда наляво/надясно като с това отмества колелата.Той се задвижва от колелото (пиньона така да го наречем),което е свързано с кормилния прът (май на него имаше лагер ама в ръководството не са я дали разглобена отвътре на гребен пиньон и т.н.).според мен имаш проблем по гребена или пиньона - прекалено голямо износване,което не може да се обере с регулиране или е разбит някой от крепежите на гребена или пиньона (въпросните лагери и втулки - незнам къде точно какво имаше).
Може да видиш каква е цената на една цяла нова рейка понеже рециклирането на механична е горе-долу колкото на хидравлична а новата механична май не беше много скъпа - само корпуса с пиньона и гребена - ти си имаш и вътрешни и външни накрайници и те не ти трябват.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ivailo_slavov, tdi fen и 32 госта